Pfff..het KDV belde net, om een afspraak te maken voor een kennismaking. Het besef dat ik mijn kleine meisje en ik straks maar liefst 4 hele dagen uit elkaar zijn, kwam weer even binnen als een bom. Ik moest er echt even van huilen. Ik heb nog even, de plaats op het KDV is per 1 december en ik ga op 21 december weer werken, maar toch....het gaat te snel! Ook al al ze uitstekend worden behandeld in de 2 dagen dat ze bij het KDV is en zo mogelijk nóg beter als ze bij mijn ouders is, breekt mijn hart toch en voel ik me best wel schuldig. Ook al weet ik, dat ik geen keus heb als het gaat om het aantal te werken dagen....
@ babijtje, Ja het is een heerlijk slaapkopje, heeft ze van beide ouders geeerfd.. Heb je toevallig een foto van het badzitje? ik ben namelijk ook op zoek naar zoiets. @ Hellen, Oh meis moeilijk is dat he, dat had ik ook toen Linde naar mijn ouders moest. Maar ik was het thuis zitten zo zat, ik moest en zou weer aan het werk en nu haalt me moeder haar 2x in de week op en ik zet haar in de auto en krijg dan altijd een grote smile van haar dus ga opgelucht naar me werk. Savonds haal ik haar zelf op en ben dan extra blij om me meisje weer te zien.
@ikbenhetmaar: Dit badzitje komt bij een grote babyzaak vandaan( sliedrecht) en kostte 8 euro. Ideaal als hij met zijn grote broer in bad gaat.
Wij zijn in de luxe positie dat Sem niet naar een KDV hoeft maar ik kan me voorstellen dat het qua gevoel vreselijk is meid om steeds je kind weg te moeten brengen. Hoe goed ze het daar ook heeft. Ik denk dat het voor jullie allebei ook een kwestie van wennen is, en die tijd moet je jezelf ook geven hoor. Je bent ook maar een mens en geen robot.
@sem; balen joh van het cts. ik vrees dat ik het ook heb. fijn dat sem weer heerlijk heeft geslapen. Het is echt een rotgevoel. Als ik slaap word ik er wakker van, op de fiets heb ik er last van, tijdens het stofzuigen, eigenlijk altijd wanneer mijn hand een tijdje in dezelfde houding is. De "operatie" vond ik vorige keer erg meevallen.
@ Sembem, Ideaal zo'n badzitje ofniet.. hmm beetje uit de richting voor mij. Misschien dat de prenatal ze ook heeft?
hmm bij de prenatal is toch een andere zo te zien.. http://www.prenatal.nl/Images/Producten/2151960.jpg
deze is van de babydump.. komt toch meer in de richting he? Babybadstoeltje Wit | Badartikelen | Baby-Dump
Pff Mare, 2 uurtjes slaap is wel ERG weinig! Sembem, fijn dat alles goed was bij de gyn. Jusi, ja ik vind de overgang van 0 naar 1 echt groter dan van 1 naar 2. Ook al schelen de mannetjes niet zo heel veel in leeftijd. Mijnkleine, wauw Kenji heeft het echt door nu . Dat doet je idd goed heh even slapen. Kleine man heeft hier geslapen van half twee tot negen uur. Ook een lange ruk dus . Hellen ik snap je helemaal hoor dat het even slikken is om de kleine meid weg te brengen. Ik heb toen ik Mats weg bracht echt een potje zitten janken in de auto. Maar hij heeft het er onwijs naar zijn zin en wilt soms niet meer mee naar huis . Sembem, leuke foto van jullie mannetje!! Zo heb hier in huis een hoop kunnen doen. Mats is op het kdv en Nils heeft een aantal hazenslaapjes gedaan. De strijk is weer weg en de rest is ook weer redelijk aan kant (voor zolang het duurt )
Na 5 weken is dat alleen maar een goed teken denk ik mamatoB. En een teken dat je gezond bent anders zou het niet zo snel gnezen.
