@sann, meid hoe is het met je ? wou dat ik wat voor je kon doen meid, @ michelle. leuke foto !! @ all, is het misschien niet weer handiger dat 1 iemand de lijst bij houdt ? hoeft van mij niet hoor... vraag het alleen maar @hier, dochter heeft weer geslapen tot kwart voor 5, alleen waren wij al wakker van haar om half 4.... ze moet steeds zo hard hoesten.... tot kokhalsend aan toe.. ze komt dan bijna niet meer uit haar hoestbui.... en toch slaapt ze er gewoon doorheen.. maargoed kwart voor 5 vond ze het toch tijd voor haar flesje.
Goeiemorgen, @ Mejojo: wat zielig dat ze zo hoest zeg. Wel fijn dat ze er zelf niet wakker van wordt, alleen jammer dat jullie er wel wakker van worden... Maar ze heeft toch weer flink wat uurtjes gemaakt vanncht geloof ik, das dan wel lekker. @ All: hier ook een goede nacht gehad. Alleen zijn wij te laat naar bed gegaan. We lagen er om 1u in, dus ben wel een beetje brak nu. Maar ja, dat doen we zelf! Twan heeft gisterenavond om 20u zijn laatste voeding gehad, en om 1u nog 3 slokjes.. Toen kwam hij om 4u, dus ook wel netjes. Ik moest zijn luier doen om 1u, want die zat vol, en toen dacht ik nou ja ik leg hem gelijk aan. Maar hij had er geen zin in, en sliep gewoon door na 3 slokjes te hebben genomen. Ik hoopte dat hij veel zou drinken en dan pas de volgende ochtend zou komen. Maar ja hij was al afgetankt
dank je dat is lief van je. mijn moeder had het ook al over 6 weken kraamtijd. ik ben daar niet zo goed in om daar aan toe te geven. ik wil alles tegelijk kunnen. zit nu eenmaal in mijn aard. ik ben ook iemand die een probleem gewoon wil oplossen. als mijn kleintje dan huilt en ik weet niet waarom dan word ik daar heel onzeker van. ik wil kunnen helpen en ik moet leren dat kindjes ook weleens gewoon huilen, omdat ze willen huilen.
dank je. ik heb gisteren nog een gesprekje gehad met de wijkverpleegster van het cb. die weet van mijn langdurige depressie voor de zwagerschap en ze houdt me heel goed in de gaten. ik voel me door haar echt heel serieus genomen en dat is een fijn gevoel. onze huisarts daar kan ik niet zoveel mee. is niet iemand waarmee ik kan praten en hij kan je aankijken alsof hij water ziet branden
wij willen ook graag naar een osteopaat voor Denny. hij heeft een hele sterke voorkeursligging met gezichtje naar links en dan beentjes naar rechts. volgens de kraamhulp komt dat waarschijnlijk door de razendsnelle bevalling. ff kijken of hij/zij wat voor het kleine manneke kan doen. hij overstrekt zich ook heel vaak
fijn dat de vp van het cb je goed in de gaten houdt. Je moet voorkomen dat het erger gaat worden. Waar je last van hebt hoeft niet gelijk een postnatale depressie te zijn, hoort ook gewoon bij dat alles nieuw en anders is. maar het kan wel natuurlijk. Ik voel die onzekerheid ook heel erg maar dat komt ook grotendeels omdat ik ook merk dat ik door de depressie het allemaal niet goed aan kan in mn eentje. Hoop dat je snel wat sterker in je schoenen staat meid. Je bent een hartstikke goeie mama!
haha dat doet ons manneke ook. die zou mijn tepel het liefst de hele dag als speen gebruiken en maar glimlachen, maar oh wee als je de tepel uit zijn mondje haalt. dan is het uit met de pret hoor ik had het toevallig vanmorgen nog. dat gevoel van tja ik moet er ook uit want mijn kind moet eten. normaal zet ik koffie, maar ik kon gelijk op de zetel neerploffen en mijn borst weer bloot. geen tijd om koffie te maken, want er moet gemolken worden
och meid heb je een pnd? kijk dat is dus lullig als zp crasht, dat wist ik helemaal nog niet. gaat het wel met je?
