September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Noah doet dat dus ook heel vaak. Heel onrustig drinken, vooral de laatste paar dagen is het weer raak. Heb zelfs paarse plekjes op me tepels zitten :(

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Rox, waarom geef jij johannes broodpitmeel dan? En hoe zwaar is Jara nu?

Mare, ik zie dat Kenji wel meer dan een maand ouder is als David. Meer ritme heeft Kenji zeker wel, maar of ie meer kan betwijfel ik. ;)

Ladymoi, fijn dat je baby al zolang doorslaapt 's nachts. :)
    Maar inbakeren moet altijd in overleg met het CB heb ik begrepen...

Sofie, wat zielig dat Noa verborgen reflux heeft. :(
    En ja, hier wel ervaring met Infacol, maar niet zo'n goede helaas... Kenji kreeg er juist veel meer krampjes van. Toen we ermee stopte kon ie opeens ook weer veel beter poepen. En sinds we met VSM Cinababy zijn begonnen, is het ook weer een stuk verbeterd. Ik zweer dus bij VSM.

3. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Mmmmmmmmmmmmmmmm das nie fijn, of heb je er geen last van? Ik was er op een gegeven moment echt helemaal klaar mee tot bloedens toe kloven, nou dan is het echt over hoor. Nu kolf ik 4 keer per dag en krijgt hij alles met de fles. Hij rustiger, ik rustiger. Hou zelfs nog melk over om in te vriezen. Bevalt mij echt supergoed. Mis het ook helemaal niet, maar kan me voorstellen dat veel mensen het wel missen hoor dat "intieme" contact.

4. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @mare nou das helemaal prettig dat je het kan lenen!

@sofie hier ook infacol..hier werkt t overdag wel maar de voeding van half 6 en half 9 werkt t niet helemaal... maar ik ga er toch maar mee door wnt als ik het niet doe is het wel erger...

@jusi.. wij gebruiken johannes broodpitmeel zodat de voeding wat dikker word omdat ze anders zo slordig drink,binnen 5 tellen de fles leeg heeft en de boel er weer uit gooit en heel de dag wakker is omdat ze er niet moe van word...sinds we dit doen drinkt ze zeker een half uur en houd ze alles binnen en is ze veel moeier en slaapt ze beter...

5. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @babijtje ik mis het ook niet hor want het deed bij mij ook zo'n pijn!!(ookal wilde ik het zooooograag!) en nu bijv zit ik bij me ouders en kan opa lekker de fles geven..zodat ik even met jullie kan forummen!!! ideaal hahaha

6. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @ariel auuuwww!!

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nee het doet opzich geen pijn. Alleen als die ECHT wild doet. Maar vind het wel vervelend, want krijg em dan ook gewoon niet rustig met de borst. En geeft em dan een flesje KV.

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Moet morgen naar het CB en zal daar wel even bespreken wat nou het beste is om te doen. Want dat onrustige is voor Noah ook zielig natuurlijk.

9. Jeeeetje wat is er veel gepraat hier zeg..
    Ik heb alles bijgelezen hoor, maar reageren is te veel!
    Hier eindelijk wat regelmaat.. Vorige week had ik er echt even geen zin meer in, was zo chaggo omdat mn vriend weer weg was, en druk met de kleine en mn huis.
    Gaat deze week al een stuk beter, en wat meer ritme hier, ook met mn huis en meer tijd voor mezelf.. Dus ook meer tijd om te forummen, want mis het echt hoor!!
    Gelukkig gaat het wel goed met iedereen.

Hier gaat alles goed, ze groeit zo hard.. Donderdag voor het eerst CB, ben echt benieuwd hoeveel ze gegroeid is..
    Gabriëlla heeft vandaag voor het eerst gelachen :D , zooo leuk!
    Ze deed het gelijk 3x hihi..

Heb veel leuke foto's voorbij zien komen..
    Pluk, mn neefje kan ook nooit zn ogen open houden op foto's haha!

Jocruella, goed nieuws!! Gelukkig.

En ik ga het wéér proberen om mee te kletsen vanaf hier. :):)

Even spammen hoor :p

Bekijk bijlage 22781

Dat was gister toen we papa weg gingen brengen bij zn wagen..

10. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ torties wat goed zef..zo zie je maar...even de schema los laten...en dan begin je al verdering te zien ...soms ga je denken dit word helemaal niks vandaag en dan trekken die het wel weer goed...

