September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Jane1983: Ja, he het kan zooo snel gaan wat dat betreft de berichten.
    En we zijn met zovelen. Gelukkig wel YEAH.

Wil iemand mij vertellen hoe ik de lijst kan bekijken?

Mijn oma, is begin deze maand 91 geworden en ook ik kan niet wachten haar te vertellen dat er een tweede aan zit te komen.
    Eigenlijk is zij een beetje klaar met het leven. Lichamelijk te zwaar en ik begrijp haar. Maar ik weet zeker dat zij toch nog even gaat wachten met haar vertrek, als zij hoort dat er een tweede aan komt.
    Hetzelfde bij mijn nichtje die heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk zwanger kan worden, zij is ook net als de vorige keer een aantal weken voor mij zwanger geworden, maar nu op de natuurlijke manier en dat is fijn voor haar. Oma weet dát al, dus uitstel op ... ;).
    Nouja, even de echo afwachten en dan ga ik het haar vertellen.
    YEAH.

Marieke3: Wat heerlijk dat jij geen vroege vogel hebt :D,
    wat zal jij uitgerust zijn ;)
    Mijn vroege vogels (Mees), die leert steeds vaker een langer door te slapen. Vanmorgen 9 u, dat is een wonder hoor. Heerlijk.

Aggy: Zekerheid hebben, ja dat willen we graag he. Ik ben maar wat blij dat ik die misselijkheid niet zo heb. Heb en krijg genoeg andere kwalen helaas. Fijne zwangerschap toegewnst :)

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nou ik heb anders genoeg mensen gezien bij wie het heel goed gewerkt heeft,
    ook mijn nichtje van toen 1 jaar, als mijn zoontje aan het huilen was gaf ze haar dingen aan hem omdat ze vond dat hij het harder nodig had als zichzelf.
    er zijn veel mensen bij wie het juist werkt dus ik ga het zeker wel proberen, en als het niet lukt tja jammer dan, dan houd hij gewoon zijn speen, heb nooit mensen gezien die op hun 10e bij wijze van nog met een speen lopen.
    en ik heb moet ook tussen "" tekens staan, wil niet zeggen dat ik daarmee ook werkelijk het moeten bedoel,

en hij gebruikt de speen al alleen bij slapen

(sorry wil net bot over komen hoor ;) )

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    zo ik heb alles gelezen....
    ff waarop ik wilde reageren.

Wij doen geen combinatie test omdat we niks kunnen met een kansberekening, de enige manier om een definitief antwoord te krijgen is verdere onderzoeken zoals vruchtwaterpunctie of vlokkentest en aangezien die onderzoeken een risico met zich mee brengen willen we die sowieso niet doen. Dus tja dan heeft die combitest geen zin volgens ons.
    Overigens doen we wel de 20 wekenecho, niet om als er iets met het kindje mocht zijn we het weg willen laten halen maar meer om voorbereid te zijn op wat er komen gaat mocht er iets met het kindje zijn (evt operatie's snel na geboorte ed)

Yolanthe...vroeger bevallen is ook niet altijd leuk hoor, de rest heeft zeeen van tijd om te kletsen en jij hebt het druk met je baby...dus ff bijlezen lukt dan niet zo..hahaha ach ja zo heeft alles wat..

Ik was degene met een pretecho, we hebben hem vrijdag laten doen met 7 weken en het was mooi om een kloppend hartje te zien, als je meer wil zien zul je echt langer moeten wachten. Ik heb wel een echoburo uitgezocht wat geen 100 euro vraagt voor een pretecho voor de 12 weken omdat er zo weinig te zien is dan.

Over de speen, Tim heeft hem ook nog met het slapen, verder krijgt hij hem gewoon niet en ik ben in deze misschien ook wat egoistisch maar ach als hij goed slaapt slapen wij ook goed. Als je ineens de speen weg wil doen moet je dat voor de 1e verjaardag gedaan hebben denk ik en anders is het gewoon kijken hoe je het met je kind het beste aan kunt pakken. Wij wachten nu tot we Tim duidelijk kunnen maken dan hij echt te groot is voor de speen en gaan hem dan samen met hem in een doosje doen of (vond het wel een goed idee) aan een ballon omhoog laten gaan oid...

4. Happy28

Happy28 Lid

12 jan 2010
    96
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Veluwe
    Hey meiden,

Ja, ik was ook wel even bezig met teruglezen en ik ben steeds weer zó blij dat iedereen die irritante twijfels heeft...Klinkt een beetje lullig maar gedeelde 'smart' is halve smart!!!

Ik voel ook verder erg weinig tot niets dus gisteren de derde test gedaan en die was heel duidelijk: zwanger...Maar ja, aan de ene kant weet jet het nu wel maar ik zou ook graag wat meer voelen! behalve zere borsten en duizelig voel ik niet zoveel. Wel dat ik snel vol zit met eten en dat de geur van bepaalde (vooral erg zoete dingen) me tegenstaat :)

We komen net bij mijn ouders vandaan, pfff, wat moeilijk om niets te zeggen!! M'n moeder wilde al een glas wijn voor me inschenken en ze had toastjes met filé en paté, haha, normaal zit ik heerlijk mee te snoepen maar nu dus niet..Ik wil het toch eerder tegen mijn ouders zeggen dan pas met Valentijn. Ik zie mijn ouders wekelijks en ik vind het een fijn idee als ze een beetje 'meeleven' :)

Nou, zometeen komen mijn schoonouders dus dan komt de volgende beproeving, hihi!

Ik denk toch ook na of ik een pretecho ga doen, al is het alleen maar om het hartje te horen! Ach, wat een getwijfel allemaal maar het is zó NIET vanzelfsprekend dat het goed gaat....

