@mijnkleine: jeeey wat geweldig zo'n nacht hè. dat heb je echt nodig af en toe om weer bij te komen. nu maar hopen dat er nog veel meer van komen. @andi: lijkt mij eigenlijk wel leuk voor gabriel samen met iemand die hij al kent. jammer dat je vader dat niet zo ziet. het zal wel wennen zijn voor jou en gabriel maar ook wel lekker dat je even een kind minder in huis hebt. dat geeft jou denk ik ook wel wat meer rust of niet? mijn man is heel chago. david huilt echt standaard als wij aan het eten zijn en daar baalt hij erg van. zegt ie: ik kan nooit meer gezellig met jou samen eten. tja mijn schuld is dat niet hoor en dat zal heus oko wel over gaan denk ik dan.
Mijnkleine WOW wat een stuk!! en die haren hahah Miss P heeft ook zo'n bos... wie weet krijgens ze laten wat met elkaar...hihi zo veel Miss P's zijn er niet hihi
www.koopavondonline.nl en jut & jul is van mij.. sorry dat ik zo kortaf doe hoor dames, maar ben mega druk
Jeetje wat hebben jullie weer veel geschreven vandaag, allemaal binnen gezeten vanwege het slechte weer zeker? Vanmorgen om 9uur naar het CB geweest voor de prikken....bah, het blijft ellendig en het is dat het moet maar anders..... Meneertje was in 5 weken 1600gr zwaarder geworden, 6 cm gegroeid en zijn hoofdje 4 cm gegroeid. Hij zag er erg goed uit zei ze en was erg tevreden. Dank u mevrouw, wij ook hoor hahaha. Om 10.3ouur kwamen er 2 collega's van mij de kraammand van mijn werk brengen en die zat me toch vol Echt ongelofelijk. Er werken zo'n 100 mensen op de afdeling excl de doktoren en er zaten denk ik zeker 60 kadoos in. Mijn man en ik leken net kleine kinderen die de zak van sinterklaas voor zich hadden zeg hahaha. Sem lag om 12uur weer in zijn bedje en heeft tot 15.30uur geslapen, toen hebben we hem maar wakker gemaakt voor zijn flesje. Tijdens het avondeten deed hij even een powernap en nu ligt hij met een dikke buik van zijn fles weer heerlijk te slapen. Morgenochtend om 9uur al bij de gynaecoloog zijn voor de na-controle. Zo te voelen zit alles wel weer goed van onderen dus hopelijk zijn we snel klaar.
Meiden, ik was druk vandaag.. Lekker shoppen en mutsen met de kleine! Hebben ook uitgeslapen vandaag, om 23.30 laatste fles, toen lekker slapen en ik ook om 00.00 en om 07.30 werd ze wakker, toen weer n flessie, en toen hebben we geslapen tot 10.45 , oeps luiii haha! Gisteravond was ik mn haren verven en knippen.. Maarre ik ga vanavond in mn bed op het gemakkie bijlezen en reageren, vanaf pagina 176!!!!!!!!!!!!!! Wat lullen jullie veel zeg..
