September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ mare: ik hoop echt voor jullie dat dat gaat helpen dat spul, infacol, zou wel heeeeel erg fijn zijn voor jullie kleintje (en dus ook voor jullie!) Zielig joh, dat spugen... :( kan me voorstellen dat je er heel ongelukkig van wordt om zo'n kleintje te zien spugen elke keer.

@ eerised: meen je dat nou, 180 cc.... wow... onze meid drinkt nog 5 a 6 flessen van gemiddeld 120 cc... meer krijgt ze dan echt niet op... dan valt ze in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen (wel even om te boeren maar daarna slaapt ze weer direct) Ze krijgt de laatste dagen meestal ongeveer 600 cc binnen op een dag en slaapt dan de hele nacht door... moet haar ook echt wakker maken omdat ze zich niet uit zichzelf meldt dat ze honger heeft, ze blijft gewoon door slapen... maar het zal toch wel goed zijn aangezien ze (behalve huiluurtje ´s avonds) niet veel huilt... ik geef haar wel bewust wat vaker om de drie uur de fles, ipv te wachten tot vier uur, want ik wil wel dat ze echt genoeg binnen krijgt... maar goed, zo zie je maar dat ieder kindje weer anders is ! :D

@ sex: wanneer zijn jullie weer begonnen daarmee?? Of nog niet? Ik durf echt nog niet hoor. :) maar ik had ook een (sub)totaal ruptuur en het duurde best lang eer de hechtingen goed aanvoelden zeg maar. Nu vloei ik nog redelijk veel (meestal wel bruinig maar na een drukke dag zoals gisteren vloei ik vandaag weer wat helderrood bloed)... dus ik durf echt nog niet te sexen haha... alhoewel ik me er wel onwijs op verheug om het weer eens een keer te kunnen doen ! (en manlief ook! ;)). Mag je uberhaupt al sexen als je nog vloeit?? Ik ben echt bang om het te doen maar van de andere kant wil ik wel weer heel graag... las laatst ook dat met hechtingen je vaak nog 'strakker' bent dan voor de bevalling... haha!

@Ongesteld: En eh...domme vraag misschien, maar hoe weet je nou of je vloeit of gewoon weer ongesteld bent geworden? Of merk je dat echt wel? Ik heb geen ongesteldheidsklachten gehad nog....

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ jusi: dan krijgt jullie manneke dus max. 750 cc per dag. Als ik daar dan naar kijk lijkt me max. 600 cc per dag voor Britt (vandaag 1 maand oud) niet zo gek.

Tja, Ik denk dat ze toch echt allemaal hun eigen behoefte hebben, en dat we vooral naar het kindje zelf moeten kijken waar hij/zij het goed op doet :p en vertrouwen op onze moederlijke intuïtie natuurlijk! :D want die klopt toch meestal!

@ Britt: Ze lachte al sinds een weekje (echt lachen), maar ze heeft vandaag voor het eerst MET geluidjes naar me gelachen. Ik dacht dat ik zelf moest janken van ontroering! Echt zo'n 'ehh, ehh' geluidjes bij het lachen en dan met haar hele gezichtje. ZOOO lief.. Ik merk dat ze met de meeste dingen wat 'sneller' is, maar ze is dan ook twee weken te laat geboren en dan zie je dat blijkbaar vaker. Dan liggen ze eigenlijk precies gemiddeld op schema met dingen, maar omdat ze langer in de buik hebben gezeten lijkt het alsof ze overal vroeg bij zijn.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    hier even een foto van kylian's bil hier is het al minder vurig.
    vanavond als de kids in bed liggen zal ik verder reageren

4. Jusi & MamatoB, wat een verschil zeg die baby's.. Wat een vreetzak heb ik toch!!
    En MamatoB, als ze gewoon genoeg plasluiers heeft en Britt is tevreden, is alles goed toch :) ..
    Het cb zal wel commentaar hebben, maarja, ik ken er ook niks aan doen, als ze honger heeft word er gegeten..
    Een beetje rekken gaat nog wel, maar niet té lang, want dan is ze volledig overstuur.

