September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laico

laico Actief lid

22 okt 2009
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meisjes,

Door de drukte op mijn werk niet veel tijd gehad om hier te zijn, maaaaaaaar heb weer alles bijgelezen.

Ben wel ontzettend moe nu, ga zo mijn bedje opzoeken.

@nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd!!!

@naam van baby in de buik: Frummel :D! of frummelke!

@Geslacht: ik denk een jongen en mijn vriend denkt een meisje. De chinese kalender zegt ook meisje, maar dat zei hij vorige keer ook. En ik heb toch echt een zoontje ;).

@Kwaaltjes: nog steeds weinig. Maar dan mag ik nog niet klagen uiteraard. Wel het idee dat ik meer moet plassen, maar ik drink daarentegen ook meer.
    En nog geen gewicht eraan, maar ik vond mezelf eigenlijk nog zo'n 5 kilo te zwaar. Ach ja, we zien wel.

Van de week merkte ik wel dat ik echt ergens zin in had (van die chocolade zeevruchten met praliné, jum) en ik moest er dan ook echt een hebben! En dat ding smaakte me dan ook echt :D.

Ik moet mijn banner eigenlijk aanpassen. De vk houd namelijk gewoon 28 dagen aan, omdat mijn eerste twee cyclussen opvolgend 28 en 29 dagen waren. Maar ik weet zeker dat mijn eisprong eerder is geweest en dat mijn cyclus dan 26 dagen geweest zou zijn. Maar ach, het zijn 2 dagen en ze komen bijna nooit op de dag dat ze moeten komen he ;)

@vk: hier dezelfde als de vorige keer! Vind ze super :D.

Vandaag een flinke val gemaakt! Ik gleed uit over ijs met mijn zoon in mijn hand. Die begon meteen te huilen en bij mij rolde er tranen over mijn wangen van de pijn en de schrik. Gelukkig was het bij zoonlief alleen van de schrik en maar een paar seconden, maar mams heeft nu een erg beurse linkerbil!
    Ik was wel geschrokken, voornamelijk omdat ik met toch even een beetje zorgen maakte om frummel, maar ik viel gelukkig op mijn achterwerk en dat kan best wat hebben ;).

2. Seth

Seth Niet meer actief

ZVDH...
    19 januari....
    ennuhhh heb het idd niet doorgegeven voor de afspraken lijst......
    (moet ik nog steeds doen)

hahahaha mijn vriend zei toen straks... dat ze nog niet zien aan je buik dat je zwanger bent.... en anders zouden ze het wel moeten kunnen zien aan je tieten....:$

joehoeeee........ ik heb grote(re) borsten.....
    :D:D:D

3. Seth

Seth Niet meer actief

laico
    begrijp goed dat je geschrokken bent.... zeg....
    maar wat dat betreft beter NU als als je verheen bent.....
    gelukkig alledrie goed vanaf gekomen...en tja.. die beurse bil geneest wel.... ;)
    kindjes zijn wel het belangrijkste!!

4. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik zie en voel dat mijn borsten ook groter zijn.
    Hijvandehoek ziet het niet, maar die heeft er nu helemaal geen oog voor, want die was even uit gesext na de vele verplichte dagen :D

Even een vraag in het algemeen.
    Ik cross-train sinds een aantal weken weer elke dag.
    Is dat gewoon verstandig? Of moet je daarmee uitkijken. Ik heb dat wel eens van vriendinnen gehoord die zwanger zijn, dat ze dat nu niet meer doen en weer na de bevalling beginnen!

Wat vinden gij :)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik weet niets van cross training, maar ik heb momenteel geen puf meer om te sporten. Ik ben al 2 weken niet meer geweest. Pfff trok het niet meer, misschien dat het straks weer lukt en anders maar weer na de bevalling, want ik vind het super leuk om te doen.

Bij mij ga je het al zien, mijn borsten zijn al echt een stuk groter. En ze hebben een week geen pijn gedaan en nu is het weer begonnen. Ik heb zo`n vermoeden dat ze weer groeien. Mijn buik begint ook al echt te groeien. Tot nu toe ziet nog niemand het die het nog niet mag weten. Ach nog een paar weken dan mag het wereldkundig gemaakt worden :p

6. Seth

Seth Niet meer actief

ZVDH..
    ik zou het niet doen..... en misschien niet omdat het nu niet verstandig zou zijn.... MAAR mocht het eventueel misgaan, zou MIJ constant door mn hoofd blijven spelen of het wellicht daarvan zou komen......
    (maar dat ben IK)

Zo heb ik net voor mijn eerste vmk van iemand een pijnstiller gehad.. (wist toen niet dat ik zwanger was, teste dag later positief) en later las ik dat asprines een vmk kunnen opwekken....
    en dit laat mij dus ook niet los.....

ja ik spoor niet......;) (maar dat wist je al)

7. Happy28

Happy28 Lid

12 jan 2010
    96
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Veluwe
    Nou, wij noemen het 'chineesje' omdat we lazen dat het nu zo klein is als een rijstkorreltje....

