nouja.. al vond ik de zwangerschappen opzich zwaarder dan bevallen.. bij nummer 1 erge BI.. 2 nog meer... dus wat zal deze brengen.... achja makkelijk bevallen, met uitelkaar gevallen bekken
is niets ergs aan hoor bevallen, en mijn zwangerschap was super buiten last van de gebruikelijke kwaaltjes had ik na de 12 weken eindelijk helemaal geen last van mijn ziekte !!!! echt helemaal niets ik voelde me zoooo ontzettend gezond tot de 30 weken, toen kreeg ik longvliesontsteking ( is ook een verschijnsel van sle) na infuus AB weer goed, maar toen kreeg ik last van zwangerschapsjeuk( icp) met 38 weken zou mijn kindje gehaald worden, was gelukkig niet nodig want meneer kwam een maandje te vroeg, ( eigenlijk was ik stiekem heel blij want de jeuk was echt meteen verdwenen ! ) om 3 uur snachts braken mij de vliezen, om half 7 begon ik onregelmatige weeen te krijgen, om 4 uur smiddags kreeg ik weeopwekkers zodat ze regelmatig zouden komen om 16.30 ( met maar 2cm ontsluiting) kreeg ik een ruggenprik zodat ik mijn bevalling zelf kon doen ( anders zou ik tijdens de bevalling misschien wegvallen en dan zou het ks worden) nou die prik hielp volgens mij geen zak want wat deden die weeen nog een zeer toen ze eenmaal op gang waren !! om 23.15 kreeg ik het idee dat ik moest persen, het deed echt onwijs zeer zuster geroepen zeggen wat er aan de hand is:zegt ze : ooh jij moet poepen !! ik zo nee niet waar !! jawel zegt ze , heb jij hier opleiding voor gevolgt ? ik wel en ik weet dat jij nu geen 10 cm ontsluiting hebt en dus geen persweeen, een uur geleden had je nog maar 7 cm dus dat kan niet jij moet gewoon poepen, en ik was boos...!!!! stom mens was dat zeg, kwam gelukkig net mijn gyn even een kijkje nemen, en jawel hoor, ik had persweeen volledige ontsluiting 23.30 mocht ik persen, en om 23.42 was hij er al ik heb er in totaal vanaf het breken van de vliezen 21 uur over gedaan, en dat is het enige wat van mij wel anders mag bij aankomende bevalling.... 21 uur duurt me toch te lang haha
@Hitchke: je hoeft niet bang te zijn hoor, iedereens bevalling gaat anders. en je kunt je er toch niet echt op voorbereiden, dus maar gewoon over je heen laten komen.. bij mij duurde het in totaal 14 uur. het enige 'nadeel' was dat ik helemaal geen persweeen voelde. dus ik had geen idee wat ik moest doen, en daardoor duurde het 'persen' 2,5 uur. ze wilden bijna een keizersnede doen, maar gelukkig was ik nog fit genoeg en heb ik het zelf kunnen doen. afgezien daarvan viel het mee, ik had geen knip/scheur of pomp dus @marywoods: wauw, wat een erg verhaal! nou dan kan het nu alleen nog maar beter gaan! @seth: heerlijk zo'n snelle bevalling! dat was van de 2e neem ik aan? en hoe lang duurde de 1e?
oh ik heb trouwens geen bloedverlies meer gehad, dus het lag ws aan de sex ja... voortaan maar wat voorzichtiger aan doen
hi, zijn hier mensen met temp. ervaring... zouden jullie dan even naar mn topic willen kijken.... http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/182373-toch-vroeg-ei-gehad.html#post6264744
@Sjan Welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan! Ik ga zometeen naar mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden) en dan gaan we het hem vertellen dmv een cadeautje. Ik ben echt bloednerveus voor zijn reactie. Ik denk wel dat hij erg blij is, want hij verwacht het totaal niet. Hij zei een tijdje terug een keer dat hij nooit van zijn eigen kinderen opa zou worden, dus het maar met stiefopa moest doen. Hij moet eens weten...
@seth: ik heb temp ervaring (zie kaartje onderschrift) ik denk dat je ei op dag 15 is geweest. dag 10 vind ik erg vroeg en ik vind de temp stijging daarna niet spectaculair (en gaat ook weer naar beneden). bij dag 15 en daarna is het pas goed omhoog. je hebt op dag 10dpo dan wel vroeg positief getest, maar misschien maakt jouw lichaam heel snel HcG aan ofzo oh ja, of het is natuurlijk zo dat je een korte luteale fase hebt. hoe lang waren je vorige cycli? en wanneer was je ei toen?