MamatoB, ik ben nog niet all-the-way gegaan.. Wel beetje handwerk enzo, maar meer niet! Want ik vloeide nog, en toen was ik ongesteld.. (nu bijnan iet meer, jeej) en ik heb nog inwendige hechtingen zitten en 1tje buiten!
    Wil wel heel graag, ben benieuwd hoe het gaat, want ben een stuk strakker!
    Als je er behoefte aan hebt, langzaam proberen met handwerk enzo.. Doen wij ook, en dan voel ik dat de hechtingen nog niet prettig aanvoelen, dus dan doen we het nog even niet..

Vloeien was bij mij na een tijdje wat bruinig en zag er 'oud' uit en rook een beetje raar..
    En ik kreeg beetje buikkramp en toen was het meer donkerrood en als ik plastte was het helemaal rood zeg maar (sorry) en had ik kleine bloedpropjes net zoals als ik ongesteld was zeg maar, en het rook er ook naar!

Pluk, dat is een aardige vlek zeg jeetje!! Hoe gaat het nu met Kylian?

MamatoB, mooi gesproken! Onze intuïtie volgens is het beste.
    Ieder kindje is anders, en wij weten het beste wat onze kindjes fijn vinden.

Jusi, daar ben ik dus ook bang voor dat niet alles meer gaat..
    Doet het nog veel pijn of word het minder?

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ 5mare5, leuk he als ze beginnen met lachen! :)
    @ jusi, jeetje alweer voor de 2e keer ongesteld, wat vliegt de tijd he..
    @ mijnkleine, wat een lieve foto's!
    @ sofie 28, hoe is het nu met noa?
    Speen: Wij hebben nu net een nieuwe, wist niet eens dat er een tijd voor stond dat je hem moest vernieuwen haha!
    @ pluk, fijn dat ze zo goed slaapt nu.
    @ 5mare5, en heeft david nog lang geslapen?
    @ eerised90, he balen dat je man weer weg is! pff heb wel respect voor je dat je het "alleen" doet.
    @ Hellen1971, leuk dat het kraamfeest goed bevallen is!,
    en wat zielig van je kat..:(
    @ Tineke, succes en sterkte met het zetten van de spiraal
    @ francescak, wat een bikkel zeg dat die geen kik gaf..:D
    @ mamatobe, ze zijn daar achter gekomen doordat ik maar bleef bloeden en bloeden, en door moest naar de OK, daar gingen ze kijken of er toch niet ergens inwendige een scheur was, maar toen bleek er dus een stuk vlies nog te zitten, en daardoor "denkt"je baarmoeder dat er nog iets zit en gaat dus niet krimpen.
    Jullie ook al een leuke babyborrel gehad, super joh!
    @ Babijtje, nee niets van twinkel gehoord..Fijn dat het bij jullie zijn gangetje gaat!
    @ Ariel, lekker dat Noah nog maar 1 nachtvoeding wil, krijg je zelf ook wat meer rust.
    @ 5mare5, succes met de infacol
    @ Jusi, ik hoop voor je dat Kenji er idd geen gewoonte van maakt, maar misschien heeft die last van de zo/wi tijd?
    @ Eerised. fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad.
    @ Jusi, veel plezier met zusje en mama;)
    @ mamatob, hier al een tijdje all the way, en moet zeggen, het valt reuze mee, 1e keer spannend maar nu niets anders meer als voor de zwangerschap.
    @ Pluk, ahh wat zielig voor Kylian, beterschap!

Linde Update:
    gister viel ze in slaap om 17.30 maar daarna wou ze niet meer wakker worden, ze sloeg de fles van de avond over,+- 22.30
    Maar om 7 uur vanmorgen was ze nog niet wakker! :S

Heb haar vervolgends om 7.30 wakker gemaakt omdat ik er geen fijn gevoel bij had, nu is ze al de hele middag in de box aan het spelen en geeft geen kick! :D

Vanmorgen moesten we weer terug naar het CB wegen omdat ze vorige keer vonden dat ze te veel aangekomen was.
    Nu is ze in 2 weken tijd iets meer als 400 aan gekomen, en nu vonden ze het weer prima. *rare mensen daar..maar goed.