Verder heb ik nu wel veel afscheiding en ik maak me daar ook weer druk om...
    Wat dat betreft ben ik hetzelfde als Seth; maak me overal druk om en ik wil absoluut niet denken dat het mijn schuld is als er iets mis gaat of dat ik iets had kunnen voorkomen ofzo...

Wat sporten betreft: dat wil ik toch wel blijven doen alleen in een laag tempo. Je leest echt overal dat het geen kwaad kan en ik wil wel een beetje in conditie blijven! Dus ik ga gewoon op de loopband maar dan in een rustig tempo. Overigens: pas las ik ergens van een vrouw die had een half uur hardgelopen een dag voordat ze moest bevallen....De verloskundige en arts waren heel erg verbaasd doordat zij een hele sterke buikwand had, sterker dan bij andere vrouwen...
    Nou, eerlijk gezegd vind ik dit dan ook wel weer heel erg extreem, volgens mij ben ik al blij als ik tegen het eind van de zwangerschap mezelf de trap op krijg...;))

Trusten!!

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Amle welkom en GEFELICITEERD!!!

9. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    GOH, ik ben en blijf zoeken naar de juiste lengte van mijn zwangerschap.

Morgen zou ik 5 weken zijn, mijn gyn denkt gezien de eisprong datum, dat het rondt de 3 weken oud is:(

Maar nu heb ik net weer de berekening gedaan via:
    Zwanger worden en die zegt dat ik vandaag dus 3 weken en 0 dagen zwanger ben:(

(Sorry hoor meiden, dat ik er weer over begin, maar pff het maakt het allemaal zo onzeker -ook de hormonen maken mij al behoorlijk in de war, dus het laatst genoemde, is iets wat zeker goed zit).

Eerste dag laatste ms: 7 december '09 en heb een cyclus lengte van 33 dagen ingevuld. En dan kom ik dus tot die drie weken uitspraak.
    Conceptiedatum staat er met de datum: 26 december '09.

ik weet dat mijn eisprong 26 december is geweest! :(

Zie ik wat over het hormoon ... eh over het hoofd?
    Willen jullie even mee rekenen a.u.b.?

10. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Amle, GEFELICITEERD :D

11. Seth

Seth Niet meer actief

:D geloof me nou eens....
    38 weken vanaf je eisprong.....
    Je weet precies wanneer die was...

De eerste dag van de laatste menstruatie en cyclusduur is minder precies, omdat ze dan gaan "schatten" wanneer je ei was......
    (handig voor de mensen die het niet weten.....)

Wil je het met een calculator uitrekenen...
    dan pak je ficitief als datum van menstruatie 12 december...
    en geef je in 28 dagen als cyclusduur....
    (komt op hetzelfde neer)

dan geeft ie aan waarschijnlijk... 26ste eisprong...(kan ooit een dag schelen) en als datum 18 september.....:)

12. Seth

Seth Niet meer actief

Als ik trouwens uit zou gaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.... en mijn normale cyclusduur...
    dan heb ik 4 dagen na eisprong (volgens berekening) al positief getest met een gewone zwangerschapstest....

erruggg knap... :D

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    @Peace, leuk een nieuwbouwhuis!
    Die van ons is afgelopen feb opgeleverd,
    zo fijn alles naar je eigen zin in te richten!

@Zijvandehoek, jeej! vandaag jij 5 weken!
    Zou het gewoon op 5 wk houden, je hoort het vanzelf wel of je bijgesteld wordt! ;)

@Geslacht, manlief denkt een meisje, ik heb geen mening/voorkeur,
    maar manlief betrapte me erop dat ik telkens 'hij' zeg haha

@het kunnen zien, manlief zei ook eergister dat ie zag dat mijn gezicht er anders uitzag,
    Namelijk ronder! (Pffff! Nog ronder, heb al zo'n bolle toet!)

@Boobies, hier ook al groter en zwaarder, vooral van dat laatste erg last.

@Amle, gefeliciteerd! Hier ook hihi.

@Hier nu helemaal wakker, werd wakker van de dorst, toen water
    gedronken.
    Weer bed ingegaan, kreeg ik het weer helemaal warm, pyjama uitgedaan.
    Toen buikpijn, naar de wc gedaan (weer 2 testjes gedaan hihi), en nu maar op ZP.
    Kan niet meer slapen, maar kan vanmiddag gelukkig een dutje doen hihi.

Dikke knuf voor iedereen!

14. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    #2594 Miracle1984, 16 jan 2010
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
    Hoi meiden!

