September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

ten eerste: dames bedankt voor jullie beterschapswensen. het gaat idd een stuk beter. ik heb geen koorts meer en mijn borst is nog wel pijnlijk maar ik kan tenminste weer bukken zonder het gevoel te hebben dat hij eraf scheurt. heb nog wel hoofdpijn en door de spanning van gisteren rugpijn. maar ik heb zo'n lieve man hè. gister avond is hij met david in de woonkamer gaan zitetn zodat ik kon slapen. om twee uur komt er een totaal vermoeide man naar de slaapkamer: "hier heeft iemand trek en mag ik hem alsjeblieft nu aan jou geven?" zo lief hij is op bed gaan liggen en gelijk vertrokken. dus ik voel me bijna een nieuw mens door het inhalen van mijn slaap.

net nog even twee uurtjes met david in het grote bed geslapen en nu ligt hij weer te slapen. mijn kind is raar!

@babijtje: wat is jurre toch een leuk vrolijk ventje als ik de foto's zo bekijk!

@mijnkleine: verschrikkelijk zulke mensen. ik heb zelf ratten en haal ze ook vaak uit de opvang, dus zulke verhalen gebeuren helaas veel te vaak. de straf ervoor zou hoger moeten zijn. als ik zo naar animal cops kijk op animal planet... dat lijkt me wel wat voor nederland.

de rest ben ik even kwijt en ik ga weer vanaf hier meelezen.

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    en oh ja, omdat ik gisteren zo ziek was en echt niet meer kon, heb ik david toch de speen gegeven. ik vind het nog steeds niet leuk maar hij wil vooral 's avonds constant aan de borst en dat is nu dus afgelopen, maar de speen blijft ook hier niet zitten hoor. en hij is pas na een uur zo rustig dat hij weer zonder in slaap valt, maar het geeft mij wat meer rust als mijn kind niet constant krijst!

3. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Rox; fijn joh dat ze toch nog zo lang heeft geslapen. Hij zit inderdaad recht, maar valt na een paar seconden naar rechts of naar links hoor :D

@Mare; gelukkig gaat het nu weer wat beter. En wat heerlijk joh dat je hebt bij kunnen slapen! Jurre is inderdaad een heel vrolijk ventje, daar hebben we het echt mee getroffen.
    Goed dat je toch de speen hebt geprobeerd en dat het lijkt te werken. Jurre spuugt hem hier ook 10 keer uit hoor, maar het helpt wel ja.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Babijtje: het werd uiteindelijk half 2 ...GAAAAP En toen kwam ze om half 4 weer om te eten en toen ook weer om kwart voor 8.

Ik zie trouwens dat er meer baby's zin hadden in nachtelijke avondturen..STERKTE mama's!

Morgen kraamfeestje. Hoor ik net dat we nu officiëel een epidemie van de tacokuch hebben én een 14 jarig meisje wat is overleden zonder dat zij last had van "onderliggende gezondheidsproblemen". M.a.w.: ze was verder gezond! Da's dus niet goed voor mijn gemoedsrust, he! Morgen wordt er niet gezoend en ik wil eigenlijk ook niet dat iemand Roosje beetpakt. En als die epidemie doorzet, denk ik er enstig over om het feestje bij haar vader (over 2 weken) af te blazen. Of reageer ik nu weer te overtrokken??

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @hellen: ik kan mij voorstellen dat jij dat wel een eng idee vindt. ik reageer ook snel zo. toch denk ik dat wij niet te erg over moeten reageren. moeilijk is alleen dat mensen vaak denken : ach ik voel me niet helemaal lekker maar ziek ben ik niet, terwijl dat misschien wel zo is.
    ik zou zeggen, doe wat je hart je zegt dus als jij niet wilt dat er gekust wordt of roos opgepakt wordt dan gebeurt dat gewoon niet. als iemand het er niet mee eens is: pech voor hem

ik ga nu voor het eerst met david alleen naar buiten. ik moet nieuwe zoogcompressen kopen. ik hoop dat het stomme lekken binnenkort eens is afgelopen, wordt er niet goed van. maar ik heb wel zin om even te wandelen.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Dat weet ik niet Hellen want er wordt geen plaats o.d genoemd bij het bericht.
    Wat ik wel weet is dat je er hier (in het oosten;)) er weinig over hoort, zij mogen nog gewoon met koorts naar de huisarts :D

Ik houd het voor vandaag even kort want Kinley heeft besloten dat ze vandaag niet hoeft te slapen;)

Had ergens de tip gelezen om tussen de een na laatste fles (bij ons dus 19.30 uur) en de laatste fles niet langer te laten dan 2,5 uur.
    Hiermee voorkwam je dat je kindje dan al in haar diepe slaap was en daaruit gewekt moest worden met als resultaat dat ze daar niet meer in terug komen.