lief van je. Ik doe mn best hier om het te bolwerken in mn eentje met mn 2 meisjes. Ene moment lukt het wat beter als het andere. Ik zorg wel goed voor ze hoor, dat zeker wel. daar doe ik alles voor. alleen de energie moet uit mn tenen komen en zit bijv lekker te lachen en gek te doen met Ivy terwijl ik veel liever een potje zou janken. Maar wil niet dat zij er last van heeft dus dan maar ff maskertje op.
ja, heb een pnd helaas. Zie mn berichtje boven hoe het een beetje gaat. Niet zo super dus. Het is heel dubbel hoor. Ben superblij met mn 2 mooie meisjes maar voel me dus tegelijktijd zo somber als wat. heel krom. Stuk minder logisch als mn depressies die ik eerder gehad heb, dan was er gewoon niks om gelukkig om te zijn. Ik zit sinds maandag aan de prozac, dus het wachten is tot dat gaat werken. duurt helaas even.
goedemorgen... @sann...lieve meid... ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken zodat je weer van het leven kan genieten en van je gezinnetje... je bent nog maar net bevallen echt genieten van je gezin heb je nog niet gedaan volgens mij... bekijk het posietief anders wordt het alleen maar erger... wou dat ik je kon helpen maar meer dan dit kan ik niet voor je doen... dikke knuff... @mejojo... zielig dat je meisje zo verkouden is... beterschap... vannacht redelijk geslapen.. ik hoop elke avond dat die kleine wat langer door slaapt maar die komt gewoon om de 2 1/2 uur voor zijn voeding... ik probeer hem zoet te houden met zijn speen maar dat werkt dus niet... zijn neusje zit ook nog is verstopt niet door de verkoudheid maar gewoon omdat er opgedroogd snot in zijn neus zit... ik heb daar zelf ook last van... soms gaat het drinken wat moeilijker.. ik spuit dan zoutoplossing in zijn neus... zo rond 11 uur gaan we naar blijdorp... even aandacht geven aan de oudste... die wilt zo graag naar de dierentuin maar tijdens de zwangerschap was dat geen doen... dus dan maar nu... ik ga N. dan van te voren al zijn voeding geven zodat hij gewoon kan gaan slapen... in de kidnerwagen slaapt hij veel langer en hij komt dan ook neit zo snel voor zijn voeding... dus 3 uurtjes wandelen moet te doen zijn...
oh nee meid, niet doen hoor. een depressie is zo'n gek iets. dat is niet rationeel te verklaren. ik ben zelf 6 jaar depressief geweest en niemand die begreep waarom. is het met een pnd niet puur hormonaal dat je depressief bent? houdt dat dan aan als verklaring meid. je bent echt een hele goede moeder. lastig om hier doorheen te moeten lieverd. dikke knuffel
het is idd hormonaal over eht algemeen bij een pnd. En ik heb er ook aanleg voor want ben al een flink aantal keren in een depressie beland.
@Mejojo: ach gossie wat zielig dat ze zo verkouden is zeg. @Karagoz: pff vermoeiend zeg om de 2,5 uur. Ik vond eht al doodvermoeiend dat Aelinn vannacht weer voor 1 voeding kwam na 2 nachten niet. Leuk joh blijdorp. denk dat wij ook maar s gaan als mn man weer thuis is. of naar de efteling, daar hebben we nog kaartjes voor liggen. Dankjewel voor je lieve woorden. Helaas is iets positief bekijken nou juist erg lastig met een depressie.
ik ga zo maar s naar boven om Aelinn te halen, die is aan eht wakker worden en het is tijd voor haar fles. Fijne dag allemaal.
@sann... moet je zeker doen... een keer lekker wat leuks doen... je hoofd ergens anders... en niet vergeten... je bent geen slechte moeder... dikke knuff