Ik ga even lekker stofzuigen nu.. heb al heerlijke zelfgemaakte groentesoep gemaakt voor vanavond.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hij geeft wel aan dat het niet prettig voelt vooral als de creme erop gaat maar het is niet kapot (gelukkig) en de stukken die nu minder rood beginnen te worden zijn al aan het vervellen.

Wel heeft hij net besloten dat hij geen luier meer om wil dus ik ben benieuwd want tot nu toe wilde hij niet op de wc plassen.

Kinley heeft net haar buikje vol gedronken en ligt nu naar de mobiele te kijken.

Nu hopen dat het droog blijft want ik moet nog naar de apotheek, moet nog infacol, fantomalt, neusspray en die creme van de vsm hebben.

Groetjes Anita

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meden ben ik ook weer ff.

Jeetje pluk, dat is idd een aardige plek op het been van kyllian. Hoop dat het snel over is.

@de rest , heb wel bijgelezen, maar weet t ff niet meer, mijn geheugen is op dit moment een zeef, sorry daarvoor, maar de kleine meid ligt hier ook ff te huilen, ze wil uit het wippertje :D

Verder gaat alles goed, ze drinkt haar flessen nu ook bijna allemaal leeg, dat geeft me dan wel weer een fijner gevoel, dan krijgt ze in ieder geval genoeg binnen.

Ik heb trouwens en vraagje, wanneer mag je weer zwemmen na de bevalling ??

8. Ikbenhetmaar, jeetje kleine Doornroosje daar, hihi :D Heerlijk hoor!

Ik had dat ook, een stuk vlies, maar mijn baarmoeder werd wel kleiner, ik had op dag 8 dat ik onder de douche stond en ik was volop aan het vloeien, en opeens zie ik een 'slinger' bloed en ik denk nou dat blijft hangen, dat schiet ook niet op. Dus ik trek het er uit, was het echt 40cm lang.. Dus ik denk wat is dat voor taai spul, en ik eraan trekken :), was het een stuk vlies!!!! (sorry voor mn vieze verhaal, alweer)
    Maar ik had er voor de rest geen problemen van..

Joyce, Volgens mij als je niet meer vloeit..

Pluk, het gaat dus al iets beter gelukkig.
    Ziet er echt raar uit..
    Hmm, hopelijk houdt Kylian het droog :)

Ikbenhetmaar, Hmmm lekker soepie! Daar heb ik echt trek in nu, ik kom bij jou eten goed? Ben toch maar alleen met de kleine hihi ;) ..

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    MamatoB, ik had geen ongesteldheidsklachten de 1e keer. Maar ik vloeide niet meer en daardoor wist ik dus dat ik ongesteld was.
    En het aantal wat onze baby's drinken gaat niet naar leeftijd, maar naar gewicht he! Kenji woog vorige week 4200 gram, en het CB/ziekenhuis hanteert minimaal 150 tot maximaal 180 cc per kilo lichaamsgewicht. Maar als Britt goed groeit is er niks aan de hand toch? Kenji heeft ook een tijdje gehad dat ie méér dronk dan ie mocht...
    En wat leuk he, die eerste lachjes met geluid. Ik moest ook bijna huilen van ontroering. :D

Pluk, jeetje, dat ziet er heftig uit! :$ Kan me voorstellen dat het flink pijnlijk is voor Kylian. Germ menneke!

Eerised, ja het doet nog steeds pijn, maar dat kan ook komen doordat ik onbewust mijn spieren aanspan. Omdat ik bang ben dat het pijn doet. En zo krijg je een vicieuze cirkel he. ;)

Ikbenhetmaar, ja kan ook aan de zomer/wintertijd liggen. Dat hoop ik dan maar. ;) Mja dat zal wel niet, aangezien hij afgelopen weken wel vaker wakker geworden is. Toch gek, aangezien hij vanaf het begin 's nachts altijd doorgeslapen heeft.
    En wow, Linde heeft een lange avond/nacht gemaakt zeg! :$
    Rare mensen bij het CB ja, ze geven nogal tegenstrijdige adviezen... ;)

Joyce, ik weet eigenlijk niet wanneer je weer mag zwemmen, maar het lijkt me dat dat weer mag als je niet meer vloeit. Lijkt mij iig logisch.

