September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    @ Vraagje: Jullie leggen jullie kindjes neem ik aan ook allemaal op de rug?

Sem ligt overdag in een trappelzak in een easy sleep (op zijn zij dus) en die wisselen we om de voeding om.
    En snachts in zijn puckababy op zijn rug.

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

redelijk geslapen. david kwam om de drie uur maar heeft dan weer gelijk geslapen, dus wel uit te houden. mijn man had hem tot 1 uur in de woonkamer omdat ik echt moest slapen dus dat was ook lekker. vandaag een drukke dag. om tien komt de wijkverpleegkundige david wegen, dan moet mijn man naar de hypotheekadviseur, in die tijd ga ik denk ik even wandelen, en dan gaan wij op kraamvisite bij een collega van jaap. ben benieuwd hoe david zich gaat gedragen.

@mamatob: meestal leggen we david op zijn rug, soms op de zij en soms op zijn buik. hoe dan ook hij heeft geen voorkeurshouding en draait zijn hoofd vanzelf tijdens het slapen. zo te horen doet britt dat ook wel, dan hoef jij je geen zorgen te maken hoor.

@hellen: sommige dingen vind ik zo herkenbaar in jouw verhaal. ik voel me vaak ook zo onzeker. een kind kan je niet vertellen wat er aan de hand is en als jij als moeder haar niet kan troosten maar een ander wel, ja dat voelt even slecht. maar geloof me dat heeft niets te maken met jou vaardigheden. ik ben dan idd wel blij dat ik mijn man heb die dat af en toe heel duidelijk tegen mij zegt. ik hoop voor jou dat het gesprek de 16e goed zal verlopen. en tot dan: geniet lekker van je tijd bij je lief!

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Hellen:

dikke knufff voor jou meid. Kan me voorstellen dat je met haar naar het CB bent gegaan. Zou ik ook hebben gedaan hoor. Wel goed dat alles in orde met jullie ukkie was.
    Ik herken ook wat jij schrijft hoor, dat hele bezorgde heb ik hier ook. En ik voel me ook vaak heel onzeker, zeker als Britt huilt en ik niet weet wat zij wil. Dan voel ik me heel machteloos omdat ik niet weet hoe ik haar kan troosten... en ik heb dan de neiging om veel te veel te gaan proberen, waardoor ze alleen maar onrustiger wordt. Soms wou ik dat baby'tjes ondertiteling hadden zodat je kon lezen wat hun huilen betekent! ;)

@ mare:

Ik heb haar nu in bedje liggen, ze was eerst nog wat onrustig.
    Sinds gistermiddag ligt ze op haar rug. Ze lijkt wel een voorkeur te hebben voor naar links met het hoofdje, want ik draai het dan wel naar rechts maar dan draait ze het zelf weer terug naar links. Toch als ik dan ga kijken als ze slaapt, ligt ze vaak met haar hoofdje plat. Alleen lijkt ze niet echt naar rechts te willen liggen. Is dat heel erg??? :( want ik heb wel het idee dat ze prettiger ligt nu ze op haar rug ligt ipv in het easy sleep driehoekskussen.... Toen ze nog in het driehoekskussen lag ging ze ook om en om, en toen leek ze daar geen probleem mee te hebben, ze sliep net zo lekker op links als op rechts, als ze sliep.

4. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mare; respect voor jou!!! pffffffffffff wat ben jij een doorzetter zeg!

@Torties; dikke knuf voor jou meid! Laat je nog even weten hoe het bij de huisarts was. Wat een schattige foto

@Mamatob; wat fijn dat je nu ontdekt hebt waardoor het komt dat ze zo'n krampjes had! Leuke foto

@Jusi; wat een geweldige foto's zeg

@MariekeK; tjee heftig zeg! Gecondoleerd en gefeliciteerd met je zoon. Wat staat leven en dood dan toch dicht bij elkaar.

