September 2010 Mama`s deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Alita, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ach meissie toch...het was even te veel voor je op dat moment en begrijpt het volkomen meis...even je hart luchten en huilen lucht heel erg op...ik had het maandag ook...werd me even te veel...komt allemaal goed meis...

ik had voor de zwangerschap geen overgewicht meer ( ik was vorig jaar 10 kilo afgevallen) maar die pcos verpest alles wel met je hormonen..weet er alles van...heb het dan niet zo heel erg, alleen haaruitval, puisten en bijna geen eisprong...ik weet niet wat jij hebt door de pcos...je hebt ook nog diabetes er bij...jeetje dat moet er ook nog bij komen met de pcos...ik heb kans op diabetes en hart en vaatziektes moet na de bevalling elk jaar mijn bloed laten controleren...moet er niet aan denken...

hopelijk kun je er verder goed mee leven met de ziektes ook als is het geen pretje...dikke knuff

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Iedereen bedankt voor de reacties, ik ben ook erg blij met het eindresultaat.

Hadassa: box is inderdaad helemaal uit elkaar geweest, gister met enige moeite weer in elkaar gezet. Altijd leuk om elkaar weer even uit te schelden als het even niet lukt ;) Ik kan me voorstellen dat je het na die avond even niet meer zag zitten, is ook niet leuk als je zo wordt aangekeken. Laat ze allemaal maar naar de #### lopen

3. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    hey meiden,

nou de misselijkheid is nog steeds niet over heb de ha maar gebeld omdat het niet meer te houden is .. en wat zegt hij .. nou ik denk dat je een meid krijgt whahaha wat een mafkees is mijn dokter ook.. maar goed proberen toch zoveel mogelijk te drinken en nu omdat het opzich wel warm is buiten extra veel drinken .. ik heb nu ook enorme hoofdpijn van het spugen en verga van de honger dus zit nu met een kopje thee en crackers en hoop maar dat ik nou wat binnen hou ( vanmorgen al 3 keer alles er uit gegooit maar goed )
    Maar voor de rest gaat het allemaal wel goed opzich ..

nou meiden ik ga even alles lezen en dan kan ik even kijken of ik nog de tijd heb om te reageren ...

veel liefs,

xx

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Vervelend dat je je zo rot voelt, hopen dat je snel weer de oude mag zijn

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb even niets gelezen, kom alleen even verslagje doen,
    zit hier met de huishoudster dus moet er gauw weer vandoor ;)

ik heb een echo gehad, helaas geen echo foto meegekregen,

ik heb ook een formulier meegekregen waarom ik de guo krijg, daarin staat dat het komt omdat ik SSA antistoffen heb.

hier een stukje wat het inhoud:
    Het optreden van neonatale lupus houdt sterk verband met de aanwezigheid van anti-SSA en in mindere mate van anti-SSB antistoffen in het moederlijke bloed. Na transport via de moederkoek (placenta) veroorzaken deze antistoffen de afwijkingen bij het kind. De meest voorkomende uiting van neonatale lupus (bij minder dan 5% van de zwangeren met genoemde antistoffen) zijn huidafwijkingen. Deze huidafwijkingen worden binnen enkele weken na de geboorte bij de baby zichtbaar en ze zijn in het algemeen volledig verdwenen op de leeftijd van 6 maanden. De rode huidafwijkingen zijn vaak ringvormig en doen sterk aan SCLE denken. Bij 1-2% van de moeders met anti-SSA/SSB-antistoffen treedt een aangeboren (=congenitaal) hartblok op. Dit is in het algemeen een zich niet meer herstellend probleem, dat het gevolg is van een ontstekingsreactie (in gang gezet door de van de moeder afkomstige antistoffen) die vernielingen aanricht in het systeem dat elektrische prikkels door het hart van het kind moet leiden. Bij deze kinderen daalt de hartslag tot lage waarden. Soms gaat de pompfunctie van het hart daarbij tekort schieten. In ernstige gevallen kan het kind hieraan overlijden. Een kind dat geboren wordt met een hartblok kan met een pacemaker goed geholpen worden.
    De kinderen die verschijnselen van neonatale lupus hebben, hebben zelf geen lupus.

