Nou mijnkleine, waar haal je de energie vandaan meid om zo uitgebreid te reageren Nou van mijn man kreeg ik te horen dat ik wil dat de kinderen naar hun moeder gaan (lijkt me logisch, want we zijn 2 jaar samen en dit jaar zijn ze begonnen met het gaan naar moeder, dus vanaf het begin waren we met zijn vieren. Vind het nog steeds oneerlijk dat zij gewoon een kinderloos leven lijd (en hun moeder is) en ik haar kinderen opvoedt. )), maar als ze gaan maakt hij plannen en zegt wat een rust thuis bla bla bla. Vind het eigenlijk zo tegenstrijdig he als ik iets zeg ben ik toch (voor mijn gevoel dan) "stiefmoeder", niet dat iemand dat tegen mij gezegd heeft. Ach lang verhaal....(heb ook geen energie En ik ken die pruillippen heel goed zooo schattig he Gizem komt steeds moeilijker in slaap, ze komt alleen in haar wieg ('snachts) en in haar wandelwagen in slaap of ik moet haar wiegen.
Haha, nou die energie.. En meer conditie (rij inmiddels alweer 4 paarden per dag hihi) en eindelijk goede nachtrust Na 6 weken elke 3uur opstaan en dus steeds maar 1,5u slaap tussendoor zijn deze nachten gewéldig haha.. Voel me er echt hyper door Én wat mij goed helpt, elke dag precies op hetzelfde tijdstip opstaan (7u of 7.30u bijvoorbeeld), slechte of goede nacht, dat helpt jezelf ook om een goed slaapritme te krijgen. Vind het een geweldige tip van een slaapdeskundige Ja moeilijk zo'n situaties. Je wilt natuurlijk het beste voor de kinderen maar ook voor je relatie. Je kunt het ook anders bekijken misschien? Niet oneerlijk dat zij een moederloos leven leidt en jij haar kinderen opvoedt maar dat zij een héleboel mist in haar leven door haar instelling en jij een stuk rijker bent door jou instelling en ervaringen met de kids. Maar goed, dat is zo simpel gezegd he! Eens kijken of Kenji al wakker wordt want anders begint mijn werkdag wel érg laat!
Dat klopt ook wel, regelmaat ook bij volwassenen Dat is ook zo, ik heb nou al ervaring met pubers in huis (twee jongens) en zij mist ook heel veel. Van de omgeving hoor ik (via mijn man) dat niemand het had verwacht dat het zo goed zo gaan. Is ook weer fijn om te horen. Maar er zijn momenten waar ik het heeeeel erg moeilijk heb hoor..... Ga ff boven kijken of Gizem al wakker is
@ikbenhetmaar; was koopavond gisteren ook zo goed?? en kunnen regelen met Linde en zo? Hier alles goed hoor! Wat een mooie foto @Jusi; Jurre heeft geen last van zijn prikken gehad. Gelukkig maar. @Tineke; zozo jouw mannetje doet het ook super zeg! Heel fijn @Mijnkleine; wat heerlijk dat Kenji heeft doorgeslapen! n wat een zielige foto! en gelukkig een vrolijke er achteraan @Sembem; wow wat is sem goed gegroeid zeg! @Madwin; ook jouw kleine dat het hardstikke goed, fijn hoor @Mamatob; vervelend meis die krampjes bij Britt, wij zijn op een gegeven moment met Jurre bij de osteopaat geweest voor de krampjes en dat heeft echt heel goed geholpen. OVer voeding weet in niets want geef bv
\ hier precies hetzelfde verhaal, ook tussen 5 en 10 soms zelfs tot een uur of 12.. verschrikkelijk hartverscheurend die pijn
`verder kan ik het nog niet opbrengen.. loop al 2 dagen met een temp van 39.3 - 39.6 mijn borsten doen giga pijn waarschijnlijk borst ontsteking.. vannacht zweten dan weer rillen.. overgeven.. heb het nu wel keer gehad.. job blijft maar vreselijke last houden van de krampjes.. maandag komt ziekenhuis voor de volgende test of hij wel kan horen.. sorry dat ik er zo weinig ben.. maar zit er ff doorheen hier..
