September 2010 mama's deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amigo1985, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

@Mejojo als ik jou was liet ik hem liggen hoor...6uur is veels te vroeg! Hoe laat gaat hij s`avonds naar bed eigenlijk?
    Hier gaat de oudste rond 19/20 uur naar bed en wordt s`morgens rond 8/9 uur weer wakker. Tja en de jongste komt nu tegenwoordig om 7uur voor de bv..
    En laat je meisje gewoon lekker zelf de fles drinken, waarom is dat een probleem eigenlijk? Tenminste zo lees ik het....

@Sabbe dat is ook een geluk hoor alle vijf zo`n goede slapers!

@Michelle ...klinkt heel gezellig bij je ouders....ben een beetje jaloers hoor..snik..snik... Mis het toch wel die leuke gezellighied van familie....maar goed het is niet anders!

Ik ben nog aan het denkne of we nu de oudste wakker maken voor het vuurwerk of niet...wat doen de andere dames die al een ouder kindje(s) hebben.....

2. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    @ Cindy: we gaan naar mijn vader. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was. Ik ben bij mijn moeder opgegroeid, en we hebben een redelijke band. Was veel slechter, maar na jaren therapie kan ik haar beter zien, mezelf zijn en me minder aantrekken van haar grillen. Met mijn pa heb ik altijd een goeie band gehad, die heeft me dan ook niet opgevoed ;)
    Zijn vrouw is dan ook superaardig, was ook bij mijn bevalling. Die 2 zijn al bijna 25 jaar samen, dus we kennen elkaar goed. Ze is toch de moeder die ik nooit echt gehad heb. Das dan weer een voordeel van mijn gescheiden ouders, dat ik ook zie hoe het anders kan.

Nou ja, ik kan me goed voorstellen dat je dat wel mist, de familie bijelkaar enzo. Maar als het niet goed is dan is het niet anders op het moment. Zeker als ik dingen lees uit jou jeugd, dan zou ik ook niet graag contact hebben met mijn ma.
    In ieder geval een hele fijne avond met je gezin!

3. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Oja, wij laten Luka gewoon slapen als hij uit zichzelf niet wakker wordt. Als we naar huis gaan, slaapt hij als het goed is op Tim zijn arm. Hij slaapt erg vast. Dus we zien het wel.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Hey wat fijn dat je zo`n goed contact met je (stief)moeder hebt meid....ben blij voor je. Zeker als ze dan bij je bevalling is geweest!
    Jammer van je moeder....van mijn kant zal therapie misschien wat doen maar van haar kant niet. Daarbij zit ze al op therapie, ook opeens toen ik dat was moest zij ook;) stel je voor zij kreeg geen aandacht. Maar idd wat niet is is niet...waarderen wat we wel hebben...twee prachtige meiden...

Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 10/11 was....mijn vader was alcohollist en nooit meer contact gehad buiten een keer bij hem blijven slapen...

Het is niet altijd even gemakkelijk zonder ouder..s..inmiddels;)..maar het zal allemaal wel vast een reden hebben;)

5. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik denk dat we haar ook laten liggen:)

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    lief van je meid...:)

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ach jeetje, dat is schrikken meid. Ik weet niet wat ik moet zeggen, alleen zorg goed voor je zelf en natuurlijk voor ryan dat spreekt voor zich... beterschap meis

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ;):D

9. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Dus je hebt ook geen vader waar je op terug kan vallen. Dat maakt het een stuk lastiger kan ik me voorstellen. En dat het niet voor niks is, daar ben ik van overtuigd. Als alles voor niets is dan kan je net zo goed niet bestaan. En door al die processen wordt je toch ook een sterker en bewuster mens. Althans degene die daadwerkelijk ook bewust willen zijn. Daar schort het bij mensen nog weleens aan. Geen verantwoording willen nemen voor je daden etc. Altijd maar met de vinger wijzen, terwijl je zelf heel veel beter kan maken in je eigen leven. En als anderen dat niet bevalt, dan gaan ze maar weg. Simpel is that!

