September 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door wendy1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    @ Mejojo: wij doen dat ook zo met de voedingen. Vannacht heb ik de nacht wat Twan betreft, morgenochtend slaap ik uit. Is goed te doen.

Wat super dat je Uggs gekregen hebt! Ik heb ze ook, maar dan de bruine in het robuust leer. Ik vind de suede soort niet zo mooi bij mezelf. Maar ze zitten idd fantastisch! Ik zal ze as winter weer met veel plezier gaan dragen. Ik koop bijna nooit schoenen, dus ik heb mezelf vorig jaar getrakteerd op Uggs :p

En idd, met die neppe loop je er al snel scheef op. Dat lijkt me niet goed voor je rug en houding. Maar ja èchte zijn wel erg duur.

Succes vannacht. Hier heeft Twan 2x doorgeslapen, en dat waren de 2 dagen na zijn geboorte :p Dus ben benieuwd wanneer hij het snapt ;)

2. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    mejojo op hoeveel voedingen zit jij en hoeveel??

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Haha, ze staan je heus leuk hoor, je moet er gewoon ff aan wennen joh. Mooi ook dat je ze in het zwart hebt gekregen, past overal bij. Wat vind jou man ervan? Wel een keer showen hier hoor of op de Hyves!

Dikke knuf,

Hadassa

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ja dat is zo. Ik heb ze voor €50,00 en die zitten tot nu toe heel goed gelukkig. Wil ook wel echte hebben hoor, maar vind ze echt te duur.

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik zit hier in bed, met de Ipad van mijn man. Heb net Olliver de laatste fles gegeven, mijn vent doet de nachtvoeding, dus ik kan lekker tot morgenochtend slapen. Wij doen het ook altijd om en om, is wel lekker, dan heb je tenminste om de dag een hele nacht om te slapen. Dat heb ik ook wel nodig.

Olliver ligt nu naast mij in de wieg te kruimelen, het is zo,n lekker ventje met al die lieve geluidjes. Moet er echt niet aan denken om hem al naar zijn eigen kamertje te doen. Ik geniet er teveel van hem lekker bij me. Nu is het ook zo dat hij boven zijn kamertje heeft en wij beneden slapen, dus vind ik gewoon te ver weg voor nu.

Mijn dochter is morgen jarig, ze wordt 9 jaar alweer. Ohh watmvind ze het spannend zeg, ze is helemaal hyper voor haar verjaardag. Zo leuk om te zien, het wordt al weer zo'n grote meid nu, hoewel het nog een echte knuffelkont is en ze nog helemaal niet groot wil zijn. Dus morgen een feestdag. Ze is zo benieuwd wat ze voor haar verjaardag krijgt, en kan eigenlijk niet wachten haha...

Ik dacht dat mijn vloeien ook gestopt was, is echt een paar dagen weg geweest, maar nu weer terug. Helder rood ook weer, dus misschien wel een menstruatie, alleen had ik dat nooit van mezelf, dus hoop nu dat het dat is en ik gewoon weer een cyclus heb elke maand.

Ga nu lekker slapen.... Ben best moe, druke dag gehad ook...

Heb Karagoz hier vandaag gemist.... Druk gehad meid?

Weltrusten allemaal!

Liefs,

Hadassa

6. Alita

Alita Niet meer actief

Je kunt het echt niet vergelijken...kolven en live voeden...echt niet.
    Als hij zou huilen omdat hij te weing krijgt waarom is dat overdag dan niet zo...
    En je kunt echt net de ene dag meer bv hebben dan de andere..sorry hoor maar heb hier nog nooit van gehoord?!
    Waarom zou je bv dan teruglopen volgens het cb?

Het werkt met vraag en aanbod....des te meer jij bv geeft des te maar voeding jij krijgt...als jij nu elke avond bv geeft krijg je ook weer fatsoendelijk melk..aangezien jij het soms anders doet maken je borsten minder melk aan..

Dat is nu net het mooie van bv.....deze past zich helemaal aan aan de behoefte van je kind

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    waar kun je die halen?

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    's avonds loopt mijn voeding terug dat doet het al vanaf het begin. overdag heb ik altijd voldoende. heel soms heb ik enorme stuwing 's avonds en dan heb ik wel voldoende. kan er ook niks aan doen. het is nu eenmaal zo. ik kan dagen aan een stuk 's avonds bv geven en dan ineens een avond helemaal niks hebben. maar ik kan ook dagen aan een stuk fv geven en dan ineens een avond heel veel hebben.

9. MvdW

MvdW Niet meer actief

Nee Hadassa ik heb ze (helaas) niet zelf gemaakt. Een kennis van ons doet het als hobby. Eigenlijk zijn de foto's maken niet zo moeilijk, maar zij kan ze zo mooi bewerken, hoop dat ik dat ooit ook nog eens onder de knie ga krijgen :D

10. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Goeiemorgen meiden!

Hier een heerlijke nacht gehad. Om 12u naar bed, om half 3 voeden, en toen om 8:15 eruit :D

Ik ga stoppen met de bv. Morgen krijgt hij nog wat ik heb, want er is niet veel meer. Ik geef nu dan ook flesjes overdag en 's ochtends en 's avonds bv. En ik merk dat cominatie fv en bv het ritme verstoord. Dan heb ik hem 2 maanden met de borst gevoed, wat ik mooi vind. Na de ziekenhuis opname van Luka is het nooit meer helemaal teruggekomen, ook omdat ik er niet alles aan gedaan heb hoor. Maar hem om de 2 uur aanleggen met een peuterpuber in huis zie ik niet zitten. Ik ben blij met mijn besluit en vond het een heel bijzondere periode.