@Hellen; waarschijnlijk lukt het wel om alles om te gooien. Als mijn werk niet accoord gaat met niet werken op vrijdag dan gaat mijn collega werken op die dag totdat de opvang plek heeft op vrijdag, dus waarschijnlijk gaat het wel goed komen.
    Wat heerlijk dat je een paar dagen naar je lief gaat. Lekker weer even samen zijn. Wat moet ik me voorstellen bij dat project waar je aan deel gaat nemen?

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden, ik lt ook weer ff wat van me horen :D

@Marieke Gecondoleerd, jeetje echt heftig inderdaad.

Hier slaapt Lorenza nu 's ochtends tot half 8, dus we zijn nu echt weer in het normale ritme terecht gekomen, heerlijk.
    Ze krijgt haar laatste flesje dan rond 22.00/22.30.

En ik leg haar idd altijd op haar rug met haar hoofdje opzij, zolang ze geen voorkeur krijgen voor links of rechts is het niet er, maar zodra je gaat merken dat ze eigenlijk steeds naar een kant liggen dan moet je ze de andere kan op gaan leggen.

En Meeten met de baby's erbij lijkt mij ook erg gezellig :D

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ mamtob, Als ze in een ledikantje ligt, kan je ook het bedje aan de andere kant opmaken, dan ligt ze de andere kant op met har hoofd, maar kijkt ze nog steeds naar dezelfde kant.

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ joyce: dat is een goeie!! Daar zou ik dus echt niet op gekomen zijn! :)
    Ik ging net bij haar kijken en toen lag ze dus toch naar de andere kant met haar gezichtje, ik denk dat ze in haar slaap dus gewoon haar hoofdje regelmatig draait van links naar rechts. Zo lang ze maar op beide kanten slaapt vind ik het goed, als ze maar geen voorkeursligging krijgt...

8. Zo, ik heb 'even' bijgelezen en gereageerd vanaf pagina 153!!

Andi, nog een lekkere massage gekregen van je vent?

Merakli, haha leuk is dat hé dat plassen tijdens het verschonen.
    Ik leg nu altijd eerst een schone luier onder de vieze, want altijd als ik de vieze weg haal gaat ze plassen. :D

Booky, maakt niet uit! Is toch begrijpelijk, ik krijg met 1 kleine het geeneens voor elkaar om het goed bij te houden.
    Ben nu de schade weer aan het inhalen ;) ..

Tineke, hier ook zooooveel was. Verschrikkelijk hé?
    Ik dacht ook altijd dat het altijd wel mee viel als ik mn zus en moeder hoorde klagen.

Pluk, hier heb ik ook al de gekste dingen gedaan hoor. Heb staan roepen in de woonkamer..
    Met mn vingers knippen, klappen.. En ze reageerd wel!
    Ook als ik tegen dr praat, dan gaat ze helemaal terug praten.
    Dus we proberen positief te blijven, doof is ze iig niet..
    Een nieuwe bips voordoen? :D Wat een grapjas is Kylian ook.
    Ah wat schattig als ze lachen he.

Mare, wat balen zeg dat het niet leuk was in Arnhem :( ..
    Hoe gaat het nu met poepen bij David?

Pooh, Welkom!!

Jusi, als ik die verhalen zo lees is Kenji echt een vrolijke man he?
    Altijd lachen..
    Hier ook hoor, zaterdag hadden we Fer opgehaald, en thuis pakte hij de kleine uit de maxi-cosi, en ze begint achter elkaar te lachen naar m!
    En dat doet ze alleen naar mij en Fer.
    Andere mensen moeten echt meer hun best doen ;) ..

Jusi, ik weet het ook niet hoor die Mexicaanse griep.. Echt, weet niet wat ik er van moet denken!

Rox wat fijn dat jullie zo goed geslapen hebben.
    En ik heb daar ook zo'n hekel aan als mensen zomaar aan Gabriëlla zitten, had het pas ook in de supermarkt!
    Heb er wat van gezegd, en die vrouw vond me gelijk niet zo aardig meer :D ..

Merakli, het lijkt soms wel of ze het express doen, altijd huilen op de verkeerde momenten ;) ..