sjan: welkom en van harte gefeliciteerd join the club seth ik heb geen verstand van tempen, sorry kan je daar niet mee helpen, ik heb met ovu testen gewerkt en had op 9 dec mijn eisprong, ik heb 19 dec positief getest dus 10 dpo wen1975 : veel succes straks hij zal het vast geweldig vinden, al helemaal als hij het niet meer verwacht ( misschien was die opmerking van hem wel een kleine hint haha )
Jeetje meiden, wat is er enorm veel bijgepraat hier. hahaha. Marywoods, wat een verhaal zeg. Ben vast vor je aan het duimen dat het deze keer beter zal verlopen. Hitchke, niet te druk maken hoor. Bevallen moet je toch. @huisartsen, ik heb een erg fijne arts, wist niet alles, maar als hij het niet wist dan pakt hij er gewoon 3 boeken bij om het samen met mij in op te zoeken. Hier heb ik trouwens wel een medische indicatie, maar mag de controles gewoon bij de VK doen, en wel 1 of 2 keer naar de gyn. Vind het bij de gyn erg zakelijk dus ben hier heeel blij mee. Wel een ziekenhuisbevalling met antibiotica dus. Vorige keer een super snelle bevalling gehad (3,5 uur) Ik moest in tegenstelling tot de rest bellen zodra het begonnen was, omdat ik moest bevallen met een antibioticainfuus. Dus we belden net na boer zoekt vrouw, hup naar het ziekenhuis, 2/3 centimeter ontsluiting (had echt nog geen erge pijn) toen 1e infuus antibiotca, weeenopwekkers, pompje met pijnstilling en gaan met die banaan. Ik ben drager van streptokokken waardoor de bevalling bij voorkeur niet te lang mag duren. Dit nam de VK van het ziekenhuis dus wel erg letterlijk. in ieder geval na 3 uur kreeg ik in een keer een 'andere' wee. Tegelijkertijd stond de hele kamer vol personeel, want F. haar hartslag viel weg tijdens wat dus een perswee was. Dus hup naar de verloskamer verdoving, knip en bij de 2e wee is ze geboren. We moesten wel nog een aantal dagen in het ziekenhuis blijven ter obstervatie. @ alle nieuwelingen, welkom! (sorry, kan echt de namen niet onthouden!) Hitchke, werken bij jamin. hmmm.. Kreeg je dan ook regelmatig snoep mee naar huis oid? Pisum, fijn dat er geen bloedverlies meer is geweest, Mejojo, zou zomaar kunnen dat jij de jongste bent. Wat een rotHA trouwens. Linda, 86 zie ik, dan zijn wij idd even oud. Seth, sorry, ook geen verstand van tempen. Wen, spannend en veel succes! @all: wat doen jullie met oud en nieuw? Wij zouden naar mijn schoonzus, maar dat is 1,5 uur rijden, grote kans dat we met dit weer dus niet gaan.
mijn "normale" cyclus is 32 dagen.... Vorige maand was een cyclus na een vmk.... ik weet dat toen ik zwanger raakte van mijn dochter ik een ei op CD 12 heb gehad.... (achteraf ook bevestigd met de echo..) het gekke ik schreef hier nog op het forum dat ik op cd 10 ontzettend pijnlijke borsten had... ik had ook waterige afscheiding... en ook mn bmm was hoog en zacht...... ik heb dit later uit FF verwijderd omdat ik dacht dat dit onjuist was... (idd ei veel te vroeg..) het vreemde is dat mn persona testen vanaf CD 18 al wat donkerder begonnen te worden.... terwijl ze dus mn ei gemist hadden.... nu ook die belachelijk vroege test... (die van 6 dagen voor nod... met een test die maar vanaf 4 dagen voor nod kan..) terwijl ik met mn zoon pas op CD 35 positief testte... het klopt dus eerder als het cd 10 is geweest dan 15..... Vind trouwens temperatuur van 36.9 wel erg hoog om ei te laten springen, ..
maar op dag 15 was je temp 36,7. ik vind dat wel een mooie temp hihi. maar alle gekheid op een stokje.. ik denk dat je weinig kunt doen behalve de echo afwachten... ik zit zelf ook te twijfelen of mijn ei dag 20 of 22 was, en FF zei ook een paar keer dag 25 dus ik wacht ook maar tot de echo en zien dan wel hoe en wat..
ja is ook wel.... die paar dagen maakt ook weinig uit op die 40/42 weken... hahahaha zit alleen te miepen omdat 29 december voor mij een "bijzondere dag is".... en ik dan al mn NOD voorbij zou zijn... hahahaha zie dr gewoon tegen op....
wat betreft die bevalling dames don't worry... mijne was niet makkelijk en heb er helemaal geen nare bijsmaak aan over gehouden. Ieder beleeft het op z'n eigen manier en hoe meer positief je er tegenover staat hoe beter het gaat ontsluiting ging redelijk snel van 21.30 tot 3.45. weeén goed weg te puffen(lang leve de zw-yoga)alleen kreeg ik haar het laatste bochtje niet om. Na 2,5 persen, dus hup knip en met de pomp, maar ook dat mislukte en toen hup nog een knip erbij en tangverlossing met 2 verpleegsters duwend bovenop mijn buik.
hey meiden, na een hele poos in de MMM, en een zoontje van 4 jaar, mag ik me hier komen melden.... 15 dec heb ik een FM gehad, 1 mooi eitje van ruim 20 mm, en 16 dec zou ik een samenlevingstest krijgen...fert arts heeft eerst nog even naar mijn ei gekeken, en bleek toen 4 volgroeide eitjes te hebben....hebben die ochtend "verplicht"moeten klussen.....dus ben benieuwd......want heb meteen daarna een klusverbod opgelegd gekregen!!
gefeliciteerd luukske en welkom Ik heb vandaag na het ziekenhuis gebeld ik mag 22 jan al komen voor een echo. van mij mag het al zo ver zijn.