Dus gisterenavond om 21.30 uur Kinley nog een fles gegeven en zowaar heeft ze tot vanmorgen 5 uur door geslapen en daarna nog tot 8 uur.

Groetjes Anita

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames,

Hehe, daar ben ik dan eindelijk weer eens. Het heeft een tijdje geduurd... sorry! Heb gewoon echt een paar weken nodig gehad om bij te komen van de bevalling en fysiek weer op de been te komen.

Verzorgen, voeden, huishouden en mezelf verzorgen kostte al meer energie dan ik had, en internetten kwam dan vaak op de laatste plaats omdat ik er gewoonweg geen energie voor had.

Maar, mijn hechtingen zijn goed aan het helen, voel d'r echt haast niks meer van. Mijn blaasontsteking is na twee antibiotica kuren verdwenen, en ik voel me behalve wat moe helemaal goed.
    En onze Britt, die doet het helemaal SUPER. Ze drinkt goed (alhoewel ze nog niet aan de 600 cc komt die volgens de nutrilon verpakking richtlijn is) slaapt goed en slaapt zelfs elke nacht door, minstens van 00.30 tot 07.00 uur, maar meestal moet ik haar om 08.00 uur of zelfs later nog wakker maken, omdat ze nog steeds lekker ligt te pitten! :$ :p Haar huiluurtje is meestal 's avonds, dan wil ze echt wel eens twee uurtjes huilen, maar overdag is ze ook heel erg rustig. Kortom, ik voel me echt bevoorrecht met zo'n lief kindje.

Zondag hebben we babyborrel, en ik heb geen idee hoe veel mensen er komen , maar heb het vermoeden dat het heel erg druk gaat worden. Daar zie ik best een beetje tegenop, vooral omdat ik niet weet wie hoe laat komt (het is van een tot vijf) en omdat ik niet weet hoe Britt op al die drukte gaat reageren. Maar goed, tot nu toe slaapt ze overdag overal door heen, dus wie weet valt het wel reuze mee. Ik heb in elk geval grote moeite met haar aan anderen geven, dus ik ga haar ook niet van arm naar arm laten gaan. We leggen haar waarsch.gewoon in de kinderwagen en dan blijf ik daar naast zitten. Kijken kijken, niet aankomen, haha! Zeker nu met al die verkouden en grieperige mensen, vind het maar niks... zal wel overbezorgd zijn, want ik ben echt zo waaks als een leeuwin... maar daar moet ik mijn weg nog een beetje in vinden.

Voel me ook heel snel aangevallen door mijn schoonmoeder trouwens, ze is heel aardig hoor, maar ook ontzettend eigenwijs en betweterig en echt zo hardleers... als ze me dan (ongevraagde!!) adviezen geeft, of doet alsof ik gek ben, omdat ik haar nog niet mee heb genomen naar een verjaardag (die buiten werd gehouden! waarop zij dan zegt, dan had je haar toch binnen in de maxi cosi op tafel gezet! Waarop ik haar dus heb verteld dat een baby die zo klein is sowieso niet langer dan 2 uur per dag in een maxi cosi mag ivm dat het slecht is voor het ruggetje, en dat ik haar sowieso niet alleen binnen laat met twee katten en twee honden die daar los rond rennen!... en dan doet ze dus nog alsof ik gek en overbezorgd ben... arrrghhh dan erger ik me dus echt rot he. Het is ons kindje en wij bepalen zelf wel wat wij wel en niet met haar doen!! Als ik advies wil ga ik wel naar het consultatiebureau of zo! :x

Ach ja, dat zal er wel allemaal bij horen, maar na zo'n telefoontje (waarin ik in tien minuten tijd op vijf dingen ongevraagd commentaar krijg overigens) voel ik me helemaal opgefokt en geïrriteerd... ben blij dat ze niet meer dan 1 dag per week op haar gaan passen hoor.. ze denkt zo anders over dingen als ik! En dat is normaal geen probleem, maar dit gaat wel over mijn kindje! In elk geval heb ik mijn man al gezegd dat hij haar de eerste paar keer maar naar mijn schoonmoeder moet brengen en halen, want als ik dan al telkens ongevraagd advies krijg, ga ik heel waarschijnlijk echt een keer uitflippen en dan is het meteen afgelopen met de oppastijd! Ik zou haar het liefst meteen al drie dagen naar het kinderdagverblijf brengen, maar mijn man wil het hun niet ontzeggen om een dag in de week op haar te passen... ik hou mijn hart vast, echt.

