Wat een gezellige boel is het hier, lekker veel geklets en er zijn weer wat nieuwe bij! @Alle nieuwe zwangeren: Welkom en van harte gefeliciteerd! @Dames die morgen een echo hebben: Veel plezier! @KDV: Gaan we regelen zodra we de 1e echo (12 wk) hebben gehad (kraamzorg regelen we dan ook en jullie?) @Opgezette buik: Ik heb giga last van mijn darmen (stoelgang is ook totaal ontregeld), het is nu een feit geworden: Aan het eind van de dag moet mijn broeksknoop open, het valt niemand op, omdat ik vaak lange truien en vesten draag. @Sporten: sinds de positieve zwangerschapstest heeft de sportschool mij niet meer gezien, ik blijf het toch nog een eng idee vinden ondanks dat de HA heeft toegezegd dat het echt geen kwaad kan. @Loki: Prachtige foto's en wat fijn, ook voor je eigen gemoedstoestand, dat je zo snel een pretecho kon maken.
Hi, Ben er weer even....en moet bekennen ik heb NIET bijgelezen.... ik heb zo'n moeite met concentreren..... ik moet sommige dingen echt 3x lezen.... en "verspring" van de ene regel naar de andere... heb het dus maar opgegeven..... sorry....
Och jemig meiden.. ik moet nu al met verlof... Puur om het forum bij te kunnen houden hahahaha... 2 dagen werken en 40 pg. erbij.. pfff.. Vandaag ben ik door mijn leidinggevende eerder naar huis gestuurd.. Ik was zo on-ge-lo-ve-lijk moe.. Niet normaal meer. Er was zowaar personeel te veel op het kdv dus ik mocht op 2 uur naar huis. Wauw.. Heb heerlijk 2 uur geslapen voordat ik mijn dochter ophaalde bij de gastouder vandaan. Die vermoeidheid is niet leuk. Jemig Vosje, ik zag die foto voorbij komen? Hoe is dat mogelijk? Heb je een drieling? Oh meid, en je moet nog zo lang.. Hier ook last van strakke broeken, ik denk niet dat ik dit keer lang mijn eigen kleding kan dragen. Ik ben aan het twijfelen of ik alvast broeken in de sale ga halen.. Ook mijn bh's passen al 3 weken niet meer. Mijn oude zwangerschapskleren pas ik niet meer, toen had ik maatje 36/38 en nu 40.. dus die broeken zijn geen optie. He Wendy wat naar dat je vruchtje weg is. Gelukkig is je baarmoeder schoon. Hopelijk snel een goede zwangerschap voor je. Voor degene die pas na de 12 wk gaan inschrijven op het kdv... Ik zou toch even gaan bellen hoe de wachtlijsten zijn. De stichting waarvoor ik werk zit echt megavol en wij zijn 1 van de grootste in Noord Holland. Bij ons geld, hoe eerder je je inschrijft hoe beter. De woensdag en vrijdag zijn het rustigst over het algemeen. Ik vind het zo appart dat jullie allemaal al een datum hebben voor de echo.. Ik krijg pas een verwijsbrief mee bij de intake met de vk en dan kan ik pas bellen voor een afspraak. Bij mijn dochter kreeg ik helemaal geen echo omdat ik wist hoever ik was. Toen kreeg je hem alleen als je medisch was en dat is pas 9 jr terug... Ik weet verder niet zo goed meer wat er is geschreven... zwangerschapsdementie... De dagen gaan zo traag momenteel... kan niet wachten totdat het maart is en de gevaren periode voorbij is... Op vermoeidheid, een beetje misselijk en pijnlijke borsten na vallen hier de kwaaltjes erg mee.. Heerlijk. Het is net voldoende om te weten dat ik zwanger ben.
De baby zit inderdaad nog achter het schaambot, maar ik schijn veel ruimte te maken.. Allemaal darm etc wat al "aan de kant geschoven" wordt. Had ik bij de eerste ook
Hier hetzelfde hoor met de brief.... en ik moet deze keer ook maar afwachten of ik een vroege echo krijg.... vorige keer was ik direct zwanger na vmk..... dus weet niet of ik die echo met 8 weken altijd krijg.... maarja hoor ik volgende week dinsdag....
KDV, gaan wij na de eerste goede echo regelen.... heb wel begrepen dat je hier er snel bij moet zijn om een plaatsje te hebben. Ws is het maar voor 1 dagje maar toch!
Hier is het in pricipe ook zo dat je na de intake met 8 weken een verwijsbrief voor de echo krijgt maar ik heb het echo centrum gewoon gebeld met de mededeling dat ik na 25 jan (de intake) een afspraak wilde maken en zij hebben hem voor mij in de 10e week gepland. (het is hier nl erg druk in het echocentrum en ik wilde niet het risico lopen dat ik langer moest wachten...en nu had ik nog keus uit verschillende data en tijden)
Denk dat dat idd ook nog scheelt... Weet nog dat ik vorige keer belde.... en 2 dagen later al terecht kon... (scheelt ook een hoop zenuwen) hoop dat ik nu weer zo'n mazzel heb...... Bij mijn eerste werd de echo in het ziekenhuis gemaakt..en duurde het 2,5 week voordat ik terecht kon.... Vandaar ook pas dat ik mn eerste echo had met 14 weken!
Bij mijn kan de VK ook zelf de echo doen, sommige VKpraktijken hebben daar de apparatuur voor in huis.
@Seth:Jeetje 14 weken! Wat een geduld moest je destijds hebben, wel extra mooi om de echo te zien lijkt mij, het is dan al een duidelijk minimensje!
ja hoor.... dat dan weer wel.... Hij was echt baantjes aan het zwemmen..... en zette met zn voeten af tegen de rand van de baarmoeder, om weer de andere kant in te gaan..... (zie het nog voor me) We maakten nog geintjes dat er toch wat Eindhoven in zat.. en niet alleen Rotterdams... (Pieter vd hoogeband) ........ zucht.... * pinkt traantje weg* zo'n emo-muts die ik nu ben....
Ik was naar de wc geweest en heb toen twee 2 koppen thee gedronken en een half glaasje vifit. Meer lukte niet want dan moest ik echt spugen Maar mijn blaas was mooi vol, zei ze. Hier kreeg ik ook meteen het nummer van het echo centrum, mocht zelf vast bellen voor een afspraak. Denk dat ik die morgen even laat verzetten naar 11 of 12 weken ipv 9..
hey hey meiden... ik moest even bij lezen... mijn voorhoofd zit onder de puisten...heb ik al heel lang niet meer gehad... ik ging na het douchen me zwangerschapskleding is passen...veelste groot natuurlijk maar me normale broek zit weer te strak... donderdag ga ik met me vriendin shoppen voor zw kleding, nu is er overal aanbiedingen dus moet er wel van profiteren...
Meiden ik ga slapen het was een slopende dag. Mijn ogen doen zeer van het huilen en ik kan ze bijna niet meer open houden Tot morgen!! xxx