Mijn pa was ook alcoholist. Niet zo extreem in het begin. Maar op een gegeven moment werd dat wel heel erg (1 fles port en 1 fles jenever per dag!). Hij is nu sinds 7 jaar van de drank af! En is daardoor een nog fijnere man geworden. Hij was ook niet vervelend als hij gedronken had. Bovendien kon mijn vader niets verkeerd doen in mijn ogen. Nu zie ik dat allemaal anders, maar toch ben ik heel blij dat ik hem heb. Zonder hem zou mijn leven een stuk leger zijn in ieder geval, maar dat zal ook wel te maken hebben met inhaalgedrag.

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    zo te lezen een heerlijke avond tegemoed... veel plezier

Ik ben als een gek door het huis heen gegaan. Daarna ben ik de keuken in gegaan om al wat te gaan maken. WE gaan bij een vriendin oud en nieuw vieren...

de recepten komen dit weekend op mijn blog te staan...

11. Alita

Alita Niet meer actief

Nee eigenlijk heb ik altijd alles alleen gedaan...maar hierdoor was ik wel sneller volwassen dat klopt maar ook weer te vroeg vindt ik;)
    Het enige wat je dan mist is iemand die ondanks alle ellende en shit toch even tegen je zegt "alles komt goed" dat veilige gevoel...daar zou ik alles voor doen! Zeker leer je een hoop door dit mee te maken maar ook een hoop heb je niet geleerd of ervaren;)

Wat super dat je vader van de alcohol af is meid!! En dat hij de moeite doet om zich te beteren...zo moet het ook natuurlijk..maar toch super:D

Hier was en vaak ruzie en geen goede thuisbasis...hij was er wel maar ook weer niet...en mijn moeder had het te druk met zichzelf;)
    Toen de tijd was gekomen om eindelijk te scheiden koos mijn vader de alcohol boven zijn kinderen. Tenminste dit zegt mijn moeder dan. Hij moets alimentatie betalen dit kon hij niet want hij moest alcohol kopen. Tja toen was er geen ruimte meer voor contact. Hier kwam ik achter omdat ik hem zag lopen "hallo papa" riep (10/11jr) en papa zei gewoon niks....dat was het contact. Zag hem nog veel vaker maar ik werd genegeerd, zat hij bij mij in de bus heel liefdevol met zijn kleinkind te spelen voor mijn ogen terwijl hij mij niet eens aankeek.:(

Maar het moielijke is dat mijn moeder alles verzint en liegt, ik dus eigenlijk niet weet hoe het nu allemaal zit...dat is moeilijk. Maar een vader die niet vecht voor zijn kinderen is geen vader natuurlijk. We wonen tenslotte 5minuten van elkaar af;) dus veel moeite was niet nodig geweest.

Ach het maakt je sterker zeker maar het is ook soms oneerlijk...

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ja hoor, fotos met 2 kinderen doe ik ook, zwangerschapsfotos, fotos met ouders, maximaal 4 personen op een foto want ik heb er geen plek voor, voor meer fotos. Dus het hoeft niet persee baby fotos te zijn. Kijk zelf wanneer het jouw uit komt en dan maken we een afspraak en geef ik je mijn telefoonnummer en adres door. Ik kan alleen in de weekenden...

veel plezier met de jaarwisseling

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @michelle en cindy, jullie hebben ook geen makkelijk jeugd gehad... jeetje. Moeilijk hoor. Ookal ben je al een volwassene je denkt toch nog aan vroeger en hoe leuk het had kunnen zijn met je ouders.

@michelle, gelukkig heb je een hele lieve stiefmoeder, ik hoor vaak hele andere verhalen...

@ cindy... heb je nu nog contact met je vader of heb je het zo gelaten? Hoe is het cotnact met je moeder en zijn je ouders opnieuw getrouwd?

14. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb geen contact meer met mijn vader sinds toen:( Hij heeft een tijdje terug nog geprobeerd contact te zoeken..maar dat gaat niet meer na meer dan 10 jaar...en al die tijd dat hij gewoon tegenover mij liep en iets had kunnen zeggen deed hij het niet...nee nu hoeft het niet meer. Trouwens toen mijn ouders nog bij elkaar waren was hij er nooit voor mij, ik heb 2x een ongeluk gehad in mijn leven, eentje toen ik 8 jaar was....thuis werd opgebeld en verzocht om naar het zk te komen...nou hij kwam niet eens:( zegt genoeg lijkt me..