Eerised, jakkes, wat gek dat je ineens zo'n stuk vlies eruit trok! Is dat wel normaal? :(

Ons mam en mijn zusje zijn alweer een uur weg. Mijn zusje belde vanmorgen op of ze iets mee moest brengen van de Aldi. Ik had niks nodig, maar de Kruidvat zit er vlakbij, dus heb ze mooi voeding voor Kenji mee laten brengen. Scheelt mij weer een autoritje en gesjouw met Kenji. :D
    Kenji ligt ondertussen alweer 1,5 uur in bedje, omdat hij bij tante Nicole in haar armen jengelig begon te worden. Dat is voor mij het teken dat ie moe wordt.
    En net dat ik dat getypt heb, hoor ik hem boven weer een beetje jengelen, nu maar hopen dat ie niet doorzet...

10. Jusi, ik had er voor de rest geen last van. Ik weet wel dat mijn vliezen niet helemaal naar buiten waren gekomen, en ze heeft nog zitten wroeten om de boel schoon te maken maar is denk ik wat vergeten. Maar heb nergens last van en het stinkt ook helemaal niet meer, dus zal wel goed zijn!

11. Oooh ik had net een hele leuke foto van Gabriëlla, en ik wil m op de computer zetten, en ik doe er wat mee en ben ze ineens kwijt :(..... Heb ik weer!!!

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ drinken: Ja, dan zit Britt met ongeveer (bijna) 600 cc per dag toch al aardig want ze woog vorige week op consultatiebureau 4100 gram. Ik ga haar vandaag toch zes flessen geven weer (ook al vaker vijf flessen gedaan hier) zodat ik zeker weet dat ze boven de 600 zit elke dag.
    En Eerised, inderdaad, als je kindje honger heeft geef je toch gewoon. Ik zou me daar ook niet al te veel van aan trekken hoor, ieder kindje is gewoon inderdaad anders en jij als moeder kent het kind het beste! De ene baby drinkt erg veel, de ander erg weinig, etc. Inderdaad zo lang ze genoeg plasluiers hebben en goed groeien is er niks aan de hand!

@ Overzicht

Ik houd al vanaf het begin een lijst bij, die print ik op mijn PC uit, en daar vul ik elke dag bij elke voeding op in:
    - Datum
    - Tijd voeding
    - Aantal CC gedronken
    - Spugen ja/nee
    - Urine ja/nee
    - Ontlasting ja/nee
    - Temperatuur
    - Bijzonderheden

Daar vul ik dus altijd op in of ze een plasluier had of niet, of ze gepoept had of niet, hoe veel ze gedronken heeft (plus een dagtotaal zodat je ziet dat het steeds meer wordt), temperatuur (doe ik maar 1 a 2 keer per dag, niet voor elke voeding!) en bijzonderheden zoals ziekenhuisbezoekjes of andere dingen (van hoe laat tot hoe laat ze gehuild heeft bijv.)

Ik vind dit heel erg handig zelf omdat ik zo goed in de gaten kan houden of er bijzonderheden zijn, ik vind het leuk om te bewaren voor later en ik schrijf er ook andere dingen bij bijzonderheden (zoals eerste lachje en zo). Ik ga dit natuurlijk niet voor altijd blijven bijhouden maar nu ik nog verlof heb vind ik het reuze handig. En aangezien ik best last heb van zwangerschapsdementie, vind ik het een handig geheugensteuntje. ;)

@ Sex (of wat daar op lijkt ;))

Tja, ik ben ook best nerveus voor de eerste keer, zeker met mijn totaalruptuur hechtingen. Eerised, hoe weet jij dat je hechtingen nog niet helemaal geheeld zijn? Ik zie dat echt niet zelf... ;) Of heeft de gyn je dat verteld of zo? Ik moet pas 4 november naar de gyn op controle. En moet je per se wachten tot de hechtingen geheeld zijn met sex???

