September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

wat een ramp zeg om leuke kleding te kopen voor je zwangerschap, missetam, promiss, h&m en de hema hadden neits leuks. Ik heb wel 3 bhs voor 9 euro gescord en 2 onderbroeken bij h&m. ik heb 2 leggings en 2 jurken bij prenatal gekocht. Daar hadden ze tenminste wat. Maar de hals is zo laag dat ik er een shirt onder moet en die moet ik nog kopen...

Ik heb ook nog een dagboek gekocht om me zwangerschap in te schrijven. Leuk voor later.

@nieuwe zwangeren, welkom meiden...
    @aankomen, bij me vorige zwanger schap ben ik bevallen met 35 weken en ik was 20 kilo zwwarder geworden. ik weeg weer net zo veel als voor mijn vorige zwangerschap. veel eten heb ik nog niet. Ik ben zo vaak misselijk...heb geen trek

2. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

1 jan 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    #2442 Michelle1979, 14 jan 2010
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
    Hoi meiden,

Wat is er ongelooflijk veel geschreven.

@ Mmuisje: wat fijn dat de echo zo goed was! Lekker genieten van je Spruit :)

@ Alle nieuwe zwangeren: van harte meiden!

Bedankt voor de felicitaties :D Ik mag morgen mijn rijbewijs al ophalen... En dan even in de Range Rover van mijn mannetje karren...

@ aankomen: ik woog in het begin van mijn eerste zwangerschap 54 kilo, en ik woog 67 op het eind. Dus 13 kilo bijgekomen. En het was een 7 ponder. Dus dat zegt ook niets.
    Binnen 2 maanden was ik weer op mijn oude gewicht en kon ik mijn gewone broeken weer aan, maat 34 dus. :)

Ik hoop dat het deze keer weer zo is, want dat is toch wel fijn.

Allemaal een fijne avond.

Liefs Michelle

3. franzje

franzje Lid

25 nov 2009
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jane gecondoleerd, het is een rotziekte! Veel sterkte.

Prulleke wat heftig om met 20 weken je kindje te verliezen, ik ga hard voor je duimen dat het nu helemaal goed gaat!

Liefs

4. alien

alien Niet meer actief

Hej meiden,

Ik heb al even niets meer van me laten horen!
    Vind het moeilijk om jullie bij te houden maar zal zeker af en toe wel wat posten en ik lees ALLES wel mee hoor!

@prulleke: Welkom! Ons eerste kindje is ook overleden. Ze is geboren en overleden na een zwangerschap van 21.5 weken. Hoe vind je het om weer zwanger te zijn? Ik vind het Super natuurlijk maar kan er eigenlijk niet echt van genieten. Durf niet verder dan die 20 weken te kijken.

@kwaaltjes: Sinds gisteren echt onwijs last van mijn tepels!

@positiekleding: Dat is hier nog niet nodig. Heb ook nog wel wat liggen van de vorige zwangerschap dus denk niet dat ik veel bij moet gaan kopen gelukkig!

@MvM: Hier zijn ze niet echt onopvallend. Maakt mij niet uit maar als je hier niet wilt dat iemand het weet dan kan je eigenlijk niet meedoen. (nieuwbouwwijk in Zwolle)

@eten: Tot nu toe nog niet echt iets vreemds. Wel wat meer honger maar probeer er niet aan toe te geven. Bij mijn vorige zwangerschap had ik echt heeeeeeel veel zin in Mac donalds:$

@echo's: Super dat gisteren alles goed was! Gefeliciteerd meiden!

5. franzje

franzje Lid

25 nov 2009
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    over het aankomen probeer ik maar nog niet te veel aan te denken.
    Ik ben net met WW ruim 8 kilo afgevallen (eigenlijk nog 10 te gaan), maar alles wat er voor de zwangerschap af is, is mooi meegenomen denk ik maar!

Alle misselijke onder jullie sterkte!

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Gecondoleerd Jane83. Wat een nare ziekte is dat toch he...

Over aankomen. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap maar 5 kilo aangekomen. Toen ik bevallen was was ik meteen 6 kilo kwijt. Binnen 5 dgn paste ik ook mijn kleren weer en na 10 dgn zakte mijn kleren van mijn kont af.. Door het geven van borstvoeding bleef er niks meer van mezelf over. Ik begon mager met de zwangerschap en eindigde nog magerder, ik moest uiteindelijk stoppen met de bv omdat er niets van mij overbleef.
    Nu begin ik met 8 kg. te zwaar dus voldoende kg voor de borstvoeding dit keer. Ben benieuwd hoeveel ik nu ga aankomen, ik hoop dat het binnen de perken blijft en dat het er na de bevalling weer net zo makkelijk af gaat als de vorige keer.

Alle nieuwe zwangeren, Welkom!!