hoi dames, ik heb vannacht maar twee uur geslapen en ben dus gesloopt. ik krijg steeds meer het gevoel dat david echt last van reflux heeft. hier zijn er toch een paar die het ook meemaken toch? maken jullie kinderen ook zulke geluiden als je ze in bed legt? david gaat dan wurgen enzo en huilen. zo zielig. ik ben echt blij dat david tot nu toe niet ernstig ziek is ofzo maar al die kleine dingetjes slopen op gegeven moment ook en vooral omdat ik mij zoveel zorgen om hem maak. @mamavanbas: je hoeft je echt niet te verontschuldigen. wat naar dat je nu waarschijnlijk weer borstontsteking hebt. is de spruw misschien niet helemaal weg? ik ga echt voor jullie duimen voor maandag. hopelijk krijgen jullie een goede uitslag
Even kijken hoeveel ik kan reageren voordat madam wakker wordt. Die had vanmorgen namelijk besloten dat 6 uur een prima tijd was om op te staan . Gevolg natuurlijk dat ze tegen 8.30 uur alleen nog maar wilde huilen, dus hup de wandelwagen in en naar de super. Nu ligt ze dus nog heerlijk te pitten in de wandelwagen. Weer foto's gezien van kindjes met hele bossen haar, en ik maar trots zijn omdat er bij Kinley de eerste stekeltjes zijn mamavanbas meid je komt gewoon lekker binnen wapperen als jij er tijd en zin in hebt niemand die hier iets van zegt hoor. Mare als het inderdaad reflux is zou ik toch even bij je huisarts langs gaan misschien dat die meer voor je kan betekenen. Het enige wat ik ervan weet is zoveel mogelijk rechtop houden (dus ook het bedje heel schuin zetten) en de voeding indikken. Groetjes Anita
@mamavanbas: Jeetje meid, balen zeg. Verontschuldig je niet en knap eerst maar weer goed op, dat is het belangrijkste. Heel veel succes met de test maandag. @mare: Jeetje, 2 uur geslapen, jij moet inderdaad gesloopt zijn. Probeer vandaag tussendoor even je rust te nemen. @mijnkleine: Zo zie je maar hoe belangrijk je nachtrust is he! Vanmorgen al naar de gyn geweest voor nacontrole en alles was prima gelukkig. Even nagepraat over de bevalling en uiteraard over anticonceptie. Ik ga morgen langs de huisarts omdat ik in mijn rechterhand het carpaal tunnel syndroom heb door het vocht. Na de zwangerschap van de oudste ben ik aan mijn linkerhand geholpen voor hetzelfde dus daar zal het nu vast weer op uitdraaien. We zullen zien. Sem heeft heerlijk geslapen vannacht en die hebben we om 7.30uur maar wakker gemaakt voor de fles en omdat we weg moesten. Hij ligt nu weer heerlijk te slapen. Ga zo toch zijn flesje maar maken, moeten straks zijn broer weer uit school gaan halen.
@mamavanbas: heel veel sterkte, wat erg voor je dat jouw kleintje ook zo'n krampjes heeft, en daar dan nog eens bij jouw borstontsteking en koorts... arme meid!! Hele dikke knuffel en heel veel beterschap!! @mare: lieve meid, wat rot voor David dat hij last lijkt te hebben van reflux. Britt had ook vaker van die 'wurg bewegingen' en huilen zodra we haar in bedje legden. Toen hebben mijn man en ik haar matrasje wat schuiner gemaakt (handdoeken opgerold en tussen de matras en lattenbodem gedaan waardoor ze een beetje omhoog ligt) en vanaf het moment dat ze wat schuiner ligt, lijkt de melk veel beter te zakken en huilt ze niet meer als ze in bedje gelegd wordt. Ook geeft ze veel minder melk terug in bedje sinds ze schuin ligt. Ik kwam op dat idee door een vriendin, haar zoontje had reflux en haar hadden ze dat geadviseerd, om hem wat schuiner te laten slapen. Bij hun hielp dat ook heel goed. Misschien is het wel een idee voor jullie,want het is zo zielig als je gewoon ziet dat ze er last van hebben, die melk die terugkomt proeft natuurlijk zuur en dat doet natuurlijk ook pijn bij die kleintjes Hoop dat je iets hebt aan mijn tip om David wat schuiner te leggen... het kan een wereld van verschil maken... Veel sterkte!! @ krampjes: het CB belt me vandaag tussen twaalf en twee terug. Dan wil ik vanmiddag andere voeding gaan halen, ik denk Nutrilon omneo omdat ik nu ook Nutrilon (standaard) voeding geef, maar eens even kijken wat de verpleegkundige adviseert. Ik hoop in elk geval echt dat we er iets op vinden want ik vind het gewoon té zielig, elke dag huilen huilen en nog eens huilen... @ongesteld: vanochtend dacht ik heel even dat het over was, omdat vannacht niks in mijn maandverbandje zat, maar nee hoor... het is in elk geval wel al wat minder aan het worden... hoop dat ik tegen het weekend er van af ben, zodat we eindelijk weer eens wat kunnen proberen als we een nachtje alleen zijn zaterdag xxx mamatoB
@sembem: wat goed dat alles goed was bij de gyn!!! Ik moet donderdag, ben ook heel benieuwd hoe het met mijn hechtingen gaat. Ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben want ik voel ze nauwelijks meer. Ik kan ook goed naar de wc en heb geen pijn meer er aan. Dat vind ik toch netjes, 5 weken na een sub totaal ruptuur dus ik mag echt niet klagen! Als het niet in orde was zou ik dat ook wel voelen denk ik.