MamatoB, niet normaal he die ongesteldheid.. Verschrikkelijk!
    Ben je nu nog ongesteld?

Ariel, beterschap voor Rosalie. Of is ze inmiddels weer beter?

Merakli, hier valt de kleine ook in slaap als ik ga stofzuigen of ze word heel rustig.
    Hoe was het weekend met zn 3en?

Andi, mooi dat de draagdoek zo goed bevalt!!
    Leuk is dat he, ik heb ook zoveel bekijks met mn draagdoek. Iedereen kijk er altijd even in hihi.

Babijtje, wat een rotstreek van Marc zijn baas zeg. Grrrr.
    En nu? Al een oplossing kunnen vinden?

Kroonj, gefeliciteerd met jullie zoon Enzo.
    Hier een kleine meid die de ene dag meer slaapt als de andere dag.
    Soms is ze van 17.00 tot 23.00 achter elkaar wakker.. En soms slaapt ze maar een half uurtje, en de andere keer weer 4 uurtjes!
    Het zijn richtlijnen, alle kinderen hebben andere behoeftes!

Jocruella, oh shit ik moet nog reageren op je krabbeltje.
    Hoe is het met jullie?

Ikbenhetmaar, oh wat lekker. Die heeft lang geslapen snachts.
    Alleen overdag niet haha ;) ..

Sembem, wat goed dat hij de naam niet heeft verklapt!
    Hoe oud is hij?

Twinkle, ik ken je nog hoor :D .
    Mij lijkt het ook echt super leuk om elkaar eens te ontmoeten..
    Zeker nu met de beebjes. En we delen alweer een tijdje van alles met elkaar, en ben wel benieuwd wie jullie nou echt zijn!
    En wat een mooi mannetje is het toch. Wat fijn dat hij zo goed slaapt.

Kleertjes, gaat zeker hard. Haar eerst pakje was maat 50, na 1 week zat die al heeel strak om dr dikke buik hihi.
    Ze draagt eigenlijk al vanaf het begin maat 56 en sommige shirtjes zitten nu een beetje strak.. Dus daar is ze ook langzaam uit aan het gaan..

Ariel, hoeveel weegt Noah nu? En hoe lang?
    Hier nog wel maat 56, al gaan daar sommige dingen ook wel krap worden ;) ..

Mare, Gabriëlla had ook heel erg last van baby Acne. Maar het was ook ineens over.
    Het is nu bijna helemaal weg :) ..

Tineke, Gabriëlla zit sinds vorige week al op 6x 180+6 en alle flessen voor hongerige baby's.
    Een enkele keer laat ze een beetje staan..
    Hoe zwaar is Storm?
    Hoe is je haar geworden?

Sofie, zo Noa is goed gegroeid zeg!
    Dat heb ik nog niet gehoord dat ze niet boven mogen slapen..
    Waarom dat?
    Gelukkig was bij Noa de gehoortest goed.
    Gabriëlla slaapt snachts boven en met dr middagtukkie ook, die is meestal van 13.00 tot 17.00

Sembem, dat is lang. Heerlijk hoor..
    Gabriëlla ook vorige week, van 22.50 tot 08.10 toen een flessie en werd ze om 12.35 wakker.
    Heb dr lekker laten slapen, ze had het nodig denk ik.

Seks, nou hier zaterdag voor het eerst :D:D.. En het ging toen nog een beetje stroef zeg maar!
    Het deed soms ook een beetje pijn.. Maar het ging wel, en was soms best lekker!
    Stomme condoom ook!
    Gister weer geprobeerd, met een beetje olie. En het was echt heerlijk.
    Het voelt wel wat strakker, maar dat is eigenlijk wel lekker, haha!
    Ben echt ZO blij dat het wel mee viel.. Heeeeerlijk!

MamatoB, ik heb een draagdoek van www.draagdoek.nl is wel even wennen, maar je hebt het zo door hoor!