6. Alita

Alita Niet meer actief

dat was ik....nou wij vinden die lichtere kleur mooier.....kan niet wachten! Drink alleen water en dan heerlijk koud water uit de ijskast!!!

7. Alita

Alita Niet meer actief

pff hoop ook dat het snel beter wodt meid!!!:(

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

@PatriciaK, wat ontzettend vervelend dat je nog zoveel last heb van overgeven.. Heb je geen tabletten gekregen van de ha? Ander misschien eens vragen of je die niet kunt krijgen.. En idd veel drinken.. Sterkte meid!

@Jane, mooie box zeg! Leuk dat jullie deze hebben opgescheurd en opnieuw hebben geverfd!

@Hadassa, kan me je heel goed voorstellen dat het je allemaal teveel is geworden.. Goed dat je alles er even heb uitgegooid..

@PCOS, geen idee wat het precies inhoudt? Wil iemand mij dit uitleggen?

Ik heb verder niet terug kunnen lezen.. Moet er zo weer vandoor, vandaag een dagdienst van half 2 tot half 8.. Morgen samen een dagje vrij met mijn mannetje.. De rolgordijnen zijn binnen die we hebben besteld, dus die gaan we morgen even ophalen.. En verder voel ik zo af en toe volgens mij de kleine.. Het is maar heel af en toe, maar volgens mij is het wel de kleine..

En wederom wat een heerlijk weertje vandaag.. Balen dat het werk gewoon doorgaat.. Achja, als ik de voorspellingen dan mag geloven dan gaan wij onze portie nog wel krijgen tijdens het verlof..

Nou tot vanavond meiden, geniet van de dag en diegene die nog voor een echo moeten gaan, veel plezier!!

9. Alita

Alita Niet meer actief

@Amigo zou kunnen hoor dat je je baby voelt....wat voel je dan!!

10. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    thnx meiden voor de reacties...ik hoop ook maar dat ik me gauw beter ga voelen want het is niet echt leuk ook niet voor mijn man en zoontje

@amigo1985.. ik krijg geen pillen omdat ik pds heb en dus dan weinig uithaalt jammer genoeg maar ik denk dat ik toch ga vragen of ik toch iets mag.. maar heb wel goed nieuws heb net een appeltje gegeten en die zit er zowaar nog in.. gaat de goeie kant op eindelijk ( maar ja ik zal wel weer tevroeg juichen haha)

nou meiden ik ga even genieten van de zon en me zoontje die zo heerlijk aan het buiten spelen is

veel liefs,

xx

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @patriciak...vervelend meid die misselijkheid en overgeven...ik heb er ook zo af en toe nog last van en maandag dan ook nog is alles er uit gegooid wat er in zat...leek alsof het uit mijn tenen kwam...rode ogen...bah...het is niet leuk meid...kan je geen advies geven maar lichte dingen eten en niet te veel in 1 keer...even door bijten meis...het is niet anders

12. Alita

Alita Niet meer actief

ik gooi er niks uit maar soms ben ik ook nog wel misselijk!! Pff duurt maar lang deze zwschap allemaal!!

13. Popkoorn

@slapen van zoonlief…. Hij slaapt opzicht best goed… hij slaapt ook de hele nacht wel… van 19.00 tot 06.00… is toch 11 uurtjes achtereen… alleen dat hij zo vroeg wakker word is balen, kan niet een keer zeggen van : blijf lekker op tot een uur of 12, lekker thriller kijken ofzo.. gezien ik dan te weinig slaap krijg.

@cindy gefeliciteerd !! 15 weken alweer :d en wat fijn dat je de baby nu vaak voelt :D
    @karagoz, beterschap voor je man !
    @hadassa, soms moet je het er even uitgooien omdat het je allemaal te veel word.

