September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @mijn kleine
    ik denk niet dat jede kleintjes er echt aan KAN laten wennen.. ik denk dat op het moment dat we weer gaan werken het gewoon WEER even een periode van wennen is voor ouders en baby en het vinden van weer een nieuw ritme.. hoe rot het ook is.. wel breng ik haar voor die tijd is naar een oppas enzo.. maar dat is dan meer voor mezelf dat ik eraan wen zonder haar om me heen te zijn

@ Jesenmo
    via waar heb jij de puckababy besteld? kan dat via puckababy.com? ik heb gekeken maar kwam er zo snel niet echt uit.. toen ging Alisa weer huilen ;)

2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ Jesenmo
    ik hoop dat je een leuke baan vind!

@francescak
    wat heerlijk 8 uur aan 1 stuk slapen!!

@ Hellen
    sterkte meid.. je hebt wel een keigoed doorzettingsvermogen.. en engelengeduld! mijn complimenten! ookal is het alles behalve makkelijk lijkt me..

@ pluk
    fijn dat het beter gaat met je vader :)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ speentjes: die worden toch ontraden met borstvoeding???? Roos heeft daarom juist geen speen.

Roos had vanavond weer zo'n "bui". Na tig keer aangelegd te zijn en gedronken te hebben, bleef ze huilerig en op haar knuisten zuigen. Om wanhopig van te worden. Toch weer wat met de fles erin gegooid, dat wilde ze ook niet meer en intussen toch huilen. Ben inmiddels wel doodop. Ze komt dag en nacht voor voedingen, ik kolf er ook nog bij en langzamerhand begin ik te vrezen, dat ik het heel borst geven moet laten varen en alles moet gaan kolven. Misschien klinkt het egoïstisch, maar ik zie daar zó tegenop. Niet alleen omdat ik het fysieke contact dan erg zal missen, maar ook omdat het gewoon heel bewerkelijk is om alle voedingen én te kolven en te daarna nog eens te geven. Ik ben straks wél alle (doordeweekse)dagen alleen. Als ik dan zo lang met de voedingen bezigblijf, hoe moet dat dan met huishouden en boodschappen doen enzo? Ik ben erg benieuwd of er nog meer fulltime kolvende mama's zijn hier en hoe zij dat organiseren..

4. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    hai meiden

even weer een ego berichtje van mij... heb geen tijd om bij te lezen...

ik ben met veel verdriet gestopt met de bv...

werd vanochtend wakker met weer een ontsteking en nu aan de andere kant... ook voelde ik me eigen zo ellendig!
    heb 39.5 koorts en kan bijna niet uit mijn ogen kijken...

door de spruw, tepelkloven en de ontsteking is het zo ongelovelijk pijnlijk dat het gewoon echt niet meer gaat... snik snik.... moet ook afkolven maar dat gata bijna niet van de pijn..dus heb behoorlijke klaptieten!

ook zitten we nog steeds niet in een goed ritme,dus kan helaas niet echt meekletsen... ik hoop dat ik snel weer gezellig op iedreen kan reageren!

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Torties, ik snap nu waarom je 4 dagen gaat werken. Of ja, móeten dus eigenlijk. Ik hoop dat je het geregeld kunt krijgen op je werk met die vrijdag!

Hellen, ik lees hier dat je geen speen geeft aan Roos, maar ze heeft wel zuigbehoefte als ik jouw verhaal zo lees.
    Als Kenji zo onrustig is, kies ik ook voor de makkelijkste weg, en krijgt ie dus de speen. ;)
    Daar valt ie over het algemeen heerlijk mee in slaap.

Hier ligt Kenji alweer zo'n 3 kwartier in zijn bedje. Ik hoor hem af en toe door de babyfoon van die slaapgeluidjes maken, zo grappig! :D

6. @ torties
    ik heb de puckababy inderdaad gewoon via puckababy.com besteld. dan staat er linksboven zo'n linkje met: SHOP: direct bestellen. als het goed is krijg ik m vandaag binnen dus ben benieuwd!

@rox
    dikke knuffel voor jou!

over molenaarspap, hier is ie nergens meer te krijgen. ik heb het online moeten bestellen bij drogisterij.net omdat ik het zelf ook nog steeds lekker vind :D haha! Kyano is de 5 weken nu gepasseerd, mag ik dan wat molenaar bij de laatste fles doen voor het slapengaan? gewoon beetje van die poeder erbij doen op gevoel ofzo dan?

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik geef ook BV, maar geef ook een speen. Als ik em iedere keer ga voeden als die zuigbehoefte heeft dan overvoed ik em straks en gaat ie toch alleen maar spugen.