@ Ongesteldheid

Tja, ik ben benieuwd wanneer het bij mij weer komt. Ik ben in elk geval wel zo lastig als wanneer ik ongesteld moest worden :D

@ Britt's lachje

Hierbij nog een spam fotootje van het lachje van Britt :D

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tineke: hoe is het gegaan met het spiraaltje?

Mare: lastig hoor, als je kleintje niet lekker in zijn vel zit. Ik herken je gevoel en vermoeidheid. Hedt wordt vanzelf beter, maar het duurt alleen nog even. Infacol helpt hier wel. Niet altijd, maar het maakt de zaak wel beter te dealen...

FrancescaK: fijn dat de prikken zijn meegevallen!

@spiraaltje: ik moet eigenlijk niet denken aan zo'n ding in mijn lijf. Dat doet toch zeker hartstikke zeer?? En is dat dan met hormonen of zonder? Want ik kan al sowieso niet goed tegen de pil ook..

MamatoB: zo...da's een druk bezocht feestje zeg! Fijn, dat het zo leuk is geweest! Leuke foto van een lachende Britt!

Hee ladymoi..leuk om weer even van je te horen!

Babijtje: Jurre doet het nun dus best goed lees ik. Dat zal een hele geruststelling zijn!

En Ariel ook weer van de partij. Vervelend dat je niet lekker bent en wat sneu voor je dochtertje zeg

Jusi: 't is wat he..die nachtbrakers. Nu heeft Roos meestal 's nachts geen huilbuien, maar wel vreetbuien. Ik zit dus ook nog wel een keer of 2 per nacht op. Het verbaast me nog steeds,dat ik geen enorme wallen heb. Hoe zit dat bij jou?

@all the way gaan: nu al een paar keer gedaan. Het is even gevoelig als hij bij me binnengaat en naderhand voelt he tnog wat geïrriteerd. Vreemde standjes enzo doen we zeker nog niet, want ik voel het litteken echt wel rekken enzo. Maar verder valt het me eigenlijk best mee! Hoe is dat voor de rest?

Roos is weer even gewogen voor mijn gemoed. Ze was 160 gram aangekomen en weegt nu 4550 gram. Inbakeren gaan we niet verder uitproberen met de paco doek. Ze slaapt 9 van de 10 keer troch pas in nadat ze haar armpjes weer boven de doeken uit heeft geworsteld. Dus kennelijk werkt dat beter voor haar.

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    yes geslaagd voor een stofzuiger! maar helaas nog niet kunnen uitproberen. maar david heeft de hele tijd geslapen dat wij in het centrum waren en na de voeding van 3 uur ook hij is dan nu wel weer wakker maar wel rustig op zich. even proberen tot 6 uur te rekken en we zullen zien waar het schip strandt. hm mijn man is david denk ik zat want hij roept mij...

15. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    hey nou ik moet zeggen als het elke keer zo gaat, het spiraaltje zetten,mag het van mij nog wel n paar keer :D
    ik lag daar de bijsluiter te lezen, moest even hoesten en vroeg me af......voel ik nou wat of niet....nou dan weten jullie al hoe het ging :D
    ben ik even opgelucht hahaha zei al tegen de gyn of dat het was...kijkt hij me dom aan....dus zeg ik zo.......ja ik hoor allemaal horror verhalen :p en dan steld het gewoon geen reet voor :D ja dat zei ik echt hahaha
    maar heb wel last van een ongesteldheits gevoel. maar als dat alles is. nu hopen dat de bloedingen over gaan GRAAG :)

morgen komt iemand van het cb met een inakerdoek,de pucco ofzo. om te laten zien hoe je het goed doet. ons mannetje slaapt namelijk heel weinig de afgelopen dagen. en ons oude inbakerdoek is te klein omdat mama zo SLIM is geweest hem in de droger te doen ;) ja lekker lomp!
    nou ik ga gauw op bed,papa kijkt nu naar ons mannetje,dan kan ik even bij tanken. ben kapot naar zo'n nacht!

ik wens jullie een rustige nacht en tevreden, erg moe en rustige lang slapende beebies!!!! ;)

16. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames,

gisteren is noa inslaap gevallen om half 8 en ze heeft door geslapen tot half 4,dus ze heeft eens wat langer geslapen!!joepieeeeee
    dus ik ook wat uitgeslapen(heb wel niet zoveel slaap nodig)!

