September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Twinkle en Jocurealla leuk dat jullie er weer zijn en fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat!!!!!

@ Mare, jammer dat het niet goed is gegaan vannacht!!! en leuke foto!

@ Jesenmo, hopen dat het niet iets ernstigs is!!

@ Pluk, fijn dat je man een opruimwoede

2. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    heeft gehad!! heb jij meer plek.

@ jusi, leuk dat je laarzen hebt gekregen van je moeder!!

@ mrj,leuke foto!!

@ Twinkle leuke foto van Joshua!knap ventje :D mischien komt de borstvoeding toch op gang je weet maar nooit. Ik geef deels bv en deels kv en het gaat goed, mischien lukt dat bij jouw ook!!

Hier maakt Gizem tevreden geluidjes en weet zeker dat ze over twee min. begint te krijsen :D

's nachts slaapt ze goed maar overdag komt ze moeilijk in slaap, in haar box lukt het niet,in de wandelwagen wel als we gaan wandelen (maar dat doen alle kinderen denk ik :) ) of in haar wipstoel lukt het ook maar na 5 min. is ze wakker (ook al is er geen geluid in huis). En boven slaapt ze bijna niet, heb een paar keer geprobeerd maar dan met ik om de 5 min. naar boven. En ik heb me toch een last van rugpijn niet normaal, eergisteren kwam ik heel moeilijk in slaap :(

3. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ jocruella ja idd ik kijk ook altijd naar de nagels........deed ik bij mannen ook hoor. als ik een leuke man tegen kwam en hij had viese nagels mocht hij van mij weer gaan XD nou ja wie weet kan ik de opleiding toch ooit nog volgen. dan kan ik het lekker zelf doen XD lijkt me echt ontzettend leuk!!!! en dan idd als hobby erbij doen.

@ mare nou ik vind het ontzettend knap van je hoor!!!!!!! dat je dat volhoud poeh. misschien heb je er echt wat aan om de voedingen af te kolven. want dan weet je idd hoeveel hij binnen krijgt en dan hoef je hem ook niet zooooooo lang en zo vaak aan te leggen. denk dat het wel rustiger en ontspannender is voor jou!!! en je kan altijd nog gaan bijvoeden met KV.....maar dat moet je uiteindelijk natuurlijk zelf beslissen hoor.
    storm pakte de speen in het begin ook niet goed.maar volgens mij is dat normal,ze moeten er eerst aan wennen. wij hebben hem in het begin voor hem vast gehouden.
    maar ik zou dit niet langer mee maken,daar ga jij toch aan onder.......echt meid RESPECT voor jou!!!!!!!!!!!

4. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hai meiden
    ben een paar daagjes niet geweest
    erg druk en zwaar op het moment hier, maar ik probeer alles bij te lezen maar het is een beetje hard gegaan met de pagina's de laatste dagen..
    ik vind het wel heel fijn om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat en tegen welke dingetjes jullie allemaal aanlopen..
    sommige dingen herken ik dan weer..

hier heeft Alisa der tweede sprongetje volgens mij in combinatie met ontzettende krampjes..
    zo onwijs zielig.. ik weet er echt geen raad meer mee
    sinds 3 dagen drinkt ze ook nog maar 2 van de 5 flessen echt helemaal leeg
    ze zou eigenlijk 750 ongeveer moeten krijgen, ze krijgt 705 aangeboden en dat drinkt ze dus nog niet eens op..
    ik zit echt op de grens of ik me zorgen moet maken..
    en gister heeft ze ook nog flink gespuugd!
    morgenochtend ga ik wel met der naar de huisarts want het is niet houdbaar met de krampjes.. ze komt er ook slaap door te kort en daardoor drinkt ze weer slechter volgens mij..
    ze grijpt ook vaak naar der oortje.. dus die wil ik ook na laten kijken..
    ik ben helemaal kapot van het slechte slapen, heb 3 uurtjes aan 1 stuk van 00.00-03.00 en daarna is het weer over met de rust..
    en afgelopen week ook nog wat ellende met me s-moeder gehad, wat me heel erg dwars zit.. ik kan het maar niet loslaten.. En, ongesteld, waar ik geestelijk meestal ook nogal me buien van heb..
    + de afspraak die ik op me werk had gemaakt om 1 dag in de 2 weken vrij te zijn, is soort van ingetrokken.. ook niet bepaald leuk, zker niet de manier waarop.. dus dat zit me ook niet lekker..

