September 2010 mama's deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amigo1985, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat wij doen als we kip of kalkoen doen is eerst koken in water, met de kalkoen kan dat niet want die is te groot.

dan van binnen en buiten goed insmeren met olie en kruiden, dan vullen naar eigen wens. Ik doe turkse rijst of citroen. Dan in de oven op 180 graden en aluminium folie er over. Dan de laatste half uur aardapelen er bij maar niet te grote stukken...

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik doe m in de oven op 160 graden en laat m zo`n drie uur in de oven...dat van de aluminiumfolie had ik al begrepen maar het bedruipen van de kalkoen dan?
    En de kalkoen wordt niet gevuld;)

3. Alita

Alita Niet meer actief

trouwens de aardappelen eerst koken?

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    goeiemiddag meiden!

wat een toestanden met familie zeg!!

bij mij in de familie (niet het gezin waar ik uit kom, maar het gezin waar mn moeder uitkomt) is het ook zo vreselijk, de vader verkoos ook de alcohol boven zijn 11!!!! kinderen
    en mijn moeder moest de vader taak op haar nemen, zorgde grotendeels voor alle kinderen, ze werd misbruikt door haar bloed eigen broer enn dat is de laatste 2 jaar allemaal aan het licht gekomen, dus het is ook 1 bak ellende! ik heb het contact verbroken met mn oma en aantal broers en zussen van mn moeder..mn moeder heeft ook voor iedereen klaar gestaan haar hele leven en is nu ineens de zondebok, echt heel sneu... dus ik ben blij dat ik afstand heb genomen van bepaalde mensen en ik wil ook nooit geen contact meer met ze bah!
    ik ben gelukkig met mijn eigen gezin en het gezin waar ik uit kom,dat is mijn familie en meer hoef ik ook niet, geeft alleen maar gezeur en ellende (kan er wel een boek over schrijven)

madelief werd pas om 9u wakker vanmorgen en was behoorlijk van slag hele morgen, heb haar lekker in badje gedaan en fles gegeven en ze is helemaal munt!

valentijn is gisteravond ook weer thuis gebracht van het logeerpartijtje, dus het leeft weer een beetje in huis haha..t was zo stil!

er is net een ''viend'' geweest , we hebben het contact z'on 3kwart jaar geleden verbroken en hij wou graag met ons praten, dus hij is net geweest en hij praatte gewoon over koetjes en kalfjes alsof er niks was gebeurd :(

ik heb een vriendin uitgenodigd met haar kindje (leeftijd valentijn) die blijven hier ook gezellig slapen vannacht, dus hopelij wel een gezellig avondje!
    als de kids doorslapen om 12u laat ik ze lekker liggen, er word hier al 3 dagen erg veel geknald dus ze hoeven niet alle vuurwerk te missen

iedereen een heel goed uiteinde en veel geluk en vooral goede gezondheid toegewenst!!!!!!!!!!!!
    (voor t geval ik niet meer langs kom :))

5. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    @ Karagöz: mooi citaat!!! Die schrijf ik op... Tegen een vrouw mama zeggen maakt haar nog geen moeder.

@ Cindy: ik ben bijna klaar met opruimen, dan nog wat was wegwerken en dan was ophangen en stofzuigen... Lekker hoor dat huishouden! Gelukkig doet Tim heel veel, dus ik heb zo mijn dagen van geen huishoudelijke taken haha..

6. Alita

Alita Niet meer actief

lekker hoor michelle!!!

7. Alita

Alita Niet meer actief

@Anne nou die kwam niks uitpraten dus hahahaha
    Veel plezier vanavond....en tja familie zoeken we helaas niet uit he...

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    goedemiddag. wij brengen de avond gezellig door bij mijn ouders en mijn broer komt ook. wij blijven dan slapen.
    vanmiddag met denny naar cb geweest. hij weegt nu 5760 gram en hij is 60 cm lang. hij doet het super!!!

ik wil nu alvast iedereen een super fijne jaarwisseling wensen en een heel goed nieuwjaar. dikke knuffel voor jullie allemaal

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wat een mooi manneke

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    jeetje dat is pittig he. heb je er dan ook medicijnen voor? hoor je vaak van reumatischa aandoeningen dat de winter erg veel pijn geeft. mijn moeder heeft sjogren en die heeft het ook erger in de winter

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja ik versta het goed en weet ook precies welke woorden ze gebruiken, maar als ik het zelf zeg klinkt het echt belachelijk, omdat het niet mijn eigen dialect is he;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

haha blinky veel plezier met antwoorden...

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het laatste half uur haal je de folie er af en dan doe je wat van de olie dat in de braadslee ligt over de kalkoen heen...

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik doe dat niet, alleen wat kruiden en olie de aardapelen met in smeren en in de oven

15. Alita

Alita Niet meer actief

maar je moet toch ieder half uur ongeveer bedruipen?

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    jeetje, wat erg en nog door haar eigen broer... hoe komt het dat het pas aan het licht gekomen is? Heeft ze het verdrongen dat ze het zich niet meer kon herinneren... sterkte...

veel plezier vanavond

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    dank je wel.. zelfde als, een kind op de wereld zetten maakt je nog geen ouder...

ik ben klaar met het huishouden, begin altijd gelijk in de ochtend zodat ik de rest van de dag er klaar mee ben. de kdis zijn al aangekleed alleen ik zelf nog omkleden en opmaken...

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    veel plezier... fijn dat denny zo goed groeit...

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik doe dat eigenlijk niet, alleen het laatste half uur als je de aardappelen er bij doet dan haal je de folie er af. Kan wel natuurlijk, wat je zelf wilt.

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    waarrom vul je de kalkoen niet? Citroen is zo lekker... 2 minuten laten koken in water een hele citroen en dan zo in zijn g*t doen. als je gaat eten dan snij je de kalkoen en dan de citroen uitpersen over het vlees... zo lekker... ik krijg al water tanden als ik er aan denk

Deel Deze Pagina