September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Hellen; hoe is het vannacht gegaan? Dikke knuf voor jou meid, wat een ellende. En ik laat mijn kind ook niet zo lang huilen hoor!

Gisteren voor de tweede en laatste keer bij de osteopaat geweest. Gaat helemaal goed met Jurre, moet zeggen krampjes zijn ook stukken minder.
    Hoop dat vandaag de puckababy binnenkomt want inslapen is nog een ramp met dat gemaai van zijn armen. Verder is het gelukkig een tevreden ventje

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ Hellen; heeft Roos niet gewoon last van krampjes?? Daar kunnen ze ook behoorlijk van gillen. En ontroostbaar zijn. En aan de tiet is alles goed, want dan kunnen ze lekker zuigen. Ik zou haar in ieder geval niet zichzelf in slaap laten huilen. (Ben een groot medestander van het boek: Lekker slapen zonder huilen ;) )

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Babijtje, fijn dat het goed gaat met Jurre en zijn krampjes minder zijn. :) Nu maar hopen dat die Puckababy vandaag nog binnen komt!

Zo, ik ben alweer naar de slager geweest samen met Kenji en wezen tanken. Vanavond rond 18.00 even naar een verjaardag, van een peetoom van Jurgen, waar we maar een uurtje blijven. Want Jurgen wil naar de wedstrijd van FC Den Bosch, en dan ga ik Kenji voeden om 19.00 bij zijn ouders. Die wonen langs die peetoom, en brengen ze me daarna naar huis. Lekker omslachtig allemaal. :D Maar dan ben ik vanavond wel weer lekker bijtijds thuis, kan ik mooi Gooische Vrouwen kijken. :)

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo,
    hellen:ik ben het met ariel eens hoor!!ons meid heeft dinsdagavond gehuild van 18u tot 22u,gewoon van de krampen,wennen aan de flesvoeding!!
    anders als ze het vanavond nog heeft kan je eens een suppo of perdolan-siroop geven en als het dan beter is heeft ze krampen!!
    maar een dikke pluim dat je het zo volhoud met bv,ik ben nu sinds maandag gestopt,ik kan het niet opbrengen.

verder ben ik erachter gekomen dat ons meisje reflux heeft!we zijn begonnen met nutrilon ar en als deze melk niet helpt moet ze medicatie.ik moet haar een hele tijd in slaap wiegen op de arm tot ze slaapt en als ik haar dan in haar wiegje leg,kan het zijn dat ze door slaapt en anders kan ik opnieuw beginnen wiegen!!
    iemand tips??
    laten huilen vind ik zo zielig en de kinderarts heeft gezegt dat je ze tot 6 weken niet kunt verwennen,dus knuffel ik haar maar lekker in slaap.

groetjes sofie

5. Anne35

Anne35 Lid

24 jun 2007
    38
    0
    0
    He meiden,
    Ik lees ook veel mee, Julian mijn zoontje is op 13 september geboren.. Herken dus veel van wat jullie schrijven...

Ik wilde eigenlijk ook even reageren op Hellens schrijven. Ik herken het zo van mijn zoontje (die nu 2 jaar is), het is precies hoe het bij ons was. Ik heb in eerste instantie ook BV op vraag gegeven. Dus zodra hij piepte aanleggen. Maar dat was dus ook alleen maar janken en ik niks anders dan aan het voeden. Toen ben ik me toch gaan houden aan de drie uur tussen de voeding en inderdaad volgens de Ria Blom methode. Want stel dat het krampjes zijn, dan heeft het buikje/darmen nooit even rust tussen de voedingen.. en wil je hem binnen de drie uur aanleggen, dan dezelfde borst, na drie uur pas wisselen naar de andere borst. Het CB heeft daar boekjes te leen van! Ook heb ik hem ingebakerd, gaf hem veel rust en geen gemaai met armpjes... Maar ik kon niet echt inbakeren (ivm stuitligging moch dat niet) , maar gewoon strak in een doek wikkelen en dan vooral vanaf zijn schoudertjes hielp wel.
    Maar... je zou ook nog eens naar een ostheopaat kunnen gaan en kijken of er iets misschien niet helemaal oke zit bij jullie meisje....
    En het borstvoedingsforum.nl heeft me er toen eigenlijk doorheen gesleept...

