@ladymoi! ik geef ook borstvoeding! heb het een tijd gekolfd omdat ik links heel pijnlijk vond! nadat ik gekolfd had is dat hersteld en geef ik weer volledig borst! wel zorg ik altijd dat ik 1 a 2 afgekolfde flesjes heb voor als we op visite gaan of als ik weg ben! of voor de nacht als mijn man er dan uit gaat! zo heb ik zelf ook wat vaker rust en krijgt hij toch borstvoeding! in het begin deden we 120 in een fles maar ik merk nu dat hij daar echt niet meer genoeg aan heeft dus meestal drinkt hij nu 140 cc. aan borstvoeding maakt het niet uit hoeveel ze krijgen! dus je kan gewoon geven waar jouw schatje tevreden mee is!
o oke bedankt voor de reacties! an zit ik dus goed. Hij heeft enorm veel plasluiers en poepluiers, heb geen enkel keer gehad dat ik geen poepluier verschoon, poepen doet ie als de beste en plassen, dus wel een teken dat hij genoeg binnen krijgt! Ik ben wel blijven afkolven, ookal zijn de kloven al over, vindt het afkolven toch wel fijner dan aanleggen, zo weet ik precies hoeveel hij binnen krijgt en merk dat hij niet te snel weer komt, toen ik alleen borst gaf kwam hij echt vaak, soms zelfs om de 2 uur vooral omdat hij telken s in slaap viel als hij de borst rook, echt apart, nu ik afgekolfd geef, drin kt hij zijn flesje leeg en komt hij zeker pas om de 4 uur of langer snachts!! das wel fijn! En even nog een vraagje over het vloeien, ik vloei nog steeds maar geen bloed, hele vieze bruine smurrie, sorry voor de details, maar echt slijmerig en vies bruin, en een heel apart luchtje. Wie herkent dit. Heb ook best wel vaak pijn in onderbuik, denk baarmoeder, en vaak duizelig....zou er iets mis zijn met de baarmoeder ofzo!!! Heb pas over 2 weken afspraak bij de vk, vroeg me af of iemand dit herkend!
Jocruella, oh wat fijn dat de transfusie zo erg meegevallen is! En wat knap van Damian dat ie al die tijd heeft liggen slapen, mogen jullie zeker wel trots op zijn. En hij is ook goed gegroeid toch? Fijn meid, gelukkig komt alles toch nog goed. Mare, leuk he om samen met je mannen op stap te gaan. Fijn dat je nu het ook voeden wat kan rekken. Francesca, ja erg leuk om te zien hoe die baby's zo kunnen luisteren. Het lijkt idd net of je een heel bijzonder verhaal vertelt. En het is niet echt de moeite dus om zo'n vrouw van Felicitas langs te laten komen? Het is dus meer promotie ofzo? Ik hou niet van dat opdringerig gedoe. Maar van de week stond er dus zo'n vrouwtje voor de deur, omdat ik was vergeten af te bellen. Ik moest toen weg en heb gezegd dat ik nog wel zou bellen, wat ik dus nog niet gedaan heb... Ladymoi, ik heb ook nog vrij lang gevloeid hoor. Ook van die vieze bruine smurrie inderdaad. Volgens mij hoort het er gewoon bij.
Moet je ook zeker doen! gewoon goed David observeren en kijken wat hij fijn vind! en je kan de tips en meningen wel aanhoren.. maar doen wat jij denkt dat goed is en waar jij van ziet dat hij goed op reageert! jij als zijn mama kent hem het beste.. echt hoor! en elke baby is zooo anders!
@jusi Of het de moeite waard is ligt misschien aan waar je van houd. Je kan lid worden van tijdschriften met korting enzo maar ik lees die dingen nooit dus ik heb er niks aan! ook kun je boekenseries bestellen die alleen bij hun te krijgen zijn. Zoals de sesamstraatserie. je krijgt dan een aantal boeken die meegaan met de leeftijd, 2 dvd's en een knuffel van elmo. Ook zit er een koffertje bij met logeerspulletjes. En zo hebben ze meer thema's met andere figuren. maar goed kost ook aardig wat moet ik zeggen! Dus genoeg pruttel! je moet er van houden ( en dat doe ik niet zo hahaha) zo misschien heb je hier iets aan weet je of je terug moet bellen haha @ladymoi ik heb tot 4 weken ook gevloeid en ook inderdaad de laatste week van die bruine derrie! is dus gewoon normaal hoor! en hoe lang het duurt is per persoon verschillend!
pff ben er ook 2 dagen niet, mag heel veel bij lezen.. @ babijtje, ja ik volg ook maar gewoon mijn eigen gevoel. @ mama2be, ja was echt even heerlijk om "weg" te zijn thuis, wat een leuke foto van de je kleine meid! @ Jusi, ja klopt ik heb een eigen zaak, maar heb gewoon een zwangerschapsuitkering van het UWV. @eerised, je doet echt niets fout met die kleine van je hoor, ze merken gewoon dat papa weg is.
sorry dames, deed een poging om op iedereen te reageren maar het is te veel wat jullie geschreven hebben.. ga vanaf nu weer elke dag lezen en mee schrijven..