Jesenmo, lekker zeg van de dokter. Jullie helemaal bezorgd!
    Laat ze je gewoon zo naar huis gaan. Grrr.
    En nu? Weet je al wat meer?

Mare, wat een grappige foto zeg.
    En het valt toch wel mee met de Acne?

Franceska, ik heb ook 2 jaar lang acryl, ik vind het ook zo mooi.
    Zou het zo weer doen..
    Hoe lang doe je het nu?

Torties, knuffel voor jou. Vervelend dat alles tegen zit!
    Mooie foto.
    Gabriëlla is gewoon echt een vreetschuurtje, hihi.

Mare, echt respect voor jou meid. Vind het echt heeel knap dat je doorzet.
    Knuffel!!!

Jusi, wat een lieve fotos zeg.. En zeker die van Kenji met papa!
    Kenji heeft echt een kaal bolletje he :D .. Hij word wel al groot..
    Die tuinbroek, zo schattig. Welke maat is dat?

Andi, misschien inderdaad omdat de stem veranderd?
    Gabriëlla maakt huilt ook anders nu.
    En ze maakt ook steeds meer geluidjes en kletst ook echt soms.

Sembem, goed dat het schema zo goed werkt.
    Tuinpakjes zijn toch schattig.
    Hier ook tuinpakjes, maar dan is het een jurkje zeg maar ;) ..
    Alleen ze past ze nog niet, helaas..

MariekeK, jeetje meid, wat heftig zeg!:(
    Gecondoleerd.. Wat verschrikkelijk!
    Ik wil je veel sterkte wensen, maar ook alle geluk met jullie zoon Tijn.
    Gefeliciteerd..
    Hopelijk kun je hier nog steeds steun vinden.

MamatoB, wat is een driehoekskussen? Of ben ik nu heel dom?

Mare, hoe zwaar en lang is David nu?
    Omdat hij al bijna uit maat 56 is.. ;)

MamatoB, nee hier een buikslaper.. En ze heeft ook een voorkeur, maar soms als ze heeel diep slaapt, draai ik dr hoofdje om.
    Maar soms draait ze ook weer gelijk dr hoofdje terug.
    Je moet het gewoon in de gaten houden, als het hoofdje gaat misvormen, dan voel je dat wel.
    Wat een lieve foto's weer van Britt, en die op je schoot helemaal, echt zo voldaan hihi.

Hellen, wat balen dat het nog steeds niet helemaal lekker loopt.
    En ik begrijp dat je er onzeker van word, maar je bent echt een goede mamma hoor!!
    Knuffel voor jou.. Gelukkig is wel alles goed met Roos.
    Hopelijk heb je snel ondersteuning!
    En geniet bij je Lief samen met jullie kleine Roos..

MamavanBas en MijnKleine, hoe is het met jullie????

Sorry als ik iemand vergeten ben:).. Heb echt mijn best gedaan!

Gabriëlla
    Zo, vanmorgen papa weer weggebracht, hij moet naar Zuid-Frankrijk deze week!
    We hadden het echt zo leuk en gezellig dit weekend, en had het vanmorgen ook weer heel moeilijk.
    Was ook stikchagrijning omdat vriendlief weer weg moest, waardoor we woorden kregen en dat werd een kleine ruzie!
    Maar we hebben het weer goed gemaakt, en hebben elkaar nog even stevig geknuffeld en gezoend..
    Stond wel weer met tranen, en reed ook huilend naar huis.
    Het is soms echt niet fijn om een chauffeursvrouw te zijn, mja :( ..

Gelukkig doet onze kleine meid het wel goed.

Alleen zaterdag hadden we een verjaardag, en we kwamen daar binnen en ze heeft toen achterelkaar gehuild.
    Uiteindelijk hebben we dr wel stil gekregen en lag ze lekker te slapen!
    Ze was helemaal van slag, zo zielig.