@Hellen; kan me je gevoel heeeeeeeeeeeeel goed voorstellen. @ikbenhetmaar; heb geen foto, maar heb hem bij prenatal gekocht 14,99 euro. zie linkje Prenatal | Was vandaag flink in tranen. Ik had gevraagd om de vrijdag vrij te zijn (ivm de baas van marc die niet meewerkte zodat marc ineens geen vrij meer had). Maar ze vinden dat op vrijdag of ik of mijn collega moet werken. Begrijpelijk. Mijn collega had aangeboden dat zijn dan wel op vrijdag wilde werken (de opvang had geen plek meer op vrijdag), maar ze begint nu terug te krabbelen.................... Ik heb 3 maanden de tijd gekregen om een oplossing te bedenken. Ik baalde dus stevig en het gevoel dat ik met mijn kind moet gaan leuren, grrrrrrrrrrrrrrr. Nu moeten we dus op zoek naar een andere gastouder, en ik vond het deze keer al zo moeilijk om een geschikte te vinden.
pfff wat een zware dag. david wilde maar niet slapen en na elke voeding flink gespuugd. nou hebben we hem net in de wieg gelegd. ben benieuwd hoe lang hij blijft slapen. hoe dan ook ik ben dus nog niet bijgekomen. @babijtje: wat jammer zeg. vooral omdat je collega het eerst wel wilde doen. ik hoop voor je dat je een goede oplossing kan vinden
@ mare...miss p is ook een echte reflux baby.. zij was er best ernstig aan toe hier door..maagklep en slokdarm verbrand/ontstoken ik loop met haar bij de kinderarts ze krijgt hier ook medicijnen. verdikkings middel in de fles best veel.. wij hebben ook haar bedje aangepast. en reiswieg na de fles recht op laten en de fles vrij recht geven.. na de fles niet weg gaan met de maxicosie..soms flip ze gewoon al ervan..maxicosie is zo wie zo nooit iets voor haar.. veel rust.. goed boeren.. sab simplex..is ook voor een opgeblazen buikje..aan gezien dat ook alles verdrukt.. draagdoek gebruiken. veel geduld. als ik jou was zou ik toch naar de huisarts gaan..
@slaapzak: oh wat klinkt dat erg van miss p zeg. ik geef borstvoeding dus verdikken kan niet en ik heb hem vandaag zittend gevoed maar ook dat mocht helaas niet baten. ik weet nu wel zeker dat ik hem na wil laten kijken als ik jouw verhaal lees. ik ga morgen gelijk bellen voor een afspraak. david slaapt nog steeds dus ik ga ook naar bed. al denk ik dat hij zo wel wakker wordt voor een voeding. maar wie weet slaapt hij daarna wel verder.
Even bijlezen en reageren vanaf pagina 177. Ik probeer op iedereen te reageren, maar het is zo veel. Sorry als ik je vergeten ben, of overgeslagen hebt, niet bewust. Maar was vanmiddag niet thuis en de kleine was zeer verdrietig en hangerig vandaag.. Sowiezo een knuffel voor alle lieve dames hier! We moeten maar een keer meeten hoor. Ben zo benieuwd naar jullie.. Sembem, ja hier ook verloskundige Hoeksche Waard Oost! Waar kom jij vandaan dan? En wie had jij bij de bevalling? Ik Martijntje.. Elizabethje, ach ze is nu tevreden. En het CB zal wel commentaar hebben, maarja ik laat mn meissie niet huilen als ik weet dat ze honger heeft.. Jesenmo, wat een leuke foto van Kyano zeg.. Hihi! Powerrrr .. Mijnkleine, zo dat is wel even wennen denk ik voor je lijf, weer zo aan de bak met paardrijden! Oooh wel lekker hoor.. Ik verlang dr ook naar .. Jusi, wat groeit Kenji goed zeg!! Heerlijk joh dat alles zo goed gaat met hem.. Joyce, wat kijkt Manolito trots zeg!! En wat een grappige foto van Lorenza.. Gabriëlla kan ook zo gek kijken .. Booky, mooi dat David zo goed groeit! Hopelijk slaapt hij snel door, zou wel lekker zijn voor je. En ik kan het ook niet meer bijhouden hier hoor, niet normaal zoveel lullen ze hier .. Hellen, je hoeft je niet te schamen! Het is niet niks, Roos die de hele dag huilt, dat je ook alleen bent enzo. Goed dat het er is, en dat je hulp krijgt.. Knuff!!! Mannen, hier gelukkig een HELE lieve vriend! Vanaf het begin doet hij alles uit zichzelf met de kleine, ook toen hij vrij was. Elke nacht ging hij dr ook uit, enzo.. Hij is echt een natuurtalentje, en hij is zo lief en geduldig met dr. En nu in het weekend neemt hij alles over, de nachten en hij doet dr dan verschonen en in bad. Ik heb dan een soort van vrij