ik heb een handje van extreme zwangeschapsmisselijkheid. Bij de oudste viel ik 15 kilo af de tweede 17 kilo is uiteindelijk overleden tijdens de zwangerschap en de jongste heb ik 9 kilo kwijt gespuugt en heb toen medicijnen gehad wat goed werkte. heb vanmorgen de huisarts gebeld en de medicijnen liggen al klaar voor het geval dat. er zijn ook lekkere lolly's tegen de misselijkheid. www.bellypops.nl de fruitsmaken zijn echt aanraders. Veel liefs
@Peace: 20 weken buik? Zal wel meevallen hoor . En een jaartje lekker doorsparen is ook goed, voornamelijk met het vooruitzicht op een nieuwe woning ! @Sikkie: gefeliciteerd en welkom meid! Ook al voor de tweede! Hier ook. Heb een zoontje van ruim 11 maanden. @BEG: hey, wat super dat je de dag waar het vorige keer mis ging voorbij bent! En het blijft deze keer gewoon nog ongeveer zo'n 8 maanden zitten hoor! @Angelique83: ik heb je verhaal denk ik gemist, maar waarom pakte je s-ouders het minder goed op dan? Ik weet dat je door de pil heen zwanger bent geraakt, maar jij had toch ook al een kindje he? @Karagoz: ik ben zo ver ik weet nog niet aangekomen en zat met mijn begin gewicht weer op hetzelfde gewicht als bij mijn vorige zwangerschap. Toen kwam ik rond de 15 kilo aan. Spannend! je echo komt steeds dichterbij! Jij ook al de 27ste de echo ! Fijn is dat he! @Pisum: ik ga mijn kindje daar voorlopig nog niet voor aanmelden. Sowieso pas wanneer ik het aan iedereen verteld heb en dat duurt denk ik nog wel even. En mijn zoontje zit er nu ook al, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn. @Sedese: hier ook alleen eerder moe en ik moet erg vaak plassen @Yasmine: gefeliciteerd en welkom! Leuk dat je waarschijnlijk bent uitgerekend op je geluksdag. Helaas komen de meeste kindjes bijna nooit op de uitgerekende datum . @echo: oh, ik zie dat er gisteren al echo's geweest zijn...effe snel verder lezen dan . @HO2: ook gefeliciteerd en welkom! @Zijvandehoek: gefeliciteerd meid! Goed dat je toch positief blijft . @Pien: gefeliciteerd en welkom! Het worden er steeds meer, gezellig . @Mejojo: bijzondere moeder heb jij! bespaart je toch een hoop geld aan testen @Sikkie en Wendy1983: hier ook een brabantse, vlak bij de efteling . @Seth: oeh, nieuwe keuken ! Wil ik ook!!!! Maar moet nog even doorsparen . @Daantje85: ik had dus wel een T-shirtje...., hihi. Maaaaar ze vonden het wel leuk hoor . @KinderwenZ: gefeliciteerd en welkom! Klets gezellig mee > Ohhh, er blijven pagina's bijkomen, dus kan helaas niet op de rest reageren. Ga even snel de echo's opzoeken en dan vlug weer aan het werk.
Helaas kom ik ook best snel aan (moet eigenlijk altijd op mijn eten letten) Jeetje Senna dat is ook niet fijn zeg..
ja ik moet ook altijd op mijn eten letten maar ben ook nog eens 2 maanden gestopt met roken dus dan komt je lichaam zoiezo nog automatisch bij...
@jane, gecondoleerd. @eten, ik moet ook opletten wat ik eet. Dat moet ik normaal gesproken al want ik kom snel aan. Loop dan ook bij een dietiste, ook tijdens mijn zwangerschap blijf ik onder controle. Ik eet nu gezond met soms een lekkere traktie maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin in eten.
Zoow, ben ik dan weer! Eerst even zeggen dat ik heel blij ben voor je mammavan4, wat een opluchting zal het geweest zijn toen je hoorde dat het goed was. Gelukkig! Gecondoleerd Jane... bah.. sterkte voor jou en je fam.
En ja ook heel belangrijk natuurlijk, ik ben voor de echo geweest en het zag er helemaal goed uit. Had nu iemand anders dan de vorige keer (arts ass.) Kreeg een inwendige echo, pff zag ie eerst niets dus handen / vuisten onder m'n billen, ik kreeg al helemaal de zenuwen toen zag ie het Jeeh!! Heel klein natuurlijk, maar het was goed en we konden zelfs het hartje zien kloppen... en we hebben het hartje ook gehoord echt vaag vond ik dat, ik zeg tegen hem, joh is het niet m'n eigen hartslag (dacht dat je het nu niet kon horen, af en toe als ik bewoog dan ging ie ook wel weer even weg) hij voelen aan m'n pols en volgens hem was het echt een ander 'ritme'.... Whaaa... echt gek!! Maar helemaal blij Het was nu 6,3 mm, ienieminie dus, maar ja moet ergens beginnen. Wel afgesproken dat ik nu gewoon naar de vk ga... als het nodig is of als ik het zelf echt wil mag ik daar wel blijven, maar hoeft van mij niet, heb naast 1 ma. geen medische reden om daar te blijven. Zal straks even echo foto proberen te plaatsen.
hallo meiden, ik ben ook zwanger, en uitgeteld rond 15 september. 26 jan krijg ik een echo. hele angstige periode, hebben in sept ons meisje verloren met 20 weken zwangerschap. maar eerst maar eens door de 13 weken heen zien te komen.