nu weten julie in ieder geval waarom ik even niet zo actief ben hierzo :)

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
  6. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    :$
    in vergelijking met wat Alisa drinkt is het echt veel inderdaad..
    zo zie je maar dat elke kind zo anders is!!
    Maar Gabriella is ook veel meer aangekomen in de eerste 4 weken
    Alisa was: 5 cm en bijna 400 gram aangekomen in 4 weken en dat was goed, maar als ik naar sommige beebjes hier kijk tussen de 1 en 2 kilo :(
    ik vind het nogal grote verschillen en beide is prima volgens mij.. weird :(

oja Alisa dronk toen ze de fles nog wel leeg dronk, soms 10 min als ik er niet tussendoor fopte met de speen..
    15-20 is goed volgens mij
    dan krijgen ze een verzadigd gevoel
    dus ik doe 1 min fles, halve min speen, 1 min fles enz.
    maar dat is nu dus niet meer nodig omdat ze laat staan.. terwijl het wel naar binnen moet..

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ andi: oh die is inderdaad simpeler! Daar ga ik me eens in verdiepen, die lijkt me echt fijn!
    Ik heb gisteren van de prenatal bonnen die we voor de babyborrel gekregen hadden, een babybjorn gekocht. Gisteravond tijdens huiluurtje Britt er in gehad, ze vond het wel interessant, was wel stil met huilen, maar bleef haar hoofdje maar draaien, volgens mij vond ze haar draai niet echt.

@ Krampjes
    Gisteravond was het weer flink huilen geblazen. Op een gegeven moment viel ze wel op haar buik op papa's buik in slaap. Maar toen we haar in de box legden om te gaan eten begon het huilen al weer
    snel. Ik heb echt toch het vermoeden dat ze krampjes heeft, dus heb haar vandaag voor het eerst infacol gegeven voor het flesje. Ik ben heel erg benieuwd of het gaat helpen. Zijn er nog meer dames die infacol geven ? En merkten jullie resultaat? Zo ja, hoe snel? Het kan volgens mij een paar dagen duren he voordat je er iets van merkt?

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ torties:
    Allereerst: mooie foto van jou en je meisje!!!
    Meid, ik kan me voorstellen dat je dan weinig online bent met alles wat je aan je hoofd hebt! Dat is me nogal wat! Zeker als je dan zo weinig slaap krijgt en zo veel zorgen hebt kan ik me voorstellen dat je niet vrolijker er van wordt, zeker in combinatie met menstruatie (hier bekend probleem :)) Heb je al infacol geprobeerd? Ik ben daar vandaag mee begonnen bij Britt. Ben erg benieuwd of het gaat helpen. Het schijnt goed spul te zijn. Het zit in een pipetje en ze spuugde het in elk geval niet uit, slikte het zo af :D
    Heel veel sterkte meid!!!! knufff

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ mare:
    arme meid, ik leef met je mee :( Al dat slaapgebrek, pijn, vermoeidheid, het breekt je natuurlijk op een gegeven moment op.
    Ik wil wel even wat zeggen:
    Ik vind het echt knap dat je zo'n doorzetter bent en zo ontzettend hard je best doet voor jullie kindje. Je bent echt een supermama hoor!!! Ik heb heel veel respect voor hoe jij met alles om gaat. Ondanks alles heb je doorgezet en ondanks dat het je heel veel energie kost, je doet het toch voor jullie kindje, en dat vind ik echt heel erg knap van je. Dat wilde ik even kwijt! :)

10. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik las hier nog over kleding, Kenji past nu sommige truitjes maat 50 niet meer. Maar broekjes passen hem nu wel goed, alleen zijn sommige broekjes nog té groot. :( Jurgen heeft hem straks in bad gedaan, en voor de eerste keer een tuinbroekje aan gedaan. Qua lengte is ie goed, alleen Kenji is te dun haha. :D Het flubbert een beetje om hem heen. Hij heeft er ook foto's van gemaakt, zal ze straks wel even laten zien. :)

Meeten met de baby's erbij lijkt mij ook wel heel leuk. :)

MamatoB en Sembem, hier ging dat ook heel lang zo. (Slapen). De laatste tijd is ie wel vaker beneden, omdat Kenji natuurlijk ook meer wakker is. Dan ligt ie tevreden in de box te brabbelen en spelen.

Jesenmo, nou, fijne dokter zeg. :( Dat ze niet even wat duidelijk is hoe en wat. Waarom bel je morgen anders niet even, om te vragen om duidelijkheid? Hopelijk valt het allemaal mee.

Torties, we snappen hier heus wel dat je even geen zin en tijd hebt om hier op iedereen te reageren. Alisa is belangrijker als ons hoor. En wat balen dat je vrije dag min of meer ingetrokken is! Waarom dan? En ik hoop dat de ruzie met je schoonmoeder weer uitgepraat kan worden.

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @torties: oh meid, het valt je niet mee hè. zulke dingen komen ook altijd tegelijk. shit man. ik hoop dat het allemaal snel beter zal gaan. we denken aan je! neem je tijd om kom lekker kletsen als de rust weer terug is.

@mamatob: hier infacol gebruikt. het hielp echt de tweede dag al. nu gebruik ik het al om de voeding en hij heeft geen last meer van krampjes!

@iedereen: bedankt! ik vind het zwaar maar blijf doorzetten. het helpt ook om het hier even te delen. ik blijf wel gewoon de borst geven. binnenkort wil ik wel eens gaan kolven maar niet volledig. het hoort er ook gewoon bij dat hij bij mij aan de borst wil liggen en ik zet mijn behoeftes op het moment even op de laatste plaats. in de hoop dat het snel beter zal gaan uiteraard

13. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Kyrian huilt hier ineens sinds 2 dagen héél zielig als hij huilt, heel stom is dat, heeft een van jullie dat ook?? :(Echt een klagend huiltje is het, maar er is niks bijzonders ofzo.

MamatoB, aha, een Baby Björn, heb ik ook, maar vind die van mini monkey toch wel een stuk simpeler. ;)

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mare, knap hoor dat je toch door wil zetten. Ik was allang gestopt...

Andi, Kenji huilt sinds kort wel heel anders als ie huilt, en het klinkt idd wel zieliger. :( Ik denk dat dat komt omdat de 'stem' verandert. Maar dat klinkt niet echt logisch he? :D

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Gisteren zijn Jurgen en ik en Kenji uiteraard, naar Burgers Zoo in Arnhem geweest. Kenji heeft het goed naar zijn zin gehad in de wandelwagen. Papa heeft hem er wel een paar keer uit gehaald, zoals hier, waar ze naar stokstaartjes stonden te kijken.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ook was ie veel aan het slapen, en we hebben veel aanspraak gehad met onze lieve, knappe frummel. Zoals hier toen ie er zo lekker bij lag. :)

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maar ook is ie een paar keer goed wakker geweest, en dan lag ie tevreden rond te kijken of te brabbelen en te lachen. Zoals hier.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo, dat was mijn fotoverslagje van gisteren. :p;)
    Nu nog 1 foto van Kenji, die net is gemaakt door Jurgen, in zijn tuinbroekje die nog wat te groot is. :D

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ mare: dan hoop ik dat de infacol hier ook snel aanslaat. Normaal is ze overdag stil maar het begint steeds vroeger het huilen, gisteren en eerder begon het al om vijf uur, maar nu is het half vier en is ze ook al aan het huilen... zoo zielig :(

@ jusi: wat een geweldige foto's :D

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    En een laatste foto, om het af te leren. :p

Deel Deze Pagina