haha! Toen in de kraamweek heeft ze 1 nacht continue gehuild, hij heeft de hele dag met dr gerommeld en rondgelopen etc. Rox, komt wel goed! Hij moet ook even wennen, al is het wel vervelend als hij zo doet.. Knuffel voor jou meid! Nee ik ga niet naar de beurs hoor, mij te massaal.. Pluk, schoonmoeders soms, mijn schoonmoeder ook.. Hartstikke lief, maar soms zoo vermoeiend .. Mare, wat grappig die fotos van als hij zo boos word! Zo klein, en ze kunnen al zo driftig worden, hihi. Ikbenhetmaar, zoo dat is lekker gelopen.. koopavondonline.nl Leuk een eigen winkeltje!! Tineke, Storm groeit ook al zo goed! Toppie. En wat een bikkel joh.. Ik ben bang dat Gabriëlla het hele CB bij elkaar schreeuwt, dat is zo'n driftkikker soms.. En wat een combi zeg, mannen haha, hoe durft hij eigenlijk .. Zn kind zo aankleden terwijl moeders in de babymode zit . Ongesteld, Nou ik werd 22 oktober ongesteld, vorige week woensdag mn laatste dag. En gister werd ik gewoon weer zo erg ongesteld.. GRRRRRRRRR!!! Mijnkleine, wat een slaapkoppie zeg. Lekker hoor.. En weer volop aan het werk. Wat moet dat heerlijk zijn. Hoe gaat het met je? En al meer afgevallen? Ik ben verliefd op je zoontje hahaha. En wat gaat het hard he, hier ook zo'n wijsneusje! Andi, hij heeft het dus wel naar zn zin gehad? Hier moet mn neefje vrijdag naar het kabouterpad, ben benieuwd wat het precies inhoud. Waarom hebben je vader en stiefmoeder er zo'n moeite mee? Sembem, zooo jullie zijn verwend zeg, jeeetje haha. Wat heb je allemaal gekregen? (ben niet nieuwsgierig hoor, sorry haha) Mijnkleine, af en toe lekker lui doen haha. Vanmorgen wéér tot half 11. Maar vanavond zet ik echt mn wekker .. haha Oh ik vind hem zelfs heeeel leuk als Kenji huilt! Maar wat een haar heeft hij zeg, jeutje. MamavanBas, knuffel voor jou zeg! Zit niet mee. En komt het ziekenhuis bij jou? Ik krijg pas over 1 tot 1,5 maand een oproep. Hoe vaak hebben ze bij Job nu de test gedaan? En geen sorry zeggen hoor. Hellen, ik begrijp het gevoel.. Lijkt me ook zo moeilijk om je kleintje weg te brengen naar het KDV. Maar als je niet anders kan meid! Als jij er echt voor dr bent als je thuis bent, en je bent echt een supergoede moeder. Dan is alles toch goed.. Ik heb nu ook moeite om mn kleine uit handen te geven, maar dat is heel natuurlijk denk ik. Vannacht en vanmorgen goed geslapen! Maar de hele dag huilen, niet willen slapen maar wel moe zijn. Bij me hanger, honger hebben. En nou was ik vanavond bij mn schoonouders en mn schoonmoeder was beetje irritant bezig. Want ik hoor het aan dr huiltje als ze moe is. En mn schoonmoeder ging het tegenspreken en die zei: Ja ze heeft gewoon pijn ofzo. Toen zat ze bij mn schoonmoeder en ze ging nog harder huilen dus ik zeg geef dr maar aan mij en ze stopte. Begon ze over het feit dat ik dr maar vaker ergens anders heen moet doen, dat ik dr eenkennig maak en dat ze te vaak samen met mij thuis is.. Blablabla! Nou ging ze dr luiertje verschonen, en Gabriëlla heeft een beetje een geirriteerd mutsje en billetjes.. Dus ik smeer dr een klein beetje sudocreme op! Maar dat was niet goed, zij gebruikt Vaseline voor mn neefje en nichtje en als ik echt wil dat het snel over ga moet ik dat gebruiken. Ik zeg: Nee ik blijf bij sudocreme want het word al minder. Nou wil je het niet dat het over gaat dan zei ze? Dan zou ik dat gebruiken dan is het in 1 dag over.. En zo had ze vanavond nog veeeel meer dingen waar ik me aan irriteerde ....... Voor de rest gaat het met ons heel goed! Al missen we papa wel hoor ..
Kleine is trouwens vanaf 10uur wakker geweest vandaag.. Ze heeft bij elkaar een half uur geslapen, ze wou maar niet slapen en bij me zijn, naar me kijken en lachen! Was ze alleen in dr box ofzo, alleen maar huilen. Om kwart voor 8 heb ik dr in bed gelegd, ze was helemaal moe die kleine meid. Ze ligt nog steeds heeerlijk te slapen gelukkig..
jeetje wat hebben jullie veel gepraat! ik weet niet hoe ik dat bijgelezen krijg.. op iedereen reageren lukt zo en zo niet op deze manier maar ik ga morgen me best doen slaap lekker allemaal!