De flessen gaan er ook nog steeds goed in, je ziet dr bijna met de dag groeien, en je voelt het ook echt aan dr.
    Maar het is zo'n vrolijk meisje. Soms dan blijft ze maar lachen, en dan ligt ze volop te kletsen naar ons.
    Ik vond het ook zo schattig dat ze gelijk begon te lachen toen ze papa zag.
    Dat doet ze bij andere mensen niet, dus ze herkent en weet wel dat het papa is, ondanks dat hij zo vaak weg is ;)..
    En dat deed hem ook weer heel goed!!

Vanmiddag en vanavond nog visite, en straks om 12.40 moet ik bij de VK zijn voor nacontrole.

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    @ Eerised:
    Haha, dat heb ik ook,dat ze altijd begint te plassen als ik haar aan het verschonen ben! En als ik helemaal 'geluk' heb, begint ze ook nog te poepen! Wat een rotzooitje is het dan! Heb laatst drie luiers in tien minuten tijd weg kunnen gooien, ze bleef maar plassen en poepen! :D

@ Eerised: @ongesteld: jep, nog steeds, al meer dan een week inmiddels! Ben het vorige week zaterdag geworden, pfoe hey, had toch gehoopt dat het inmiddels over zou zijn, maar er komt nog steeds bloed uit :( Manlief vraagt elke dag of het al over is... haha... maar ja ik kan er ook niets aan doen dat het zo lang duurt.

@ mannen: wat vervelend dat je man nu weer naar zuid frankrijk moest. Ik kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt! Echt rot! Wanneer komt hij terug?

Wat betreft mijn man: ik merk dat we regelmatig kibbelen over bijna niets. :( Ik voel me snel aangevallen en hij ook. Hij is ook heel gauw verontwaardigd en geeft snel kritiek. Dat is volgens mij zijn manier van wennen aan een nieuwe situatie, want toen we gingen samenwonen was dat ook een maand of twee het geval.

Dan kon ik niets goed doen, althans dat gevoel kreeg ik er van. Ik word daar best verdrietig van. Ik hoop maar dat het voor bij trekt en weer normaal wordt tussen ons, want zoals het nu gaat hebben we toch elke dag wel minstens een discussie/onenigheid. En dat terwijl we normaal gesproken altijd heel goed op 1 lijn zaten en haast nooit woorden hadden. Misschien toch wennen aan het nieuwe leven?

Als we met het meisje bezig zijn is alles super, dan zijn we allebei helemaal verliefd op haar en nergens anders mee bezig. Maar als we met z'n tweetjes alleen zijn is het heel snel weer kibbelen. Word er heel moe van. Ik weet dat ik last van hormonen heb, maar hij is ook niet zichzelf, en dat ziet hij niet altijd in. :(

Ik zei bijvoorbeeld, dat het weer eens tijd werd dat ik eens een avondje of middagje voor mezelf zou hebben, om even de deur uit te zijn. Ik zit toch veel thuis en binnen en soms komen dan de muren op me af. Zegt hij; 'ja, als ik dat dan ook een keer mag'... metéén iets er tegenover stellen he... en dat terwijl hij vijf dagen werkt en dus ook weg is thuis, hoe kunnen dan de muren op hém af komen? Ik snap dat dan gewoon niet. Dus ik zeg, dan heb jij toch afleiding overdag als je werken bent, voor mij komen de muren denk ik meer op me af want ik zit alle dagen thuis. En dan is hij het daar dus weer niet mee eens en gaan we dus weer discussieren, wat helemaal nergens eindigt, heel moe word ik er van.

We moeten denk ik gewoon even uit dit cirkeltje komen, want zo worden we er allebei niet vrolijker van.

Van de andere kant is hij ook net als mij super gelukkig met ons meisje, doet hij regelmatig helpen in het huishouden om me te helpen en kan hij ook weer heel erg lief tegen mij doen. Het is dus heel tegenstrijdig, want als we dan weer discussies hebben voel ik me alsof ik niks goed kan doen.

Oeps, sorry, heel verhaal, ego...

xxx
    mamatoB

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Adduceren betekend aanvoeren - bij brengen - tot zich trekken.
    corneareflex = Onwillekeurig sluiten van de oogleden bij aanraken van het hoornvlies..

het rechteroogje lijkt te adduceren. pupil gda, corneareflex valt binnen op pupilrand.