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd a.s. mama's!!!
    Ik kom me hier ook voorzichtig aanmelden....Gister getest (met het idee van het zal wel niet) en toen zag ik een tweede licht streepje...Me vriend op gebeld die kwam meteen naar huis. Daarna nog 2 testen van verschillende merken gedaan en bij allebei hetzelfde 2e lichte streepje. Net weer getest en het is nog geen superknal-test maar het 2e streep is duidelijk te zien! Ik zit nog wel 3 dagen voor me NOD dus test morgen nog een keer en ik denk dat het dan nog duidelijker is.....Kan het niet geloven!!!!!!!! Ik heb alleen wat gespannen ()() af en toe duizelig en steekjes onder mijn navel. Verder niet moe of misselijk ofzo. Het is echt nog zo onwerkelijk! Afgelopen kerst ben ik door mijn mannetje ten huwelijk gevraagd!!! We gaan volgend jaar mei pas trouwen, dus dan zouden we gewoon een eigen bruidsjongen of meisje hebben!(als het allemaal goed gaat natuurlijk!) Vandaag ga ik met mijn moeder naar de love&marriage-beurs....zal moeilijk zijn om mijn mond te houden!!!

Sorry voor mijn lange verhaal hihi ;) Volgens mijn eigen berekeningen ben ik uitgerekend op 28 september! Moet ik nou maandag contact opnemen met de huisarts of hoe werkt dat?

Groetjes Miracle

15. Alita

Alita Niet meer actief

Pff dames jullie zijn te snel!!!!

Over wat het geskacht zal zijn....wij hebben sterk het gevoel weer een meisje te krijgen!
    Bij mijn dcohter had ik dit gevoel voor de 20-weken echo zo sterk dat ik niet eens versteld stond van het antwoord "het wordt een meisje" ik wist het gewoon! Normaal ben ik niet zo van het voelen van iets ben nogal nuchter maar dit wist ik gewoon zo zeker.
    Nu zegt mijn vriend het wordt een meisje, hij ziet zijn leven voor zich met alleen dochters...ik ben eens benieuwd!!!

Een naam voor ons wondertje hebben wij niet zo eigenlijk....mischien na de echo maar dan is het gewoon baby, mijn dochter zegt nu al baby tegen alle kindjes op tv zzzzooooo schattig!!

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    MIracle, welkom!! Leuk hoor, en een streep is een streep, helemaal bij zoveel testen. Gefeliciteerd!

@Peace, een nieuwbouwhuis, leuk hoor. Hier een huis uit 1900. Precies het tegenovergestelde dus. :D

@boobies, merk er niks van.

Maar wel een buik! Vanochtend zei M : "ligt het nu aan mij of heb je al een buik? " ehm.. ja dus..

17. Alita

Alita Niet meer actief

@ Miracle GEFELICITEERD MEID!!!
    je kunt gewoon je vk bellen.....tenmiste bij mijn eerste zwchap vondt de huisarts het fijn om even te praten erover maar nu heb ik nog niet gebeld...

18. Alita

Alita Niet meer actief

@Lizab ja die buik gaat snel he meid....hoe voel jij je?
    Heb idd sinds gister wat last van boobies maar voor de rest zo weing kwaaltjes....ik wil er meer!!!!

19. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen,

Het geslacht van de kleine??? Geen idee. Moet eerlijk zeggen dat ik een meisje wel leuk zou vinden, maar nog een jongen erbij is toch ook niet verkeerd ;)

Een 'werknaam' hebben we nog niet. Hadden we de vorige keer ook niet echt. Ja, vaak zeggen we gewoon 'de kleine' ofzo.

Vanochtend heb ik ook nog eens getest. Met de CB digitaal met conceptie-indicator. Die geeft aan ZWANGER 1-2. Dus de 4 weken berekening klopt wel aardig denk ik.

Miracle84: gefeliciteerd.
    Vraagje: als jij 28 sept. ongeveer uitgerekend zou zijn, dat is later dan mij, ik schat mezelf op 24 sept. Maar jou banner zegt dat je verder bent dan mij?? Heb ik dan wat verkeerds ingevoerd?

ZijvandeHoek: ik zou ook gewoon de 5 weken aanhouden. Als het toch blijkt dat het korter is, dan hoor je dat later wel en kun je het dan alsnog bijstellen.

Vandaag komen mijn schoonouders op visite (wonen wat verder bij ons vandaan) en we zijn in dubio of we het al gaan vertellen of niet.... Anders moeten we nog 2 weken wachten voordat we ze weer zien... en ik ben zo enthousiast!! Haha

20. Alita

Alita Niet meer actief

@Amle he meid leuk dat je hier ook bent!!!!
    Ik zeg gewoon vertellen...waarom niet?!

Deel Deze Pagina