September 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door wendy1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    nog een vraagje :D

hoe lang zijn jullie kindjes nou ongeveer wakker op 24 uur?

als ze in de kinderwagen ligt (en dan dus niet als-ie stilstaat ;) ) dan kan Isra zo 2 uur achtereen slapen, maar verder is ze overdag best veel wakker. ze slaapt een half uurtje hier en een half uurtje daar, maar soms is ze ook wakker van de ene voeding naar de andere.. wel jammer want ik kan dan zelf ook niet echt slapen. en 's nachts dus ook niet want ze kreunt zo hard. maar goed misschien kan de osteopaat iets aan de krampjes doen..

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

@hadassa... leuk dat je dochter gedoopt is en zo te lezen fijne dagen gehad met je vrienden... en de uitspraak van je dochter... zo lief...
    @ pisum... over het algemeen als we niet met de kinderwagen weg zijn dan is nihat best veel wakker maar slapen doet hij ook veel... door de weeks ben ik vaak weg met de kidnerwagen en dan slaapt hij altijd...

vandaag druk geweest... huisschoonmaken, koken, opruimen, voeden tussen door... ik moest nog naar het postkantoor om de turkse paspport van nihat te halen... heb niet echt rustig gezeten... ben alleen maar bezig... ik merk dat zo aan mijn rug en bekken...

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    hier is hij soms een half uurtje hier en een half uurtje daar wakker.... de rest slaapt hij... net andersom dus. In de avond is hij soms wel een paar uurtjes wakker, maar wel stil en gezellig.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    de leukste fotos laat ik afdrukken en die plak in een fotoalbum, ook de kaarten, papieren, echofotos etc. wat met de zwangerhschap heeft te maken en de bevalling

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@sann, aaah heerlijk, dan weet je ook weer even waar je het voor doet hé.
    dacht bij dochterlief toen ze 2 weken geleden voor het eerst lachte : aaah *smelt* eindelijk krijg ik wat terug,
    vond het zo klote dat ze steeds zo huilde, dus dat lachje deed wel even goed
    @seth, fijn dat hij eindelijk een poepbroek had... gek hé dat je staat te springen om een poepbroek :p
    @blinky, op zulke momenten is het fijn dat je een draagdoek hebt, dan heb je lekker je handen vrij, en je
    kindje voelt zich veilig en geborgen.
    @hadassa, gefeliciteerd met de doop van je dochter !!
    wbt foto's... de foto's van de bevalling en de kraamweek... dus van eerste wee tot 2 weken na de geboorte, doe ik
    in een echt foto album, dat plak ik zelf.
    de rest maak ik online.
    kosten valt wel mee vind ik zelf, ik laat het online doen bij de aldi fotoservice, 100 pagina's voor 50 euro harde
    kaft en je kunt zoveel foto's doen als je zelf wil.

@pisum, mijn man heeft 2 dagen na haar geboorte al met de verzekering gebeld, dus al geregeld ;)

6. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Mejojo wat super zeg van jullie meisje!

Pisum ook hier meteen aangemeld bij VGZ

Hier vannacht weer feest, twee verstopte neusjes......zucht en dan morgen ook nog de eerste prikjes. Zal een leuke week worden :(

7. Popkoorn

aii... en dan mag je nog niet bakeren ook neit :( onze nacht na de enting was echt drama !!

tip... koude compressen maken, maandverbandjes doorknippen nat maken, in de vriezer

voor je weggaat eruit halen, in een hydrofiele washand doen
    dat in een plastic zakje ( voor het ontdooien)

en dan net voor ze de prikjes krijgen heel iets koelen ( bovenop het bovenbeentje net wat meer naar de buitenkant word geprikt)

dit verdooft de plek iets... en daarbij gaat het de zwelling tegen, van de zwelling kunnen ze dagen last hebben.

Wij kwamen er bij zonolief zelf mee... dat ging zo goed, dat ze bij ons op het cb nu ook aanraden om te koelen... niet extreem bevroren erop leggen natuurlijk dat is niet goed voor de bloedsomloop,, maar gewoon goed koud... en dan even erop houden.

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    zou kunnen papa komt het zo lekker overnemen;)

9. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Je doet weer snel teveel he meid, maar je wilt zo graag weer lekker in je ritme komen! ik heb net voor het eerst weer het huis goed gestofzuigd, deed mijn man altijd, dat mag je nl. niet doen na een sectio. Maar ik voelde me goed en wilde het een keer goed doen. Lekker op mijn gemakje ging het goed. Erna nog even schoongemaakt en alles is nu weer lekker schoon! Morgen weer de was doen, zo elke dag weer wat.

