September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
  2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
  3. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
  4. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @torties die beeps hebben nog echt totaal geen ritme..atans hier niet..is echt iedere dag anders!

hier al vanaf half 6 een wakker en huilend kind! heb ze net wat venkelthee gegeven voor de krampen maar daar verslikte ze zich in tot2 x aan toe dus dat was ook niet echt en slim plan.. nu ligt ze te kletsen tegen woezel...zolang t duurt.. maar dalijk lekker onder de douche daar word ze meestal wel rustig van..

heb hier ook hele erge ongesteldheidspijntjes maar zet nog niet door... gisteravond kwamen de herrineringen van 5 weken geleden terug.. leken wel lichte weeen.....pffff

5. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    ooo ze is leuk!!

@slaapzak..ik zie ze met de dag veranderen hor! eerst leek ze duidelijk op papa, maar ze gaat gelukkig steeds meer op mama lijken;)

6. Torties, aaah wat een leuke foto's! Flinke meid ook hoor..

Rox, wat zielig die krampjes ahg! Ging het na de douche beter?

Morgen is het alweer donderdag, jeej :D, vrijdagavond of zaterdagmorgen is papa weer thuis!

Oh, morgenochtend om 11.00 naar het CB, ben echt heel benieuwd.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben ik weer!!

MijnKleine: wat een heerlijk jochie is Kenji toch!

Mare: zulke nachten zijn slopend. Vervelend dat je lief ziek is..maar hij kan niet van je verwachten dat je de kleine steeds stil houdt. Baby's huilen nu eenmaal.. Inbakeren heeft zeker even tijd nodig. En nu nog baalt Roos er wel eens van...Geduld..geduld..

@nacht: afgelopen nacht was de laatste voeding om tegen 1 uur, toen kwam ze ineens weer om 4 uur ( terwijl ze normaal wel een uur of 5 doorslaapt) en toen kwam ze niet meer. Toen ik om 9 uur wakker werd, sliep Rozenkind nog. ik haar wakker gemaakt..en toen bleek mevrouw zéér ontstemd! Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze nog wilde slapen, maar al snel kreeg ze last van iets wat ik voedingsdrift noem: happend en huilens stort ze zich dan op mijn lijf..op zoek naar de dichtstbijzijnde tepel.

Eerised: heerlijk als zulke nachten hebt!

Pluk: leuk geshopt. ik ben ook helemaal vóór recylcling. Heb ook best een stapel tweedehands kleertjes. Allemaal nog hartstikke mooi!

Zo Ariel: dat ziet er goed uit, die groei van Noah! Is die pampers baby dry dan ook in die kleine maten verkrijgbaar??? Want 10 luiers per pak meer, vind ik wel de moeite waard..

Torties: gaat lekker zo met je kleintje he? Leuke foto, trouwens

@verschonen : ik doe het er ook voor, omdat Roosje al zo moeilijk kan doen. Dus als ze dan lekker soezelig is van het eten, vind ik het zonde om haar weer overstuur te maken ( ze haaaat luiers verschonen en aan- en uitkleden). 's Nachts sla ik het over als het alleen een plasluier is. Gewoon even drinken, boeren een korte knuf en hup weer terug in de wieg. 99% van de keren slaapt ze dan zonder problemen weer in en door.

Tineke: die Storm groeit ook al als kool he!

Ben aan het experimenteren gegaan met de methode Ria Blom. Maar, afegzien van het feit, dat ik inbakeren prima vind werken en rust en regelmaat ook door mij belangrijk gevonden worden, heb ik bij haar methode een rotgevoel.

Ik vind, dat ik zo nog maar weinig contact heb met Roos en dat hele met-een-kookwekker-op-een-half-uur je kindje laten huilen en krijsen, bevalt me voor geen meter. Ik heb het vandaag gedaan en het lijkt mij niet goed. Dan stuitte ik ook nog op een notitie van een nederlandse vereniging van psychologen, die zeggen dat het zelfs schadelijk voor de emotionele ontwikkeling en hechting van een kindje kan zijn ook..

Ik ga er dus lekker mijn eigen draai aan geven. Zo gaat de kleine prinses 's avonds naar boven en dat werkt ook goed. Het blijft een hele ontdekkingsreis, die eerste tijd met zo'n minimensje....

8. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @mare; heeft het fijne dagje van gisteren vannacht stand gehouden???

@Ariel; fijn dat ze je een tip hebben kunnen geven. Ik heb vanmorgen de eerste fles met johannesbroodpitmeel gegeven en dan word het al wat dikke, misschien dat dit een tip is? Verder heeft hij tot nu toe nog geen oprispingen gehad. Misschien toeval hoor, maar misschien ook niet

@Rox; geen last van me darmen. Maar wel vervelend voor jou, hopen dat het nog bij trekt

@Sofie; fjn dat de gaviscon helpt. Was het vannacht een betere nacht dan gister??