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Voor Rosalie had ik ook de Puckababy omdat die altijd heel wild was met dr armpjes en zichzelf dan wakker mepte. Ideaal dat ding!

9. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jusi; wat fijn dat Kenji zo goed groeit, maar blijft een inieminie he!

@Hellen; wij gaven Jurre op een gegeven moment wel een speen, want hij had zo'n zuigbehoefte. heb ook gereageerd in het andere topic over je vraag van fulltime kolven

Ik heb ook een puckababy besteld, komt morgen of zaterdag. Jurre is zo druk met zijn armen in zijn slaap dat hij regelmatig krabplekken in zijn gezicht heeft. Hoop dat het helpt want vannacht en vanmorgen heeft het een uur geduurd voordat hij in slaap viel.

10. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hierzo slaapt Alisa 's nachts op der buikje, ze is zo sterk in der nekkie dat ze zelf der koppie naar links of rechts draait, net hoe ze wil liggen, daardoor dat ze op der buikje ligt kan ze ook niet zo onwijs maaien met der armen
    ik krijg der op der rug ECHT niet in slaap en zij wel beter, maar dan valt der speen heel snel uit..
    ik zal wel commentaar van het CB krijgen dat ze op der buikje slaapt denk ik
    maar wat moet ik dan.. als dat kind zo lekker slaapt..
    ik was ook getrouwd met me speen als baby, Alisa ook, ik was ook een buikslaper volgens me moeder, Alisa blijkbaar dus ook, aangezien ik pas sinds 2 dagen probeer op der buikje en ze slaapt echt beter..

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Noah slaapt ook wel is op z'n buikje, kan volgens de KV geen kwaad. En als ze eenmaal diep slapen kan je ze ook weer omdraaien.

12. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Gisteren een dag niet op het forum geweest (manlief was gezellig vrij) en heb meteen een hoop bij te lezen.
    Gisteren om 15.50uur moesten we bij de gynaecoloog zijn ivm na-controle. Voor de zekerheid had ik tegen 15uur maar even gebeld of hij (zoals gewoonlijk) uitgelopen was maar daar was nog geen sprake van zei de assistente.
    Komen wij daar aan om 15.50uur zegt ze doodleuk: Er zijn er nog 9!!!!!!!!! voor u, het kan 1,5uur uitlopen.
    Wat een .... zeg!!!!
    Ik nijdig en heb haar gezegd dat we met een kind van 5 weken echt niet zo lang gingen wachten terwijl we net nog gebeld hadden.
    Heb een andere afspraak gemaakt voor 4 nov.

Omdat Sem wat onrustig was en er gisteren nacht een potje van had gemaakt en weinig sliep overdag de afgelopen dagen zijn we vanuit het ziekenhuis even doorgereden naar babypark in Sliedrecht en hebben een puckababy gehaald.
    Wat een verademing zeg dat ding......er is rust in huis en dat vind ik toch wel erg belangrijk.
    Echt een aanrader die dwangbuis;)

13. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Moet je op het CB niet eens vertellen Torties, wat niet weet wat niet deert en commentaar krijg je er geheid op.

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik vind het CB altijd nogal makkelijk met commentaar leveren :( Dat was al toen ik nog baby was. Toen zagen ze me en was ik Hollands Welvaren en was ik een prachtig kind. En toen had ik op de weegschaal gelegen en was ik te dik :( Gelukkig zeuren ze bij BV nooit over dat de kindjes te veel wegen. Maar ik hoor wel eens verhalen :(

15. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Wat vervelend Rox. Waarom vraag je aan je huisarts niet die tabletjes die je moedermoelk terug doen lopen?
    Die zijn echt heel goed.
    Sterkte er mee meid en vergeet niet dat die kleine toch de eerste tijd borstvoedingen heeft gekregen maar wat niet gaat dat gaat niet meis. Probeer je niet schuldig te voelen, zo vergeet je te genieten, terwijl dat juist zoooooo belangrijk is.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Babijtje, Kenji is nog geen dikkerdje nee. :D

Torties, niet alles vertellen aan het CB, dat doe ik ook niet. ;)
    Als Alisa hier baat bij heeft, moet je toch doen wat het beste is!

Sembem, fijn dan, dat het zo uitliep. :( Groot gelijk dat je een nieuwe afspraak hebt gemaakt!

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    @Hellen, fijn dat opa en oma op Roos kunnen passen dadelijk, dat geld is alweer mooi meegenomen nu het even wat minder gaat en voor haar en voor jou gevoel natuurlijk ook veel fijner! Hoe was het met haar gewicht vandaag?

