Even snel, ik kom steeds spieken of er bij mamavan4 al meer bekend is. Hoop zo dat alles gewoon goed is. @ miranke: gefeliciteerd met je goede echo! @ Mmuisje: heel veel succes alvast voor morgen!! Hoe laat moet je er zijn? Ik slaap idd erg veel de laatste paar dagen, is niet echt normaal voor mijn doen, normaal red ik 't makkelijk met 5 uurtjes slaap per nacht. Maargoed, hoort ook bij 't zwanger zijn hè, had 't bij Milan ook al zo erg. @ Loki: bij mij was de telling gewoon vanaf de laatste menstruatie en dan je gewoon cyclus (bij mij gewoon 28 dagen) erbij op tellen. Als de echo minder dan 5 dagen daarmee verschilt houden ze die datum aan en anders nemen ze de datum van de echo. Zo was 't bij mijn zwangerschappen in ieder geval, maar kan best zijn dat dat overal anders is.
@ Jolan: de meeste hebben een vroege echo vanwege een eerdere miskraam (ik ook) en citroentje heeft zelf een pretecho geregeld voor 7 weken.
Mijne was ook een pretecho btw Zou ook pas met 9 weken mijn echo hebben. Heb deze nu verzet naar 11 weken.
Ik kreeg zo vroeg een echo omdat het bij mij niet duidelijk was wat de duur van de zwangerschap is. Ik had 2 onregelmatige lange cyclussen voordat het raak was. Ik ben in de banner mijn laatste menstruatiedatum een week later gezet, anders zou ik nu al 9,5 week zijn. Bij de gyn bleek dat ik het zelf goed had en een week minder ver ben, mijn cyclus was deze keer dus 35 dagen. De vk dacht aan nog een week minder ver. Ik vind deze vk niet zo heel erg geweldig, bij dochter heb ik ook een keer gezeur met haar gehad. De andere vk is veel leuker, en ik baal ervan dat ze is gestopt. Stond niet op de site anders had ik misschien wel een andere gezocht. Ach beval toch bij de gyn in het ziekenhuis.
Tim krijgt een peuterbed en een hele nieuwe kamer maar daarvoor moeten wij eerst verhuizen naar de zolder en we willen daar een nieuw bed dus eerst wij nieuw bed, dan waterbed op onze oude kamer verkopen dan kamer voor Tim inrichten. De babykamer is bij ons ook neutraal dus de beeb kan er meteen in, misschien doen we nog iets met meubeltjes verzetten ofzo maar eigenlijk is dit de meest praktische indeling..
@Mounia, veel sterkte meid! Dikke knuffel voor jou Nog steeds niks van mamavan4, ik hoop zo dat alles goed is. Kom vanavond nog wel even kijken.
@ jolan, ik krijg zo vroeg een echo omdat ik chronische ziek ben en het kindje daarom heel goed in de gaten gehouden moet worden, ik krijg zobiezo met 7/9/12/15/17/20weken een echo, daarna elke week aan de ctg scan, en af en toe tussendoor gauw even een echo, maar dan krijg ik geen fotos meer mee tenminste niet bij zoonlief, nog steeds niets gehoord van mamavan4 ? hoop toch zo dat alles goed is ...!!!
Jeetje nog geen nieuws! Ik duim me ook rot hier... Ik kom later nog eens checken. Wat een prachtige garnalen en rijstekorrels zag ik voorbij komen! Helemaal top meiden! Liefs Michelle
he marsab, ik zie dat we gelijk lopen! als alles goed zit gaat jouw 2e kindje ongeveer op dezelfde datum dan jouw eerste geboren worden? wat leuk zeg! groetjes ps: hopelijk krijgen we snel goed nieuws van mamavan4
Ben benieuwd hoe het met mama van 4 is... Ik heb nog niet helemaal terug gelezen. Hier even de schrik erin. Op mijn groep is een meisje met de 5de ziekte en nu blijkt dat gevaarlijk te zijn voor vrouwen die nog geen 20 weken zwanger zijn... Mijn vader weet niet of ik het al heb gehad gezien het destijds nog geen bekende ziekte was dus op advies van de vk moet ik morgen bloed laten prikken om te kijken of ik antistoffen heb of de ziekte nu in mijn lijf heb, dit moet bij de huisarts, dat kunnen zij niet doen. In het laatste geval wordt mijn zwangerschap de eerste 20 weken goed in de gaten gehouden, nu kunnen ze nog niks doen en in het eerste geval is er niks aan de hand. Mijn leidinggevende had me al uitgeroosterd nog voordat ze me gesproken had dus dat vond ik helemaal super. Morgen onverwachts een dag vrij en verder bespreken over het hoe en wat... Hopelijk heb ik het al gehad. Ik werk ruim 10 jaar in de kinderopvang dus volgens de vk zou het best kunnen zijn dat ik er al ongemerkt in de jaren een vlaag van mee heb gekregen. Laten we het hopen.
oh meiden wat heb ik jullie lang laten wachten zeg... Sorry... maar bij de gyn aan gekomen, kreeg ik weer een inwendige echo, daar was ik al van op de hoogte, nu had ik gelukkig mijn blaas goed geleegd en het heeft geholpen want er wat een vruchtzakje te zien en er zat wat in, hij keek verder en hij zag zelfs een hartaktie... ik kon dat zelf niet zien omdat ik daarvoor te ver van het scherm af lag... maar het zat nu wel goed zei ie... ik moet volgende week terug komen, dan meten ze ook mijn bloeddruk en als die te hoog is krijg ik medicatie.. en ik krijg dan weer een echo... het bloed wat ik soms heb kan nog van innseteling zijn... ben er echt opgelucht weg gegaan... het duurde ff voor ik hier wat kon melden, maar was eerst naar mijn zusje en toen naar mijn ouders, en heb net een ovenschotel in de oven gezet... wij hebben het dus gister aan de familie verteld...dat scheelt wel dan kan je je hart luchten... nou meiden, ik heb vanavond vergadering op school (OR) maar een fijne avond... voel me nu een stuk beter.
@ lola en marieke: wij gaan alle 3 tegeijk op! leuk leuk! Ja ik ben 1 dag voor de verjaardag van mijn zoontje uitgeteld! @ mamavan4: JOEHOE! Er is hartactie! Yes, ben zo blij voor je! Goed bericht dus!
Fijn om te horen mamavan4 en ga nou maar lekker genieten ... met een heerlijke ovenschotel @ marsab: we hebben zelfs op dezelfde dag onze eerste echo.. die ongelofelijk-ver-weg-lijkende 26e januari 8)