11. Bekijk bijlage 22784

Mn nichtje Isis en mijn lieve dochtertje Gabriëlla :D
    Dat was vorige week woensdag!

12. Ok, de laatste.. Ben nu wel weer ego genoeg :)

Bekijk bijlage 22787

Ga nu lekker naar bed.. Tot morgen dames!
    Slaap lekker!

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Haai Ladies

@vloeien na sex: hier ook. Ik had zo goed als geen bruinverlies meer, maar na een heel prettig samenzijn, vloeide er toch weer een dag of 2 rood bloed. Niet veel, maar toch..

Jusi: handig! Die luier vergelijk site!

Mare: inbakeren bracht hier ook rust. ik hoop, dat het voor jou hetzelfde effect geeft. ik wéét hoe slopend een kindje is wat veel huilt.. Trouwens je kunt je kleintje ook altijd nog eens door een fysio oid laten checken. Die ziet het vaak beter of er iets is met ruggetje etc.

@huilen rond etenstijd..ik heb al geschoven..maar het werkte niet. Het lijkt wel of ze het gewoon doorheeft, want zodra de borden op tafel staan, begint ze!

Sofie: fijn dat de gaviscon werkt. Hier gebruiken we nu een tijdje infacol. Het neemt niet alle krampen weg bij Roos, maar het gaf zeker verbetering!

@borstvoeding: Roos kan soms uit het niets heel onrustig zijn aan de borst. Hapend, drinken en huilend loslaten. Maar niets wijst op spruw....vooralsnog. Iemand ervaringen? Daarnaast heb ik even niet gekolfd en nu krijg ik amper nog melk gekolfd. Mijn tepels gaan er zeer van doen. Iemand daar ervaing mee??

Eerised: wat een leuke foto's !

Hier is alles weer op zijn kop gegooid door Roosje. Ze is ineens rustig...zo raar:$! Gister is er amper gehuild en flink geslapen ( ook overdag) en vandaag was ze ook al zo zoet. Ik weet niet wat me overkomt en wordt er gewoon een beetje ongerust van. Mijn pa zei nog "IS ze eindeljik een keer rustig, is dat ook weer niet goed". Nou zo is het natuurlijk niet, maar ik ben inmiddels zó gewend aan uren durende jank-aria's, dat ik nu echt moet wennen aan het feit, dat ze hooguit nog een uurtje of anderhalf per dag huilde, de afgelopen dagen.

Wel huilde ze veel na de voeding en ik ben door verschillende mensen doodonzeker gemaakt over mijn borstvoeding ( "heb je wel genoeg melk??" offeh "is het wel voedzaam genoeg??") Dus gister ben ik toch maar weer even naar het CB getogen en heb de dame in kwestie met haar kontje op de weegschaal gemikt. Wel..ze is in 1 week 250 gram gegroeid en woog nu 4390 gram. Hartstikke goed dus! Volgende week krijg ik de Pacco inbakerdoek te leen van het CB. Eens kijken hoe dat gaat. Nu baker ik nog in met luiers...

14. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Goeiemorgen!

Even een Kenji-update:
    Hier weer lekker druk :) Ben weer fanatiek aan het sporten en vanaf 1 Nov moet ik ook weer gaan werken. Alleen nog een boel geregel hoe ik het in ga plannen allemaal, aangezien ik m'n eigen uren indeel en afhankelijk ben van m'n schoonmoeder en de onregelmatige diensten van m'n moeder, alsof dat nog niet genoeg is, ook nog een boel klanten met onregelmatige diensten heb ;), is het een boel geplan en geregel!
    Aan de ene kant heb ik zin om weer aan de slag te gaan, het is tenslotte toch ook m'n hobby maar aan de andere kant bleef ik het liefste thuis tot Kenji naar school gaat.

Met Kenji gaat het, op zijn verkoudheid na, allemaal prima!
    Hij sliep zaterdag al 6u achter elkaar door8)! Zondag hadden we een feestje en is hij bij de moeder van Bart geweest en door samenloop van omstandigheden was hij die nacht wat van slag. Is elke 2u!! wakker geworden en sliep heel slecht:(.