@ Mijnkleine: wat een vreselijk verhaal van die dieren. Ongelofelijk dat ze zo met die arme beestjes om zijn gegaan. Zooo zielig! Ik zou ook moeten huilen hoor als ik zoiets zou zien!!

@ rest van de mama's: sorry dames ik heb nog niet alles bij gelezen, maar ga hard mijn best doen om wat meer te reageren en alles weer bij te houden :)

@ Voeding: hoe lang doen jullie over een voeding gemiddeld, inclusief boertje laten er na? Ik deed er tot vandaag elke keer minstens een uur, tot anderhalf uur over, omdat ik telkens bang was om haar neer te leggen omdat ik dan dacht dat er nog een boertje dwars zat. Maar nu heb ik haar vandaag na het drinken (ze liet meteen al twee boertjes na de fles) na een kwartiertje al in bed gelegd, en dat is dus ook prima gegaan! ... ben nu bang dat ik haar telkens veel te lang wakker heb gehouden! :) heb wel haar matrasje wat schuin gemaakt, omdat ze regelmatig wat terug gaf (ook al had ze dan al vier boertjes gelaten, kwam er toch nog wat melk terug in bedje) en dat helpt wel.

Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!!!!
    xxx
    mamatoB

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Hellen:

Ik zit daar ook mee. hebben zondag babyborrel.
    Ik ga haar ook niet laten oppakken of kussen.

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

Hier gaat het allemaal nog steeds goed, Lorenza slaapt nog steeds door tot 05.00 en ze krijgt de laatste fles tussen 20.00 en 21.00 uur Later dan dat wil ze geen fles meer.Dus ze slaapt best lang achter elkaar

@mamatob, welcome back :D

Hier ook nog ff een fotootje.
    Bekijk bijlage 23299

10. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Hellen; zo heftig nachtje dus. HOe is het met de kat afglopen?

@Mare; lekker gewandeld?

@Pluk; dat ze bij jullie ha nog mogen komen met de griep. Bij de praktijk waar ik werk mag dat al maanden niet ivm risico mex griep en besmetting van anderen

@Mamatob; leuk om wat van je te horen. super dat Britt al doorslaapt zeg

@Joyce; mooie foto

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @joyce: fijn dat alles zo goed gaat! en lorenza ligt er lekker bij op de foto!

@babijtje: ja wandelen was heerlijk en ik loop dan zo trots rond met mijn ventje :D

12. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Leuk is dat he!!! Ik loop ook altijd te lachen tegen hem enzo. Haha.

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    :D Ja ze krijgt alweer lekkere bolle wangetjes.

Hier mag het ook niet hoor, naar de huisarts als je de verschijnselen hebt.Bij de vk mocht het ook al niet.

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    :D Denk dat ale moeders trots rond lopen.

15. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hallo allemaal, we zijn weer terug van een heeeeeerlijk week vakantie in de bossen.
    Het was prachtig in het bos en hebben er heerlijk en veel gewandeld.
    De kinderen hebben we de hele week bijna niet gezien, die waren de hele dag buiten aan het spelen. Ze waren versleten 's-avonds.
    Sem heeft het ook prima gedaan alhoewel hij de laatste dagen toch een beetje van slag was. Maar........hij heeft wel 2x doorgeslapen tot 7uur hoeraaaaaaa.

Heb nu nog geen tijd om alles terug te lezen, er ligt n.l. een was op me te wachten waar jullie en ik met z'n allen eng van worden.

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mijnkleine, fijn dat je zoveel aan het boek hebt. Ik heb het ook nog liggen, misschien er toch maar eens bijpakken ;).
    Lekker dat je weer aan het sporten bent, ik heb eigenlijk ook wel zin om weer wat te gaan doen..

Jusi, hmm 3,5 uur is idd wel wat weinig slaap heh ;).

Rox, via www.fotoverkleinen.nl kun je HEEL makkelijk foto's verkleinen en hier plaatsen (hint hint ;))

MamatoB, kan me voorstellen dat je af en toe niet helemaal goed wordt hoor van de ongevraagde adviezen.
    Wat heerlijk dat ze al zo goed doorslaapt.

Joyce, ook al zo'n slaapkopje :D. Wat een mooie foto!

Sembem, welkom terug. Fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie!

17. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    @Jusi, ja die mensen zijn gewoon vertrokken met een camper :S Echt abnormaal!
    Oei wat een rommelnachtje had Kenji! Hopelijk vannacht beter en maakt hij er geen gewoonte van!

@Babijtje, wat zit hij stevig en geweldig die brede lach :D Heeeel leuk!

