Hallo allemaal! @ nieuwe meiden: welkom!!! @ eind augustus meiden: BLIJVEN! Hoe komt het dat iedereen hier al zo vroeg een echo krijgt??? ik heb 1 februari mijn intake bij de vk en dan pas maken ze een afspraak voor een echo. Dat doen ze pas tussen de 10 en de 12 weken...Dat duurt nog zó lang... Waarom hebben de meesten hier de echo al vóór 10 weken? Pff, 'k vind het echt balen hoor :x Wat zouden jullie doen? Ik heb trouwens antwoord van de vk over de koffi een de vitamine..Ik zal zo ff proberen te knippen en plakken zodat jullie mee kunnen lezen en er misschien nog wat aan hebben! Tot zo!
Bij mijn VK doen ze eerst de termijnecho en dan de afspraak..heb geluk..mag met 8.5 week. Verder kun je hier een echo laten maken wanneer je zelf wilt (bij een echobureau en tegen betaling)
Hieronder dus de antwoorden van mijn vk: Je eerste vraag: in fruit zitten behalve gezonde vitamines ook natuurlijke druivesuikers. Teveel daarvan is niet goed, vandaar de 2 stuks (een enkel keertje 3 kan geen kwaad); daarnaast mag je een multivitamine voor zwangeren gebruiken zoals je nu doet, dat is extra, zitten geen druivesuikers in en wel nog andere vitamines en bouwstenen die je nodig hebt. 2 Koppen koffie is inderdaad het maximum. Je mag wel nog bijv 2 of 3 koppen cafeïnevrije koffie drinken, dat is geen probleem. Het gaat namelijk voornamelijk om de cafeïne, ook in grote hoeveelheden thee. Probeer eens uit of je van water een gewoonte kan maken, dat is wel heel gezond... Liefs voor allemaal!
Happy, hier ook nog geen afspraak hoor voor de echo.. Ik mag 3 febr. naar de vk en krijg dan een verwijsbrief voor de echo mee.. Dat duurt nog zooooo lang... Pffff.... Ik wil een luikje in mijn buik... Ik heb vandaag het idee dat ik grieperig word.. Ik voel me echt niet lekker. Heb het idee dat dat niets met de zwangerschap te maken heeft... Anders is het een zeer nare misselijkheid...
Hoihoi! Allereerst... @Loki: Veel sterkte meid... @Nieuwe meiden, GEFELICITEERD en welkom! @Vosje, mooi echo! @MvM, ga er over nadenken! Vandaag gewerkt maar steeds mijn gedachten ergens anders hihi! Heb ook even mijn huisarts gebeld om door te geven dat ik zwanger ben. Morgen ga ik de VK bellen. Ga nu even sporten! Tot straks!
Hihi, dat zou wel leuk zijn ja! Ik heb vanmiddag de echo gehad - SUPER! Vond t geen garnaal, maar meer een gamba wat mooi aan t knipperen was en dus t hartje klopt! Ze kon totaal geen termijn bepalen, maar pastte goed bij 6.5-7 wk. Morgen de foto voor jullie, scan ik m op me werk in Woensdag ga ik de vk bellen voor een intake en hopelijk snel weer een echo! Zooo blij
@ koffie, hihi bedoelde dus dat ik het vind stinken hahah @mejojo,gefeliciteerd tante! ennuh klinkt lekker die taart hihi @Peace, daar waar de regering regeert hihi @vet haar/ puistjes, puistjes zijn juist een stuk minder! Normaal zit ik onder de pukkels, ook zo'n fijn symptoom van pcos. Vet haar heb ik altijd al gehad. @bereke, jeeeeeeeeeeeeeeeej misselijk en zuur, je bent echt zwanger!!! @Elif, sterkte, hoop dat ie de volgende keer door het dak schiet zo hoog! @Loki, heel veel sterkte, en hele dikke knuf. @Dara, beterschap! @nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd!!! @Vosje, mooi boontje! @Wendy1983, supertest! @MvM, ga morgen bellen! @Jizzy, welkom, oei wel ff schrikken, verder wel alles goed nu? @Happy28, ik krijg een vroege echo, omdat ik hiervoor een vmk heb gehad... Heb het vandaag aan mijn teamleider verteld, zij zag het wel al aan me, maar vond het wel vreemd dat ik nu al zoveel vocht vasthou, dus moest van haar een afspraak maken met de HA, dus die heb ik voor morgenochtend nu staan.
