September 2010 mama's deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amigo1985, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart

ik ben jaloers hoor, wou dat we hier op 4 flessen zaten, maar het is 6, waarvan een standaard rond 2.00, 2.30 :(

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Same here alleen hier zit ze nog op 7 flessen :(

Hoeveel geef jij pisum?

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Snik, heb Finn net de laatste fles gegeven en hij slaapt vanacht voor het eerst in zijn bedje op zijn eigen kamertje inplaats van in het wiegje naast ons bed, snik...

5. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Goeiemorgen meiden,

@ Mejojo: wat zielig zeg van je zoontje. Die heeft dan een behoorlijk klap gemaakt. Moet dat tandje na 3 á 4 weken vanzelf weer vaster zitten? Het is wel een brokkenpiloot hoor.

@ Uggs: ik vond eerst ook niks aan uggs, totdat ik een paar in de winkel zag vorig jaar van 300!!! Die vond ik zo gaaf, en ik was op zoek naar warme winter schoenen. Maar ik vond ze veel te duur. Mijn vriend zei, pas ze eens. Ik ze aan trekken, en wat lopen ze heerlijk! Met echt schapenwol gevoerd, en een mooie leren buitenkant. Ik heb ze toen voor de kerst gehad van Tim :D En ik loop er elke dag op met deze kou. Geen koude voeten meer!

@ Sann: wat een kerstdagen hebben jullie gehad zeg! Jeetje meid, en dan dat gedoe bij je schoonouders nog. Je schoonmoeder is wel begripvol maar niet heus. Gelukkig is je man resoluut en laat niet met zich sollen.
    Maar leuk is anders.
    Slaan je medicijnen al aan?

@ Amigo: hoe is het vannacht gegaan?

Twan zit ook nog op 4 flessen van 180+6. Hoeveel mogen ze dan als ze 7.5 kilo wegen? Hij krijgt toch niet te weinig? Hij komt overdag wel om de 3.5 uur, ipv om de 4 uur die hij eerst had. Dus zijn voeding 's avonds is wat vroeger geworden. Gisteren lag hij om half 8 op bed, en hij ligt nu nog in bed :p Hij komt 's nachts ook niet meer voor een speentje. Heerlijke nachten zeg!

Vandaag past mijn zusje op Twan, en gaan wij met Luka naar de dierentuin. Even wat quality time met hem. Zal die vast fijn vinden. Lekker warm inpakken, want het is behoorlijk fris.

Ik ga even ontbijten met Luka, die heeft trek.

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    dat is weer een ander probleem...
    ze drinkt 150 makkeijk op, en ik heb eens geprobeerd met 180 maar dat gaat ook op :$ maar 6 flessen van 180 is gewoon veels te veel.
    ik heb rijstebloem door de fles van 22 u gedaan maar het helpt niets. ze wordt gewoon weer om 2 uur 's nachts wakker en drinkt weer 150. ik doe nu de afgelopen 2 weken de laatste fles Forte maar dat levert ook geen resultaten op. ik vraag me dus echt af wat ik nou moet doen om te zorgen dat ze minder (vaak) gaat drinken.

en jij dan, hoe gaat het bij jullie?

7. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Ik heb het toch even uitgerekend en Twan komt qua lichaamsgewicht 1 fles en een beetje tekort. Dus ik heb het CB even gebeld, ze bellen me vanmiddag even terug. Want het lijkt mij als hij per fles 300 ml krijgt met meer scheppen, dat hij dan te dik gaat worden... Want een extra fles dat past niet in het schema wat we met hem hebben. Dus dan moet er waarschijnlijk meer in een flesje. Er moet 1 schepje per 30 ml water in de voeding, dus dat zou betekenen dat als hij 300 ml per fles krijgt er 9 scheppen in moeten, das wel erg veel zeg. Hij krijgt sinds 2 weken fruithapjes dus daar krijgt hij ook wat extra vocht mee binnen. Wat een gehannes haha... Nou ja ik wacht de CB-muts wel af.

@ Pisum: das wel minder dat Isra 's nachts nog komt idd. Ik heb helaas ook gen tips voor je. Je zou denken dat het met rijstebloem wel goed moet gaan. Waarschijnlijk is haar slaapritme gewoon nog zo en is het niet van de honger. Maar zeker weten doe ik het niet hoor.

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Murge!

De eerste keer op zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje is goed gegaan.. Half 12 lag hij erin, en tot half 9 heeft hij het volgehouden, we zijn wel 2 keer tussendoor de speen gaan brengen.. Ik ben tevree! Wat ik wel raar vind (misschien herkent iemand het) is dat Finn de eerste fles het minste drinkt, hij laat nu ook weer 120 staan.. Vind dat zo raar, je zou denken na een goede nacht extra honger, maar niets is waar, herkent iemand dit?