Roos doet ook mee! Ikbenhetmaar..hee je zit in Deventer. Grappig! Ik zit dus regelmatig in Raalte. Dus ik kom zeker een keertje bij je buurten! Mamatob..lastig hoor. Roosje heeft ook van die periodes en anders dan infacol, buikje wrijven, de koliekgreep en héél veel geduld en liefde heb ik nog niet uitgeprobeerd. MamavanBas: sterkte en beterschap meis! Hier een Roosje lacht, Roosje huilt. Ze wil iedere klipscheet aan de borst en ze is wat onrustig. Maar goed..we zitten ook in een voor haar totaal onbekende omgeving: papa's huis. Regeldagen zijn normaalgesproken met 6 weken, ze is nu 7,5 week. Zou het toch een regeldag kunnen zijn? Ze wil soms al na anderhalf uur weer eten Mijn borsten laten zo af en toe het hoofd al hangen als ze weer komt namelijk....
Ikbenhetmaar, je kunt stemmen op baby van de maand door naar home te gaan, en dan naar onder te scrollen. Dan zie je het vanzelf. Tineke, nu ben ik natuurlijk wel benieuwd op wie jij gestemd hebt. Ikbenhetmaar, gelukkig heeft Linde nog niet door dat haar kleren niet mooi zijn, en kan ze wel lekker slapen. Slaapzak, ik heb het ook maar bij mijn handtekening gezet, maar ik denk niet dat het werkt. MijnKleine, hier ook een lichte ongesteldheid hoor. Ben alweer 2 keer ongesteld geweest ondertussen, en normaal gesproken duurde het bij ook wel 5 dagen of zelfs langer. Nu is het idd maar 1 dagje heel hevig. Wel relaxed. En jij hebt dat boek goed gelezen. Maar tis wel waar wat je zegt, over mannen. En ik geloof je wel dat paarden niet zomaar bijten of schoppen, maar ik heb het altijd enge dieren gevonden, sorry! En fijn dat Kenji zo'n goede nacht heeft gehad, heeft ie afgelopen nacht weer zo goed geslapen? En wat is het een toch een mooi manneke zeg. Onze Kenji is jaloers op zijn haar haha. Andi, fijn dat het Gabriël zo goed is bevallen op de creche. En heb jij niet zo'n goede band met je vader en stiefmoeder dan? Of vind je het erg dat ik dat vraag? Booky, dus jij vindt de overgang van geen naar 1 kind groter dan van 1 naar 2 kinderen? Dan wachten wij niet lang meer. Mare, als Kenji huilt, is het ook standaard rond etenstijd. Tja, wij zien de humor er maar van in, en zeggen dat het onze kookwekker is. Wel eet je dan veel gehaaster omdat je idd niet zo relaxed en gezellig zit. Sembem, heeft Sem verder niet veel last van de prikken gehad? En hij is flink gegroeid, goed hoor! En hoe was het bij de gyn vandaag? Eerised, lekker is dat he, uitslapen. Doe ik ook weleens, ga ik terug naar bed na de fles van 6.00, en zet ik de wekker op 9.55. Om 10.00 krijgt Kenji namelijk zijn volgende fles. Madwin, je hoeft ons ook niet bij te houden hoor. Gewoon lekker schrijven wat je wilt, je bent echt niet verplicht om op iedereen te reageren. En blijft zielig ja, die prikjes. Heeft Yanoah er nog last van? En hij is goed gegroeid, fijn. MamatoB, heb helaas geen tips voor je, maar ik hoop dat het CB en andere meiden je hier verder kunnen helpen. Eerised, jij bent ook maf, om zo laat nog bij te willen lezen! Heb je wel lekker geslapen? Merakli, een gebroken nacht voor jou dus. Heb je ondertussen nog wel kunnen slapen? MijnKleine, geweldig dat Kenji weer doorgeslapen heeft. Doet een mens goed he. En leuk is dat, dat Kenji je nadoet. Hier ook al een paar pogingen gewaagd, maar Kenji kijkt me dan aan of ik achterlijk ben haha. Aaah, en wat kijkt Kenji zielig als ie huilt. Gelukkig kan ie ook lachen op de foto. MamavanBas, beterschap meid! Balen een borstontsteking, ben je al bij de huisarts geweest? En heel veel succes maandag! Mare, ook al heeft David niks ernstigs, 'mag' je je nog wel druk maken om hem hoor! Ik heb wel ooit gehoord van reflux, en ik hoop niet dat ie dat heeft, want dat schijnt heel pijnlijk voor een baby te zijn. En ik vind het ook heel logisch dat je het zwaar vindt, ik heb echt bewondering voor jou, met het borstvoeden én zo weinig rust telkens. Ik weet niet of ik het gekund had... Sembem, fijn dat alles goed was bij de gyn. MamatoB, ik hoop dat het CB het met je eens zal zijn, om over te stappen op andere voeding. En wat ben jij al lang ongesteld zeg! Ik hoop dat het zaterdag over is. Hellen, ja ik zag later pas dat Roos ook mee doet. En hopelijk is Roos snel gewend aan het huis van papa. Uiteindelijk gaan jullie daar ook wonen he? Nu maar heel hard hopen dat jouw huis snel verkocht wordt. Geen ontwikkelingen verder op dat gebied trouwens?