@Torties; wat een schatje. Hoe ging het vannacht met voeden, heeft ze die van 4 uur ook overgeslagen ;)

@Hellen; klopt inderdaad dat het een hele ontdekkingsreis blijft. Ik hoorde gisteren van de docent op zw gym dat het idd schadelijk is om een kind lang te laten huilen. Ik maak me soms ook wel zorgen hoor omdat Jurre overdag bijna niet slaapt en de hele dag beneden is. Af en toe een tukkie in de wipstoel. Maar gelukkkig waren er meer waar dat bij was en dat is wel weer een fijn gevoel. Hij is ook niet lastig of jengelig overdag, dus dat scheelt ook natuurlijk.

Ik weet niet wat meneer hier heeft hoor; gisteren tot 2 x keer toe kunnen badderen van z'n spuitluier en vanmorgen na het voeden (het was toen half 7!!) zat meneer weer helemaal onder. Dus mama was er vroeg bij met badderen :D Gelukkig ben ik een ochtendmens dat scheelt. en nu ligt meneer lekker te tukken op het kussen van papa in het grote bed. Kan mama rustig een boterhammetje eten.

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @babijtje: nee helaas, ik heb een terror baby. ik was wakker van 1 tot 6 met een huilend kind op mijn arm en om 7 begon hij alweer te mopperen. ik weet echt niet wat het ineens is. laatst schreef ik nog dat hij gelukkig 's nachts niet huilt en nu alleen maar...
    als het vannacht nog zo is dan krijgt hij tegen mijn principes in een speen. ik weet het echt niet meer anders en de nachtelijke ruzies met mijn man werken ook niet echt mee.

@hellen: ik laat david nooit lang huilen. de meningen zijn idd verdeeld erover, maar ik kan het ook gewoon niet. ja als hij een beetje mopperd oké, maar hij begint snel te krijsen en dat lijkt me niet goed voor hem. hji denkt dat hij helemaal alleen is als niemand hem komt troosten.

10. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mare; shit zeg wat balen dat je zo lang met hem op hebt gezeten. Merk je dat hij veel zuigbehoefte heeft ''s nachts? Ik wilde eerst ook niet aan de speen, maar Jurre was toen ook huilerig en had enorme zuigbehoefte. Speen erin en meneer was tevreden. We moesten wel even zoeken welke speen, want de ene vond hij niets spuugde hij zo uit, maar een andere vond hij wel fijn. Succes vandaag, ik hoop dat je een beetje bij kan tanken.

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hm ja hij heeft wel veel zuigbehoefte. ik denk ook dat het er nu een beetje aan ligt dat wij niet meer helemaal op verzoek voeden maar de voedingen rekken. helaas wordt hij van het zuigen niet echt rustig. tenminste hij heeft de helft van de nacht op me pink gezogen maar slapen, ho maar.
    jammer genoeg komt vandaag nog visite dus ik moet me wel aankleden enzo, anders zou ik gewoon een hele dag op bed liggen :p

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Hellen Baby Dry is vanaf maat 2, dus als ik het goed zeg uit me hoofd vanaf 4 kilo ;) Geloof dat Roos daar ook wel inpast toch?

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat laten huilen ben ik trouwens ook niet van hoor. Daar vind ik ze nu nog te klein voor, heb ik bij Rosalie ook nooit gedaan. Ja toen ze een half jaar was. Maar toen en nu ook nog maximaal een kwartier. En als ze echt overstuur is ga ik er direct naar toe.

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Torties, wat heb je een prachtig meisje! Rosalie vond dr ook erg leuk, zat helemaal tegen het beeldscherm te gillen: "BEEEEEBBIEEEEE"

15. Ariel, hahaha ik moet even lachen om jouw Rosalie!! Zo schattig hihi..

Hellen, het is zeker een ontdekkingsreis hé!
    En je moet je er wel prettig bij voelen, laten huilen doe ik ook niet, een kwartiertje, langer niet. En als ze echt overstuur raakt, dan troost ik dr eerder al!
    Hoe gaat het nu met je?
    Huilt ze al minder?
    En hoe gaat het zo, zonder je lief? Jouw lief is er toch ook alleen in het weekend?

Babijtje, jij blijft poetsen met die kleine smeerkees van je!
    Lekker bezig..
    Soms snap je echt niet waar ze allemaal mee bezig zijn he die kleintjes, hihi!