Heel veel succes..

Hier geniet ik nu van een super rustige en makkelijke baby.. ik ben helemaal verbaasd dat het dus ook zo kan gaan.

Groet, Anne

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sofie, ben je er zelf achtergekomen dat Noa reflux heeft, of een arts? Helaas heb ik geen tips voor het huilen en het niet slapen in de wieg.

Anne, welkom. :)
    En de Ria Blom-methode, wat is dat eigenlijk precies? Ik heb er weleens over gelezen op dit forum, maar dat was niet veel goeds namelijk..

Nou, Kenji ligt weer in zijn bedje. Ik had hem om 11.30 in bad gedaan, en dat vond ie weer heel fijn. Het eruit komen vond ie een stuk minder, dus besloot hij toen ik zijn luier net onder zijn billen had liggen, om mama even onder te plassen. :D Ik kon net op tijd de luier omhoog doen. Dus maar weer een schone gepakt. Daarna zijn flesje gegeven, waarbij meneertje besloot om zijn broek even vol te poepen. Dus na zijn boertje heb ik hem toch maar even verschoond, en dat was ook hard nodig! Het poepen loopt weer lekker zullen we maar zeggen. :D

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Sofie zou het zo kunnen zijn dat ze niet in de wieg wil slapen omdat ze dan plat ligt en dan nog meer last heeft van de reflux?

Kinley heeft last van veel lucht en wij kregen het advies van onze huisarts om haar zoveel mogelijk rechtop te houden. We hebben nu assteunen (voor het klussen onder de auto) onder de poten van het hoofdeinde van het bed staan en nu slaapt ze er heerlijk in.

Hellen vervelend dat jullie even niet op 1 lijn zitten.
    Wat je omschrijft lijkt toch verdacht veel op krampjes meid en dan helpt weer even aan de borst alleen op dat moment zelf en heeft ze er daarna weer last van.

Wat betreft het huilen, als ze huilt van de krampen heeft laten huilen echt geen zin want ze blijft toch wel huilen wat je ook doet omdat ze simpel weg pijn heeft.

Als het huilen is omdat ze b.v een drukke dag heeft gehad ofzo dan zou je kunnen proberen om haar een bepaalde tijd te laten huilen en haar dan weer even te troosten en het weer opnieuw te proberen.
    Bij Kylian hielp dit toen heel goed, ik wachte gewoon eerst 10 minuten voordat ik naar hem toe ging en meestal was hij binnen die 10 minuten gewoon vertrokken naar dromeland.

En genieten van je baby, ja makkelijker gezegd dan gedaan als ze alleen maar aan je willen hangen en huilen.
    En weet je meid het is helemaal oke om het niet leuk te vinden, ik ben heel gek met Kinley maar kan niet wachten tot ze een maand of 3/4 is dan vind ik ze gewoon leuker:D

Anne hier is het net anders om hoe rustig en makkelijk Kylian was zoveel gebruiksaanwijzingen heeft Kinley.
    Maar goed we komen er wel.

Groetjes antia

8. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hallo meiden,

ook ik zou het gezellig vinden om mee te schrijven! Wil zo af en toe mijn ei wel kwijt! :)
    Mijn zoontje heet Vasco en is op 21 sept om 23:39 geboren!

Vandaag komt de huisarts bij ons, want mijn ventje hoest sinds gister en ik maak me daar een beetje zorgen om. Zo'n kleintje hoort naar mijn mening nog niet te hoesten, dus dokter komt even luisteren en kijken!
    We hebben veel problemen gehad met het opstarten van de borstvoeding en ben bang dat daardoor zijn weerstand minder is geworden!

Moet zeggen dat ik het allemaal zwaarder vind dan verwacht hoor, ik zit niet echt op die roze wolk. Al ben ik wel verliefd natuurlijk op mijn kindje.
    Maar we hebben al zoveel te verstouwen gehad, dat ik er erg onzeker van geworden ben, bah.

Ik zal eens even wat bladzijdes gaan terug lezen, dan weet ik ook wat er bij jullie speelt!

