September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    hier dus nog 1 uit het regenachtige zuiden....

Liza ik ga niet meedoen aan moeders voor moeders....heb ik bij Tim ook niet gedaan en moet zeggen dat ik geen zin heb in dat gedoe...en ja ik weet dat het voor een goed doel is ;)

Nog zo'n discussiemaker, ik ga ook meteen flesvoeding geven......bij Tim ook gedaan en dat is me goed bevallen.

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo allemaal,

Ik wil me ook graag hier aanmelden. Volgens mijn berekening ben ik op 7 september uitgerekend. Ik wil het verder nog stil houden, heb nl vorige maand (24 november) een miskraam gehad, nu dus gelijk weer zwanger! De verloskundige had gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap een echo zou krijgen met 8 weken. Vanaf dan ga ik mijn banner aanpassen en dan mag de rest van het forum het ook zien :D.

Ik ben trouwens 28, getrouwd en heb al een zoontje (Jayden) van net 3!

groetjes Lisette

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

setje welkom en gefeliciteerd, ik heb vorige maand ook mk gehad( 22 nov)en ook meteen weer zwanger,

@ citroentje, haha ja de fv is echt een discussiemaker hé;) ik mag geen bv geven ivm prednison. had ergens halve wege mijn zwangerschap een voorlichting, dus ik dacht ach ik ga er wel heen, zeg ik meteen dat ik fv ga geven en mijn eigen merk wel mee neem, nouwwww wat was dat mens boos op mij zeg ... ik zou geen goede moeder worden als ik mijn kind nu al zo "verwaarloos" dan moest ik maar gewoon de eerste 3 maand van de prednison af omdat bv de eerste 3 maand het belangrijkste zijn.

zonder prednison kan ik niet lopen, mijn armen bijna niet bewegen en doet werkelijk alles mij pijn.... wat is dan beter voor zo'n kind. fv en een mama die zich goed voelt... of bv en een mama die niet voor hem kan zorgen.

maar ook daar was die verpleegster het niet mee eens,ze vond dat ik mijn eigen niet voorop moest stellen, achja... zo zijn er altijd van die mensen die me vragen waarom ik niet "gewoon" even stop met medicijnen.

@ iedereen, hoe voelen jullie je ? komen de kwaaltjes al langzaam op gang ?

* ontzettend emotioneel
    * sneller aangebrand
    * pijnlijke tepels
    * met vlagen misselijk
    * gespannen buik
    * voel me opgeblazen
    * meer moe
    * sterkere geur ( de vieze geuren vallen mij het meeste op :p)
    * vind sommige eten opeens anders smaken

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hey allemaal, ik wil me ook graag bij jullie aansluiten als dat mag.
    Ik ben 1 september uitgerekend van de tweede.
    18 januari heb ik mijn eerste echo bij de VK.

Gelukkig tot nu toe (afgezien van maagzuur) geen klachten.

5. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    wil een van de dames even een nieuwe lijst plaatsen, als ik te lang op een pagina zit hangt me pc, dus voor ik alle wijzigingen heb doorgevoerd dan kan ik de pc opnieuw opstarten:x:x:x:x

6. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    vosje en setje welkom en gefeliciteerd!!!

Oooh citroentje wat leuk, hihi

mejojo:
    hier ook erg opvliegend, gevoelige borsten en ook een opgeblazen gevoel(pfff had een wat strakkere onderbroek aan maar deze maar uit gedaan, zat echt niet fijn)

dames die zwanger zijn van de 2e? wat doen jullie gaan jullie de babykamer van de eerste gebruiken?? Manlief vroeg net of ik geen nieuwe wilde(tuurlijk wel, maar vind ook wel zonde)

7. Popkoorn

ktje: wij laten de babykamer de babykamer ( commode heeft zoonlief toch niet meer nodig,)

wij kopen een peuterkamer bij de ikea. ( kast en peuterbed)
    en mijn broer heeft een dochter van 2 die nu over gaat naar het andere bed en die heeft een ledikant van de ikea dus die gebruik ik dan eerst voordat hij naar het peuter bed gaat,
    en dan koop ik gewoon een leuk kleed ofzo voor op de grond waar hij met blokken of auto's op kan spelen.

oh en voor ik het vergeet : vosje2000 welkom en gefeliciteerd :D
    1 sept is wel goed vol ;) haha

8. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    ja ik denk dat ik het kamertje ook houd, al kriebelt het nu wel, nu meneer dat vroeg hahaha. Nee ik denk dat ik tevreden ga zijn met een hangwiegje en verder ander kleurtje op de muren en spullen anders neerzetten, beetje pimpen zeg maar

9. Popkoorn

bij ons gaat zoonlief naar een andere kamer daar het ledikantje van mijn broer + kledingkast ikea + speelhoekje maken.
    beetje inrichten. mooi kleurtje geven. en babykamer blijft gewoon de babykamer.
    denk dat ik de kleur gewoon hetzelfde hou, maar indd wel anders inrichten. en andere decoratie.

ik denk dat het wel handig is om zoonlief af en toe al op die kamer te laten slapen of niet ? heb gehoord dat sommige kinderen anders de baby de schuld gaan geven dat hun kamer is "afgepakt"

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @setje en vosje2000 Welkom en van harte gefeliciteerd! Geniet ervan.. :)

@voeding Zoals ik er nu naar kijk, wil ik wel kolven en dat in de fles geven. Maar wil niet echt borstvoeding gaan geven. Wie weet dat ik er tegen die tijd anders tegen aan kijk hoor. ;)

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    welkom nieuwe meiden!