vandaag had ze alleen deze voormiddag wat krampjes en even in de draagdoek gehangen en toen sliep ze gelijk terug!
    moet haar wel om de 4u wakker maken voor een flesje,want vandaag is ze hare slaap van gisteren precies aan het inhalen.

verder moet ik morgen naar de gyne voor nacontrole en een nieuw spiraaltje. heb er echt geen zin in want ik heb bij mijn vorige gyne een trauma aan overgehouden,maja wil nu ook niet direct nog een kindje en de pil werkt bij mij niet (veel migraine),dus moet ik wel.

vrijdag naar k&g voor de gehoortest en controle van lengte en gewicht. £Ben benieuwd hoeveel ze is bijgekomen want meestal drinkt noa 90cc van de 120cc maar op,dus zij is niet zo'n grote eter.

vandaag ook de infacol binnen gekregen en ga er dadelijk mee starten!Hopelijk werkt het,want ik heb er 18 euro:$ voor moeten neerleggen omdat de port-kosten bijna 10 euro was naar belgie en als het werkt rij ik wel even naar nederland voor een voorraadje in te slaan,want ik vind dat toch best veel geld voor op te laten sturen!

en met de sex:super,maar wegens die (stomme) condoom doen we het niet veel,want zo'n stukje plastiek verminderd toch het gevoel!
    maar vanaf volgende week kan het weer volle bak!!:D

groetjes sofie

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerised, je bent toch niet al je foto's kwijt?! :$

MamatoB, zo'n lijst hielden wij in het begin ook bij, toen Kenji net uit het ziekenhuis was. Dat deden ze in het zkh namelijk ook. Op een gegeven moment mee gestopt, omdat het toch allemaal goed ging. Maakte me helemaal gek met die lijsten. ;)
    En wat een voorzichtig lachje van Britt. :D

Hellen, vandaag heb ik het uit kunnen houden met 5 uur slaap van afgelopen nacht. Mja, ik heb gisteren dan ook weer bij kunnen tanken, omdat Jurgen de voeding van 10.00 deed, en hij daarna met Kenji en de hond ging wandelen. En Kenji is niet elke nacht aan het huilen gelukkig, maar wel 4 van de 7 nachten per week zo ongeveer. Ik ben dan ook benieuwd wat de komende nacht gaat brengen... 8)
    Ow, en als ik 's nachts echt zo'n nacht heb dat ik er 10 keer uit moet ofzo, ga ik na de fles van 6.00 terug naar bed tot de volgende voeding, en dan ben ik wel weer uitgerust.
    En Roos is dus goed aangekomen toch? Fijn. :)

Mare, als David wakker is houden jullie hem dan constant vast? Want ik heb al vaker gelezen dat jullie elkaar afwisselen als ie wakker is. Hier gaat Kenji soms ook de box in hoor, als ik of papa even onze armen vrij willen hebben. ;)

Tineke, fijn dat het spiraaltje zetten meeviel. Ik weet ook helemaal niet hoe dat voelt, ik weet alleen hoe het voelt als ie eruit gehaald wordt. En dat vond ik wel errug pijnlijk, maar dat kon ook aan de gyn in kwestie liggen. :x

Sofie, jeetje, wat kan Noa lang slapen zeg! Mag ik de gebruiksaanwijzing lenen? :p
    En wordt Noa vrijdag voor de 1e keer na de geboorte weer gewogen, nee toch?
    Tering, das duur 18 euro! Is het anders niet goedkoper om iemand van ons het te laten opsturen anders?
    En hier ook condooms hoor, maar wij gaan daar gewoon mee door tot we weer opnieuw zwanger willen worden. Want voor die paar maanden ga ik niet meer aan de pil, en spiraal wil ik ab-so-luut nóóit meer. Heb een trauma overgehouden aan het eruit laten halen toen... En toen was het nog niet eens voor anticonceptie, maar voor het tegengaan van een verkleving, als gevolg van een te grondige curretage. :(

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Zo de kids liggen in bed dus moeders heeft nu even tijd :D

Mare wat zielig voor David dat hij zo'n last heeft van krampjes en helemaal dat dit 's nachts is. Hier geven we een dubbele dosis infacol en toen werkte het wel goed, wil het nu wel langzaam gaan afbouwen dus vanaf morgen 1.5 pipet ipv 2 enz enz. Maar spuugt david gewoon 'spontaan' (om het zo maar eens te zeggen) of komt dat door het persen?

