September 2010 mama's deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amigo1985, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @mamavansepp. heb je mijn mail via hyves ontvangen?

2. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden,

Het gaat nog niet helemaal geweldig hier helaas, maar hij doet zijn best!

Gisteravond heeft hij de hele avond geslapen, was zo diep weg, dat ik hem ook niet wakker kreeg, dus geen fles. Had wel wat suikerwater gegeven en dat vond hij maar al te lekker en ging er ook wel in dus. Toen wij naar bed gingen rond 00.00 uur, hem toch een 180 fles gemaakt en die gegeven, heeft hij helemaal opgedronken, al slapende!!! Gelukkig!

Vanmorgen rond 07.30 uur van de 150 ruim 80 laten staan, dus 70 op, en de volgende fles om 11.30 uur, zeurde hij om, dus ik dacht, hee hij geeft aan dat hij trek heeft! ou van de 150 amper 50 gedronken, de rest laten staan... en dan maar lachten naar mij he... dikke boef! Hij slaapt nu ook als een roosje en is verder vrolijk... alleen het drinken wil niet. Net werd ik weer gebeld door her cb, en die vrouw wist het ook niet. Er lijkt niks aan de hand, alleen hij wil gewoon niet drinken, alleen net dat beetje om een bodempje in zijn maag te hebben. t'Arme kind, is nu al aan de lijn schijnt!

Maargoed, ivm andere smaken, adviseerde ze mij dan om over te gaan op hypoallergeen, wat ik zelf liever niet wil om een "smaak" reden, waarin ze me gelijk gaf. Dan een heel klein beetje rijstebloem met vanillesmaak in elke fles doen totdat hij weer een beetje normaal gaat drinken. Nu weet ik niet of ik dat in elke fles wil gaan doen... is weer een smaakkwestie nl. En idd mogen bij hoge uitzonderingen baby's vanaf 3 mnd. rijstebloem krijgen.

Hij moet 500 ml. per dag binnenkrijgen, gisteren dus rond de 300 ml gehad. Daaronder mag hij echt niet komen, en als dit zo door blijft gaan, weer huisarts bellen.

Dus tot zover ff mijn update... ik hou jullie op de hoogte

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Dat was ook mijn idee ;)

4. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    ja heb ik :) klinkt allemaal prima en nu meoten we even kijken wanneer we dit kunnen gaan doen :)

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Mooi :D

dan moeten we maar ff onderling wat afspreken :)

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hadassa nou dat klinkt gelukkig niet negatief!
    wij zijn toen overgestapt van hongerige voeding naar de friso forte (lichte dieetvoeding bij krampen en spugen) schema eraf gegooid en laten komen, ze rijgt nu 3 flessen dieetvoeding en 1 fles hongerig voor de nacht met wat rijstebloem, heb er een heel ander kind voor weer gekregen, z is veel meer tevreden nu!
    hopelijk werkt het bij jullie ook goed als je het voedingsschema wat aanpast
    (ik had in wanhooppogingen steeds eerst een hapje fruithap gegeven en daarna de fles erin gedrukt, weet hoe frustrerend het is als een hongerig kind ineens de fles continu weigert)

succes!

7. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    he meid! blij om even wat te horen .. we maakten ons al een beetje ongerust :) .. ik Zou sowieso tussendoor gewoon water geven zolang hij nohg slecht drinkt dan krijgt hij in ieder geval vocht binnen.. ik hoop dat het snel beter gaat .. moet wel zeggen dat izzy hier ook slecht drinkt de afgelopen paar dagen.. van elke fles laat ze eigenlijk wel 60 ml staan en zij krijgt pas flessen van 165ml maar goed zij drinkt nog 6 of 7 flessen per dag dus mevrouw krijgt in ieder geval voldoende binnen. ik ben zelf ook alsmaar misselijk de afgelopen week dus misschien zij ook wel .. Dikke knuffel en succes

8. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    :D gezellig!

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @mamavansep en pisum... in het weekend heb ik alle tijd, mijn man is er dan die kan dan op de kids passen...

10. Alita

Alita Niet meer actief

Tja hadassa als hij echt niks wilt eten moet je wel wat doen zoals rijstebloem natuurlijk, maar ik begrijp je als je zegt liever niet!
    En wilt hij straks dan nog wel een fles zonder he?
    Maar gelukkig gaat het wel eigenlijk meid....pfff..gelukkig!!

11. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    @hadassa balen dat jij nog niet zo heel veel wil drinken.hopelijk komt er echt snel verbetering in en anders naar hap gaan he.
    @karagoz,wil je min op bericht sturen over prijzen etc wat er allemaal mogelijk is.ben erg benieuwd.miss dat wij het kunnen combineren met als we naar schouders gaan.
    Liefs

12. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    meid wat ontzettend vervelend dat hij niet wil drinken zeg!! Hoop dat hij de rijstebloem wel lekker vindt!

13. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    hey meiden

Heb het hier een beetje druk :( Weinig tijd om lekker te kletsen op zp:(
    Hier gaat het verder goed hoor
    Ga snel verder met het huis aan kant maken

grts

14. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    Heb ik het gemist hoe het komt dat hij eigenlijk niet wil drinken?

Het is gewoon omdat Jonah ook zoiets doormaakt. Flesjes momenteel maar halfleeg drinken. Hij heeft geen interesse in de fles momenteel, maar is, op een verkoudheid na, volledig in orde, vrolijk, slaapt goed...

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    jeetje... moeilijk hoor meid... ik zou bij enige twijfel de huisarts bellen.... sterkte meis

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    rustig aan meis... gelukkig gaat het verder goed met jullie

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@hadassa, fijn dat hij iig al weer iets beter drinkt,

dochterlief heeft hier een maand lang om 400 cc geleefd, het is uiteraard onder het geen dat ze eigenlijk moet drinken,
    maar het schijnt dat veel kindjes zo opeens hele tot halve flessen laten staan,

dochterlief drinkt nu sinds een week zo goed als alle flesjes weer leeg.

maar zodra je je ook maar enigszins ongerust maakt meteen bellen hoor, altijd naar je moedergevoel luisteren ;)

@ cindy, fijn dat je iig de sneeuwlaarsjes binnen hebt,
    wel jammer dat je de parfum nog niet binnen hebt, ik duim dat je het morgen binnen krijgt.

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Heb rijstebloem in huis nu en net de eerste fles gegeven. Hij had nog geen honger, laatste fles om 11.30 uur gehad, 50 cc op, rest laten staan. Nu met de rijstebloem erin gegeven, hoewel hij nog niet erg hongerig was, gelijk in 1 keer hele fles leeg!! Ongelofelijk wat een kind zeg. En valt hij ook nog eens in slaap tijdens het drinken, ja dat is super lekker natuurlijk!

Cindy, ik wilde ook liever wachten, maar een kind wat niet of veel te weinig drinkt wil ik ook niet met het uitdrogingsgevaar. Dus het was kiezen en ik heb toch maar hiervoor gekozen en zoals het er nu op lijkt gaat het goed. Laat hij eerst nu maar eens flink bij gaan drinken en die rijstebloem haal ik er toch wel weer vanaf hoor, laatste fles misschien niet, als zijn toetje van de dag, maar wil echt niet in elke fles rijstebloem doen, dan krijg ik zo een hele zoetekauw, dat wil ik ook niet en dan gaat hij ook nog eens heel hard groeien in de breedte welteverstaan haha... doe maar niet! Ik zie wel en wacht af wat hij gaat doen nu.

Anne, ik voed ook op verzoek meis, dus ik heb niet echt een schema. Verder spuugt Olliver echt niet, nooit gedaan ook, dus het heeft daar niks mee te maken. Hij heeft gewoon een uitgesproken smaakontwikkeling hahah, daar hou ik het nu maar ff op!

Zal ff een fotootje maken hoe hij er nu bijligt en plaats ik hem hier...

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@ hier,

gister ging manlief ons zoontje ophalen van het kdv,
    ik ging bezig met het eten,

terwijl het eten staat te koken ga ik even op de bank zitten,

zoonlief komt binnen, samen met manlief.... daar staat hij dan... met zijn leuke jas, muts op, tas die hij heel stoer vast houd...en roept MAMA ....... HAiiiiii !!!!!!

en dan besef ik opeens...... wow wat ben je al een grote vent,

wat gaat de tijd snel....

hebben jullie dat ook weleens.... sochtends zie je nog dat kleine kindje, en dan in de avond... kijk je naar je kindje en dan zie en besef je opeens hoe groot ze eigenlijk zijn geworden en dat ze al zoveel kunnen.

20. Alita

Alita Niet meer actief

ja precies hadassa nu moet je wel even he meid...

Zo gelijk net de snowboots uitgeprobeerd....zo vondt het heel erg leuk in de sneeuw!! Ze wilde niet meer naar binnen hahaha...

Heb net gevraagd voor de track and trace van de parfum, stom dat ik deze niet eerder heb gekregen, zoals het erna uitziet krijg ik m morgen binnen!!
    Volgens hun was de parfum gewoon voorradig terwijl hij vorige week donderdag is besteld en gister hebben hun m pas verstuurd...hmh zal wel!!

Deel Deze Pagina