Maar volgens mij moet je wel goed zoeken naar een echobureau die al vroege echo's doen. Hier in de buurt vooral vanaf 12 weken of 16 weken. En ik heb er één gevonden die doen het vanaf 8 weken maar vroeger kan ik niet vinden hier in de omgeving! (Omgeving Arnhem) :x
Meiden... Ons kindje leeft!!!! Ik kan het haast nog niet geloven... Om kwart over 4 de afspraak bij het diagnostisch centrum. Mijn ogen rood en gezwollen, verdrietig kijkend naar een jonge meid met dikke buik. Waarom mocht het voor ons niet zo zijn? Het enige wat ik nog durfde te hopen was dat er geen curretage nodig was en mijn lichaam het zelf kon. Meer hoop was er niet. En als je mijn bloedverlies gezien zou hebben, zou níemand meer hoop gehad hebben... Een tampon per uur was niet genoeg, het lekte gewoon door in het maandverband. Om nog maar niet te spreken over de vieze, grove stolsels die meekwamen, bijna zo lang als een wc papier velletje!!! Excuses, hopelijk houden jullie je eten binnen.... We kwamen binnen en de echoscopiste vroeg "Een beetje bloed verlies, zag ik?" "Uhh, een beetje? Dit is goed voor 3 menstruaties, ik denk dat ik leeg ben...". "Gaan we eerst even uitwendig kijken, en als het niet duidelijk is inwendig". Ái, dat wordt ene genante, bloederige partij, zei ik nog, grappig proberend..... Ik ging liggen, gel er op en ze ging zoeken. Ik vertelde dat we een week geleden een kloppend hartje hadden gezien (in de hoop dat ze me zou geloven als ze nu niets meer zag, die inwendige echo zag ik écht niet zitten...) en ze zei "Die zie ik nu weer!" Het was dat ik lag, anders viel ik van mijn stoel. "Kijk maar" en een fel kloppend stipje van ons kleintje verscheen in het scherm. Ik heb onbeschamend een partijtje gehuild van blijdschap en ze kreeg het door mijn huilend geschok maar niet voor elkaar een meting te doen Nadat ik wat rustiger werd en een grote glimlach op mijn gezicht had vertelde ze dat de meting perfect was. Er was geen 'schade' meer te zien waar het bloedverlies door veroorzaakt was, dat kon al wat ouder zijn en opgehoopt (vandaar de stolsels). Het bloeden zal nog even aanhouden want ze zag nog 2 'ballonnetjes' bloed die er nog aankwamen maar dit zat niet bij het kindje in de buurt. "De kamer waar het kindje in zit is helemaal veilig". Goed, snappen doe ik het niet maar wel op mijn blote knieen danken dat onze kleine er nog is!!!!!! Ik wil jullie bedanken voor de lieve berichtjes hier en via pb. Daarna meld ik nog wel even dat ik de komende weken een beetje 'op afstand' blijf van het forum. Ik lees zoveel negatieve dingen dat ik zelf nouwelijks nog een 'blij' gevoel kan hebben puur door de onzekerheid, dat kan nooit goed zijn voor mezelf en het kleintje. Ik blijf wel geregeld bij lezen maar julie zullen me dus iets minder zien posten hier. Allemaal een hele fijne zwangerschap en hopelijk hebben we állemaal een lief frummeltje in onze handen in september!
wat een ONGELOOFLIJK maar super leuk bericht loki, jouw kindje zal een vechtertje zijn, vertel hem/haar dit maar later... sterk persoontje, hij klampt zich goed vast !!!
Bij mij is het medische indicatie, dus wordt het gewoon door de gyn gedaan, waar ik onder behandeling bij ben. Weet even niet welke meiden een pretecho zo vroeg hadden, maar even vragen waar zij het hebben laten doen.
Wat een verhaal Loki, en wat een ontzettend goed nieuws!! Hier geen bloed of iets dergelijks te bekennen, behalve dan af en toe roze vloed..... Ik heb volgende week maandag de eerste eco, maar dat is ook omdat ik in de MMM loop.