September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @mare; och wat balen van die nacht zeg! Hoop dat je vandaag een beetje bij kan tanken en dat de pacco doek gaat helpen

Ben net even bezig geweest met het fotoalbum van Jurre, toch leuk om dan weer die begin foto's te zien. Wat gaat de tijd dan snel he!!!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Goedenmorgen allemaal.

Hier vannacht om 2.30 uur een flesje gegeven, duurde even voordat mama dat klaar had want toen ik de speen op de fles wilde draaien gooide ik het om.
    Kon ik eerst de keuken schoonmaken want overal lag melk en toen nog weer een nieuw fles maken om er vervolgens achter te komen dat ik een nieuw pak voeding moest pakken. ;)
    En om 7 uur was mw er weer :D, ze is dan ook echt wakker maar wel heel prettig want ik kan haar dan gewoon in haar wipper zetten en de dingen doen die ik boven moet doen zoals was opvouwen, Kylian aankleden of douchen enz enz.

Net wel even nieuwe spenen (de zoveelsten) gehaald, heb maar gekozen voor de 123 variant want de S speen gaat echt niet meer, ze drinkt dan heel langzaam en klakt heel erg.

Groetjes Anita

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja de tijd vliegt!

Afgelopen nacht besloot Kenji weer eens een keer eerder wakker te worden, en wel om 4.40! :$
    Ik ben toen maar met hem naar beneden gegaan, want de speen wou hij wel, maar hij was te onrustig om hem in zijn mond te houden.
    Dus ben ik met hem op de bank gaan liggen, en hij op mijn borst, zodat ik de speen vast kon houden en Kenji weer lekker in slaap is gevallen. En ik ook. :D
    Om 5.20 schoot ik weer wakker, dus ben ik maar zijn flesje klaar gaan maken. Om 6.00 lagen we allebei weer in ons eigen bed, en kon Jurgen eruit om naar zijn werk te gaan.

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    goedemorgen meiden,

Hier is Lorenza vandaag juist later wakker geworden ,pas rond 05.45 dus heb ik ietsje langer kunnen slapen.

@Eerised en Mijnkleine, mooie foto's hoor :D

Verder begint man zijn zusje steeds leuker te vinden, Hij wil haar nu troosten als ze huilt en mama even bezig is en als we weg gaan, moet ze mee, vind het zo lief als hij zegt Lorenza ook mee :D

5. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Joyce; leuk dat Manolito zo leuk op zijn zusje reageert. Heej Lorenza vandaag precies 1 maand; gefeliciteerd

@Anita; fijn zo;n nachtelijke schrobpartij

@Jusi;jammer dat ie wakker werd vannacht, tja soms zit het mee en soms zit het tegen he ;)

Hier Jurre net moeten badderen, hij had zo'n spuitluier dat het tot in zijn nek :$ zat

6. Mijnkleine, vermoeiend zeg die nachten, gelukkig gaat het nu beter!
    Haha duveltje.. Wat een leuke foto's en ik vind het zooo'n knap ventje, dat haar ook, geweldig!
    Mag ik 'm reserveren als schoonzoon :D ?

Pluk, lekker is dat.. Zo klooien midden in de nacht!
    Wel fijn dat je dr lekker in de wipstoel kan zetten dan en je ding kan doen, soms mág ik dat echt niet van mevrouw!

Joyce, Ooh zo schattig is dat! Hihi.. Lief hoor..
    Lekker ook dat je iets langer hebt kunnen slapen!

Gabriëlla, nou ik had echt een supernacht, had een rondje gelopen gisteravond, toen kwam ik thuis om kwart over 9 ben naar boven gegaan, en om half 10 de kleine in bad gedaan, flesje gegeven en in bed gelegd.. Om 22.10 sliep ze..
    En vanmorgen om 08.00 werd ik wakker van gezucht en gekreun van kleine prinses. Echt heerlijk geslapen..
    Nou waren de nachten sowiezo niet slecht.. (23.00 fles, +/- 04.00 en om 07.30 weer)
    Maar dit was de 1e x 's avonds in bad en stukje lopen en volgens mij werkt dat prima..
    Ga het vanavond weer doen en kijken of ze weer zo lang slaapt :D !

Ik verbaas me trouwens echt over hoe snel zo'n kleine alles kan.
    Ze word echt met de dag sterker.. Als ze op mn borst ligt dan tilt ze dr hoofdje op en ligt ze volop te kijken naar me en dat houdt ze heel lang vol..
    Kijken doet ze ook heel geintresseerd en heel indringend. Ze volgt ook alles en is echt heel nieuwsgierig. Is het liefst de hele dag wakker en aan het kijken en luisteren naar alles..

7. Babijtje, ah jakkie haha.. Smeerkees die Jurre!
    En Jurre alweer 2 maanden joh.. Jeetje, wat gaat dat snel..
    Kleine hier is ook alweer 1 maand! Pfff

8. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Eerised; heerlijk joh dat ze zo lekker heeft geslapen. Laten we hopen dat het vannacht weer zo lekker gaat.

De tijd gaat snel he!!

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Joyce, wat leuk dat Mano zo gek is met zijn zusje. :)

Babijtje, fijn he die spuitluiers. :D Hier heeft Kenji het (nog) niet gepresteerd om het tot zijn nek toe vol te hebben.

Eerised, oh wat lekker dat Gabriëlla zo lang heeft geslapen. Maar van badderen worden baby's ook moe he. Dat merk ik ook aan Kenji, hij slaapt na het badje over het algemeen wat langer.

Kenji ligt nu in de box, ik had hem na zijn flesje van 12.00 op bed gelegd, maar daar was meneer het niet mee eens.
    Toen ik boven kwam, kreeg ik een grote lach, ik smolt meteen. :D Nou ligt ie lekker in de box te brabbelen en te spelen.

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @joyce: wat leuk dat mano zo gek op zijn zusje is. dat lijkt me echt heel bijzonder om dat mee te maken!

ik wordt hier een beetje gek. ik probeer even wat tijd voor mezelf te nemen maar mijn man roept om de 2 minuten, kan je even dit en even dat ipv dat hij het even zelf doet.

ik heb david dus net ingebakend, even leek hij rustig te worden maar dat duurde een minuut ofzo. maarja ze zeifen al dt het een tijdje kon duren

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ben even aan het fotoshoppen geweest :D

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    alweer 8 weken oud

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    En ik kon het niet laten Broer en Zus op ongeveer dezelfde leeftijd.

En tot zover dan ook mijn topicvervuiling voor vandaag :D

14. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @slapen
    zo lekker als ze gister overdag sliep, zo wil ze vandaag duidelijk NIET slapen :( soms snap ik die kleintjes niet hoor..

@ikben het maar
    wat leuk een eigen babyzaak! ik zit er ook aan te denken.. :D
    alleen kan ik me huidige baan niet zomaar achterlaten
    ik doe de adminstratie in het bedrijf van me vader namelijk dus dat voelt ook wel als eigen, alleen is niet mijn 'soort' bedrijf/branche waar ik zelf voor zou kiezen..

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Vandaag bij het CB geweest. Noah is nu 59 cm en 5675 gram :D Dus 4 cm gegroeid en 1475 gram aangekomen :D

16. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    oh dat is inderdaad een aardig leuk prijsje! nog iets goedkoper dan de friso. Super fijn dat het overstappen zo soepeltjes gaat en hij het er goed op lijkt te doen!

ik ben overgestapt omdat: Alisa erg last van krampjes had en lucht, en ze huilde ook tijdens het drinken van de fles
    toen hebben we al vsmcinababy geprobeerd, werkte niet
    toen ip kraanwater barleduc, dat ging iets beter, maar niet alles weg
    toen sab simplex druppels gaan gebruiken
    hielp ook wel maar nog niet genoeg
    toen zei mijn moeder dat ik friso moest gaan proberen (vroeger heette dat frisolac) omdat ik en mijn kleine broertje dat ook icm barleduc kregen en nooit last hadden van krampjes
    met mijn grotere broer was het ook een drama met nutrilon
    nutrilon staat ook bekend (schijnt) als een zwaardere en zure voeding
    (in vergelijking met de friso ruikt het ook een stuk zuurder!)
    dus vandaar, nu friso met barleduc en sabsimplex druppeltjes
    en ze doet het prima :D behalve vandaag overdag wil ze niet slapen haha, maar zo een dag hebben ze allemaal wel eens, beetje jengelig

ze drinkt nu al der flessen leg inderdaad maar de vorige keer dat ik bij het CB was boden we haar 6x 135 en die dronk ze toen met Nutrilon niet leeg, dus vandaar dat ze niet moeilijk deden.
    nu drinkt ze 5x 135 leeg en 1x 165
    9 november moet ik pas weer ook voor de prikjes dus ik ben benieuwd wat ze dan zeggen
    want ze weten ook niet van de friso
    maar ik doe toch lekker waar Alisa blij van wordt, het CB kan me rug op :)

ze had om 11u de laatste fles gehad :) en om kwart voor 4 werd ze wakker..
    maar ze houdt het niet altijd zo lang hoor
    alleen gister middag toevallig, hihi
    meestal is het precies om de 4 uur, soms 3.5

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Een tip uit het boek: Lekker slapen zonder huilen. Niet verschonen 's nachts van het verschonen worden ze namelijk klaarwakker. Ik verschoon alleen als er gepoept is. En verder gaat er een lekker laag sudocrem op de billetjes.

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Kan indd ff duren voor het inbakeren effect heeft Mare. Ik zou zelf ook gefrustreerd zijn als ik me armen niet meer lekker kon bewegen ;)

19. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ Rox
    waar koop jij de Jbpm?
    ik meng nu de standaard met de comfort voeding maar ik kan net zo goed de standaard gaan geven met jbpm erdoorheen natuurlijk.. tegen de krampjes
    van de comfort voeding wordt de voeding ook dikker en lukt het niet om uit avent 1 of 2 te drinken, dus gebruiken we de 1.2.3speen maar dat gaat weer te hard, dus laat ik haar tussen elke 30cc 1.5 min op me pink zuigen zodat ze wel 15 min over de fles doet en dus moe wordt en een verzadigd gevoel heeft na der fles

@Ladymoi
    hoe is het bij jou gegaan zodat hij is gaan doorslapen?

@Sofie
    wat zielig :( ik hoop dat het snel beter gaat met de gaviscon

@Ariel
    haha dat dacht ik al dat maatje 1 niet meer zou passen :D gelukkig maar, hij groeit tenminste lekker ;)
    ik zal even kijken wat ik verder heb
    hoe gaat het met de bv ?

@ eerised
    super foto's :D

@ Hellen
    super dat ze zo goed groeit :) zo zie je maar niks mis met jou bv! ik baker ook in met badcape of hydro luiers, gaat goed genoeg hier :)

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @ pluk: wat leuk jou foto's. echt ongelofelijk hoe veel kinley en kylian op elkaar lijken. heel erg leuk om te zien

@ariel: so noah groeit wel echt lekker zeg!
    ik moet hem helaas 's nachts ook verschonen omdat hij eigenlijk altijd wel een poepluier heeft. dat ligt aan de borstvoeding denk ik. en hij heeft al een beetje luieruitslag dus het moet ook echt.

so tijdens de voeding net begonnen davids darmen al te rommelen. na de voeding hoorde en zag ik hem heel duidelijk poepen, hij had er echt een beetje last van. nu net verschoont en man wat een spuitluier. de luier zat echt helemaal vol en dat terwijl wij hem voor het voeden net hadden verschoond en die ook al zo vol zat. dat heeft ie duidelijk van zijn vader :p

het is op zich lekker weer dus wij gaan zo even wandelen. ook goed tegen de hoofdpijn van jaap hoop ik.

Deel Deze Pagina