Vrij vertaald dus.

Het rechteroogje lijkt te trekken, pupil gda (zou niet weten waar die afkorting voor staat) en als ze bij de pupilrand komt dan sluiten de oogleden zich.

Zo en nu ga ik weer verder met mijn levende alarm.

Groetjes Anita

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @eerised: oh man dat lijkt me echt rot elke keer als je vent vertrekt. ik kan mij wel voorstellen dat je dan extra geniet als jullie weer met zijn drietjes zijn.
    hoe lang david is weet ik eigenlijk niet en hij weegt nog "maar" 4610 gr maar sommige kleertjes vallen toch wat kleiner denk ik want die zitten strak of zijn gewoon te kort.
    de acne is trouwens wel best erg. wat je bijvoorbeel niet ziet op de foto is dat zijn oren zelfs helemaal onder het pus zitten heel vies. ik moet het nu aankijken hoe het gaat en anders toch nog naar de arts

12. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @ eerised: Ik heb mijn diploma 1 1/2 jaar geleden gehaald!
    Ik heb zelf nu ook niets omdat het tijdens de zwangerschap helemaal niet mooi bleef zitten ( hormonen!) maar donderdag gaan ze er weer op!
    Een vriendin van mij doet het ook dus wij zetten ze bij elkaar! dus kan nu al niet wachten want ben van mezelf een verschrikkelijke nagelbijter!!

@mamatobe: hopelijk klaart de lucht snel bij jullie! kan me voorstellen dat je er moe van wordt! die eindelose discussies die eigenlijk nergens over gaan! hebben we hier ook wel eens! gelukkig niet zo vaak!
    knuffel voor jou meid!

EGO:

Heb vandaag een extra kindje in huis! is het zoontje van de vriend van mijn man ( snap je hem nog hihihi) Normaal gaat hij naar zijn oma maar die is ziek!
    vanmorgen om half 8 ( JA ZO VROEG!!!) kwam ze hem brengen! hij is 1 1/2 jaar dus loopt net, zit overal aan en is zeer luid hahaha! Wel heel lief dus dat scheelt! maar met een baby van 8 weken erbij is het toch aanpoten! haha kan ik vast oefenen voor als we aan de 2de gaan beginnen!
    Ik heb ze nu allebei in slaap dus even tijd voor mezelf!!
    ( voor zolang als het duurt!!)
    Sem doet het verder prima! heeft vanmorgen geslapen tot half 8! Hij kwam gisteravond wel wat slechter in slaap dan normaal!
    gister had hij ook niet echt zen dag! was een beetje huilerig en wilde alleen maar op schoot! vandaag gaat het gelukkig al beter!

nou weer een heel verhaal pfff hihihi

fijne dag dames!

groetjes!

13. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Zo... ik denk dat ik helaas geen tijd ga hebben om alles terug te lezen hoor hahaha... Wat is zo'n kleintje een hooooop werk!!! Ik probeer weer een beetje mee te kletsen als dat mag...

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hey elizabethje, leuk dat je er weer bent. ja zo'n kleintje is veel werk, maar het komt vanzelf goed. op gegeven moment hebben we allemaal weer wat meer tijd. op zijn laatst wanneer de kinderen uit huis gaan :p

15. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames,

@eerised:tegen wiegedood mag je de kleine pas na 6 maand boven leggen.
    en euuh das niet fijn als je man weg is,dan sta je er nu even helemaal alleen voor.

