September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hier gaat het tnt ook goed met de 5 flessen, al is Sem vandaag wel erg slaperig tijdens het drinken.
    Volg week dinsdag naar het CB, ben erg benieuwd wat hij weegt.

Rustig dagje hier, net een lekker stuk wezen wandelen, het is heerlijk buiten.
    Straks uit eten met mijn zus, schoonzus, man en mijn broer die het kado krijgt voor zijn verjaardag.
    lekker hoor, uitgebreid en op het gemakkie eten. Dat gebeurt niet veel meer de laatste tijd;)

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Syboena, welkom (terug)! Gefeliciteerd nog met je dochter Shirley.

Torties, ja vind ik dus ook logisch dat de vrouwen alles beslissen. Het is idd ook zo dat Jurgen zich ongemakkelijk voelt als Kenji huilt en hem niet stil krijgt. Je kunt dan echt wel het verschil merken dat ik er toch flexibeler mee omga en beter weet wat er is. Daar heeft Jurgen nog wel wat moeite mee, vertelde hij gisteravond. Vandaar ook die heftige reactie van hem. Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat het echt niet erg is als ie een keer toegeeft dat ie ergens onzeker over is, want dat is het hem gewoon. Mja, mannen... ;)

Ikbenhetmaar, wat een heftig verhaal over je bevalling en baarmoeder! Ik kan me voorstellen dat je dan niet graag meer aan een 2e kindje begint.

Mare, fijn dat het gezellig was bij je moeder. Is ook moeilijk voor zo'n kleintje he, al die indrukken. Ik hoop dat ie vandaag weer wat uitgerust is.
    En voor jullie hond is het natuurlijk ook heel vreemd, ineens zo'n baby erbij. Maar daar went ie vast vlug aan hoor, als ik dat hier zo bekijk. Fluffy is helemaal gek van Kenji.

Tineke, ik weet ook niet hoe dat zit met de voeding voor hongerige baby's. Ik weet wel dat het maar lastig is om zeker te weten of je kindje geen honger of zuigbehoefte heeft. En ik heb ook vort zoiets van, als Kenji honger heeft laat ik hem drinken. Ook teveel volgens het CB, maar ja, net wat jij zegt, zij zitten niet met een huilend kind.

Sembem, fijn dat het goed gaat met Sem en 5 voedingen. :)
    En gaat Sem mee als jullie uit eten gaan?

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vandaag zijn wij dus overgestapt op 5 voedingen, en ik moet zeggen: Het valt tot nu toe errug mee! :)
    Alleen afgelopen nacht was Kenji erg vroeg wakker, om 3 uur (nieuwe tijd) al! Dat vond mama wat minder, want Jurgen en ik gingen pas om 1 uur nieuwe tijd naar bed. Niet slim nee, maar goed, we waren zo gezellig aan het kletsen. We hadden het gisteren gezellig gemaakt met toastjes en salades, en "Ushi & Dushi" en "Ik hou van Holland" gekeken. Daarna dus de hele tijd zitten kletsen.

Maar goed, afgelopen nacht dus zo vroeg wakker, en toen ben ik er maar weer uit gegaan voor zijn speentje in zijn mond te doen. Dat ging 10 minuten goed, net toen ik weer wegdoezelde, begon ie weer te jengelen. Dus ik weer eruit, en gelukkig bleef dat ding toen voor een uur zitten. Om 4 uur hetzelfde verhaal, en toen was het 5 uur. In die tussentijd kon ik niet goed meer slapen, ik had het zó koud! Om 5 uur heb ik maar 1 keer de speen in zijn mond hoeven doen, en toen ben ik wel in slaap gevallen, tot om 6 uur de wekker ging en ik eruit moest. Toen heeft Kenji even 155 cc :)$) gedronken, en konden we weer naar bed. Om 9.45 werd ie weer wakker, en papa ook, dus kon mama lekker blijven liggen tot 12.30. :):p
    Ik ben nu wel lekker uitgerust. ;)

4. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Sembem, fijn dat het goed gaat met Sem en 5 voedingen. :)
    En gaat Sem mee als jullie uit eten gaan?

Nee, Sem en zijn grote broer blijven bij opa en oma, althans die komen hier oppassen.
    Vorige week toen we op vakantie waren zijn ze wel mee geweest uit eten en heeft Sem lekker op zijn gemak rond liggen kijken in de kinderwagen, zijn flesje gedronken en is weer verder rond gaan kijken. Was ideaal.

5. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vond het echt grappig, vooral met Frans Bauer! :D
    En jullie?
    Ik hou van Holland vind ik ook altijd een leuk programma, vooral met Jeroen van Koningsbrugge.

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @jusi: hm hij is best onrustig vandaag, helaas. hij komt om de twee uur om te drinken wat heel vermoeiend voor mij is en hij slaapt meestal niet eens een uurtje daarna.

mannen: ik werd vandaag gek van mijn man. hij vindt dat ik alles maar alleen beslis en hij niets te zeggen heeft over david. nou ik wil niet dat hij al alleen met hem gaat wandelen. niet omdat ik hem niet vertrouw, maar omdat ik het nog niet aankan om david niet bij mij te hebben. mijn man is daar elke dag weer boos over en snapt mij absoluut niet. ook dat hij niet elke dag met david kan douchen gaat niet in zijn hoofd. maar david heeft enorm droge huid dus dat gaat gewoon niet.
    ik hoop dat het allemaal wat beter gaat als hij vanaf volgende week af en toe de fles mag geven. dan ga ik namelijk beginnen met af en toe kolven.

al die flesvoedingsverhalen: ik weet er gelukkig helemaal niets van. borstvoeding regelt zich als het goed is vanzelf.

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    dit is dus de hond van mijn ouders die voor het eerst contact maakt met David :D

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mare, jammer dat David zo onrustig is vandaag.
    En ook vervelend dat je man je niet snapt. Ik persoonlijk heb er geen moeite mee als Jurgen met Kenji gaat wandelen. Heeft ie vanmorgen nog gedaan, en ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond. Kon ik lekker uitslapen. :D

En wat lief die hond! :)

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik leg david nu altijd op zijn zij in bed en dat schijnt wel wat te helpen, hij slaapt nu en ik hoor hem nog niet eens mopperen en hij heeft ook niet gespuugd. wie weet is dat de oplossing.

en ik zal het straks heus wel leuk vinden als mijn man op pad gaat met david, allen is het voor mij nog te vroeg. heb gewoon nog even wat tijd nodig en dat heb ik ook gezegd tegen mijn man. zijn reactie: dat is toch niet praktisch...

11. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Mare, nou als David voldoende binnen krijgt is het goed :) en het is zeker zielig!! vind ik ook , ik ga zowieso morgen de cb bellen. Vandaag heeft ze alleen een mondje vol teruggegeven en niet echt gespuugd.

@ Tineke, heb geen idee of het mag en inderdaad de CB kan wel zeggen niet zoveel geven maar jij zit met een huilend mannetje!! gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!

@ Jusi, fijn dat je kon slapen!!!

@Mare, ik hoop dat hij je snapt vanaf volgende week, hier geen problemen mee. Alleen als ze huilt moet ik bijvoeden :) en leuke foto

Geeft er iemand flesvoeding en bv tegelijk??

En hoe lang gebruiken jullie een speen en laatste vraag: Gizem heeft nu een droge huid op haar hoofd, kan ik er iets op smeren?

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hoe gaat het vandaag meis?? Het zou ook nog kunnen zijn dat ze in haar eerste sprongetje zit, hè?? Daar heeft ze wel de leeftijd voor namelijk! Kyrian zit hier nu in ieder geval wél in zijn eerste sprongetje en hij is ook stukken ontevredener dan normaal..

Voor een tweede(derde) gaan, hier voorlopig nog niet.. Een derde willen we wel, maar ik moet eerst moed hebben verzameld voor een volgende bevalling, 't is me niet in de kouwe kleren gaan zitten namelijk! En waarschijnlijk ook zo'n tijd ertussen als we nu met deze twee kids hebben.. Dus waarschijnlijk gaan wij er pas weer voor zodra Kyrian 1½-2 jaar is.

Merakli, geen idee wat betreft de droge huid.. Kyrian heeft dat hier ook, maar wij doen in zijn badje wat badolie en smeren zo een beetje water over zijn bolletje en dat scheelt wel.
    Een speen gebruiken wij hier eigenlijk alleen na de voeding als hij zuigbehoefte heeft en om hem in slaap te krijgen.

