September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

#441 Popkoorn, 31 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2009
    hoi meiden,
    zoonlief heeft vanochtend bedacht maar eens een uur en 20 minuten langer te slapen !!! hij sliep gewoon tot 10 voor 6 :d
    dat uurtje verschil merk je echt wel.. meteen een stuk meer uitgeslapen :D

@ sle: het kan tijdens een zwangerschap 2 kanten op, de 1 voelt zich juist super goed en heeft er echt geen last van en de ander kan juist helemaal niets en moet aan een hogere dosering medicijnen,
    zelf had ik na de 12 weken bij mijn zoontje dat ik er echt helemaal geen last meer van heb gehad tot de 30 weken en de sle op mijn longen sloeg.
    na de bevalling krijgen de meesten een terug slag

maar sinds ik een zoontje heb is het over het algemeen redelijk rustig, slaap slecht van de medicijnen (en je komt er ik weet niet hoeveel kilo's van aan !!) ben gemiddeld 7 keer per nacht wakker omdat ik mezelf niet kan draaien word dat wakker van de pijn,
    en heeeel soms moet manlief mij helpen met aankleden/uitkleden/wassen/ in bed helpen de trap op helpen

( de gemeente heeft tegen mij al gezegt dat ik eigenlijk een traplift moet, vooral als ik een kindje heb die steeds zwaarder word en desnoods de lift gebruik om de wasmand op te zetten naar boven,
    maar dat was vorig jaar en toen voelde het nog te definitief, en we hadden net het huis mooi voor elkaar, vond het zooo zonde om dat weer te verknallen met een stomme traplift maarja nu met 2 kindjes zometeen is het misschien niet eens zon gek idee.)

fietsen kan ik eigenlijk ook niet, maar ik heb van de gemeente een elektrische fiets gekregen waar ik bijna niet bij hoef te trappen dus dat kan ik ook mooi weer :D

de gemeente vond dat we wel wat hulp konden gebruiken, dus nu hebben we een jonge meid van 23(?) die hier 1 keer in de week 4 uurtjes het hele huis schoonmaakt dat wij het alleen nog bij hoeven te houden.

ohja en auto rijden wil ik ook heeeeel graag, scheelt me weer engergie met lopen etc. maar ik heb ten eerste erge faalangst,
    en mijn ziekte is heel uiteenlopend... nu heb ik nog nergens last van maar het zou maarzo kunnen dat ik over 10 minuten overal pijntjes heb, en ik ben heeel bang dat ik in de auto opeens mijn vingers/handen niet meer kan bewegen en ik met zoonlief in de auto zit. (heb 2 rijlessen gehad toen maar mee gestopt durfde niet meer :()
    maar om het hele verhaal eigenlijk samen te vatten als ik me maar rustig hou, en niet en naar het dorp ga, en boodschappen ga doen, en nog met de honden wandelen, en nog het huishouden ga doen... blijft het over het algemeen rustig.

@linda ik kom ook uit gelderland :)
    @wen1975 fijn dat je vader zo reageerde !! helemaal super dat hij nu weet dat hij ook van zijn eigen kinderen nog kleinkinderen krijgt ;)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Goedemorgen dames!

@ Wendy: wat een leuke reactie van je vader! :) Ik kan ook niet wachten het tegen mijn ouders en schoonouders te vertellen!

@ Mejojo: jeetje, dat is wel heftig idd. Maar het gaat nu dus beter dan voordat je zoontje was geboren begrijp ik? Dat is al fijn natuurlijk.

Verder wil ik iedereen alvast een fijne, alcoholvrije jaarwisseling wensen!
    Wij zouden vandaag naar de winterefteling gaan met mijn zusje en haar vriend, maar we werden vannacht gebeld dat de opa van mijn vriend het einde van de dag niet haalt. Dus ipv de efteling wordt het nu een bezoek aan het ziekenhuis. Het zit mijn vriend dit jaar niet echt mee, hij is ook al zijn andere opa en één van z'n oma's verloren. Nu heeft 'ie straks nog maar één oma over, vorig jaar had 'ie al z'n grootouders nog. Maargoed, op zich heeft 'ie niks te klagen, ze hebben allemaal een mooie leeftijd bereikt!

Zo, nu even douchen en dan boodschapjes doen voor de jaarwisseling!

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

hier is weer lekker gebabbeld.....haha...
    was vanochtend weer even niet lekker onder de douche.....

dadelijk even de fert arts bellen om een afspraak te maken, en zal daarna over mogen naar de gewone gyn.
    ben trouwens benieuwd hoeveel het er zijn....