Wel..na mijn berichtje dinsdag over mijn BAALdag, bleek die nog even voort te duren ook. Die avond crashte mijn computer ook nog. Lief is er nog aan het sleutelen geweest,maar het mocht niet baten. Nu heb ik een beroep op ex gedaan. Gelukkig stond er nog een aftandse laptop van mij bij mijn liefje..dus daar zit ik nu op te werken... ik ga niet reageren op ál die nieuwe pagina's sinds dinsdagmiddag, dat is me even iets teveel.. Even naar Jocruella: fijn dat het zo goed gaat!!! Ladymoi: hier nog borstvoeding hoor... live dan. ik kolf vooralsnog niets af. Het loopt best aardig nu, maar ik vind mijn functie als 24 uurs buffet wel eens vermoeiend. Verder kan ik best eens onzeker worden omdat je niet weet hoeveel ze precies drinkt. Maar ik heb hier ook goede plasluiers en ze groeit goed, dus ik moet me gewoon geen zorgen maken. @ vloeien: hier na een tijdje zo goed als niets ( beetje afscheiding) ineens weer sinds een paar dagen een beetje rood bloed. Te weinig voor menstruatie (wat vreemd zou zijn bij volledige borstvoeding). Hier is alles nog erg moeizaam. De fysio vond niets fysiek mis aan ons meisje, gelukkig ( dus geen KISS ofzo) maar wél dat ze supersterk is ( dat is nu al de 3e professional die dat zegt), dat ze een sterke voorkeur heeft voor rechts en al wat afplatting heeft aan de schedel en dat haar buikje wel erg rommelt. Ik heb oefeningen en tips gekregen en dinsdag komt ie weer hier langs. De nachten gaan -tot op heden- goed. De dagen zijn zijn soms ronduit een ramp. Huilen en huilen en huilen. Druk doen, niet willen slapen etc. Heb het idee dat de infacol sowieso niet genoeg doet..en soms twijfel ik enorm aan mezelf, want ze leek vooral bij mij alleen zo druk en huilerig te zijn. En ik krijg ze soms echt niet gekalmeerd. Hysterisch huilt ze dan. Maar vanavond heeft ze er bij mijn ouders ook een potje van gemaakt. Ik was bijna opgelucht...want ze was daar altijd heel zoet. Ook als ik ga wandelen met haar of autorijden, is ze stil. Maar verder niet....Mijn ouders hadden nu ook zo iets van "toch nog maar es naar het consultatieburo??"
heerlijk geslapen!!!! 22 uur tot 7 uur!! zo kunnen we goed de dag beginnen.. @ hellen wat vervelend dat het nog moeilijk gaat ...dat huilen is vermoeiend he....stuur je wat kracht geduld en rust toe!! @ jocreulla...fijn dat alles goed is...pppffff is ook niet niks jullie zorg... wat een heerlijk kindje... @ mijn kleine ben eens benieuwd naar je fotoshot????????
hey dames ik heb niet veel tijd,ben aan het schoonmaken.ja ben goed bezig zo was op hangen en stof zuigen en dweilen en dan mag ons mannetje weer eten. hij heeft het zoooo goed gedaan vannacht!! hij kreeg gister avond om 18:45 de fles en sliep rond 20:15-20:30. ik ben om 21:40 op bdgaan liggen en in slaap gevalle en schrok om 03:35 wakker. ds ons mannetje heet vn 20:30 tot 03:35 geslapen,dus7 uurtjs hij had ten ook echt honger!watnie zo gek is he. had di mama dat geweten,was ze meteen mee gegaan,lekker 7 uurtjes slapen. maar nou heeft hij gister dus maar 4 voedingen opva 180 m per x.......hij moet 5 toch? of is dat niet erg?? wat een KL*T* toetsenbord!!!aaaahh
hahaha tineke:je toetsenbord wil precies niet "werken"?! wel leuk dat je een goede nacht hebt gehad! hellenijtig dat het nog zo moeilijk gaat,maar wel weer leuk dat de bv weer goed gaat! het huilen dan weer is vermoeiend,hopelijk krijg jezelf een beetje rust? slaapzak:gelukzak ja!!zo'n makkelijke slaper!! hier is het ook vlotjes aan het gaan,eindelijk!! gisteren haar flesje om 20u opgedronken,om 20.30u sliep ze en vannacht om 3.30u kwam ze voor haar flesje,terug slapen tot 6u en mij wakker gemaakt omdat madam een hele hele heeeeele dikke poepluier had!daarna wou ze een flesje,lekker opgedronken en geslapen tot 9u.Zalig om eens rustig wakker te worden en niet met altijd gehuil van de moeilijke stoelgang. de melk slaagt eindelijk aan,de harde ontlasting is weg en ze heeft ,tot nu toe,nog geen enkel krampje gehad.Hopen dat dat zo blijft! groetjes sofie