Hebben hier trouwens vandaag voor het eerst onze draagzak(Baby Bjorn) uitgeprobeerd en meneer vindt het heerlijk, hij was zó vertrokken! :D

Eerised, wat shit dat je alweer ongesteld bent.. kan me dat nog wel herinneren de eerste keer na Gabriël, heftig is dat dan ineens he? Alsof je in 1 keer leeg bloedt!
    Hier is bij mij het vloeien geloof ik wel gestopt.. Ik verlies af en toe nog eens een druppel.. Nou maar duimen dat het met de bv voorlopig niet terugkomt.. :D

Ik las iemand over het eerder aanvragen van de spiraal en die bij de nacontrole laten zetten bij de gyn.. Wou dat ik het zo kon doen, maar ja, mijn nacontrole is gewoon bij de vk.

Hier btw gisteravond ook Ushi en Dushi gekeken en Ik Hou van Holland.. :D Heb echt in een scheur gelegen om Frans Bauer.. Geweldige, reactie.. :D

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier gaat het goed, Gister feest gehad van de oma van mijn vriend, en ze heeft de hele middag geslapen in de maxicosie, daarna savonds nog een feest van mijn schoonvader die jarig was, weer sliep ze perfect en zelfs de nacht heeft ze door geslapen.. oke wel 1 uurtje eerder als normaal, ze was nu om half 9 nieuwe tijd wakker..:D en ze lag er in om 23.00

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Fijn is die draagzak he, ik heb hem ook en gebruik hem heel erg veel! :)

15. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ Merakli
    ik geef flesvoeding

@slaapzak
    jeetje miss P alweer 2 maanden geweest.. wat gaat het hard! ik moet bij jou altijd aan onze 15 weken geslachtsbepaling echo denken!

@ushi en dushi
    ik vond dat met frans bauer ook mega grappig :D

@Mare
    ik ben op mijn beurt weer blij dat ik niet om de 2 uur hoef te voeden ivm het op verzoek voeden..
    ieder ze ding zo :)

@Merakli
    zit het boven op der hoofd bij der haartjes? is het dan geen berg? daar kan je wat babyolie opdoen en zachtjes wrijven
    Alisa heeft het ook en beetje volgens mij

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @torties: ja dat klopt dat is ook echt een van de grootste nadelen van bv! nou hoop ik natuurlijk dat dit snel gaat veranderen

@andi: heb je zelf gevraagd om een nacontrole bij de vk? ik heb namelijk helemaal geen nacontrole

@ikbenhetmaar: oh dat klinkt echt hemels. david vindt slapen helemaal niets. hij wil alles zien en meemaken

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh ja wat ik de hele tijd vergeet te vertellen. DAvid begint te glimlachen! echt bewust zeg maar. en nee ik verwissel het niet met het vertrekken van zijn spieren. hij kijkt echt naar mij en gaat bewust glimlachen. ik kreeg er gisteren echt de tranen van in mijn ogen

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mare, ik hoop dat het op de zij slapen helpt bij David.

Merakli, wat bedoel je met hoe lang gebruiken wij een speen? En ik gebruikte badolie voor de droge huid toen Kenji ook een droge huid had. Maar dat zul je vast al geprobeerd hebben.

Andi, ja is dat wat zo'n draagzak? Ik zit er ook weleens aan te denken, maar ik weet niet of het iets is voor mij met mijn zwakke rug en schouders...

Ongesteldheid: Ik ben gisteren alweer voor de 2e keer ongesteld geworden na de bevalling! Het werkt in ieder geval weer naar behoren, dat vind ik wel fijn om te weten. :)

Ikbenhetmaar, fijn dat het zo goed gaat met Linde. :) En ze heeft lekker doorgeslapen zeg!

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo leuk is dat he. :)
    Kenji lacht zelfs met geluid sinds kort, zó schattig!
    Overigens alleen nog maar bij mij, bij Jurgen lacht ie ook wel, maar nog niet met geluid. Terwijl ik alleen maar mijn hoofd hoef te laten zien, en Jurgen meer moeite moet doen. ;)

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hihi ja bij jaap heeft ie ook niet geen glimlachje laten zien. en jaap doet zo hard zijn best :p vind het wel schattig eigenlijk. en begrijpelijk dat ze sneller naar mama lachen, wij zijn immers de hele dag met ze bezig.

Deel Deze Pagina