De nacht erna ben ik bij elk klein geluidje naar zijn kamertje gesneld en vóór hij wakker werd al speentje in zijn mondje gedaan en over zijn bolletje geaaid.
    Na 1000x opstaan, speentje in zijn mond doen, troosten als hij toch wakker was geworden en weer in slaap proberen te krijgen was ik helemaal kapot gister........:(

Dus gisteravond lekker vroeg naar bed gegaan terwijl Bart voor de avondvoedingen en het badje heeft gezorgd en vannacht heeft hij weer 4,5u geslapen, flesje gehad en weer 4u geslapen en nu ligt hij weer lekker te slapen :) Dus het heeft iig geloond, die zware nacht en al die inspanningen! :D :D

Verder is hij steeds bewuster van zijn omgeving, is éééérg nieuwsgierig (waar we heel erg mee op moeten passen omdat hij snel overprikkeld is), hij houdt zijn hoofdje steeds langer, stabiel rechtop als hij op z'n buik ligt en lacht steeds meer :D :D

Hier ons duvelke :D en dan ga ik snel bijlezen en reageren nu het eventjes rustig is hier :D !!

15. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    En nog een keertje onze vriend:

16. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Ariel; ik ben benieuwd wat het cb vandaag adviseert. Succes

@Hellen; wat heeerlijk dat je meisje nu zo rustig is. En fijn dat ze zo goed gegroeid is, soms kunnen mensen je zo onzeker maken. Geen ervaring met jouw borstvoedingsverhaal

@Eerised; wat een mooie foto's zeg!!

@Mijnkleine; wat een schattige foto's. Balen joh van die rotnachten, gelukkig dat het nu weer wat beter gaat.

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    @Jocruella, wat een enorme opluchting dat de transfusie reuze meeviel en jullie ook al meteen zichtbaar resultaat hadden!

@Mare, super dat jullie de voedingen hebben kunnen rekken, is voor jou toch ook een stuk fijner als je ietsje langer ertussen hebt zitten!

@Francesca, fijn dat Sem in een goed ritme zit!

@Hellen, kan me voorstellen dat je 'blij' was dat Roos nu ook niet zo voorbeeldig was bij je ouders. Kan me de opluchting helemaal voorstellen!

@Slaapzak, was in dat fotostudiotje op de 1e Etage in de V&D, had m'n moeder geregeld maar ik kiepte achterover van de prijs :$ Als de foto's niet helemaal ons idee zijn dan laat ik ze mooi liggen! Klant van me is ook fotograve en daar betaal ik een habbekrats voor :$

@Tineke, zit er geen rotzooi onder de toetsjes van je toetsenbord? Had ik bij de laptop ook, even met de stofzuiger erover en was al een stuk fijner (ben alleen de 'P' kwijt nu haha).

@Jusi, woow, Kenji flink hongerig! Misschien een groeispurt aan het maken?

@Torties, jammer dat paardrijden er niet meer in zit op het moment! Ik heb het tijdens de zwangerschap ook zóó enorm gemist! Geniet er nu optimaal van!
    Super dat Alisa het zo goed doet op de nieuwe voeding!!

@Slaapzak, klinkt als een super geslaagde babyborrel!

@Babijtje, oh heerlijk die nachten van Jurre! Wel shit van de Reflux, tips heb ik helaas niet.

@Rox, nu hier het 'echte' leven weer langzaam bezig is heb ik ook geen zeeën van tijd meer om te forummen maar tussendoor als de boel op orde is, Bart werken en Kenji op bed dan lukt het nog wel eens :D
    Fijn dat Jara iig al de helft van de nachten in haar eigen bedje slaapt!

@Pluk, hier ook een beeb die huilt rond etenstijd, nu probeer ik etenstijd dus maar gewoon te verplaatsen zodat als wij klaar zijn met eten, een de fles kan geven en de ander de keuken kan opruimen en dat gaat beter :D

@MamavanBas, ja best wel een impact op je relatie! Vooral nu de nachten nog doorbroken worden ben ik blij met elke slaap die ik krijg en dat is funest voor andere bedpraktijken haha!
    Haha m'n kont is het eventjes niet meer gewend om te paardrijden maar de rest van m'n lijf valt goed mee hoor haha :D
    Arme Job last van spruw :( Lijkt me zó sneu om te zien als ze zo'n last hebben! Geweldige foto! Wat is Bas ook een knap manneke!!

@Pluk, wat een leuke foto! Hihi Kylian kijkt idd erg dromerig :D

@Booky, rot die krampjes! Hopelijk gaan ze idd snel over!! Hoe vindt Mats het nog om grote broer te zijn?

