September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Geen idee jusi, het idee van je man lijkt me logisch. Zij kunnen toch ook de flesje geven.

2. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    wij zij gestopt met alle ellendige druppels.. want dat deed der ontlasting niet goed.. alhoewel de sab simplex WEL aardig hielp tegen de krampjes
    wij zijn van nutrilon naar friso gegaan en ik mend dan de standaard friso met comfort 1/2 en maak het aan met barleduc
    en sinds zondagavond zijn we voor elke fles 10-15cc venkelthee (lauw) gaan geven en ik weet niet of dat de truc is maar de krampjes zijn hier zo goed als verdwenen :( het ze is de vrolijkste baby ooit!
    nu nog doorslapen 's nachts..;)

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Babijtje, ik wil het best overleggen met mijn schoonmoeder, maar Jurgen vindt dat (nog) niet nodig. Die denkt dat ze er geen problemen mee hebben, én hij wil eerst zeker weten of ie het wel redt tot 7 uur.

Sembem, ik ontbijt idd vaak met yoghurt en muesli of Bambix, dus dat zal niet meevallen in de auto. ;)
    Bovendien wil ik na het eten wel mijn tanden poetsen, anders zit ik de hele dag met een vieze smaak in mijn bakkes haha. :D
    Jaaaa ik ben lastig! :p

4. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    haha ja ik denk het! hij had een deja vu :D
    zwangerschapsverlof vind ik ook gevlogen.. en dan heb ik in totaal ook nog bijna 18 weken gehad vanwege 41+6 bevallen..
    ivm met het bij me meisje zijn zou ik ook nog wel veeeel langer verlof willen!
    snel maar aan een tweede beginnen dan :D haha.. nee dat wil ik wel.. maar wij hebben besloten minimaal 1.5 jaar te wachten (denk ik.. maar je weet nooit hoe het loopt;))

5. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @Merakli
    als je kleintje naar een kdv moet zou ik der wel alvast inschrijven bij het kdv van je keuze.. want meestal moet je toch wel zo een half jaar wachten voor er plek is..
    ik had Alisa ingeschreven toen ik 6 weken zwanger was en godzijdank dat ze vanaf 16 nov terecht kan voor de dinsdag en vrijdag.. maar NIET bij het kdv van mijn eerste keus..
    achteraf ben ik des te meer blij met het kdv waar ze nu is geplaatst :D

6. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Het weer beginnen met werken komt snel dichterbij nu he meiden....:(
    Aan de ene kant goed voor het ritme qua gezin want als we dan TOCH moeten gaan werken.....maar wat zullen we die kids missen.
    Qua leeftijd vind ik het nu zoooooo leuk en loop de hele dag met mijn fototoestel en filmcamera te zeulen om alles vast te leggen.
    Gelukkig is qua oppas alles geregeld en kan ik met een gerust hart gaan werken.
    Als ik om 6.30uur de deur uit gaat (als ik een vroege dienst heb) liggen man en kids nog heerlijk te slapen want papa hoeft pas om 10uur de deur uit qua werk en opa en oma komen hier oppassen.
    Als ik een late dienst heb (14uur beginnen) komen opa en oma hierheen en probeert papa bijtijds thuis te zijn en anders blijven ze tot 22.300uur als ik of papa weer thuis is.
    Omdat papa in het weekend vaak moet werken is hij doordeweeks 2 dagen vrij die hij zelf in mag plannen (net zoals zijn werkuren) en op die 2 dagen kan ik dan weer werken.
    Aan de ene kant is het vervelend als je allebei onregelmatig werk heb maar aan de andere kant hoeven de kids niet naar een oppas of kdv en kunnen lekker thuis blijven.
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie het niet leuk vinden om je kids weg te moeten brengen. Toen ik nog alleen met mijn oudtse zoon was en ik vroege dienst had moest hij om 6uur uit z'n bedje geplukt worden om naar het kdv gebracht te worden. Vreselijk vond ik dat.

Het is een heel verhaal geworden he?

7. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Torties, O ja vond ik ook grappig, hij is nog steeds met de bevalling bezig :D

@ Kdv, ze zal wel moeten naar de kdv als het niet anders kan, maar heb helemaal geen keuze, heb me er niet mee bezig gehouden. Hoe onderzoek je zoiets :( woon niet zolang in mijn woonplaats. Zo vroeg al Torties pfff

8. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Dat is aan de ene kant fijn Sembem maa aan de andere kant ook weer niet...

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Torties, zie ik daar nu twijfel om toch niet eerder aan een tweede te willen beginnen? :p:D

En net belde Jurgen op, dat we zaterdagavond uit eten gaan met zijn baas en vriendin en hun kinderen. Dus ik zei al: "Heel leuk, maar hoe doen we dat met Kenji?" ;)
    Aangezien mijn ouders, schoonouders én schoonzus en zwager een weekend weg gaan, hebben we dus geen oppas. Heb gelijk mijn zusje gesmst, nu maar hopen dat zij kan zaterdagavond...
    Vind het niet echt lekker getimed in ieder geval, aangezien de hond van mijn schoonzus dit weekend dus ook hier is. :x

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @jusi: hm idd een dilemma. ik vraag me af of kenji het uithoudt om wakker te worden en niet gelijk gevoed te worden. david zou dat iig niet uithouden. maar hij wil ook de hele dag door eten ;)

ik werk deeltijd in een winkel dus dan ga ik 's avonds en in het weekend werken als jaap thuis is. ook is jaap de hele maandag thuis dat is dus ook nog een optie. als david wat ouder is vind ik het ook wel goed voor zijn ontwikkeling als hij met andere kinderen kan spelen enzo maar nu nog niet.

david ligt nu in ons bed te slapen. anders kreeg ik het niet voor elkaar. helaas had ik zo'n trek dat ik er niet naast kon blijven liggen. :(

@babijtje: ik heb de ha gebeld en een afspraak gemaakt voor maandag dan is mijn man ook thuis. ik had alleen maar een stagiaire aan de lijn dus ik weet niet hoe hij reageert maar het is iig een andere arts dan de vorige keer daar ben ik al blij mee.