@ kwaaltjes: eigenlijk alle kwaaltjes die mejojo noemde heb ik ook wel ;) Begint dus echt ergens op te lijken ;)

@ babykamer: de commode en het ledikantje gaan naar de baby en Thomas krijgt een peuter of meegroeibed. Ik weet nog niet of ik Thomas in zijn huidige kamertje laat, of dat we hem naar de wat grotere kamer doen en de baby in het kamertje van Thomas... Lastig..

@ voeding: ik wil borstvoeding graag proberen. Bij mn eerste heb ik alleen wat kunnen kolven, omdat hij nog 5 weken in de couv lag in het ziekenhuis. Hij kreeg dus mijn borstvoeding (voor zover er iets uit kwam) door de sonde. Aangezien ik ooit een borstverkleing heb gehad, zal ik waarschijnlijk niet volledig kunnen voeden, dus zal altijd een mengeltje worden van bv en fv...

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hallo daar ben ik weer! :)

Ik heb inmiddels alles gelezen (vluchtig, het was zo veel), maar ik ben het meeste ook al weer vergeten. Wat een kletskonten zijn jullie! Wel gezellig hoor! :)

Ik zal me even voorstellen: ik ben Linda, 23 jaar, woon samen met vriendlief (34 jaar) en Milan (17 maanden) en ben nu voor de 3e keer zwanger. De tweede zwangerschap is fout gegaan bij 12 weken en 5 dagen, dus het is wel even extra spannend nu! Maar wel heeeeeel leuk.

Hier nog geen kwaaltjes, waar ik eigenlijk behoorlijk van baal, omdat je dan pas echt goed merkt dat je zwanger bent. Ook geen moeders voor moeders hier, want ze halen het hier niet op en ik heb geen auto. Vorige keren wel meegedaan, toen had ik nog wel een auto.

Ik ben trouwens uitgerekend op 6 september denk ik. Morgen de verloskundige maar eens bellen, ik denk dat ik over een week of 2/2,5 al een echo krijg, ivm de miskraam! :)

En alle nieuwe zwangeren: welkom hier en natuurlijk van harte gefeliciteerd!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow, ik zie net dat er nog meer vragen zijn gesteld ;).

Babykamer: de nieuwe baby krijgt Milans kamer. Voor Milan staat al een peuterbedje klaar (hij slaapt nu nog bij ons in bed) en een commode (ladenkast) en kledingkast. Milan heeft zijn ledikantje nooit gebruikt ;).

Borstvoeding: ga ik zeker weer geven (als het weer lukt). Milan krijgt ook nog bv, maar daar wil ik nu wel binnenkort mee gaan stoppen.

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Vosje, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap

Ktje, hier gebruiken we ook gewoon weer dezelfde babyspulletjes. We hebben toevallig zondag een juniorbed voor F gekocht.

Citroentje, hier weet ik het nog niet. Vorige keer is borstvoeding niet erg goed gegaan en vooral het kolven vond ik een drama. Als ik heel eerlijk ben voelde ik me ook erg opgesloten door het geven van borstvoeding (oei.. kan het ook niet helpen). Ga er nog goed over nadenken. Wil ook niet erg ego zijn, maar volgens mij doet een kindje het net zo goed op de fles.

@symptomen, heb niet het idee dat ze veel erger worden, maar ze zijn er wel.

bij vlagen misselijk/maagzuur
    gevoelige borsten
    ontzettend emotioneel
    moe

ehm.. Nou, meer weet ik er zo ook niet.

Ik zal me ook nog even voorstellen. Ik ben Liza (al is dat niet mijn echte naam) 23, getrouwd met M (26) en moeder van F. En ik ben nu dus zwanger van de 2e. `1e ronde na verwijderen mirena, daardoor wel wat spannender voor mijn gevoel. (je hoort vaak van die verhalen dat het na verwijderen mirena sneller fout gaat)

Ga nu lekker mijn bed in. Ben kapot..

15. anja25

anja25 Actief lid

23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    Hoi meiden kan het nog steeds niet geloven maar wij zijn zwanger,dus ik kom gezellie met jullie meekletsen,

In de rustpauze zijn wij zwanger geraakt. we zaten al volop in de medische molen en we zouden in januarie weer starten met de behandelingen.
    Maar voel me schuldig het kerst weekend heb ik wat wijntjes gehad en biefstuk en varkenshaas wat niet goed doorbakken was.
    Normaal gesproken drink ik nooit na me ei, en nu omdat het kerst was tocht wat wijntjes gehad en dan juiste deze ronde zwanger raar he.ik moest zondag ongie worden maar niks gister een positest en vanmorgens en nog dikkere posi test. GEWELDIG..