Groetjes Pip

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pippeloentje, welkom hier. :)
    Is de huisarts inmiddels al geweest?
    En die roze wolk.. volgens mij is die altijd zo overdreven!
    Ik mag echt niet klagen, want ik heb een heel makkelijke baby, maar die roze wolk waar ik in blaadjes altijd over lees, heb ik ook nog niet gevonden. ;)

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Even een lijst maken hoor..
    Iedereen moet zichzelf er maar bij zetten. Het leukste is om degenen die het eerst zijn bevallen bovenaan te zetten, zodat je precies kan zien wie wanneer is bevallen. Vul zelf maar aan!

Jusi - 8 augustus - 35w1d - Kenji - 1875 gram - 44 cm

11. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    #151 Tineke333, 2 okt 2009
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
    @ hellen oh meid wat verschrikkelijk zeg!!! ik zou de kleine gewoon lekker bij je houden hoor! gewoon doen wat je gevoel je ingeeft!!!
    hier werd mij ook gezegd je moet hem s laten huilen, is goed voor hem. nou dus mooi niet hoor! ik kan het niet mee aanzien dat ons mannetje helemaal overstuur zo in bed ligt. nou dan maar lekker bij me....kan ik hem tenminste proberen te troosten!
    en m'n schat snapt het nu ook wel dat ik dat gewoonweg niet kan!

wij hadden in het begin problemen met de speen, hij spuugde hem om de haverklap uit en kon hem niet vast houden.
    misschien dat roos er nog aan moet wennen.....leren hoe ze hem vast moet houden???
    ik zeg ook maar wat hoor!! zou graag willen helpen want zo hoe je je voel is niet goed,twijfel niet aan jezelf, of dat je een goede moeder bent!!! niemand weet alles binnen een dag, je moet je wondertje ook leren kennen toch??

ik denk dat er wel meerdere vrouwen zijn die nog niet alles weten van hun beeb.....onder andere ik! ik wens je heel veel sterkte en dat je gauw op kracht mag komen! ( zeg ik dat nu wel goed) hoop dat je je snel beter voel!

12. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    Tineke- 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram- 49 cm

13. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Sembem-26 augustus-39wk- Sem - 3320 gram- 49 cm

14. Anne35

Anne35 Lid

24 jun 2007
    38
    0
    0
    @Jusi: over Ria Blom is meer te lezen op www.debakermat.nl en dan heeft ze van die dumme boekjes die ik ideaal vond en er zullen natuurlijk genoeg mensen zijn die dit niet aanspreekt, maar ja, voor ons was het 'helpend'

@Pip: is de dokter al geweest... ik hoop dat het niks ernstigs is. Gaat de BV nu wel goed dan of ben je overgestapt op kunstvoeding...

@roze wolk: het ligt er zo aan hoe je kindje is... maar die roze wolk is vaak ver te zoeken..

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113

Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram- 51 cm
    Sembem-26 augustus-39wk- Sem - 3320 gram- 49 cm

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Roze wolk als iemand het ziet mag je het hier naar toe sturen :D

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @hellen ik laat de kleine ook niet huilen hoor.. Vind het nergens voor nodig.. Speentje gewoon even vasthouden en daarna houd Quinn em redelijk goed vast :)

@Quinn gisteren met hem naar de kinderarts geweest.. Omdat iedereen elke keer zei dat hij zo geel was moest er bloed worden geprikt.. Geelheid is niks mee aan de hand.. maar hij heeft uitdrogingsverschijnselen en moet nu elke dag 2 flesvoedingen bij krijgen...

Wat ik mij nu wel afvraag is of ik em de vitaminedruppels nog moet geven, die hoor je naast borstvoeding wel te geven maar bij alleen flesvoeding niet :S

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @jusi ik ben de laatste paar dagen minimaal 1 keer onder geplast door Quinn.. Zou toch denken dat je het na 3 keer wel beter in de gaten hebt ... In het vervolg maar een washandje erover leggen ...

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @pip volgens mij bestaat die roze wolk van de bladen niet.. dat zijn gewoon verhalen van mensen die later terug kijken op hun kraamtijd en dan alle nare dingen zijn vergeten...

Is de dokter al geweest?

20. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Tineke- 9 augustus -35w6d- Storm - 3480 gram - 49 cm
    Pluk - 25 augustus - 39w2d - Kinley - 3840 gram - 51 cm