Joehoeee, wat een goed nieuws mmuisje. Alweer een goede echo. Ik hoop dat er alleen nog maar mooie echo's mogen volgen.
Welkom prulleke! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik duim voor je op een hartstikke gezond kindje. Wat betreft het aankomen.. Bij mn eerste ben ik gestopt met roken en de pil en was gelijk die maand ook zwanger. Ik ben 34!! kilo aangekomen in de zwangerschap. Helaas zijn daarvan 10 blijven hangen. Ik probeer nu wel op te letten wat ik eet, maar ja.. ik hou gewoon serieus alles vast wat ik binnen krijg :S Daar valt echt niks aan te doen. Ik at ook echt niet ongezond bij mijn zwangerschap toen. Ik was juist gek op fruit en salades (zonder dressing!).. dus.. ik weet ook niet in hoeverre ik er dit keer iets aan kan doen wat ik aan kom. Ik let uiteraard op, maar ja..
ja ik lust ook heel graag salades maar sindsdien ik weet hoe ziek je kan worden door ongewassen sla ben ik bang om het te eten !!!
Alle nieuwe zwangeren VAN HARTE GEFELICITEERD Nou Vosje, hier nog zo één hoor. Ik ben met mijn zwangerschap 37kg aangekomen en ik was op dat momen 13kg te zwaar, dus ik woog 50kg te veel, en dat met een lengte van 1.68m Ik moet er nog 30 kwijt . En ook ik, ben gestopt met roken toen, daar ben ik tot op de dag van vandaag erg trots op. Nu ben ik weer zwanger en ik hoop dat er niet nog es een hoop bij gaat komen. Ik ga wel bewust elke dag een wandeling maken en ik hoop dat ik nu niet helemaal vol met vocht komt te staan. Enfin, EERST maar het hartje zien. 28 januari heb ik een afspraak met de gyn voor een echo! Ik twijfel nu wel weer of dat niet te vroeg is, om een hartje te kunnen zien. 7 dec = mijn 1e dag van mijn laatste ms. 26 dec = mijn eisprong geweest. Als je vanaf 7 dec zou rekenen, dan zou ik iets van 5+ weken zwanger zijn. En als ik het via mijn eisprong zou berekenen met de calculator hier, zou ik op 4wk5dag staan (zoals mijn banner aangeeft). Maar de gyn zet weer, dat het zelfs nog wat korter is, als je vanaf de eisprong rekent en als ik nu weer zelf ga kijken op de kalender zou ik vandaag op 3 weken uitkomen Je begrijpt, ik snap er nu helemaal geen donder meer van. Dat zou beteken dat ik op 28 januari 5 weken zwanger zou zijn en dus kan er ook geen hartje gezien worden. Ben ik nou in de war of hoe zit dat. Snap er de snars niet meer van Dit hele verhaal heb ik dus aan het begin van de middag geschreven, maar ZP lag er wéér eens uit. Voel me trouwens errrug slap. Daarnaast is mijn urine echt heel donker geel viel mij op. Ik heb gegoogeld (was benieuwd of dit door de zwangerschap kan komen) en zie dat dat onder andere te maken kan hebben met het te weinig aan vocht tot je te nemen. Shit ... ik moet goed opletten. Ik ben altijd al een slechte drinker geweest. Herkenbaar?
Mamavan4: Wat geweldig dat alles goed is. Helemaal toppie. Fijn hoor. Jeetje, dat was ff schrikken. OEF
@zijvandehoek: als je eispong 26 dec was, en je dus van daaruit telt, ben je nu 4 weken en 5 dagen. op 28 januari ben je 6 weken en 5 dagen. dus volgens mij is een echo dan wel ok.
In dat getel ben ik ook niet zo goed... Als ik de 1ste dag van mijn laaste ongesteldheid aanhou dan ben ik nu 7 weken en 4 dagen. Echter heb ik mijn eisprong pas 4 dagen later gehad dus zou het vandaag 7 weken zijn. Dus ik ben er maar tussen in gaan zitten Klopte met de 1ste echo ook netjes (vandaag 7 weken 1 dag) we zullen zien dinsdag bij de gyn! Ik ben ook zo'n slechte drinker... Toch maar wat meer gaan doen nu...