@Rox, jammer dat de nacht niet even mooi eindigde als dat hij begon! Dan begrijp ik het concept van luierdoekjes-verwarmer wel :D

@Mare, gelukkig voel je je al beter! Lief van je man :) Ja ik kijk ook altijd WSPA op Animal Planet en daar moest ik gister meteen aan denken! Was net of ik naar tv keek, ze maakten ook foto's van de dieren als bewijsmateriaal en moesten hun schoenen ontsmetten, zo'n zooi was het daarbinnen!

@Hellen, zelf neem ik de Mexicaanse Griep met een korreltje zout maar je moet je gevoel volgen! Als jij er geen lekker gevoel bij hebt kun je dat toch zeker wel bespreekbaar maken! De mensen die daar geen begrip voor hebben moeten dat zelf weten, dat is niet jou probleem. Roos en jij gaan voor, toch! Hopelijk kun je er morgen toch nog van genieten en maak je je niet al teveel zorgen :) Alvast veel plezier!

@Pluk, vermoeiende dagen he als ze niet willen slapen! Gelukkig hielp de tip! Ga hem straks ook proberen :D

@Mamatobe, fijn dat je weer terug bent! Kan me goed voorstellen hoe je je voelt wb je S-moeder! Hoe voel jij je nu? Al wat beter?

@Joyce, wat een heerlijk meisje! Echt een lekker poppeke!

@Sembem, klinkt als een heerlijk weekend, alleen jammer al dat werk wat ontspannen met zich mee brengt he haha!

@Booky, ja het sporten vind ik echt weer fijn! Eerst even vermoeiend maar m'n conditie is weer echt terug aan het komen en zo hou ik het 's nachts ook weer beter uit :D

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Vanmorgen om half 7 opgestaan voor Kenji, al alles gepoetst. Langs m'n schoonmoeder geweest, daarna naar m'n ouders en net weer thuis. DA was nog bij m'n ouders om wat af te geven dus meteen even ontwormings tabletjes voor de hond gevraagd (die hij eet als snoepjes haha, hij geeft er zelfs een pootje voor!) en nu lekker thuis. Kenji slaapt nog in de Maxi Cosi :D En zag net dat Bart thuis kwam (tenminste de werkbus reed langs), dat is erg vroeg voor de vrijdag! :D

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mijnkleine, hmm dan moeten we hier ook maar eens snel naar de sportschool of beginnen met hardlopen. Dan is het idd 's nachts ook beter te doen.
    Zo jij bent al lekker actief geweest vandaag!!
    Hihi ideaal dat de hond de pilletjes zo makkelijk neemt.
    Lekker joh dat je mannetje nu al thuis is.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Babijtje, lief die foto van Jurre. :)

Rox, ik gebruik eigenlijk alleen mijn pink als de speen niet in de buurt is. En 3,5 uur is idd niet veel, maar heb uiteindelijk in totaal nog nog zo'n 6 uur slaap gehad. :)

Mare, fijn dat het beter gaat met je. :)
    Lekker dat je ook wat uitgeruster bent. Hoe is het verder gegaan met David vandaag?

Hellen, voor jou ook een korte nacht dus. En ik weet niet wat ik zou doen als ik in jouw schoenen stond. Maar als jij er geen fijn gevoel over hebt, moet je het feestje gewoon afzeggen hoor. Ik denk dat de meesten daar heus wel begrip voor zullen hebben.

MamatoB, wauw wat een lang verhaal. ;)
    Maar fijn dat het goed gaat met jullie, en dat Britt ook al zo lekker doorslaapt 's nachts.
    En het zal heus wel goedkomen zondag. Straks denk je misschien wel van: "Waar heb ik me eigenlijk druk om gemaakt?" ;)
    Vervelend ook dat het niet zo lekker loopt met je schoonmoeder. Ik hoop voor je dat ze nog bijtrekt, want kan me voorstellen dat je er zo geen zin in hebt om ze op te laten passen. Moeilijk gedoe altijd he?

Over voeding: Ik laat Kenji altijd 10 tot 20 minuten tegen me aan liggen na een flesje. Ik wacht niet altijd op een boertje, omdat hij niet altijd hoeft te boeren na een fles. Als ik daar op moet wachten, kan ik net zo goed blijven zitten tot de volgende voeding. :D

Joyce, mooi meisje hoor! :)
    En ook al zo'n lange slaper, fijn!

Sembem, fijn dat de vakantie leuk was. En succes met de was. :p

MijnKleine, ik heb Kenji vanmiddag al streng toegesproken dat ie vannacht door moet slapen. :p
    En ik zag vanmorgen je site, wist niet dat je Solvej heet! Hoe spreek je dat uit?
    En jij ook al zo'n lekker actief dagje zie ik. :)

Deel Deze Pagina