Woh wat hebben jullie veel geschreven. Ik weet niet of ik dat allemaal kan bijhouden Allemaal bedankt voor het warme welkom en de complimenten over de namen van onze kids! Vanmiddag bij het cb geweest. En meneer was weer flink gegroeid. Hij is nu 59 cm en 5190 gram. In 4 weken tijd is hij dus 855 gram gegroeid! We mogen overgaan op flessen van 180 + 6. En dat terwijl we meneer net op 5 x 150 + 5 hebben. We blijven maar verder opbouwen dan Misschien dat hij dan wat vaker gaat doorslapen en 's avonds wat gezelliger is Tot slot nog twee prikken gehad. Vooral van de eerste was Yanoah erg ontdaan. Ik blijf het zielig vinden... Daarna nog even boodschappen gedaan en vervolgens de kids van de bso gehaald. Daarna eten en moest ik met alle kids naar het zwembad Maar oke ik heb het overleefd en de oudste twee liggen nu lekker in bed. Yanoah heeft de fles gehad en nu moet ik toch echt even verder opruimen... En de poezen eten geven
Hellup... Hallo dames, Nou hier even een ego berichtje van mij... (sorry) Ik reageer morgen weer op de andere berichtjes, krijg het even niet op een rijtje sorry Hier is het dus sinds een paar weken bijna elke dag drama, Britt huilt vanaf vier/vijf uur 's middags en dat houdt aan tot soms acht, maar vaak ook negen / tien uur 's avonds. Dan na de laatste fles valt ze uitgeput in slaap en slaapt ze wel door (gelukkig). Maar ik heb dus toch het idee dat ze hele erge darm krampjes heeft, je ziet ook aan haar dat het dat is, ze trekt haar beentjes op, loopt rood aan en krijst heel hard. Het gaat me echt door merg en been en ik sta er steeds vaker naast te huilen omdat ik het zo zielig vind en ook niet meer weet wat ik kan doen. Hebben al alles geprobeerd; fietsen met de beentjes, warme doek er tegen, kruik, wrijven over het buikje (helpt soms maar niet altijd), op de arm leggen, op de buik op de arm leggen, strak inpakken in bedje, infacol druppeltjes sinds een paar dagen... maar er komt dus geen verbetering in. Het is gewoon alsof ik de klok er op kan zetten; om vijf uur uiterlijk begint het huilen en het houdt minstens drie uur per dag aan. Volgens de boekjes zou Britt dan een huilbaby zijn, want ze huilt dus echt elke dag minstens drie uur. Het stomme is, voor de rest is ze een superbrave baby, overdag is er niks aan de hand en slaapt ze lekker, 's nachts slaapt ze godzijdank door, alleen tussen vijf en tien is het drama, elke dag. Ik weet het dus echt niet meer. Ga morgen het consultatiebureau maar eens bellen, om te vragen of ze speciale flesvoeding tegen krampjes mag, want ik heb gelezen dat die bestaat. Ik zie het nut er niet van in om haar hier langer mee te laten gaan met die pijn, want het is echt hartverscheurend om te zien en horen. Heeft iemand van jullie ervaring met kindjes die zo veel huilen vanwege de krampjes? En heeft soms nog iemand ervaring met speciale flesvoeding tegen krampjes??? Ik zou daar graag wat meer over weten en vooral of het helpt. Want wij hebben alle 'huis tuin en keuken' dingen al geprobeerd. Sorry voor mijn ego bericht dames, maar moest het echt even kwijt. Ik hoop dat ze op het consultatiebureau begripvol zullen zijn en me zullen helpen met het zoeken naar een flesvoeding waar ze geen of minder krampjes van krijgt. Morgen als ik weer wat uitgeruster ben, ga ik weer even overal op reageren, ik zag een Kenji met een prachtige bos haar langskomen en nog veel meer leuke dingen waar ik op wilde reageren, maar dat houden jullie van me tegoed @ Ongesteld: Oh ja, nog steeds ongesteld hier.... denk dat ik nu na negen maanden niet ongesteld zeker negen maanden WEL ongesteld ga zijn Al elf dagen ongesteld nu.... and still counting liefs mamatoB
@ mamatoB, Een vriendin van me had dat ook met de kleine, Die is toen overgestapt op voeding speciaal tegen krampjes. Eigen merk kruidvat dacht ik, zal het voor de zekerheid morgen even navragen. Daarna had ze een perfecte lieve baby die eigenlijk nooit meer huilde. Heel veel sterkte meis!
@ ikbenhetmaar: ohw dat zou toch geweldig zijn als dat bij onze Britt ook zou helpen... want ik zou het ook heel erg vinden als we haar nu zo veel laten huilen (of pogingen doen om te troosten die niet lukken) terwijl het vrij makkelijk verholpen zou kunnen worden door een andere flesvoeding. Voor de rest is het zo'n lief tevreden meisje, ik weet gewoon zeker dat het echt van de darm krampjes is dat ze 's avonds zo veel en zo lang huilt, je ziet ook echt dat ze pijn heeft... dankjewel voor de tip in elk geval, ik hoop dat het bij ons ook zo goed zal gaan. Ik ben benieuwd wat die mevrouw van het consultatiebureau morgen zegt. Tot nu toe heb ik heel positieve ervaringen met het CB dus ik hoop dat het meevalt. Dankjewel nogmaals! xxx
Geen dank meis, daar is het forum toch voor.. Heb net al even me vriendin gebeld want anders vergeet ik het misschien en dat zou ik lullig vinden. Ze gebruikte inderdaad gewoon de voeding van het eigen merk kruidvat. Ik denk dat het CB het er wel mee eens is hoor, en anders jammer dan toch, jij bent haar moeder en jij beslist! Fijne avond meis, ik ga verder met werken.