Francescak zo te horen heeft mama meer 'last' gehad van de spuiten dan de kleine

Andi hier wil Kylian 's morgens nog steeds een fles pap (en mama vind dat ook wel handig) en dan zit Kinley in de maxi cosi op tafel te kijken.

Ladymoi wij laten de kinderen gewoon inenten hoor, misschien struisvogelpolitiek hoor maar ik heb nog nooit gekeken wat er daadwerkelijk in de inentingen zitten.
    Wat betreft de mex. griep. Ik moet nog even de griepprik halen en ik krijg ook een oproep voor de mex griep, dit alles ivm de MS.

Ariel voel je je alweer wat beter en hoe gaat het met Rosalie?

Jusi hij heeft vast nog een beetje last van het tijdsverschil, had Kylian vanmorgen ook die was om 6 uur al wakker (en dat net terwijl Kinley voor het eerst tot 6.30 uur heeft doorgeslapen;)) en kwaad dat hij was omdat het buiten nog donker was.

eerised lekker zeg dat gabriella zo goed begint te slapen.
    Wat betreft de voeding hier bieden we 5 flessen van 180 per dag aan, vaak laat ze nog wel een beetje ervan staan, alleen die van 22 uur daar laat ze vaak 90 cc van staan. Dat schuif ik gewoon in de koelkast en als ze dan s'nachts er toch om begint te miepen dan geef ik haar dat alsnog.

Mamatob klopt Kylian was ook 3 weken later geboren en die was veel sneller met allerlei dingen, toen vond ik dat heel normaal en nu twijfel ik soms wel eens omdat Kinley niet zo snel lijkt. Maar ja als je dan rekend dat zit er ruim 4 weken verschil tussen de beval data dus dan is het wel weer logisch (als je me nog begrijpt).

Dat ligt eraan, heeft je man een piercing dat moet je oppassen dat die niet blijft haken :D:D:D (sorry ben in enen heel melig)

Sex hier al een paar keer gehad maar ja ik ben down under ook ongeschonden;) en het litteken van de ks is niet meer pijnlijk.

Kylian heeft het niet droog gehouden, sterker nog hij zat prins heerlijk op de bank te piesen en was geheel verbaast dat hij nat was ;).
    Maar goed zijn plek heeft toch 2 uurtjes luiervrij gehad. Ik kijk het nog even aan is het donderdag nog niet veel minder geworden dan moeten we maar even langs ome dokter.

Kinley had weer eens besloten dat slapen niet nodig was en heeft alleen van 11 tot 13 uur geslapen voor de rest een haze slaapje in de wandelwagen. Op zich niet zo erg maar wel vermoeiend omdat ze constant bezig gehouden moet worden want anders is het brullen.
    Zo wil ze best in de wipstoel zitten zolang ik er maar pal naast zit, en in de box wil ze alleen meteen na de fles 15 minuten en dan is het alweer brullen.

Maar goed zolang ze dan 's nachts goed slaapt dan vind ik het ook niet zo heel erg.

Groetjes Anita

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pluk, he tis toch ook wat he, zonder luier. ;)
    Ach ja, nu hebben de billen van Kylian tenminste even zonder luier gezeten.
    Klinkt idd vermoeiend, dat Kinley constant bezig gehouden moet worden als ze wakker is.
    Kenji is al tevreden in de box als ie wakker is. Nou ja, niet altijd maar meestal wel.

20. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    #1360 slaapzak, 26 okt 2009
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
    spriraaltje...nou ik voelde het wel maar geen drama...zou het zo weer doen hoor...ik was aan het wachten tot dat het echt pijn zou doen..en toen was het al gebeurd..
    miss p heeft haar miemel dag...en komt moeilijk in slaap..

Deel Deze Pagina