11. Jusi, nee ze had er weinig zin in.. Pfff, was wel even lastig hoor!
    Ze wou echt alleen maar bij me zijn, en lag dan naar me te kijken en te lachen.. Kleine muts hihi!
    Normaal slaapt ze van 13.00 tot 17.00 sowiezo.. En 's nachts van 23.00 tot 07.00 en dan tot een uurtje of 10.00 weer!
    haha..

Joyce, hmm lekker even bijkomen met het gezin!
    Waar gaan jullie heen?

MamatoB, ja echt zo vervelend! Hopelijk heb ik snel weer een normale cyclus.
    Al heb ik van mijn eigen helemaal geen normale cyclus..
    Dus snel aan de anti-conceptie want anders ben ik straks wéér na een week ongesteld!
    Dat zou wel mooi zijn, dan kun je 'het' weer gaan proberen meid. :)

Jusi, snel voor een 2e ja? Wanneer willen jullie er weer voor gaan?
    Ik wil ook graag een 2e, maar omdat ik helemaal alleen ben doordeweeks lijkt het me wel zwaar. Dus wanneer?!
    En jij bent ook lekker lang thuis.. Heel fijn die eerste periode is zo belangrijk!
    Ik ben nog heeel lang thuis, gelukkig. Ik compenseer het gemis van papa ;) ..
    Ook een zéér luxe positie. En ben ook zo blij dat het kan!
    En Jusi, ik zou het overleggen met je s-ouders.
    Dan weet je het gelijk..

Torties, ik herken het helemaal wat je zegt!
    Gisteravond lag ik de foto's te kijken van de geboorte en de zwangerschap.
    En die eerste week met zn 3en. Ik vond dat zo bijzonder en al die emoties en dat verlangen!
    Pff de tijd vliegt.

Ga je me nou bedanken voor de bevallingslijst, haha.
    Doe niet zo gek, ik vond dat altijd leuk om te doen..

12. De kleine had gister om 18.45 de laatste fles gekregen bij mn s-ouders thuis.
    Toen thuis heb ik dr in bed gelegd en om 20.00 sliep ze als een prinsesje, ze was met 2minuten vertrokken, zo moe was ze!
    En vannacht werd ze om 04.00 wakker voor de fles, toen om 06.45 werd ik wakker van een smsje.
    En zag ik dat ik een smsje had van mn s-moeder en mn vriend!
    Mn vriend smste hoe het ging en ook dat zn tante is overleden gisteravond.
    En mn s-moeder smste dat ook.. Ze is maar 63 geworden!
    Ze was wel ziek, maar dat het zó snel zou gaan. :(
    De kleine maar een flesje gegeven, ze begon volop te mopperen!
    Toen heb ik om 07.20 de kleine weer in bed gelegd en waren we er om half 10 uit, en heeft ze om 10.00 dr flesje gegkregen..

En nu word ik net gebeld door mn zus!
    Het neefje en nichtje van mn vriend hebben waarschijnlijk allebei de mexicaanse griep.
    En zaterdag hadden we een verjaardag en heb ik die kids dus gezien, en aangeraakt enzo.
    En hun ook de kleine... Maar ik merk iig niks aan Gabriëlla..
    Ze is alleen nog steeds verkouden!

13. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Hoe bedoel je Merakli?

14. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    He bah, vervelend en erg zielig. Gecondoleerd meid.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerised, ik denk dat wij in februari, na de carnaval, stoppen met die ellendige condooms. :D
    En gecondoleerd. :(
    Oeh akelig dat je neefje en nichtje de Mexicaanse griep hebben, akelig lijkt me idd!

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
  17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @eerised: gecondoleerd! het is nooit leuk als iemand overlijdt maar 63 is inderdaad nog geen leeftijd zeg.
    hopelijk blijft jullie de mex griep bespaart.

@jusi: och wat een schatje zeg. lekker vrolijk zo en alert. hehe grappig als ik met david praat en zijn naam noem wordt het ook altijd meer daaaaaavid. net als bij jou keeeeenji :D

18. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Sembem, ja hier ook verloskundige Hoeksche Waard Oost!
    Waar kom jij vandaan dan?
    En wie had jij bij de bevalling?
    Ik Martijntje..

Martijntje is echt een schatje he!!
    Zag haar vaak toen ik nog in de kraamzorg werkte, vind ze in die praktijk allemaal wel aardig hoor.
    Ben zelf in het ziekenhuis bevallen dus had hun alleen tijdens mijn zwangerschap en kraambed.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh Kenji begint nu al wakker te worden! :$
    Ga hem maar meteen in badje doen dan en daarna zijn flesje geven.

Mare, haha ja, dat doe je al snel he, Dááávid! :D

Nou, ga snel naar boven, want meneertje begint nu echt door te huilen!

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Natuurlijk geld het aanbod nog steeds! Ik hoor wel wanneer je het wil komen halen! ;)
    Roos had een bacteriele infectie, dus na dr ab kuurtje moet het weer over gaan. En het gaat nu gelukkig al een stuk beter!

Deel Deze Pagina