Ik wilde het toch even delen met jullie.

Wij vieren vandaag Tim zijn verjaardag, dus leuk en druk.

Allemaal een fijne zondag!

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@ktje, dochterlief krijgt nog 5 voedingen van 150 cc, een enkele keer 180, meestal laat ze sochtends 70 cc staan van de 1e fles,en dan wil ze de volgende fles soms wat extra

@hadassa, wou vanochtend foto maken "me met jurkje aan en uggs " maar ben de camera kwijt... ben bang dat zoonlief de camera van tafel gevist heeft en nu tussen zijn speelgoed ligt,
    zal straks eens even zoeken.

@michelle, jammer dat je met de bv stopt, maar als het voor jezelf prettiger voelt moet je het absoluut doen,

@pisum, ben erg benieuwd hoe het met isra is, en met finn van amigo, en volgens mij komt vosje echt helemaal niet meer of wel ?

@ hier, gisteravond indd half 9 de laatste fles, ze heeft geslapen tot half 5, dus erg netjes, nu slaapt ze nog, heeft weer 70cc laten staan, denk dat ze zometeen die 70 wel extra wil hebben in haar flesje, want ze teert er nu al bijna 5 uur op !
    ik maak haar nog niet wakker, ze komt altijd tussen half 10 en 10 dus ik denk dat het haar ritme is en daarom nog slaapt.

vanmiddag verjaardag van mijn zusje :D

12. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    oh oke.... ryan krijgt ook 5 x 150 maar meestal moet ik echter 1 fles 120 geven omdat ik anders niet uitkom qua tijd, meneertje ligt nl om 19/20 om... Denk dat hij het zou redden op 4 voedingen en dan van 180, maar wil de 5 voedingen erin houden tot aan zijn operatie.
    Morgen eens vragen op het cb

Hadassa gefeliciteerd met je dochter

michelle fijne verjaardag van Tim

en Mejojo fijne verjaardag van je zusje, was je nog geslaagd voor een geschikt kado??

blinky zou het kunnen dat je 's avonds erg moe bent? Dat is nl ook funest voor je bv... merkte ik toen ik kolfde in het zkh, dat wanneer ik doodop was ik bijna niks eruit kreeg

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @mejojo: lief dat je het vraagt :)
    sorry dat ik hier niet meer kom de laatste tijd. we hebben de afgelopen dagen 5 huizen bekeken (helaas nog niets wat we echt leuk vonden..) en ik voel me heel erg moe, vandaar.

Isra slaapt weer slechter, niet door krampjes. maar ze wil constant haar hand in haar mond doen. ik dacht eerst dat het honger was, maar ze doet het ook 1 uur na een voeding.

aangezien ze dus in een woombie slaapt kan ze haar hand niet in haar mond steken, maar ze blijft het proberen. ze is dan zo gefrustreerd dat ze wakker wordt, en blijft. we geven haar dan een speentje maar vaak slaapt ze niet goed meer door. dus we zijn nogal gaar...

vraag me echt af of ze wil duimen, daar lijkt het wel op namelijk. ik ben daar niet zo'n voorstander van want ik heb het ook heel lang gedaan en heb nog steeds een lelijk gebit (ondank dat ik jaren een beugel heb gehad :( )

14. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart

als je ongesteld bent loopt je bv ook terug.
    dus het kan wel degelijk de ene dag minder zijn als de andere dag.

15. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Goedemorgen !

Hoop verjaardagen vandaag.
    Hadassa gefeliciteerd met je dochter!
    Mejojo veel plezier op de verjaardag van je zusje. wat heb je uiteindelijk voor haar gekocht?
    Michelle: Veel plezier met de verjaardag van Tim. Wordt het erg druk?

Wij gaan straks even boodschapjes doen en vanmiddag komt er weer kraamvisite! Het houdt niet op! :)
    Fijne dag allemaal!

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@pisum, geeft niets joh ! het is ook heel veel allemaal wat je doet, forum heeft dan wel laatste prioriteit !!

klote dat isra slechter slaapt !! en helaas valt duimen niet tegen gaan :(

@peace en volgens mij vroeg er nog iemand het weet alleen even niet meer wie sorry ??

ik wist dat mijn zusje nog nieuwe bh's nodig had, dus ik heb een cadeaubon van hunkemoller gegeven(lingeriezaak) met een deosetje erbij

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

@hadassa... gefeliciteerd met je dochter... hopelijk wordt ze lekker verwent vandaag...

gisteren ben ik naar een vriendin gegaan, ze ligt in het ziekenhuis met een tromose been tot haar lies... ze is 2 weken na mij bevallen een dochter... zo zielig... ze mist haar dochter ookal ziet ze haar elke dag voor een paar uurtjes... daarna zijn we naar mijn schoonzus gegaan om te eten en te kletsen enzo... wilde gisteren nog wel even online komen maar ik was moe... ben vroeg naar mijn bed gegaan...

vandaag niet zo veel bijzonders doen, wat opruimen en de was...

mijn kleine schat had gisteren om half 10 zijn laatste voeding gehad en toen kwam hij pas om 3 uur... heerlijk, daarna om 7 uur weer... als dit nou elke dag was dan heb ik niets te klagen...

woensdag krijgt hij zijn eerste prikjes... ik hou mijn hart al vast...

18. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Meiden heb jullie weer verwaarloosd, vandaag weer veel visite gehad en de andere dagen ook veel onderweg geweest. Gewandeld, boodschappen, op visite bij schoonouders etc. Lees wel vaak bij maar niet veel tijd om te reageren.......

Had nog wel een foto gemaakt van mijn striae

19. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    nog een leuke foto

20. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009