4. Popkoorn

@linda jeetje wat erg.... ookal hebben ze een mooie leeftijd bereikt ( wat natuurlijk een enorme troost is ) is het nog wel kl*te (zacht uigedrukt) als je iemand verliest waar je van houdt.

sterkte alvast voor jullie beide, afscheid nemen is moeilijk:(

( en ja.. het gaat gelukkig nu een stuk beter dan voor ik mijn zoontje had, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met een soort stofje dat vrij komt bij zwangerschap en bevalling en het feit dat je als moeder zijnde je eigen pijntjes aan de kant zet voor je kinderen, je staat er niet meer zo bij stil en je gaat gewoon door, )

5. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    goeiemorgen dames, even snel een berichtje voor ik die kleine meid van mij eens wakker ga maken

Mejojo klinkt allemaal heel heftig, maar je verdiend wel een dikke pluim hoe je het allemaal doet, je kunt trots op jezelf zijn

linda, veel sterkte voor jou en je vriend!! en natuurlijk de rest van de familie

wij gaan oud en nieuw vieren bij mijn zus en vriend, de kleine heeft daar een campingbedje staan, dus kan gewoon lekker naar bed... we zijn er nog niet uit of we haar wakker maken... maar misschien wordt ze ook wel uit haar zelf wakker.. we gaan het ook niet heel laat maken, gaat ook trouwens niet voor onze doggie(gelukkig is die niet bang voor het vuurwerk, en de buurtjes komen hem even gezelschap houden om te kijken hoe het met hem is)

6. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Goedemorgen dames, ik ben een beetje ongerust heb vanaf gisteravond af en toe wat roze bij het afvegen. Heb ik dan gisteren teveel gedaan met opruimen slepen en sjouwen? Ben er niet rustig op, vanmorgen ook wat roze en nu weer wit. Herkent iemand dit?

7. Popkoorn

misschien een innestelingsbloeding ?
    een vriendin van me had dat ook met 5 weken 2 dagen.
    die heeft nu een prachtige dochter,

mk bij mij was echt veel bloed opeens en hield een paar dagen aan tot ik het vruchtje kwijt was ( en buikkrampen)

als het bloeden niet doorzet zou ik me nog niet al te veel zorgen maken, en anders even vk bellen dat je je echt heel erg zorgen maakt misschien kun je dan eerder terecht voor een echo ( hoewel 5 weken wel te vroeg is... maar misschien als het bloeden niet door zet zo rond de 7 weken ? )

@ktje wij blijven slapen bij mijn ouders, zoonlief zal waarschijnlijk wel wakker worden van het geknal heb nog geen idee of ik hem dan mee neem naar beneden en kan kijken wat het is, of hem probeer te kalmeren zodat hij weer verder kan slapen,

ook hier 2 doggies.... ( wel een beetje bang voor vuurwerk,) maar we wonen nog geen 1,5 km van mijn ouders af :p dus gewoon af en toe even met de fiets heen en weer ...

8. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    ze zeggen altijd dat roze niet kwaad kan... khoop voor jou dat alles ok is rimar

9. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Dank je wel meiden, maakte me wel ietwat zorgen, en ik heb nog steeds krampjes maar die heb ik al een week, nu iets erger maar die wijt ik aan de nasi van gisteren, misschien dat ik iets voorzichtiger moet gaan worden met kruiden enzo

10. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    roze kan volgens mij geen kwaad, zolang het maar niet helderrood met stolsels wordt en je geen krampen erbij hebt...

kan me echter wel voorstellen dat je angst hebt..

nou onze hond is niet bang voor vuurwerk, maar wel voor andere dingen zoals regen of een blaadje wat hard langs waait als hij buiten is, verder is de stofzuiger zijn grootste vijand... en dat voor een stafford

whaha triets volgens mij is de buurman extra veel lawaai aan het maken zodat de kleine wakker wordt, heb hem nl gister op zijn kop gegeven, met zijn vuurwerk afgesteek als zij in bed ligt(ja ze slaapt nog steeds) al helemaal als hij het nog eens bij ons in de tuin gooit

11. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    rimar ik had een paar dagen terug, erge buikpijn, was ook doodongerust maar kwam waarschijnlijk ook door het eten.

Die krampjes heb ik ook gehad is nu minder

12. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Ik voel me soms net zo'n onzekere muts die van toeten of blazen af weet, dat krijg je als je voor het eerst zwanger bent.

