September 2010 mama's deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amigo1985, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    @Hadassa: Hahahaha, je mag wel komen hoor, is wel een eindje rijden!
    Voor de verschillende vormen heb ik allerhande vormpjes en uitstekers. De poppetjes boetseer ik wel zelf. Ik heb een workshop gevolgd hoe een taart te vullen en te bekleden en toen zelf aan de slag gegaan. Eerst voor mezelf die pinguins, samen met een vriendinnetje gemaakt, en daarna mocht ik voor meerdere mensen taart maken, waardoor ik lekker goed kon oefenen. Om nou elke keer bij het oefenen zelf die taart op te eten, is een beetje teveel van het goede, haha!

2. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Nog even deze en dan stop ik ermee hoor!

3. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Oja, marsepein of fondant koop idd kant en klaar, maar kleur ze zelf.

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Stoofvlees is erg lekker en kan ik ook echt lekker klaarmaken, maar ik leg het vlees niet in het zuur.... dat ken ik niet en klinkt niet lekker.... Zal vast lekker zijn hoor, wil het wel een proberen te maken Cin, dus als je me het recept geeft ga ik het eens proberen

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Wat kijkt ze toch serieus zeg... ik zie een echte arts in haar hihi! Lekker poppetje hoor, mooie meid!

6. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    I Love Wikipedia:

De Rapley-methode - in het Engels ook wel baby-led weaning genoemd - is het introduceren van vast voedsel aan een baby door hem/haar uit te dagen te onderzoeken, experimenteren en activiteiten na te apen. Dit in tegenstelling tot het in de meeste kinderdagverblijven nog altijd gebruikelijke toedienen van gepureerde voedingsmiddelen.
    De methode wordt in Nederland genoemd naar onderzoekster Gill Rapley. Zij constateerde dat baby's goed in staat zijn om zelf te besluiten wanneer ze met vast voedsel beginnen, mits ze de gelegenheid daartoe krijgen. En dat het veel gemakkelijker is om vast voedsel te introduceren als de controle aan de baby wordt overgegeven. Ouders die ermee worstelen om hun baby aan een serie voedingsmiddelen te laten wennen of wiens baby moeite had met klontjes in het gepureerde eten, ontdekken dat het antwoord ligt in luisteren naar die baby. Afwachten tot een kind de 6 maanden nadert blijkt het proces bovendien te vergemakkelijken.
    Rapley onderzocht tijdens haar Master's onderzoek of baby's spontaan op vast voedsel over zouden gaan, als ze de kans kregen. De conclusie was dat ze dat niet alleen deden, maar dat het een gemakkelijke en leuke weg was voor de ouders. De theorie van 'baby-led weaning' was ontstaan. Deze methode geeft de baby de kans om zelf vast te stellen dat er vele soorten voedsel bestaan. Het ontdekken en proeven maakt onderdeel uit van het gehele ontdekken van de wereld rondom hem of haar heen. De methode speelt in op de aangeboren drang van de baby tot onderzoeken, experimenteren en imiteren.

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Zoo lief!

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Mak je de taarten ook op bestelling? Jammer dat je zo ver weg woont, anders ging ik ze echt bij je bestellen! Een bakker kan er niet tegenop vind ik!

9. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Wow! Super joh! Je bakt de bodems wel zelf neem ik aan? En wat stop je er zoal in?

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Haha, je bent me net cvoor, wilde net hetzelfde gaan doen!

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik vraag me af hoe ze dat doen.... zetten ze een bord met allerlei etenswaren voor een baby die nog niet eens kan zitten neer en wachten dan af.. kijken hoe de baby het eten pakt en in de mond stopt ofzo? Weet het nu al, niks voor mij!

12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Welterusten allemaal!

13. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ja, de biscuits bak ik zelf. Je kan er alles instoppen wat je lekker vind! van koekjes, tot pudding, mousse, jam, creme, chocolade, champagne... echt alles is mogelijk!

Volgens mij hebben mijn zwager en schoonzus dat bij hun eerste zo gedaan, lees nu dus ook pas dat het een echte methode is, maar die kan nu (lees 2 jaar en 4 maanden oud) nog niet netjes eten.... Maar ieder z'n ding, niks voor mij in ieder geval.
    Truste meid!
    En de rest, tot morgen maar weer..

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hoi meiden,

hier even een bericht van mijn kant

nachtje weg was heerlijk weer even man en vrouw zijn. toch heb ik de kids erg gemist. voelt zo anders dat je niet even nog een kus geeft voor het slapen gaan etc. zeker met100 km afstand.

hier voel ik me sinds gister middag opeens heel beroerd Spugen keelpijnn oorpijn koorts bah bah bah niet leuk.

ben nu de hele nacht ook al wakker de oordoppen die ik altijd in heb tegen snurken van man lief doen me nu zeer in de oren. ook aan het Spugen steeds,

nou ik ga er weer vandoor hoop gauw weer een laptop te hebben zodat ik ook weer op julie kan reageren

Xxx

15. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo!
    Heb maar 3 bladzijdes terug gelezen, straks even de rest lezen.
    Druk weekend gehad en echt amper achter de laptop gezeten.

Wat een mooie taarten! Ik heb vorig jaar een grote 1 gemaakt van 2 cakes (caken?) en deze gevuld en helemaal groen met rood gemaakt. Met worteltjes erop en bij. Was erg leuk geworden maar niet zo strak als deze op de foto's. Dit jaar (volgende week alweer) maak ik ei en melkvrije cupcakes voor de kids dan kan M. ook zelf mee eten.

Rapley heb ik deels mee gestart bij de eerste. Maar hij was heel allergisch en we moesten alles dus per 3 dagen introduceren. Daardoor wat meer gaan prakken. Maar het werkt ideaal volgens mij. Het principe is dat je met een halfjaar (dat doen de meeste tenminste) ze gewoon aan tafel 'mee laat eten'. Als jij dus wortels eet geef je hem ook een wortel. In eerste instantie speelt hij er voornamelijk mee maar gaat ook steeds meer proeven. Ik heb het met fruit wel veel gedaan, gewoon lekker in z'n vuistje.
    Heb ook het boek van borst tot boterham staan. Staan veel tips in en wat ik ideaal vind een lijst met wanneer je wat zou kunnen introduceren rekening houdend met de darmpjes. Zo zijn er groentes en fruit waar je dan beter even mee kan wachten.

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nathalie: mooie taarten! wow! echt super mooi! wou dat ik dat kon...

17. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Nathalie, super mooie taarten zeg! Leuke foto van de kids ook, lekker snoetje heeft Zoë..

Rapley: nee, denk dat het niks voor mij is..

18. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Mijn schoonzus is ook van het taarten maken, na de geboorte van Finn kregen we deze:

Bekijk bijlage 113607

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    goeiemorgen

wat een geweldge taarten, ik doe ook elk jaar een poging maar ze woden nooit zo mooi als de jouwe haha

bruno... haha wat een film hè

mejojo beterschap!

lig lekker met valentijn in bed tv te kijken!

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    H&M

Deel Deze Pagina