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    dat dacht ik ook, dat het gewoon gewenning is. maar dan zou ze toch niet 150 opdrinken, denk ik :( ik heb het ook bij het CB aangekaart laatst, en die zeiden dat het ws wel honger was. en dat ik haar bij een maand of 5 maar moest laten huilen want dat het tegen die tijd ws wel gewenning was. dus ik wacht maar af :(

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    morguhh

amigo madelief drinkt gek genoeg haar errste fles ook het slechts op

pisim waarom doe je in de laatste fles geen friso extra??

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

ik heb geen advies voor jullie flesmamas, ik geef nog steeds bv.

vannacht kwam nihat 2 keer voor zijn voeding. Ik slaap dan zo slecht. Soms ga ik 'smiddags even bijslapen. NIhat is zo actief kindje. Als hij op zijn buik ligt dan probeerd hij naar voren te kruipen, op zijn buik draaien kan hij nog niet maar hij blifjt het proberen en hoe ik hem in izjn bed of box leg ik vind hem altijd aan de andere kant. Vannacht ook, hij was wakker geworden maar ging niet huilen, i kdeed het ligt aan lag hij verticaal in zijn bed... moest zo lachen...

12. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

13. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Tja lastig he. Hier geef ik in principe flessen van 150 ml maar die drinkt ze eigenlijk alleen maar 's morgens op de rest laat ze best wel veel van staan dus ik ben maar weer terug naar 120 ml anders is het ook zo zonde. Dus nu is het zo een beetje
    05.30 150 + 5
    08.30 120 + 4 (drinkt ze soms wel leeg soms niet)
    10.30 120+4 drinkt ze maar 100 van op
    12.30 120+4 (vaak wel leeg)
    16.00 120+4 (leeg)
    19.00 120+4 (meestal 100 ml)
    22.00 120+4 (vaak maar 75ml drinkt ze dan)

Dit is het ongeveer hoor ze wijkt ook wel vaak af ;)
    Ik heb geprobeerd de tijd er tussen de rekken maar dan krijst ze de hele boel bij elkaar en daar heb ik persoonlijk niet zo'n zin in ;);)
    's middags slaapt ze lang daarom zit er dan wel 3.5 uur tussen maar verder wil ze echt wel als ze wakker is gelijk een fles .. ik heb het op het cb gemeld en die zeiden dat het niet om de tijden gaat maar om de hoeveelheid als ze maar niet over een liter heen komen nou dat doet ze hier ook niet

14. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    goedemiddag dames,
    allemaal fijne dagen gehad.
    wij hier wel.
    @sann, balen zeg dat het zo moest lopen bij schoonfamilie. beetje jammer dat ze er geen begrip voor hebben.
    @amigo: wij gaan vanaf volgende week lizzie ook op der eigen kamertje laten slapen in de nachten. nu ligt ze overdag al vaak in der eigen kamer. zie er wel tegen op. vind het best wel gezellig zo. maar ja moet een keer he. maar fijn dat finn lekker geslapen heeft in zijn kamertje.
    @mejojo: he wat naar voor je zoontje. zit ook erg mee he.
    @uggs: nog nooit aan gehad, en ze zijn gewoon te duur voor ons. dus ja. maar sommige vind ik wel erg mooi.
    alleen me zusje en schoonzusje hadden ze ook aan met kerst. en mijn broer is echt zo'n type van fair trade, ecologisch, biologisch etc geworden. en is boswachter en liet even filmpje zien waar dat van gemaakt werd. (dieren werden levend ontdaan van hun vel etc) nou dat hoefde ik echt niet te zien.
    @ all: vandaag weer wezen wegen met lizzie, ze weegt nu 5160 gram. gelijk gevraagd over hoe en wat, want mevrouw drinkt soms maar 5 a 6 minuten. en dan ging ik na kolven en na geven. maar dit hoeft dus niet. zo kan het nou eenmaal zijn. maar ze groeit weer netjes op de -1 lijn mee. is nu in 1 week 170 gr aangekomen. dus helemaal happy.

gr

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    is dat hetzelfde als nutrilon/kruidvat forte, voor hongerige baby's? dat geef ik namelijk.

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    echt superleuke kleertjes

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    leuke foto:D

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ff kort berichtje van mij. Ben zo ziek als wat dus ga zo weer lekker slapen.

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    nee hoor meid, lekker vertellen hoe gelukkig je bent. dat is toch super, dat meot je juist ook delen. vinden we echt allemaal leuk om te lezen hoor, ook de dames waar het niet zo lekker mee gaat. ik iig wel;). wat fijn dat alles goed is en jullie niet meer terug hoeven naar de cardioloog. wel een gedoe daar idd zeg.

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    fijn dat het goed gaat met finn. wel balen idd dat hij ´s nachts ook regelmatig komt. hopelijk komt daar nog snel verandering in. spannend met die voeding

Deel Deze Pagina