@Sofie, fijn zo'n nachten, even bijtanken!

@Andi, wat super dat Gabriël zo lief is met Kyrian! En ook goed dat je al bijna op je oude gewicht zit!! Lijkt me dat een genot zeg!!

@Francesca, jammer dat het zo koud was in het Dolfinarium! Ben er nog nooit geweest, maar bewaar dat dus maar toch warmer weer :D

@Ikbenhetmaar, wat een heerlijk lachebekkie!!
    Zal wel wennen zijn, meteen weer fulltime aan het werk, niet?

@Kilo's, 29kilo aangekomen en inmiddels bijna 16kilo kwijt, nog 13 te gaan! Als ik nu naar mijn maatje 34 kleding kijk snap ik niet hoe ik daar voor de zwangerschap probleemloos in gepast heb :$ !!! En kan me ook écht niet voorstellen dat dat ooit gaat lukken, hoewel ik het wel probeer natuurlijk :D Heb niet meer gesnoept na de bevalling!

@Jusi, woow wat is Kenji weer bijgekomen! Super hoor! Hier krijgt Kenji ook teveel vaak, maar als hij honger heeft, heeft hij honger denk ik dan :) CB keek mij ook stom aan toen ik zei dat hij soms 165 drinkt, maar zeiden er niks van :D

@De hik, ooh ik word er ook kriegel van! Rechtop voeden doen we al, laten zakken doen we al maar nog altijd die vervelende hik! Wel al iets minder als toen hij net geboren was, gelukkig! :D

@Mare, gelukkig is alles goed en hopelijk helpt het inbakeren!

@Torties, hoeveel uur moet je straks weer werken? Hahaha Alisa flink aan het rekken!

@Ladymoi, lekker die nachten :D !!

@Sofie, hopelijk doet de Gaviscon goed zijn werk! Arme Noa!

@Ariel, klinkt pijnlijk! Brr...

@Eerised, ken dat gevoel, dat je het even gehad hebt als je er alleen voor staat! Wat een super leuke foto's! En die lachjes zijn geweldig he!!

@Hellen, misschien doordat ze nu zo lekker bijgeslapen heeft, ze minder oververmoeid is en je de negatieve spiraal zo doorbroken hebt! En dat misschien icm de oefeningen van de fysio? Wel super! Geniet ervan en laat je neit zo beinvloeden voor al die 'experts' je doet het super!

@Babijtje, thnx :D

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

na een heerlijk rustige dag was de nacht echt een ramp. ik heb hem om 22.30 gevoed vervolgens kwam hij weer om 2.30. nadat ik hem eerst verschoond had waren davids ogen in eens wijd open. oh oh dacht ik dat is niet goed. na het voeden vond hij dus dat het tijd was om te spelen. helaas bleef hij niet rustig en waren wij tot 5 uur bezig hem te troosten. en zijn spuug weg te vegen en nieuwe slabbetjes te pakken. dan nog een voeding en vervolgens heeft hij gelukkig nog even geslapen.
    mijn man heeft zich vandaag ziek gemeld en ik verwacht dat ik dus de hele dag ervoor moet zorgen dat david niet huilt aangezien jaap enorm hoofdpijn heeft.

ik ga vandaag ook dat pacco doek voor het eerst gebruiken denk ik en ben heel benieuwd.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerised, wat een leuke foto's! :)

Hellen, ik dacht al dat ik die link hier voor niks had neergezet. Ik ben blij dat je het een handige site vindt. Je kunt je aanmelden voor een nieuwsbrief, en dan krijg je elke week een overzicht van aanbiedingen in je mailbox.
    En wat fijn dat Roos niet meer zoveel huilt. *Afkloppen!*

MijnKleine, kan me voorstellen dat je moe was, na zo'n nacht waarin je bijna niet geslapen hebt.
    En pff, wat lijkt me dat een gedoe zeg, dat geplan en geregel met je werk.
    En wat is Kenji toch een mooierd. :) Het zit hem echt in de naam! :D
    En 'mijn' Kenji zit al een hele tijd in die groeispurt dan. Hij drinkt al langer teveel kwamen we pas achter. Mja, idd als ie honger heeft. :(

Mare, he wat vervelend dat David niet zo goed geslapen heeft afgelopen nacht. :(
    En dan je man nog eens ziek. Beterschap en ik hoop dat David vandaag rustig is, (en vannacht ook ;)).

Deel Deze Pagina