Ik kan het nog steeds niet geloven.. en ben nog steeds bang om alsnag ongie te worden, hebben jullie dat ook??

Groetjes anja

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja Anja, hier ook! Elke keer als ik naar de wc moet (erg vaak ;)) ben ik ben dat ik ongi geworden ben. Maar gelukkig tot nu toe nog niet! En niet schuldig voelen hoor, je kindje krijgt daar helemaal niks van, tot 6 weken zwangerschap kan je eten en drinken wat je wil, omdat er dan nog geen bloedcontact is tussen jou en het kindje. En welkom en gefeliciteerd natuurlijk! :)

@ Lizab: leuk, nog een jonge mama! Zijn er vast wel meer hier, maar weet 't zo even niet ;). En als jij je beter voelt bij flesvoeding is dat toch prima! Volgens mij is het voor het kindje het fijnst als zijn/haar mama zich goed voelt, toch?

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh leuk weer een aantal nieuwe...gefeliciteerd!!

euhmm ff denken...

Babykamer blijft hier babykamer, Tim gaat naar (wat nu) onze kamer is en krijgt dan een 1 pers bed wat we aan de achterkant nog wat opvullen zodat hij niet "verdwaalt" in bed.

Klachten:
    moe
    gespannen borsten
    soms misselijk
    veel plassen
    wazig voelen

enne ja Yolanthe en ik kennen elkaar van de vorige zwangerschap... hoe toevallig!!

18. anja25

anja25 Actief lid

23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hoi meiden

jaja de babykamer heb ik in gedachten al helemaal ingericht hahaha, maar goed ik zal blij zijn als de eerste 12 weken voorbij zijn, ik denk dat je dan pas echt gaat genieten van je zwangerschap. ik durf nog niet echt blij te zijn.
    hebben jullie trouwens al wat gekocht voor de kleine.

Mijn kwaaltjes.
    Raare steekjes en gevoel in de buik
    Iets gevoelige borsten
    ik ben al 5 morgens om 5 uur wakker
    Ik ruik veel beter
    Gevoelig tandvlees met poetsen
    Puistjes

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    1 september - Mejojo - 2e kindje
    1 september - Loki09 - 1e kindje
    1 september - Pisum - zoontje sept '08
    1 september - Wen1975 - 1e kindje
    1 september - Yolanthe - dochter dec '07
    1 september - vosje2000 - 2e kindje
    2 september - ktje - dochter sept '08
    2 september - Rimar - 1e kindje
    3 september - marywoods - 2e kindje
    3 september - sabineramp - 2e kindje
    3 september - Hitchke - 1e kindje
    3 september - Citroentje - zoontje dec '07
    6 september - Lizab - dochter jan '08
    6 september - Linda86 - 2e kindje
    7 september - setje - 2e kindje
    9 september - mmuisje - 1e kindje
    ? september - liesamber - 3e kindje
    ? september - YasmineS - 2e kindje
    ? september - anja25 - 1e kindje
    Afspraken:

04 januari - ktje intake VK
    13 januari - mejojo gyn+echo
    14 januari - mmuisje echo
    18 januari - vosje2000 1e echo
    19 januari - Loki09 intake VK
    19 januari - sabineramp intake VK
    21 januari - Rimar intake VK
    25 januari - Pisum gyn + echo
    25 januari - MaryWoods gyn +echo
    25 januari - Citroentje intake VK
    26 januari - Loki09 1ste echo
    26 januari - Lizab intake VK
    26 januari - Wen1975 intake VK
    28 januari - Hitchke gyn
    5 februari - Wen1975 1e echo
    6 februari - Citroentje 1e echo
    16 februari - sabineramp 1e echo

Lijstje weer aangevuld, zover bekend. Jullie zijn allemaal vrij om dat zelf te doen hoor. :p

@klachten Nog steeds niet veel eigenlijk. Opgeblazen buik, al wat opgezetter, af en toe maagzuur maar verder niet. Ow ja volgens mijn vriend ben ik opvliegender. :)

@babykamer Nog echt geen idee, maar morgen willen we even naar Ikea om te kijken en op de terugweg langs babydump. Nee echt, alleen kijken en niet kopen. :D

20. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

7 jan 2006
    270
    0
    0
    ook nog even een snel berichtje plaatsen.. Ik heb al 2 kids rondlopen, dus kom ik soms wat tijd tekort om hier dagelijks aanwezig te zijn, toch lees ik graag en aandachtig wat jullie hier allemaal neerzetten hoor ;) Verder wil ik even kwijt dat ik normaal voor 5 september uitgerekend ben, gisteren bloedresultaten binnengekregen en had hcg van 714, en 4 februari ga ik voor de eerste echo :) ondanks dat het ons derde spruitje is, toch weer ontzettend spannend om dat wondertje weer op dat kleine schermpje te zien ;) :) Verder weinig klachten, enkel wat vollere borsten ( manlief vind dat helemaal niet erg lol) en sneller moe.

Ik hou jullie in de gaten en kom regelmatig een keertje meekletsen :)

Liefs Lies

Deel Deze Pagina