ohw super joh dat je dat al nagevraagd hebt!! dankjewel!! je bent een schat. Ik ga inderdaad morgen even bellen maar ik ga het denk ik sowieso wel proberen. Ik vraag wel even hun advies over het overstappen en welke flesvoeding zij dan adviseren. Maar inderdaad, wij zijn haar ouders en wij beslissen natuurlijk, niet het CB welterusten meid! nogmaals bedankt!
@ mamatob Infacol moet je echt een paar dagen gebruiken en dan ook zeker 1 week soms langer 2 pipetjes geven...het is hetzelfde als sab simplex alleen minder werkzame stof ..dus een lagere mg simeticon.. infacol heeft 40 mg/ml sab simplex op 1ml 69.19 mg je mag 15 druppelsper keer voor de fles en zo nodig ook extra.. ik heb er spijt van dat ik gestopt was is echt een drama nu.. ook veel huilen, pijn..en de rest
1. Wat doet Simeticon en waarbij wordt het gebruikt? Dimeticon is een vorm van siliconen. Het vermindert de oppervlaktespanning. Het wordt gebruikt bij gasophoping in het darmkanaal, bij een opgeblazen gevoel en bij het prikkelbare-darmsyndroom (darmkrampen). Gasophoping in maagdarmkanaal Verschijnselen U kunt last hebben van opboeren, een opgeblazen of opgezet gevoel, of winderigheid. Soms bent u hierbij ook misselijk of heeft u aanvallen van buikpijn. Oorzaak De gasophoping kan ontstaan door het inslikken van lucht, door verkeerde eetgewoontes, zoals te veel of te snel eten, of door spanningen. Vaak spelen verschillende oorzaken tegelijk een rol. Ook alcohol en roken kunnen gasophoping geven. Gasophoping gaat nogal eens samen met maagpijn en misselijkheid en een opgeblazen gevoel of darmkrampen en het prikkelbare-darmsyndroom (zie hierna). Behandeling De klachten zijn vervelend, maar behandeling is niet per se nodig. Het beste kunt u de oorzaak proberen op te sporen en aanpakken. Dimeticon wordt alleen aangeraden als de klachten zeer hinderlijk zijn en de oorzaak niet is te vinden of niet is te verhelpen. Werking Dimeticon vermindert oppervlaktespanning. Hierdoor zou het de vorming van gasbellen tegengaan. Effect De werkzaamheid bij gasvorming in de darmen is nooit goed aangetoond. Het effect zou binnen twee dagen merkbaar moeten zijn. Maagpijn met misselijkheid en een opgeblazen gevoel Deze combinatie van klachten heet ook wel dyspepsie. Verschijnselen U kunt last hebben van zuurbranden, pijn in de bovenbuik en soms misselijkheid, een opgeblazen gevoel en snelle verzadiging bij het eten. Oorzaak Zuurbranden en pijn in de bovenbuik worden veroorzaakt door een overmaat aan maagzuur, dat soms omhoogkomt in de slokdarm. Het volle gevoel kan ontstaan door een luie' maag, waar het voedsel te lang blijft inzitten of door lucht in de maag (door te snel eten). Meestal gaat het om een combinatie van factoren. Te veel, te vet of te snel eten, te veel koffie, alcohol of sigaretten en stress kunnen een rol spelen. Zwangere vrouwen hebben vaak maagklachten doordat de gegroeide buik tegen de maag aanduwt. Behandeling Als de klachten ontstaan door een teveel aan maagzuur, kunt u zonder recept maagzuurbindende middelen gebruiken. Een opgeblazen gevoel is vervelend, maar behandeling is niet per se nodig. Het beste kunt u de oorzaak proberen op te sporen en aanpakken. Dimeticon wordt alleen aangeraden als de klachten zeer hinderlijk zijn en de oorzaak is niet te vinden of niet is te verhelpen. Werking Dimeticon vermindert oppervlaktespanning. Hierdoor zou het de vorming van gasbellen tegengaan. Effect Mogelijk heeft u door Simeticon minder last van een opgeblazen gevoel. De werkzaamheid bij gasvorming in de darmen is nooit goed aangetoond. Het effect zou binnen twee dagen merkbaar moeten zijn. Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij maagpijn met misselijkheid en een opgeblazen gevoel Prikkelbare-darmsyndroom Artsen schrijven Aeropax emulsie soms voor bij darmkrampen bij baby's. Verschijnselen Darmkrampjes treden vaak op net na een voeding en dan vooral tussen zes en tien uur 's avonds. De buik van de baby kan opgezet zijn en strak aanvoelen. Vaak ziet u dat het kind de beentjes tegen zijn buik optrekt. Oorzaak Het maagdarmstelsel van de baby moet zich nog aan de buitenwereld aanpassen en reageert daarop met hevige, pijnlijke samentrekkingen. De precieze oorzaak van deze darmkolieken is echter niet bekend. Ze komen vooral voor in de eerste drie maanden na de geboorte. Sommige aanvallen hangen mogelijk samen met ingeslikte lucht die in de darmen terecht is gekomen. Ook denkt men dat het voedsel dat de moeder heeft gegeten van invloed kan zijn op borstgevoede kinderen. Het soort voedsel dat reacties zou kunnen uitlokken, lijkt echter per baby erg te verschillen. Behandeling Soms helpt het om de baby op de buik te leggen of met opgetrokken beentjes tegen u aan te houden. Neem de tijd om uw kind goed te laten boeren na elke voeding. Mocht u een verband waarnemen tussen uw voedsel en de reactie van het kind, dan kunt u in uw dieet daarmee rekening proberen te houden. Als zeer waarschijnlijk is dat de klachten komen door te veel lucht in de darmen, probeert men wel eens of dimeticon helpt. Werking Dimeticon vermindert oppervlaktespanning. Hierdoor zou het de vorming van gasbellen tegengaan. Effect Mogelijk heeft het kind door Simeticon minder last van darmkrampen en een opgezette buik. De werkzaamheid bij gasvorming in de darmen is echter nooit goed aangetoond. Het effect zou binnen twee dagen merkbaar moeten zijn. Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij prikkelbare-darmsyndroom 2. Op welke bijwerkingen moet ik letten? Er zijn van dit geneesmiddel geen bijwerkingen bekend. Raadpleeg uw arts als u wel last denkt te hebben van een bijwerking. 3. Heeft Simeticon een wisselwerking met andere medicijnen? U kunt Simeticon veilig gebruiken in combinatie met andere medicijnen. 4. Als ik Simeticon gebruik, mag ik dan... autorijden? Bij Simeticon zijn hiervoor geen beperkingen. alcohol drinken? Alcohol kan gasophoping en maagklachten veroorzaken. Wees hier dus matig mee. alles eten? U kunt alles wat uw maag verdraagt eten. Bepaalde soorten voedsel zijn echter af te raden als u last heeft van uw maag. Op deze site kunt u onder Zelfzorg' meer informatie vinden over leefregels voor mensen met maagklachten. 5. Kan ik Simeticon gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef? U kunt Simeticon veilig gebruiken.Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind. 6. Hoe moet ik Simeticon gebruiken? Kijk voor de juiste dosering altijd op de verpakking, het etiket of in de bijsluiter. Hoe? Kauwtabletten goed fijnkauwen en dan dooslikken met een half glas water. Drank: de hoeveelheid afmeten met een doseermaatje en innemen. Naspoelen met wat water. Gelcapsules: innemen met een half glas water. Darmkrampjes bij baby's: druppel bij elke voeding de juiste hoeveelheid drank met een doseerpipet in het mondje van de baby. Wanneer? Darmkrampjes bij baby's: bij elke voeding. Hoelang? U kunt Simeticon gebruiken totdat uw klachten zijn verdwenen. Raadpleeg uw arts als u binnen twee weken geen verbetering bemerkt of als de maagklachten juist verergeren. 7. Wat moet ik doen als ik een dosis ben vergeten? Heeft u het middel nog nodig, neem de dosis dan alsnog in. 8. Kan ik zomaar met Simeticon stoppen? U kunt op elk moment in één keer met het gebruik van Simeticon stoppen.