heel even een berichtje, het lijkt wel alsof we één stap vooruit gaan om vervolgens de volgende dag drie achteruit gaan. david heeft vanaf 1 uur vannacht alleen maar gezeurt en af en toe een beetje gedut maar niet goed geslapen. ook nu wisselen mijn man en ik af omdat hij al de hele dag huilt en niet wil slapen. hebben nog steeds slaap kleren aan terwijl wij straks nog visite krijgen. ik vraag me af of ik ooit nog weer tijd voor mezelf zal krijgen. en idd hellen ik voel me ook een 24 uurs buffet. mannetje wil ook gewoon echt de hele dag drinken
so wij hebben even een stevige wandeling gemaakt. ik denk dat we drie kwartier onderweg zijn geweest. het is fantastisch weer en david sliep gelijk in de wandelwagen en daar ligt hij nu nog steeds in. dat heeft ons echt even goed gedaan, al heb ik nu het gevoel dat ik 80 ben
hey Mare is het soms een idee om met hem dan binnen te gaan lopen in de wandelwagen??? en als hij van dat gehobbel houd kan je doch n deken en andere dingetjes op de grond leggen waar je dan overheen rijd??? je weet maar nooit ^^ mijn moeder had mij vroeger altijd op de wasmachine gezet en dan op centrifugeren.....anders kreeg ze mij niet in slaap.
haha op de wasmachine!!! lache! HELLEN: daarom blijf ik ook afkolven, weet ik precies hoeveel hij drinkt en of het genoeg is!! je blijft idd anders de ele dag door borst geven!2 heel vermoeiend!!!! da vloeien is dus normaal!! oke tncx voor reacties
Het hoeft echt niet zo te zijn dat als je de borst geeft de hele dag alleen maar aan het voeden bent. Ik geef borst en Sem komt netjes om de 3 1/2 a 4 uur! niks te klagen dus! Sem heeft vandaag een mamadagje geloof ik! hij wil alleen maar lekker bij mama slapen! helemaal niet erg hoor! tis toch lekker zondag! als het morgen maar weer over is! hihihihi! heb hem nu wel zover in slaap dat ik hem ff in de box heb kunnen leggen!
Francesca, hmm zo te horen is het niet de moeite om iemand langs te laten komen van Felicitas. Ik vind het wel leuk om te lezen hoor, maar ik hou er gewoon niet van die mensen die je in principe dingen aan willen smeren. Hellen, fijn dat Roos iig geen Kiss heeft, maar kan me voorstellen dat je liever wel had dat ze iets gevonden hadden. En is het geen idee om over te stappen op VSM Cinababy? Hier ook gedaan, sindsdien heeft Kenji echt een stuk minder last van krampjes! Tineke, lekker is dat he, zo lang slapen. En volgens mij is het niet erg als Storm wat minder drinkt hoor. Als ie echt honger heeft meldt ie zich vanzelf wel. Sofie, fijn dat het beter gaat met Noa. Mare, wat balen dat David zoveel huilt. Sterkte! En dit zul je vast niet graag horen maar na ongeveer 3 maanden schijnen baby's minder te gaan huilen. Tineke, wat een goed idee van die wasmachine. Jammer genoeg gaat dat hier niet, omdat er al een droger bovenop staat. Vandaag heeft Kenji een ik-wil-niet-slapen dagje. Hij is vanaf vanmorgen 12 uur al wakker, en heeft vanmiddag maar een 1,5 uur in totaal geslapen. En papa gaf hem net zijn flesje, 135 cc, en nóg had ie honger! Dus had ik maar weer 30 cc aangemaakt, en die dronk ie weer helemaal op. En nóg had ie honger! Dus hij heeft nu dik 200 cc ineens op, ik weet alleen niet of dat verstandig was, mja hij had honger...
@tineke: hihi, ja wij hebben een wipstoel met trilfunctie, de ene keer werkt het de andere keer helaas niet. @francescak: ik ben enorm jaloers op je. als ik david echt op verzoek zou voeden dan kon ik hem gewoon vast binden aan mijn borst aangezien hij gewoon altijd wil eten. @jusi: ja dat heb ik idd ook al gelezen en gehoord. poeh 3 maanden, hij is nog niet eens drie weken oud... maar ja op de een of andere manier overleven we het wel (hoop ik )