En onze kat is panisch voor vuurwerk, arm beest en dan mag er ook nog langer geknald worden. Ben blij als het weer voorbij is, zag dat we al een vuurpijl in de achtertuin hadden liggen, leuk de jeugd van de buren, die knappen wat af en steken wat af, maar daarna alles weer opruimen ho maar.

13. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Zo, ik ga er vandoor, ga bij mijn schoonmoeder de oliebollen ophalen en nog wat boodschapjes doen, misschien tot vanmiddag, maar moet ook nog nodig aan de poets, ohoh, daarom wens ik nu al iedereen een fijne jaarwisseling toe

14. Seth

Seth Niet meer actief

hahahahaha.... ikke... nee hoor....:)

Ja tuurlijk,..... :D

15. Popkoorn

pff ik heb een hekel aan vuurwerk... siervuurwerk vind ik wel heel mooi, maar al dat geknal... vind het gewoon echt eng !!

hier hebben we sinds een jaar nieuwe buren, komen van de boer af... en daar kunnen ze knallen wat ze willen.... hier gooien ze het bij ons in de steeg :mad: zoonlief is al eens schreeuwend wakker geworden, was toen wel ff heel boos...

vind het echt niet normaal dat als je vraagt aan mensen of ze het wat zachter willen doen ze het dan juist extra nog harder en vaker doen !! en dan vinden ze zichzelf volwassen ( iig volwassen genoeg om alleen/samen te gaan wonen )

@rimar.. af en toe buikkrampjes maakt niet zo veel uit, dat hoort er ook bij, als het maar niet echt super pijnlijk is met helderrood bloedverlies en stolsels.
    hoe gaat het nu ? al iets gekalmeerd ? als het niet doorzet hoef je je volgens mij geen zorgen te maken, ik hoop voor je dat alles gewoon goed zit !

16. Popkoorn

ooooohjah dat moet ik ook nog :x naar me schoonmoeder... elk jaar bakt ze zelf oliebollen en dan kan iedereen die wil komen buiten oliebollen eten... nadeel... het is buiten... te koud voor zoonlief,
    nadeel: ruzie met schoonzus die er ook zal zijn. ( al 3 jaar :x)

nadeel : als we niet gaan hebben we ook ruzie met schoonmams omdat ze anders vind dat we mijn ouders voortrekken.

veel plezier bij schoonmams !! en als ik je niet meer "spreek" vandaag alvast een gelukkig nieuwjaar !!

17. Seth

Seth Niet meer actief

Grrr.... nu ben ik kwijt waar ik was.....

Heb trouwens vanochtend getest en knallende strepen... joehoee.....

Had/heb trouwens nu echt met vlagen hoofdpijn, maar lijkt wel of heel mn neus dik is van binnen.....
    (verkouden, zonder verkouden te zijn...)
    verder slaap ik rot... moe zijn en niet kunnen slapen.....
    jajajaja ik ben zwanger :)

o... er is voor me gependeld dat ik geen knul ga krijgen, maar een meid TWEE:$

wens jullie fijne jaarwisseling....!!
    Vier het bij mijn plotseling zwanger hartsvriendin.... en we zijn van elkaar op de hoogte... dus helemaal aangepast.... en geen smoesjes...:)

18. Popkoorn

hahahaha zou toch wat zijn ;)

ben benieuwt of je pendel uit komt :p bij wie heb je dat laten pendelen dan ??

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Linda Sterkte met het nemen van afscheid voor jullie allebei.

@buikpijn Heb ik bijna dagelijks, nou ja buikpijn. Voelt meer aan als spierpijn. Ik heb geen idee of roze kwaad kan, zou voor de zekerheid anders vk bellen. Die kan je duidelijker antwoord geven

@oud en nieuw Zometeen eerst 1 hond naar pension brengen, want hij is zo bang voor vuurwerk. Dus elk jaar gaat hij naar een pension die in de middle of nowhere zit en dus geen vuurwerk. Katten zijn gevangen en kunnen niet meer naar buiten. Vanmiddag rijden wij met andere hond naar Zeeland om daar met vrienden oud en nieuw te vieren. We blijven daar ook slapen.

Iedereen alvast een hele goede en alcoholvrije jaarwisseling!

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij was er 3 keer gependeld en 2 keer dat ik in januari zwanger zou worden en 1 keer jan/feb. 2x jongen en 1x meisje... Maar de maand was in ieder geval al fout. :D En nu kijken wat het gaat worden en wie er gelijk heeft...:p

Deel Deze Pagina