@patricia, ik hoop voor je dat de misselijkheid gauw over is,

manlief heeft deze speelhuis met zandbak gekocht voor zoonlief, zodat hij lekker buiten kan spelen met dit weer, vanmiddag gaan manlief en opa( mijn papa ) het ding in elkaar zetten... hopelijk is het morgen nog mooi weer dan kan hij er lekker in spelen.

14. Alita

Alita Niet meer actief

wat een leuk ding!!!
    Kijk wel uit voor kattenpoep meid!!

Ja het is heerlijk je kleintje voelen!!
    Voel jij nog niks dan?

15. Alita

Alita Niet meer actief

pff heb trouwens last van spierpijn overal en groeikrampen!!
    Maar rond deze tidj gaat het weer goed groeien he?
    En steeds meer last van maagzuur...bah...heb ik bij dochter zoveel last van gehad dat niks meer smaakte!! Nu begint het weer langzaam, had gehoopt dat het met bespaard bleef deze zwschap...als het maar niet erger wordt is het goed!!

16. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    `

Het lijkt op kleine tikjes die de kleine aan het uitdelen is.. Lijken niet mijn darmen te zijn?

Kan het trouwens zijn dat de kleine in mijn buik zo wild tekeer is aan het gaan dat ik aan de buitenkant het gevoel heb dat ik bont en blauw ben? Ik heb aan de linkerkant zo'n plek zitten, voelt aan als een blauwe plek, alleen niets te zien... Of is dit niet mogelijk??

Zo ik ga beginnen, we hebben de luxe dat we een pc in de kantine tot onze beschikking hebben, dus in mijn pauzes kan ik even bijlezen ;)..

17. Popkoorn

bij ons achterthuis hebben we gelukkig nog nooit katten gehad,
    bij ons is er al eens ingebroken in huis en we hebben nu een schutting gemaakt van 2 meter hoog waar je ook niet tussendoor kunt zelfs niet met een voet om omhoog te klimmen,
    denk dat er ook geen kat overheen komt ( maar je weet maar nooit natuurlijk :p

maar we hebben 2 honden hier die misschien wel in de zandbak poepen (stiekem) .. daarom ook zo'n ding, het huisje kun je over de zandbak heen rollen

ik voel ons meisje al 3 weken schoppen :D
    het begint steeds vaker en steeds duidelijker te worden,
    hopelijk voelt manlief het ook gauw.

18. Alita

Alita Niet meer actief

@Amigo ja dat zal dan toch wel je baby zijn...daty heb ik ook van die tikjes en schopjes zijn dat!! Nou van die blauwe plek ik weet het niet...lijkt me nog niet maar goed ik heb hier geen ervaring mee dus weet het niet..

@Mejojo nou katten kunnen goed klimmen he?
    Het si gewoon erg gevaarlijk vandaar dat ik het even zei als jij de zandbak dicht kan maken zal het wel goedkomen...

Ja dat is dan weer leuk als je man het kan voelen, alleen was mijn dochter dan meestal stil....

19. Popkoorn

ja dat is waar... maar gelukkig nog geen kat gezien hier, ik heb niets tegen katten hoor, ben een echte dierenvriend, maar vind het erg oneerlijk dat die beesten los mogen lopen en overal mogen poepen, en ik mijn honden aan de lijn moet houden en hun poep achter me op moet ruimen, ( logische natuurlijk, maar wel lullig dat eigenaars v an katten dat niet hoeven)

zoonlief werd ook altijd rustig van de hand van zijn papa :p

20. Alita

Alita Niet meer actief

ja en vooral in de zandbak poepen ze en of ze s`nachts wel komen weet jij natuurlijk niet. Hier poepen ze zelfs in de voortuin!!
    Ook niks tegen beesten maar die katten poepen overal hahaha....

Deel Deze Pagina