Zo, ik ben aan het bijlezen maar val gewoon in slaap, tis al veels te laat.. Ga morgen wel verder ! Slaap lekker iedereen.. Liefs
Goedemorgen dames, Hier sliep Gizem rond 23.00 uur en werd om 1.00 uur wakker terwijl ze normaal doorslaapt tot 6 uur. Een fles gegeven en om 6 uur werd ze weer wakker en jengelde ze een beetje en viel rond 7.3 uur wakker. Nou kan ik niet slapen pffffffffffffff.
Goeiemorgen dames! Jeeej ik ben in de wolken! Hij slaapt nu echt door! Gister weer om 21u de laatste fles en vanmorgen om 05.15u pas weer! Jeej! Voel me helemaal hyper van de energie nu! Top! Kan er nu echt van genieten voor mijn gevoel (wat een beetje nachtrust wel niet doet!) Bedankt voor alle complimentjes @Merakli, ik vind dat niet egoïstisch hoor van jou! Logisch toch dat je ook graag wat quality tijd met elkaar hebt! Maar ook erg sneu voor dat manneke, ik weet natuurlijk het zijne er niet van maar zou toch helemaal nerveus worden als je een kindje naar iemand (en dan zeker naar de ouder) moet sturen op zo'n manier. Erg rotte situatie voor iedereen dus! @Andi, wat goed dat Gabriël zo flink was en voor jou ego natuurlijk ook super dat hij als eerste weer aan de deur stond @Ikbenhetmaar, doe je vaker mee? Dan ga ik de volgende keer er eens voor zitten hihi! @Booky, gelukkig dat de nachten van Nils ook al vooruit gaan, haha hij is gewoon een luxe kind en wilt de ruimte Moet zeggen dat ik sinds ik 's nachts beter uitgerust ben en het spuug- en poepprobleem steeds minder wordt ik het ook veel gemakkelijker vind om mijn dag te plannen en meer tijd lijk te hebben. Zal ook vast komen doordat ik nu wel móet plannen met werk erbij. Wat zul je trots rond gelopen hebben in het dorp met draagdoek en buggy @Mare, ook Kenji heeft 's avonds tijdens het avondeten een huiluurtje, volgens mij is dat door de overgang daglicht-donker. Baby's huilen sowieso meer 's avonds dan overdag. Misschien feller licht aan doen tijdens het avondeten, hier heeft dat heel goed geholpen! @Slaapzak, thnx haha en ja wie weet gaan ze straks op stap samen haha, grappig idee! Als hij dan met Miss P thuis komt 'later' zou ik me wel rot lachen geloof ik haha Zou wel echt toevallig zijn! @Sem, wow Sem is goed bijgekomen! En wát een kado's! Haha gaaf! @Eerised, lekker eens even goed uitslapen ! Af en toe lekker lui doen mag best @Madwin, ach, er zijn wel meerdere (lees: bijna iedereen) die het hier niet (meer) gered krijgen om alles bij te houden, geen probleem Super dat Yanoah het zo goed doet!! @Mamatob, dikke knuffel! Wat vreselijk zielig als ze zo'n krampjes hebben! Hopelijk helpt andere voeding en is daarmee jullie probleem opgelost! Geef haar maar een dikke knuffel extra! En tot overmaat van ramp nog steeds ongesteld @Merakli, rot zo'n nacht! Hopelijk kom je vandaag nog wel aan je rustmomenten toe! @Prikjes, wij mogen a.s maandag weer naar het CB bureau en dan de eerste prikjes Kenji doet het echt zó goed! Hij is super nieuwsgierig, doet mij na met gezichten trekken Haha dat is zó leuk! Dan steek ik mijn tong uit, denkt hij eventjes en dan steekt hij hem heel enthousiast uit (een keer of 20 haha), tuit ik mijn lippen dan denkt hij weer eventjes en doet dat na Hij wilt alles bekijken hier in huis en lacht uitbundig in het rond, afgewisseld door behoorlijk wat fronzen haha! En dankzij de zonnebloemolie poept hij ook weer goed !! Kenji huilt: