ik laat geen bijzondere onderzoeken doen. alleen de 20 weken echo. tenzij er uit komt dat er niets goed zit. ik ben 26 jaar en zit niet in de risico groep...waarom zou ik het dan doen?
uuuh ik heb laatst hier heel verhaal gedaan en kopietjes gezet, misschien was je hier nog niet maar een GUO is een uitegbreide echo.... dus als ze bij iemand bv wat vinden in de SEO (20weken echo) dan krijg je ook een GUO om het beter te bekijken... mijn zoontje heeft een schisis (alleen gehemelte) en daarom krijg ik een GUO en geen SEO
dat is wat ander natuurlijk...als er blijkt dat er bij de SEo wat vinden dan ga ik natuurlijk ook een GUO doen. ik bedoel meer dat een nekplooimeting of vruchtwater puncties niet zou laten doen tenzij de arts het per see wilt. Maar ik vraag het niet zelf aan... heb ik bij mijn zoontje ook niet gedaan en hij is een gezond kind..
Wij gaan ook geen bijzondere onderzoeken laten doen, behalve dan ook de 20 weken-echo, maar dat zie ik niet als een onderzoek, maar als een mooie echo. Ik ben 27 jaar en behoor ook niet tot de risicogroep, dus bij mij net zo. We laten het gewoon op ons afkomen.
Hallo meiden, wat een mooie echo's heb ik weer voorbij zien komen zeg! En wat een buiken al Mijn buik is gewoon nog helemaal plat!! Maar ik heb denk ik wat te hard geroepen dat ik niet misselijk ben, ben nu toch beroerd!!! Gelukkig niet overgeven maar wel van komt het nu of niet Succes voor de meiden die een echo vandaag krijgen, ik moet nu nog minder dan een week wachten, ben zo benieuwd of het er nog 2 zijn
Oooh spannend Jizzy. Daar was ik eerst ook heeeeel nieuwsgierig naar of het er 1 of meerderen waren. Bij ons in de familie (van mijn moeders kant) zitten namelijk 6 tweelingen! Maar het is er maar eentje bij ons
als ik 36 ben en zwanger ben dan zou ik het weer wel ldoen omdat het algemeen bekend is dat na je 35e veel gehandicapten kinderen worden geboren...of kinderen met afwijkingen...
klopt, de kans is hoger maar dat het er nou veel zijn is ook weer een groot woord. maar stel dat dan de kansberekening slecht is, laat je dan een punctie doen met het risico dat jee mk krijgt en wat als er uit die punctie komt dat het inderdaad een kindje met down is, wat dan. als je 100 % zeker bent dat je het dan zou laten weghalen dan heeft zo'n onderzoek nut ja, maar in alle andere gevallen maak je jezelf alleen maar gek om niks
dit staat op wikipedia: Op gevorderde leeftijd van de moeder, maar vooral vanaf 36 jaar, stijgt het risico op de geboorte van een kind met trisomie-21 aanmerkelijk. Boven de 40 jaar bedraagt deze kans zelfs enkele procenten. Hoewel echter de kans op een kind met het syndroom van Down groter is bij oudere moeders, worden de meeste kinderen met dit syndroom geboren uit jonge moeders.
hmmm...dat wist ik niet dat het meer bij jonge mensen is...tja...er zijn natuurlijk risicos aan verbonden...een kind nemen doe je niet...die krijg je...je moet er ook niet te veel aan denken en hopen dat de 20 weken echo goed uit komt...
Om deze reden doen wij de nekplooi meting ook niet...ik ga het kindje om down niet weg laten halen. We doen wel een 20 weken echo maar die is voor ons ook meer om je te kunnen voorbereiden op evt operatie's die een kindje vlak na de geboorte misschien moet ondergaan zeker niet om een kindje te laten weghalen (tenzij het echt geen levenskansen heeft...) Las hier dat iemand het gewoon ziet als een mooie echo....meestal is dat ook zo maar hou er wel rekening mee dat het toch echt wel een medisch onderzoek is!
Citroentje... ik ook hoor.... Schijt net zo hard in mn broek voor de 20 weken echo... als voor de 12 weken.....
hahaha zo erg is het bij mij niet hoor maar ik hou het wel in m'n hoofd. Het is bij ons ook zo dat ik al een afspraak heb staan voor de 20 weken echo omdat wij in mijn 20e week voor 4 weken naar amerika gaan. De echo kun je gewoon echt het beste in de 20e week maken en niet met 18 bv al...Degene die ik aan de lijn had wilde voor mij een afspraak maken de dag voor vertrek...nou echt niet dus...stel dat er wel wat aan de hand is dan wil ik niet dat een dag voordat ik 4 weken weg ga te horen krijgen...dus nu staat de afspraak op maandag en we vertekken op donderdag.
Goeiemiddag dames, Is weer veel geouwehoerd zie ik .. Probeer wat meer hier bij te lezen en te reageren, begint nu eindelijk toch echt door te dringen .. (mede door de vlagen va misselijkheid en rare trek hahaha) Hier staat een blauwe fles en witte kan gewoon beneden in de wc, boven hebben we geen plee dus die tweede kan gebruiken we niet . En jeetje wat sassen sommige meiden veel in 1 keer zeg hahaha, bij mij echt niet hoor, nu moet ik wel zeggen dat ik in de nacht vaak nog ff moet sassen . Nekplooimeting doen we denk ik niet, maar als ik in de risicogroep zou behoren zou ik t zeker wel doen! Hahaha, moet zo lachen om mn kleine van 2, die is helemaal verzot op broodje pinda hazelflaf (pindakaas met hagelslag)! Als t aan hem zou liggen zou ie alleen maar dat eten , maar van mama moet ie natuurlijk ook af en toe een ander broodje eten . Hier nog 4 daagies tot de echo, kan niet wachten!
Aaaah zo jaloers! Wij zijn in 2008 naar Amerika geweest, en heb nog steeds heimwee!!! Ga je rondtrekken daar?
Eigenlijk is dit wel logisch..... Denk dat dit komt omdat je vanaf een bepaalde leeftijdsgroep sowieso in aanmerking komt voor een vruchtwaterpunctie of vlokkenonderzoek..... (tenminste dit was eerst zo...) mijn moeder kreeg gelijk een vruchtwaterpunctie.... en dit geeft WEL duidelijke uitslagen... (ook niet op alles... maar wel duidelijker dan zo'n kansberekening)