Wat leuk om echo's en foto's te kijken op de website! Ik vind het een geweldig initiatief. @happy, we lopen inderdaad gelijk. Gezellig! @jongen of meisje - ikgeef toe dat ik heel, heel graag een meisje wil. Ik heb deze keer ook het gevoel dat het een meisje zou kunnen zijn. De eerste keer dacht ik vanaf het begin dat het een jongetje was. Als ik eerlijk ben wil ik zo graag een meisje dat ik er maar niet te veel over na wil denken, want ik maak mijzelf er gek mee. Misschien is een voorspellingslijstje wel leuk op de site, maar ik wil de beheerders niet nog meer werk opleggen. Nieuwe meiden, welkom hier! Ik vind het een gezellig groepje en ik hoop dat jullie je thuis zullen voelen. Sorry, ik hou het gewoon niet goed genoeg bij om iedereen te noemen. Hat gaat zo snel!
hoi allemaal, mag ik me hier ook toevoegen? ik ben 24 jaar, en ben ongeveer 19 september uitgerekent, hebben jullie hier ook een lijstje met data? hadden we eerst wel, maar die pagina is gesloten omdat jullie hier al een bevallingslijst hebben,maar laat ik die nou niet zien...! hebben jullie t al verteld dat je in verwachting ben? wij wel, iedereen weet t sinds gister. de ouders hebben we zondag verteld, en de vrienden en collega's deze week. we kunnen zoiets niet geheim houden, we zijn er zo blij mee, en dan mag je het niet vertellen!!! we konden ook geen goeie reden bedenken om het niet te vertellen. wel veel mensen reageren zo van, ohh, dan vertel je t ook vroeg, maar wij zeggen dan, als t fout gaat, hoor je t toch ook! en soms als je t met 12 weken pas verteld na de echo bijvoorbeeld, dan gaat t soms nog mis! dus wij hebben t lekker al aan iedereen verteld! hoe voelen jullie je? ik heb nog weinig "klachten", ik heb t wel veel koud en ben toch zweterig (hormonen!!), en heb de hele dag door honger. gisteren zat mn maag me een beetje dwars, maar nu geen last meer van misselijkheid. hoop dat t zo blijft! hebben jullie al een verloskundige utigekozen? ik zou niet weten welke ik nemen moet! waar letten jullie op met kiezen daarvan? ja je ziet wel, ik wil alles weten!! gheghe, hoop gauw van jullie te horen! groetjes jet
Dochter is wel een papa`s kindje hoor. Haha wel grappig vind ik dat en soms ook handig, want als papa er is moet hij haar verschonen. Hihi ik kan er niet mee zitten hoor! Even hebben we een tijd gehad dat ze alles met papa wilde doen en niets met mama. Maar al een hele tijd wisselt ze af. Wel weet ze dat papa gekker is, als we bijv naar de brievenbus moeten dan moet ze van mij lopen en draag ik haar dus echt niet. Papa zegt 1x dat ze zelf moet lopen en draagt haar vervolgens toch! Dus het is hier ook wel gedeeltelijk door het niet consequent zijn van papa vermoed ik zo. Gelukkig zorg ik vooral voor dochter en is papa van de avonden en het weekend.
@ Dominique: goed idee, was er net mee bezig . Wil iedereen even z'n voorspellingen over 't geslacht (wat papa én mama denken) naar mij pm-en dan? Dan zet ik 't er allemaal weer op! @ Jetvg: welkom en gefeliciteerd! Hier weten mijn schoonouders en mijn zusje en haar vriend het. De rest vertellen we 't na de eerste echo (als die goed is), aankomende maandag. De vorige keer ook al vroeg verteld (met 6+2 weken) en toen is het dus alsnog misgegaan (met 12+5 weken), ik vond het eigenlijk wel fijn dat iedereen het toen wist. En verloskundige, hier hebben we geen keus, er is maar één praktijk werkzaam in deze regio, dus die moeten we wel kiezen. Maar gelukkig is dat een hele leuke praktijk, die hebben dus ook de bevalling van Milan gedaan en de miskraam.
@ hitchke Doe mij nog maar een jongen hoor hahaha De moeder-dochter relatie waar jij het over hebt heb ik zelf niet met mijn moeder en ken ik ook niet van iemand uit mijn omgeving. Wat ik juist zie is dat de dochters zich bij het puberen heel erg afzetten van de moeder en de zoons juist van hun vader. Ik was ook sinds kleins af aan echt een papa's kind. (ondanks dat mam een thuismoeder was) Misschien dat het daar ook vandaan komt dat mensen zeggen moeders en hun zoons en vaders en hun dochters? Verder ben ik van mening dat je zelf helemaal verantwoordelijk bent voor de relatie met je kind. Dus of je nou een dochter of zoon krijgt. Het een is echt niet "makkelijker" als het ander, het is gewoon anders en je zult bij allebei keihard je best moeten blijven doen.
@ Yolanthe: bij ons is 't juist andersom haha, ik weet ook van mezelf dat ik nog niet consequent ben, maar als Milan z'n pruillip tevoorschijn tovert krijgt 'ie alles bij mij gedaan *schaamschaam* en ik ben hier ook degene die gek doet en over de grond ligt te rollen en gaat stoeien met Milan. Papa ook wel natuurlijk, maar toch minder, omdat 'ie natuurlijk ook de hele week moet werken.