Was wel moe hoor, en ineens was ik mijn emmer met water kwijt... zei ik tegen mijn man, heb jij hem opgeruimd ofzo... Ja zegt hij, het is genoeg nu voor vandaag, je kan niet alles ineens doen... Wel lief van hem hoor!

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ohh, dat is niet duur zeg bij de aldi, heb je daar ook mooi stevig papier? Scheelt enorm iig met Abelli waar ik vaak de albums maak../ Thxs voor de tip!

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Ahh sneu zeg voor je meisjes! Sterkte morgen met de prikjes... pfft lijkt me ff een heftig moment....

12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Goede tip! bedankt, ga ik onthouden!

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Euhhh... mejojo.... bij de Aldi betaal ik echt meer voor een fotoboek vaN 100 pagina's. Ik neem altijd een 30x30 boek met hardcover... en ook altijd afgedrukt op fotopapier. Dit kan bij de Aldi niet zie ik. Hoe ziet het eruit als het op gewoon papier is gedrukt? Is dat wel dik papier en glanzend of niet... ben er een beetje huiverig voor, het is toch best veel geld wat je uitgeeft! ben al snel 100 euro kwijt...

14. Popkoorn

bij aldi is volgens mij de standaard maat 20 bij 28 ofzoiets,

het is dik papier ja, en glanzend ook, ben zelf heel tevreden over de aldi, vind het ook heel makkelijk om te maken bij hun,

vind bij de andere fotoboeken bij bijv foto.com.... dan betaal je bijv 30 euro voor een foto boek... betaal je ook nog extra per foto wat je erover heen, dat is bij de aldi niet , daar betaal je gewoon een vast bedrag per aantal pagina's

*edit heb even gekeken...ze hebben wel 30*30 ALDI Foto Service dan is het die van 40 euro,

15. Popkoorn

ik ga gtst kijken... daarna grey's anatomy, zooo spannend ( heb het online al gezien... maar ga het toch nog een keer kijken :p)

fijne avond meiden, hoop dat julie ukkies lekker rustig zijn vanavond,

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik zou heel graag rustig aan willen doen, maar ik moet alles wel alleen doen, mijn man werkt 5 dagen in de week van half 8 tot half 5.... door de weeks doet hij dus niets... in het weekend kookt en gaat met de oudste naar buiten, naar de speeltuin, moskee of naar zijn ouders... verder gaat hij naar de markt en doet hi jde boodschappen...

alle andere dingen doe ik... koken, wasgoed wassen en ophangen, verzorging voor de kids, de oudste naar school brengen, huis schoon maken etc. etc... ik zou graag rustig aan willen doen... ik doe alles al verdeeld voor de hele week maar nog vind ik het zwaar... met mijn man kan ik er niet over praten want hij doet het toch niet... ik heb al vaak vertelt dat ik last heb van mijn rug en mijn bekken... een paar dagen geleden kon ik niet eens lopen van de pijn... ik vertel het ook aan mijn schoonmoeder en schoonzus maar die doen ook niets... mijn schoonzus heeft 1 keer gekookt toen ik net bevallen was verder niets... alles komt op mij neer... ik ben ook moe en ik wil gewoon rustig aan doen maar wie moet dan de verzorging voor mijn kinderen doen? wie moet dan voor ze koken en zorgen dat ze schone kelding dragen? Ik dus en dan houdt het op...

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    je man kan toch in ieder geval wel 's avonds helpen met de kids? Doet hij doordeweek dan echt helemaal niks?

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    hier ook zo'n wakkere dame. Best vermoeiend he.

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wat leuk dat je dochter gedoopt is en ze zo straalde!
    Aelinn heeft eht maar zelden dat ze rustig alleen wakker is. Ze wil gelijk bij je zijn en anders is het huilen en onrust. Eergisteren toen ze al uren huilde en maar niet rustig werd heb ik dat ook een keer gedaan, aanleggen en ze ging net als Olliver gelijk zuigen. Schoot me alleen na een paar minuutjes ineens te binnen dat mn antidepressiva in de moedermelk over gaat dus mag niet. Maar gauw gestopt dus. Jammer, vond eht een mooi moment.
    Vloeien heeft bij mij ook tot een week geleden nog aangehouden.

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ja klopt hoor, maar als ik dan 100 pagina's wil, is het iets van 80 of 90 euro.... Geen 50 dus! Maar maakt niet uit joh, ik vogel nog wel ff verder. Wil ook alles digitaal scrappen, dus voorlopig ben ik nog wel ff zoet met dat album.

Deel Deze Pagina