Liefs mij!

5. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    @ Ktje
    Heey ja wat leuk! Op hetzelfde moment geklust! haha....

6. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Knap van je dat je niks hebt verteld; wij hebben het de volgende dag meteen tegen mijn ouders verteld :D kon het niet laten..met de eerste ook al niet..

7. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Hey Mejojo ook nog steeds zo misselijk? hier wel..heb net 2 beschuitjes op..hoop dat die dan binnen blijven :D

8. Popkoorn

pfff wachten duurt lang.... zusje lief is a.s dinsdag uitgerekend,
    heb er zooooon zin in dat die kleine word geboren,

haha zusje lief is zo naief... elke zondag op de vk.praktijk op sbs(??) ooh zegt ze ...kan daar zo niet tegen hé wat een aanstellen, ik ga gewoon naar boven als ik weeen heb kijk een beete tv,en jullie merken daar niets van(tegen mijn ouders waar ze woont)
    als ik denk dat ik ontsluiting heb bel ik de vk dan pers ik 3 of 4 keer en dan is ze er al:p

nou ik hoop voor der dat het zo makkelijk gaat, ik weet wel dat ik de weeen behoorlijk weg moest puffen :p

heb er iig zin in dat de kleine meid geboren word en ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet ( kan natuurlijk niet anders dan dat ze heel mooi is met mijn zusje als mama;) )

volgens mij ben ik zenuwachtiger voor de bevalling als zusje lief :p die is er nog zo rustig onder :p

9. Popkoorn

ja helaas nog steeds erg misselijk, maar ik moet zeggen, dat als ik eet waar ik zin in heb de misselijkheid het beste te doen is,
    als ik zin heb in andijvie moet ik gewoon andijvie eten ookal is het in de ochtend, dan is de kans het grootst dat het binnen blijft :p

ik hoop ook voor je dat je beschuitjes binnen blijven :p verschrikkelijk is dat... misselijk....

was alweer helemaal vergeten hoe het voelde bij zoonlief :p

10. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ik had het bij de vorige zwangerschap helemaal niet..en nu dubbel en dwars!!

haha misschien is dat wel een goed idee! ga ik zo lekker een patatje mayo halen hmmmm

haha leuk dat je zusje er zo rustig onder is..was ik ook whahaha totdat ik ingeleid werd en het infuus op standje niet uit te houden ging..maar dat is alleen maar beter! dan gaat ze lekker ontspannen de bevalling in en dat scheelt volgens mij. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent! :D

11. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Wil haar bevallingsverhaal trouwens wel horen van je haha wie weet heeft ze het wel super makkelijk of zegt ze net als ik; nooooooiiiit meer!! haha (en zie mij ;))

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben ook de hele dag door met vlagen misselijk.. bahbah
    Autorijden kan ik momenteel ook niet zo tegen :(

Morgen eindelijk de echo! Ik ben zo zenuwachtig (en mannetje ook). Gelukkig mag ik er al om 9 uur smorgens heen.
    Duimen jullie voor ons op een mooi kloppend hartje? :D

13. Popkoorn

haha nou ik heb er 21 uur over gedaan en het was zeker geen pretje maar zei toch na de bevalling, schaaaaaaaaaat;);););) wanneer gaan we voor de 2e :p

ik hoop iig wel voor haar dat zij er geen 21 uur over doet

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hahahaha, die reactie van je zusje mejojo. Ik zou tekenen voor zo'n bevalling:) Ik hoop voor haar dat het ook zo gaat lukken:)
    Mijn advies was ook niet belerend bedoeld hoor maar ik heb het op mijn werk vaker voorbij horen komen en dat is bij die ouders allemaal niet goed afgelopen, ik wilde je die ellende besparen. Die van de speen afgeven uitzichzelf heb ik ook gehoord maar ook het verhaal later dat hij weer terug werd gepakt door de kindjes. Ik hoop voor je dat het bij jullie goed gaat werken. Dat zou heel fijn zijn. Het is al zo'n ellende om ze er af te helpen.
    Mijn dochter was hem verloren en toen kreeg ze geen nieuwe meer van me, een paar dagen lang ellende en daarna was het over. Ze was toen rond de 2,5 geloof ik.

Oh vosje wat spannend morgen! We duimen hoor!

Ik krijg helemaal trek van die patatjes met mayo die voorbij komen zeg.

15. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    haha nou ik heb dat een maand of 2 later wel weer gezegd (wanneer een tweede) maar net na de bevalling....nee...toen nog niet :D

Succes morgen Vosje zag op de site al dat je morgen moet voor de echo spannnnnnnend!!

16. Happy28

Happy28 Lid

12 jan 2010
    96
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Veluwe
    Natuurlijk gaan we voor je duimen Vosje!!!
    We gunnen elkaar volgens mij allemaal het beste: een kloppend hartje en een goede zwangerschap. :D

17. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Sorry, dat was ik haha :D erg he heb er al een hele tijd zin in maar wil zo gezond mogelijk eten (veel aangekomen laatste zwangerschap) maar nu inmiddels bijna 2 kg afgevallen door het overgeven ;) dus dat patatje kan er nu wel bij haha

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Bedankt meiden!
    Ik kan haast niet wachten ons kleine wondertje te mogen bekijken :D
    Is toch net of iemand even een luikje open doet en je kort een kijkje naar binnen laat werpen haha

19. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Inderdaad! Loekie moet morgen ook, ook vast heel veel succes en plezier! en we hopen op super mooie echo's morgen :)

20. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Spannend he Vosje zou het liefst iedere dag even kijken :)

Deel Deze Pagina