Hey... @ Welkom Jet en van harte gefeliciteerd!! Je loopt volgens mij precies gelijk met Dominique en mij... Wij hebben het nog niet verteld en willen wachten tot 8/9 weken. In ieder geval na het eerste bezoek aan de vk. Alleen 1 collega weet het omdat ik leidingevende ben en ze vroeg vrij om een echo te kunnen laten maken en toen KON ik gewoon niet mijn mond houden, we waren echt door het dolle heen allebei. Zij is een weekje verder dan ik... Ik heb heel bewust gekozen voor een kleine vk-praktijk. Maar 2 verloskundigen. Wij gaan in mei verhuizen (pfff!!) dus ik heb wel gekozen voor een praktijk in mijn nieuwe woonplaats omdat ik niet wil overstappen halverwege. En verder: ik voel ook niet veel. Soms zere borsten, vol gevoel, raar gevoel maar niet echt zo misselijk dat ik moet overgeven en snel duizelig.
Hallo allemaal, @jongen/meisje. M. denk dat het een meisje is, ik een jongen. Allebei hebben we eigenlijk geen voorkeur. Bij F. en M. merk ik dat die samen echt iets heel speciaals hebben. Erg leuk om te zien. Dit heeft ze ook met de vader van M. @alle nieuwe zwangere, gefeliciteerd! toch gaat het allemaal maar snel. alweer ruim 6 weken.
pfff ff door gelezen maar ben de helft alweer vergeten. @jetvg hier een site waar we alles bij houden Voor alle september 2010 mama's van ZP ook voor de andere mama to be natuurlijk. @jane, ja ik weet het van mijn bloedgroep, 1 van mijn kinderen heeft ook negatief, alleen weet ik niet wat voor letter er bij moet. @happy was het geloof ik het stelt niks voor als je een andere bloedgroep hebt je moet een keer extra bloed prikken en dat is om te zien of er ook antistoffen in je bloed zitten ofzo. ik had weer 2 pbs voor de site, die ga ik er nu ff tussen zetten. en een lijst met voorspelling is wel leuk... zou er wel bij kunnen.... zal vanmiddag eens zien of ik een soort tabel kan maken.
Ik was al bezig met een lijst voor de geslachten . Pm's kunnen dus ook naar mij daarvoor, wat mama en papa denken!
@vk kiezen: eigenlijk heb ik de dichtstbijzijde gewoon genomen. Ik ben op zich tevreden, alleen heb ik niet zo veel met die vk's. Ben ik nou raar? Ik hoop gewoon dat het goed gaat en ik wil dat kind er zo snel mogelijk uit. Het is voor mij meer een professionele relatie. De lol heb ik in mijn priveleven, en hier. Wij hebben het al aan onze ouders verteld en aan een paar goede vrienden. De rest gaan we het vertellen na de 1e echo. Mijn broer ligt in scheiding en heeft een moeilijke tiener - die vertel ik het pas als ik denk dat het goed zit, anders zit hij ook nog eens met die mk van mij. Ik zit in het onderwijs en ik vertel het daar ook maar vroeg, zodat ze ruim voor de vakantie vervanging voor mij kunnen regelen, voor na de vakantie. Conventies zijn toch veranderd, merk ik. Niet zo lang geleden wat het heel fout om het vroeg te vertellen. Nu merk ik dat er best wel veel mensen on onze omgeving zijn die het meteen vertellen. Ik vind het leuk, hoor! Ik vind het zo moeilijk om het voor me te houden! Ik vind het ook fijn om van vriendinnen te weten - ook als ze een mk krijgen, dan kan ik toch een beetje helpen en bijstaan?
@nieuwe zwangeren, gefeliciteerd, kom erbij! @voorgevoel, pff toen ik net de positieve test had dacht ik meteen dit word een meisje.... maar nu weet ik het niet meer maar als ik moet gokken, toch een meisje. Maakt ons helemaal niet uit wat het wordt. Zou wel heeel graag willen dat het gezond is maar dat geld voor iedereen! Volgens de chineese kalender trouwens een jongen hihi moet nog even wachten totdat we het weten, maandje of 8!
O ja en wat betreft het kiezen van de vk, gewoon het telefoonboek gepakt en de dichtsbijzijnde gebeld... Volgens mij is er ook maar 1 praktijk in 't dorp hier. Tot nu toe alleen aardige vk gesproken en ontmoet
Linda, ik zal je de uitkomst van kalender nog even pbén. (een meisje) @Vk kiezen. hier hebben we maar 1 club met 2 praktijken, a en b. Vorige keer B, nu weer icm gyn.
@ Lizab: heb 't erbij gezet hoor! Echt precies hetzelfde bij ons (chinese kalender is logisch natuurlijk, maar de rest ook!). @ Mejojo: ga 't er meteen ook even bijzetten!
Citroentje mooie foto! Gelukkig is ook alles goed met jullie friemel. Helaas net als bij mij geen super mooie foto zoals mojojo heeft. Maar de 1ste februari heb ik een herkansing en staat hij/zij er hopelijk duidelijker op.