Ik moet morgen mijn bloed laten onderzoeken op eventuele antistoffen voor de vijfde ziekte. Dat wordt met spoed gedaan maar gaat minimaal een week duren. Volgende week mag ik dus ook niet naar mijn werk. Ik hoop volgende week vrijdag op een geruststellende uitslag. Ik kan er amper van slapen van de zorgen en als ik slaap heb ik nachtmerries over een vervormd kind enzo.. Brrr...
    Helaas is een eerdere afspraak met de vk niet nuttig gezien er nu nog geen bloedbaan van het vruchtje op de echo te zien is...

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

hier echt even te druk gehad om echt te forummen, maar ik ben er weer.

Jane, gecondoleerd. Wat een rotziekte is het ook.

Marieke, ik zag het net al, maar wat een verhaal zeg! Gelukkig heb je nu iig de bloedtest.

@alle nieuwelingen, welkom!

@gewicht, vorige zwangerschap niet op de weegschaal gestaan. WIl het nu wel doen, ben erg benieuwd. Voorlopig kan ik weinig anders dat de hele dag overgeven, dus op dit moment val ik af. Maak me trouwens meer zorgen over de vitamines, niet alles zit natuurlijk in pillen.

@michelle, gefeliciteerd en succes met karren.

nou, de rest moet ik maar weer rustig gaan bijlezen. Komt weer helemaal goed.

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ja , nou niet echt een vruchtje, meer een soort witte verdikking..heel ieniminie..in elk geval was het wel duidelijk dat ik zwanger ben!
    Staat ook in mn album die eerste echo!
    Aangezien ik dus elke week een echo heb kunnen jullie in mijn album zien hoe jullie beeb er ongeveer uitziet per week!:)

Wel druk hier he! Kan nog niet echt iedereen bijhouden hoor!;)

xxx

9. Seth

Seth Niet meer actief

Gewicht...
    eerste zwangerschap ruim 25 kilo
    tweede zwangerschap 31 kilo......

ennuhh echt niet door snoepen.... mijn lichaam gaat enorm hamsteren.... en ook vocht vasthouden....

En ach... ik paste gewoon weer in mn oude broeken.... :)
    alleen mn heupen zijn wat breder als vroeger, maarja. dat was na de eerste zwangerschap al... en lijkt me normaal als je een kind hebt gehad.....

10. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Michelle: Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!

@Marieke: Fijn dat je werkgever mee denkt, duim voor je dat je inderdaad een geruststellende uitslag krijgt

@Mmuisje: Wat een geruststelling, helemaal toppie je echo zo te horen!

@Jane: Gecondoleerd ik wens je veel sterkte met het verlies.

@Alle nieuwe zwangeren: Welkom en van harte gefeliciteerd.

Eten: Ik eet veel meer en heb ook heel de dag trek, probeer meer groente en fruit te eten. Ik neem nu ook standaard 2 stuks fruit mee naar het werk, om de trek op een gezonde manier te stillen. Snoepjes laat ik achterwege, ik heb ook op ZP en elders gelezen dat onlangs is ondekt dat TEveel snoepen kan leiden tot een open ruggetje.En als ik eenmaal begin met snoepen.........

11. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hebben jullie ook dat met die kou, het voelt alsof je tepels in de fik staan??? OMG wat doet dat pijn!!!!!!

Vanaf wanneer kun je eigenlijk zo'n zwangerschapsbroek gaan dragen..lijkt me met die kou eerlijk warm namelijk! haha

xx

12. laico

laico Actief lid

22 okt 2009
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was eigenlijk alleen even aan het bijlezen en wilde dan naar huis gaan maar wilde toch even op je reageren.
    Kreeg kippenvel toen ik dit las. Wat moet dat een verschrikking voor jullie zijn geweest en dat zal nog steeds wel veel verdriet geven.
    Ik kan me voorstellen dat het nu heel angstig voor je is. Ik hoop dat jouw beebje dit keer goed blijft zitten tot minimaal 37 weken.
    Een hele dikke knuf en ik hoop dat je er toch snel van kunt gaan genieten.

13. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    @ prulleke: wat jammer voor je meid dat je vorige zwangerschap zo is afgelopen.. probeer er nu maar van te genieten alleszins!

@anna123: ik heb niet het gevoel alsof mijn tepels in de fik staan ;) maar als ik buitenkom met dit weer krimpt precies mijn baarmoeder ineen van de kou, is een hele gekke buikpijn die aanhoudt tot ik het weer wat warmer heb!

@michelle: gefeliciteerd met je rijbewijs, nog iemand erbij die straks de wegen onveilig maakt :)

@jane: gecondoleerd met het overlijden van je oom, hopelijk heeft ie niet te lang pijn moeten lijden.. sterkte voor jou en je familie!

nou meiden, hier is de honger minder dan voor de zwangerschap maar heb wel vooral zin in de verkeerde dingen en als ik ergens van walg is het fruit :) wat ik wel elke ochtend doe is braafjes 2 sinaasappels persen.. lijkt me wel een goede start van de dag toch :p

ik heb me trouwens net in de solden enkele zwangerschapsbroeken aangeschaft, wel vooral van de nieuwe collectie dus de vermelding van de solden is eigenlijk irrelevant! h&m is the place to be wat mij betreft! ze zien er heel mooi uit, zijn niet duur (30eur/stuk) en zitten heerlijk! veel buikje is er uiteraard nog niet te zien maar mijn broeken zitten gewoon niet lekker meer, vandaar!

groetjes

Lola

14. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    O jee, wat gaat het allemaal snel.