@mamatob, ik geef hier Lorenza de omneo voeding voor darmkrampjes, het gaat hier al een stuk beter We gaven Mano die voeding ook toen hij baby was en hij toen geen last meer van krampjes.
@ Joyce: ik heb nét met de voedingsdeskundige van het CB gebeld en die adviseerde inderdaad ook Nutrilon Omneo! Ik ga het vanmiddag nog halen, hoop dat het snel werkt... volgens de vrouw van het CB kon het wel een week duren eer je er effect van merkte... duurde dat bij jullie ook zo lang? Vind het gewoon zo zielig als ze nog een week elke avond moet huilen... hoop stiekem dat het sneller effect heeft bij haar...
Wow ik mag weer veel bijlezen, doe ik zometeen als Linde slaapt.. (kan even duren hoor, ze is klaar wakker), ze heeft geslapen van gister 20.15 tot vanmorgen 6.30 daarna van 7.00 t.m 11.30 , Kon ik ook heerlijk even bijslapen. Het was gisteravond weer mega druk, snap niet waar al die mensen vandaan kwamen. Iemand vroeg wanneer ik weer mee deed, volgends mij in januari, kijk het straks even na.
zo daar ben ik weer even @mamatob: ja handdoek onder de matras hadden wij ook geprobeerd helpt helemaal niet. vanavond wil ik even kijken of we het hele bed wat hoger kunnen zetten (bij het hoofdeinde uiteraard) misschien dat het dan helpt. ik had het al aangegeven bij het cb die vonden het niet erg en ik had de ha al erover gebeld en die vonden het ook niet erg klinken. ik laat denk ik mijn man maar nog eens bellen die is wat overtuigender dan ik denk ik. ik weet trouwens wat david vanochtend dwars zat :S ik heb hem maar even in bad moeten doen want hij zat van top tot teen onder de poep. heerlijk zo'n spuitluier. hij was iig heel relaxt in bad en daarna ook en nu ligt hij in de draagdoek te slapen. kon ik ook even stofzuigen. ik krijg straks ook nog kraamvisite, hopelijk is hij dan ook zo lekker rustig. @hellen: ik kan mij wel voorstellen dat roos nu even moeet wennen aan de nieuwe omgeving en waar vind je dan het beste troost? aan mama's borst uiteraard. maar regeldag zou ook nog steeds kunnen. dat kan ook gebeuren als jij in de stres bent of gewoon heel druk. @mamatob: misschien heb je geluk en gaat de nieuwe voeding heel snel helpen. het is zo zielig als ze zoveel last hebben van krampjes, maar voor jullie ook zwaar als ze de hele avond aan het huilen is.
@mamavanbas; dikke knuf voor jou meis @mare; Jurre doet dat ook inderdaad. Lijkt erg op reflux. Heeft hij zo'n last van zuur wat opkomt? En sluit me aan bij het advies van pluk @sem; balen joh van het cts. ik vrees dat ik het ook heb. fijn dat sem weer heerlijk heeft geslapen. @ikbenhetmaar; het blijft een slaapkoppie he! Wij hebben van de week een badzitje gekocht voor Jurre zodat hij in het grote bad kan. Hij vind het werkelijk waar geweldig! Lekker spartelen en wij hebben onze handen vrij om mee te spelen. Vandaag, de dag na de prikken, is Jurre erg slaperig, ik weet niet wat ik meemaak .