Nou, gisteravond ben ik om 21.15 naar boven gegaan, kleine fles gegeven in bad gedaan en toen lag ze om 22.00 in bed en sliep na 1x mopperen.
    Toen werd ik om 03.00 weer wakker, fles gegeven en weer slapen, toen om 07.00 weer, flesje gegeven en zeker 70cc laten staan, en toen wou ze niet meer, na een tijdje weer happen en zuigen op dr handjes, weer een beetje en na een tijdje wou ze niet meer.
    Nu heeft ze net weer gedronken en weer 90cc op en weer de helft laten staan!
    Uuuh gebruiksaanwijzing, waar ben je? :D

Ik ga even eten, dan mn haar etc doen, de kleine verschonen en in dr mooie kleertjes doen, die ligt nog in dr pyama en dan naar het CB, heb om 11.00 afspraak, en ben zooo benieuwd hoeveel ze gegroeid is :) ..

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Afgelopen nacht heeft Kenji weer door geslapen. Echt maf, dat ie soms wel wakker wordt 's nachts, maar meestal doorslaapt.
    Ach ja, vinden mama en papa ook niet zo'n ramp hoor, als ie al een keer wakker wordt ;) Ik vind het ook wel iets hebben om lekker samen met Kenji op de bank te gaan liggen 's nachts. :)

Nou ligt Kenji alweer in de box, meneertje wou weer niet gaan slapen na de fles van 9.00.
    En als ie dan toch wakker is, kan ik net zo goed zo meteen al naar de Kruidvat en C1000 rijden. Hebben we ons uitstapje voor vandaag ook al gehad. :D

17. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ben ook heel benieuwd Eerised!
    Goh, jouw nacht lijkt wel een beetje op onze nacht. Kyrian gisteravond ook in bad gedaan en die kwam na de voeding van 23:00 pas weer om 4:00 :D Daarna om 7:00 en toen was hij ineens aan het mutteren en kwam om half 9 alweer.. :( Hij ligt nu wel lekker te slapen boven en ik ben net klaar met ontbijten met m'n grote boef.

Kennen jullie deze site trouwens? Is leuk om daar de groeicurve bij te houden, zie je ook wat het gemiddelde is en waar jouw kind zit:
    Groeicurves | Groeicurves voor iedereen

Verschonen.. Tja, hier eigenlijk altijd na, want Kyrian schijt zijn luier bijna altijd vol tijdens te voeding.

Waar ik trouwens echt helemaal gallisch van wordt is dat Kyrian om de haverklap doorlekt! Hij piest gewoon zo veel dat het vaak zijn luier uitloopt en zijn kleertjes nat worden. Ik ben echt een wasserette geworden de afgelopen weken! Soms is't gewoon dat ik hem 3 keer moet verschonen op een dag, omdat hij dan wéér nat is geworden. Zou een groter maatje luier misschien helpen? Want hij heeft nu nog de newbornluiers aan die gewoon goed zitten.

Ongesteld worden.. Euhm, ik vloei nog steeds en ik geef BV, dus ik denk niet dat het er hier voorlopig in zit.. Ben het vloeien nu wel beu! Ik verlies niet veel, zou een hele dag kunnen doen met een maandverbandje en dan istie nog halfvol(bij wijze van dan).. Bij Gabriël heb ik echt lang gevloeid, 12 weken.. Hoop dat het dit keer wel korter is.. Ben het nu al zat.. Wil ook weer eens met m'n vent tussen de lakens kunnen kruipen.. Maar ja, moet dan ook wel eerst uit het anticonceptieprobleem zijn.. Tentjes schijnt hij niet fijn te vinden, minipil ga ik geheid vergeten in te nemen.. Denk toch dat we voor de spiraal gaan(hoewel ik een beste schijterd ben om zoiets te vragen. Regel je dat via je huisarts ofzo? :))

Mijn mams heeft gisteren trouwens een zeer charmante foto gemaakt van Kyrian en mij via Skype.. :)

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Spiraaltje moet je voor naar de HA of naar de gyn Andi. En Noah is met die New Born luiers ook vaak nat. Met Baby Dry heeft ie daar geen last van.

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @andi: wat een schattige foto!
    wat vervelend dat je nog steeds vloeit. ik zou nu de hele dag met een klein inlegkruisje kunnen doen zeg maar dus daar ben ik wel blij mee.
    David krijgt het voor elkaar elke keer te plassen als ik hem aan het verschonen ben. rompertje nat, aankledkussen nat en idd wassen wassen wassen. vind het ook irritant vooral omdat we geen droger hebben.

@jusi: als het een beetje wisselt tussen wel en niet doorslapen kun je tenminste af en toe bijkomen. en ik denk dat ie uiteindelijk nog wel snel helemaal door zal slapen.

@eerised: ja gebruiksaanwijzing, zou ik ook graag willen. het liefst met plaatjes!

20. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    ongi ........pppfff ben nu voor de 2de keer..vandaag ongi geworden...en weet je wat vreemd is...
    pyta is 22 aug geboren ...22 sep 1 ste keer ongi en nu 22 oct 2de keer ongi...gek he hoe je lichaam in elkaar zit...
    maar het werkt goed haha

Deel Deze Pagina