@Jane gecondoleerd.

Wat betreft het aankomen - vorige zwangerschap 27 kilo. Ik was na de bevalling en de eerste week wel 16 kilo kwijt, maar het was geen pretje om met zo'n enorme reet te blijven zitten. Ik was ook niet helemaal op gewicht toen ik zwanger werd, dus dat maakte het nog eens erger.

Nu ben ik ook 5 kg overgewicht en dat ga ik zo lang mogelijk houden. Echt. Echt, hoor. Echt! Hoor je hoe hard ik het roep?

De vorige keer had ik wel vanaf maand 4 ontzettende brandende maagzuur waardoor ik de hele dag door kleine hapjes at - dat heeft wel bijgedragen aan de ellende.

Nou ja, kiezen op elkaar en gewoon volhouden denk ik maar.

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Michelle Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Mmuisje JAAA een goed echo!! Gefeliciteerd!

Jane Gecondoleerd

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    wat betreft aankomen, ik heb me niet hoeven wegen vorige zwangerschap dus uit zelfbescherming ben ik maar niet op de weegschaal gaan staan...weet trouwens echt niet wat ik nu weeg...veel iig

17. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Iedereen bedankt voor de condolaties, het is beter voor mijn oom maar het is voor mijn tante toch heel erg om zo jong je man te verliezen. Hij heeft nog geen opa mogen worden....

Ik weeg momenteel 56,5 kilo ben erg benieuwd wat ik aan ga komen. Ik sport nog wel en dat wil ik ook blijven doen zolang het goed blijft voelen.

Moet eerlijk toegeven dat ik er minder mee bezig ben om me onzeker te voelen over de zwangerschap. Dat vindt ik wel fijn, heb me er bij neergelegd en als het goed zit dan zit het goed en zie ik het 10 februari op de echo wel. Dat is ook DE dag dat we het aan ouders gaan vertellen, kan nu al niet wachten

18. immetje

immetje Lid

6 mei 2008
    60
    0
    0
    #2458 immetje, 14 jan 2010
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
    @Jane: gecondoleerd en sterkte deze dagen
    @Michelle: gefeliciteerd
    @prulleke: ik hoop ook echt dat t voor jou mogelijk is om snel te gaan genieten van je zwangerschap.

Wat betreft kleding: bij m'n 1e zwangerschap paste ik tot 20 weken nog in mn gewone kleren. Maar ik geloof niet dat ik dat dit keer ga redden:$

Wanneer vertellen jullie het nieuws aan de (schoon)ouders? Ik wilde eigenlijk wachten tot 1e echo, maar omdat dat pas half februari is denk ik eraan om het dit weekend te doen. Heb n slabbetje laten maken met de tekst: 'ik word grote zus? Ben benieuwd??

Heeft iemand n link zodat ik erachter kan komen hoe dat met de banner werkt?

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

@ prulleke, jeetje wat erg !! snap dat je nu erg "angstig"bent
    ik hoop dat dit frummeltje blijft zitten !!

@michelle, gefeliciteerd met je rijbewijs !!
    ik moet eigenlijk ook nog mijn rijbewijs halen maar ik durf niet, ben soms al bang in de bijrijderstoel:)

ik heb in 2008 de moed gevonden om rijlessen te nemen, maar toen begon mijn ziekte op te spelen en moest ik van de arts stoppen omdat het dan een gevaar op de weg was,
    heb dus 2 rijlessen gehad ( februari)
    hij zei dat ik na mijn huwelijks reis ( juni) het misschien wel weer kon proberen, maar na de vakantie bleek dat ik in ronde 1 al zwanger was, en toen zei hij dat ik ook tijdens de zwangerschap maar beter geen rijlessen kon nemen,

ondertussen is al mijn moed weg en ben ik alleen maar banger geworden, ook omdat mijn concentratie en geheugen nu een stuk minder is, waar haal ik zometeen met 2 kindjes in godsnaam de tijd vandaan om theorie te leren... en het schakelen..!! dat vind ik zoooo eng, stom hé :)

vandaag ik gelukkig bijna voorbij, ben echt heel misselijk en sleep de hele dag al een spuugbak mee, gelukkig heb ik even bij mijn ouders kunnen slapen ( uurtje )

over een uurtje komt manlief thuis van voetbal en dan gaan wij heerlijk naar bed, morgen moet manlief alweer om kwart over 5 uit bed :$ om te werken... en zoonlief word ook laatste tijd om 5 uur wakker dus het is morgen weer vroegdag :(

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik weeg nu 56 kg. Wat ik aankom maakt me niet zoveel uit maar ik ga er daarna zeker voorzorgen dat het weer onder de 58/59 uitkomt! ;)

Deel Deze Pagina