Mijn moeder heb ik sinds de zwschap van de jongste geen contact meer mee...vanaf 27 weken ergens...
    Er was weer eens een stomme ruzie waarvan ik heb besloten nu eens niet op te bellen om maar weer aan te horen wat ik allemaal fout doe...nou heb nooit meer iets gehoord.
    Zij is een persoon die altijd aandacht wilt en respectloos is en een heleboel dingen gewoon niet snapt...
    Het is nu wel moeilijk soms maar wel heb ik meer rust nu...daarbij laat ik niet met me sollen (tja zelf schuld zo ben ik geworden he) en zijn er grenzen..die grens heeft zij nu bereikt!

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik kan het me goed voorstellen dat je klaar bent met je ouders. En van je moeder had ik een tijdje terug gelzen maar was het weer vergeten... sorry...:) Volg je hart en doe wat bij jouw en je gezin het beste is meer kan je niet doen. Sterkte meid

16. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    @ Karagöz: gefeliciteerd met je 4 maanden jonge kereltje :D Ik zag het ineens op je banner staan! Wat gaat het snel hè.

Ik zal het even met Tim overleggen, en dan laat ik je wat weten.

Ja ik heb een superstiefmoeder! Heel zacht en liefdevol. Onze knullen zeggen dan ook oma tegen haar, ze is zo trots en blij op/met hun. Ik zeg alleen geen mama, want ja ik heb er maar 1. Er is wel een periode geweest dat we het moeilijk met elkaar hebben gehad, toen was ik puber... Afzetten tegen mijn moeder ging niet, dus toen heb ik me tegen haar afgezet. Lastig voor haar vooral, want ja ik ben geen eigen kind. Maar uiteindelijk heeft het de band gesterkt.

@ Cindy: wat lullig zeg hoe jou vader dan (niet) reageert. Das voor een kind van 10/11 jaar niet te begrijpen. Weet hij wel dat hij nu kleinkinderen van jou heeft? Dat zal wel als hij vlakbij woont, dat hij dat niet mist zeg. Je hebt er rare types tussen zitten hoor. Mensen die eigen geen kinderen moeten hebben. Maar ja, je doet er niks aan. Velen fokken maar door, en dat terwijl ze het eigenlijk niet aankunnen/willen. Ieder zo zijn invulling in het leven hoor, als je het aankan en wil geen probleem, daar zijn de kinderen dan alleen maar bij gebaat.

Toch als ik jou verhalen/reacties lees vind ik dat je het heel goed aanpakt met je meiden. Zo zie je maar ook een slecht voorbeeld kan uiteindelijk een goed voorbeeld zijn ;)

Geniet maar lekker van je meiden en man. Het gaat allemaal zo hard.

Ik ga nu eens even opruimen. Luka was zo vroeg wakker vanmorgen dat hij gecrashed is op de bank :D Twan ligt ook in bed, dus ik kan even mijn gang gaan.

Toedelssss

17. Alita

Alita Niet meer actief

@Karagoz maakt niks uit hoor...hier wordt zoveel gekletst hahaha...ja genoeg is genoeg...daar weet jij alles van!

@Michelle ja dat je uberhaupt kinderen wilt van een alcoholist, maar goed weer iets anders.
    Ja hij weet dat ik dochters heb...woon in een dorp en zijn stiefzoon heeft in cafe bovenin de straat...

Dank je hoor ik doe mijnbest...tja dat voordeel heb je dan weer wel...je weet donders goed hoe het niet moet...!!
    Veel plezier met opruimen:p

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ja, gaat zo snel... sinds vnadaag kan nihat draaien van zijn rug naar zijn buik maar weer terug nog niet. Gisteren al met een klein duwtje en vanmorgen vond mijn man heb op zijn buik in izjn bed. Hij kon niet zo veel geluid maken dus hij zat even de knoop met zich zelf... haha

en mama tegen een vrouw zeggen maakt haar geen moeder...;) maar fijn dat jullie band zo goed is...

19. Alita

Alita Niet meer actief

Zo ik ga dalijk beginnen aan mijn kalkoentje uit de oven!! Nog nooit gedaan...vriend is hier de kok in huis hihi...

Tja erg moeilijk is het niet he...van alles erin duwen in de oven en wachten maar....iemand nog tips?!
    Kan ik nu straks de aardappeltjes erbij doen in de braadbak....of liever niet...wie o wie helpt me!!

Deel Deze Pagina