@marieke:gecondoleerd!!

hier zijn de nachten goed met noa,ze slaapt van 19u s' avonds tot 3.30u en dan slaapt ze nog eens tot 7u en dan wil ze opstaan,want dan heeft madam een vieze luier!
    overdag wil ze mpaar niet in haar bedje slapen.ik heb alles al geprobeerd,bedje in de woonkamer,bedje in de slaapkamer,met rolluik half omhoog,met rolluik naar beneden,niets wil maar lukken,alleen de draagdoek of mama's arm,dan valt ze zalig inslaap,zelfs niet bij papa,nee,noa wil alleen bij mij en ik vind dat zo zielig voor de papa,hij doet zo goed zijn best,maar hij zegt/en ziet zelf dat ze mij meer nodig heeft dan hem,dus zegt hij zelf van als ze een maand of 6 is en ze heeft een vast ritme,dan komt zijn tijd wel!

zo, heb me net ingeschreven voor babymassage!via onze mutualiteit is het gratis,dus start ik op 1 december.heb al tegen de papa gezegt dat hij ook een paar lesjes moet doen en dat wil hij zeker!

@mamatobe:hier ook infacol en dat werkt super!ze heeft bijna geen last meer en als ze wat last heeft is het na 5 min over.
    ik kan van de week wel nog speciaal naar nederland rijden voor enkele flesjes want hier in belgie hebben ze dit niet.

groetjes sofie

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ohh dat lijkt me best moeilijk inderdaad!! Eén kleintje is al zo veel werk, ik ben nu nog in de onervaren en onzekere fase waar in ik me afvraag hoe moeders met meer dan 1 kind dat doen, haha!! Ik zou echt niet weten hoe je dan nog überhaupt vijf minuten voor jezelf overhoudt! Ik vergeet me nu al meestal op te maken, loop meestal de hele dag op gemakkelijke crocs en in gemakkelijke kleren, moet er echt aan denken dat ik mezelf ook nog moet douchen! Ik ben gewoon 99% van de tijd met Britt bezig, haar aan het verzorgen, of het huishouden aan het doen, of aan het lezen over baby's, ik wil alles weten, zo veel mogelijk informatie opnemen... soms denk ik wel eens ik maak mezelf gek op die manier, maar het geeft me ook rust... alhoewel ik ook wel weer eens toe ben aan een middagje of avondje voor mezelf...

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ha Sofie! :D
    Ja die infacol zal hopelijk hier ook helpen. Ben er gisteren pas mee begonnen, en tevens met op de rug slapen, dus ben heel benieuwd of het helpt. Ik zal het vanzelf merken als het vier/vijf uur is, want normaal gesproken begon dan het huilen!

Oh ja, slapen jullie kleintjes overdag niet op hun kamertje dan?? :$ :( Ik zou dat echt niet kunnen regelen hier, want sowieso heb ik drie katten hier rondlopen beneden, en dat vind ik niet veilig als ze dan in de box ligt, kunnen ze op haar gaan liggen of haar krabben (per ongeluk) dan zou ik echt continue bij haar moeten zitten en dus niks gedaan krijgen... Britt ligt overdag en ook 's avonds om te slapen gewoon in haar eigen bedje... als ze op mijn kamer zou slapen zou ik zeker weten geen oog dicht doen, omdat ik van elk geluidje wakker word (nu al, ze ligt in de kamer naast ons! heb wel altijd de deuren open). Ik heb wel de babyfoon de hele dag bij me, met een super goed geluid, dus als er iets raars is hoor ik het wel...

xxx

18. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ MariekeK gecondolleerd met het verlies van je moeder!!!! wat verschrikkelijk zeg!!! Bah, ik heb er geen worden voor!!!

19. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    hugh??? heb ik iets gemist??? moet toch echt m'n bril even zoeken!!!!!! :D

20. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    @mannen: Ik durf het haast niet te zeggen maarre.....zo lang mijn man en ik samen zijn hebben wij werkelijk nog niet 1x ruzie gehad:)
    Echt niet. Wij lopen altijd te dollen, te kroelen, samen het huishouden te doen (terwijl hij toch van 11uur tot 23uur werkt) deden samen de nachtvoedingen, boodschappen enz.
    Maar....nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik echt een kei lieve man heb getroffen met heel veel geduld enz. ZUCHT......
    Nee meiden jullie mogen hem niet lenen......nee nee, niet drammen en zeuren het mag ECHT niet;)

Deel Deze Pagina