@Jusi, grappig eigenlijk, Bart en ik hadden beide net als Kenji een flinke bos donker haar bij de geboorte, Bart is spierwit geworden en nu weer donker en ik ben licht geworden en gebleven. Bij jullie dus net andersom :D

@Naiobi, shit dat je man juist nu zijn baan kwijt is! Enige voordeel is dat hij nu wel fijn tijd door kan brengen met de kleine en jou..
    Huurprijzen zijn idd belachelijk! Hier ben je goedkoper uit met kopen dan huren :$

@Francesca, ik ben zwaar jaloers op je lekker lange nacht haha! Heb je vannacht weer door kunnen slapen?

@Pluk, lekker dat Kinley een ritme te pakken heeft! Fijn van je vader!! Hele geruststelling!

@Jusi, is Kenji nog zo klein :D ! Wel fijn dat hij zo goed groeit! En op latere leeftijd hebben Prematuurtjes dat toch helemaal ingehaald he!

@Torties, ik keek zelfs ernaar uit om weer te werken, nu Kenji er is, is dat idd wel anders :$ Ja zal idd weer even helemaal aanpassen zijn voor zowel baby als ouder.. Helaas!
    Wij hebben de Puckababy van BabyPlanet, maar je kan hem ook op de site bestellen idd, tegen dezelfde prijs als in de winkel.

@Hellen, nogmaals, chapeau voor je geduld en doorzettingsvermogen! Lijkt me een hel als ik het zo lees en daarom vind ik het eens zo knap dat je toch doorzet!! Compliment hoor, maar denk je ook een beetje aan jezelf, een gelukkige mama is ook belangrijk!

@Rox, had al gereageerd in het andere topic, heel veel beterschap en een dikke knuf!

@Jusi, lekker he, dat gemurmel in de slaap :D

Allemaal aan de PuckaBaby haha :D Ik ben er ook heeeeel blij mee!!

@Torties, 'vroeger' sliepen bijna alle baby's op de buik :) Als ze maar sterk genoeg in haar nekje is toch!

@Sembem, nou daar sta je dan met je goed gedrag :mad: Kan me voorstellen hoe boos je was, je belt toch zeker niet voor niks vantevoren! Haha ook al de Puckababy :D Geweldig ding he!

@CB, ik had me laatst al helemaal voorbereid op een heks bij de intake maar dat viel me reuze mee. Maar stom commentaar moeten ze me niet gaan geven hoor, daar ben ik zo mee klaar! Ze horen advies te geven ipv stom commentaar en het advies dat ik kan gebruiken neem ik mee en wat ik niet kan gebruiken gaat een enkeltje prullebak in.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Torties gewoon lekker op haar buikje laten slapen en geen slapende honden wakker maken op het cb;)

Rox heel veel beterschap meid.

Sembem groot gelijk hoor, ik moet volgende week vrijdag naar de gyn om 15.40 uur. We hebben besloten om oppas te regelen voor Kinley (de afspraak is net op voedingstijd), Kylian mag met ons mee hebben we beloofd.
    Ik heb hem beloofd dat als de dokter zegt dat mama weer mag beuren hij de eerste is die ik ga beuren tja en belofte maakt schuld.

Hellen ik weet niet zoveel van borstvoeding af maar het lijkt me dat je met kolven toch wel redelijk een ritme in kunt bouwen.
    Wat betreft een speentje gewoon eens informeren welk speentje het beste is als je borstvoeding geeft.

cb ik heb gelukkig een fijne arts bij het cb, die niet binnen de lijntjes kijkt en die niet bang is voor andere manieren van voeden.
    Terwijl iedereen riep dat Kylian hollands welvaren was en de kinderarts zei dat hij te dik was (hij was ook erg lang maar daar werd door de kinderarts niet naar gekeken) heeft zei mij aangeraden om Fantomalt door zijn eten te doen (voeg je extra calorieën toe) dit omdat hij niet genoeg had aan zijn flessen en ik wel kon blijven scheppen met de rijstebloem.

Met de verpleegkundige klikt het wat minder maar dat is ook geen vervelend mens hoor, alleen gaat er dan wat meer het ene oor in het andere oor uit bij ons :D

Groetjes Anita

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    MijnKleine, Jurgen en ik zijn allebei nog wel blond hoor, maar niet zo blond als toen we klein waren. :)
    En ja, Kenji is nog zo klein. :D Hij weegt toch alweer 3600 gram, dus snap ook niet goed hoe dat kan met de kleertjes. :(

Pluk, hier had ik ook mijn moeder geregeld toen ik naar de gyn moest. Had geen zin om Kenji daar mee naartoe te slepen.
    En wat is beuren? :(

Deel Deze Pagina