September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

mijn dochter is van januari 2009...
    zoon van januari 2007.....

ik heb wat geslacht trouwens helemaal geen stiekeme voorkeur.. had ik bij de tweede ook al niet trouwens....
    het heeft allebei wel wat....:)

2. Seth

Seth Niet meer actief

ik bekijk het positief.....
    iig niet het geklooi dat je geen jas kan vinden die je past.....:D
    dat is weer het nadeel van winterkindjes....:D

lig ik gewoon als een gestrande walvis met mn kindjes in het opblaasbadje....:D

3. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    wahaha nou en lekker jurkjes aan heeeeele wijdeeeee jurkjes :p
    ik heb ook geen voorkeur..maar ben wel heel benieuwd! ik ga ook weer een echo laten maken voor geslachtsbepaling en jullie?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij willen het ook graag weten. Bij dochter wisten we het door de 20 weken echo.
    Wij hadden 2x de 20 weken echo. 1ste keer 85% meisje en de 2de keer 100% meisje.
    Met 27 weken hadden we een pretecho en die mevrouw zei ook meisje. Manlief `wist`vanaf het begin dat het een meisje was.

Deze keer heeft man geen voorkeur. Ik ben benieuwd.

Het onderwerp straie laat ik maar voor wat het is :p. Bovendien heb ik ook al een litteken van de ks, kan me beter niet in bikini vertonen ;)

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb ook niet echt voor keur hoor... het belangrijkste is gewoon dat het gezond is, maar ik wil graag nog 2 kindjes, als het een jongetje is gaan we zobiezo voor een 3e... is het een meisje moet ik gewoon manlief nog even bewerken ;)

@hoogzwanger in de zomer... ik zie dat eigenlijk wel zitten... zie het al helemaal voor me om met een dikke buik door de stad te lopen in me jurkje of rokje
    geen jas waar ik mee loop te klooien, niet meer steenkoud uit bed stappen midden in de nacht omdat ik weer moet plassen ( 10 keer per nacht soms wel 3 keer in 5 minuten)

maar goed ik hoor ook van mensen dat hoogzwanger midden in de zomer best zwaar kan zijn omdat het dan zoooo warm is...
    ach ik zie wel :D

ik krijg zo de buren op bezoek, die komen hier weleens wat drinken ( of wij daar ) nu maar eens kijken of we een smoes gaan verzinnen dat ik aan de AB zit of het eerlijk vertellen met de vraag of ze het nog even voor zich willen houden,

meiden ik wens jullie een hele fijne avond, en ik lees morgen weer bij :)

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij willen het ook graag weer weten, bij Tim wisten we het bij de 20 weken echo maar ik denk dat we nu eerder een pretecho doen voor geslachtsbepaling. We hebben zelf wel lichte voorkeur voor een meisje maar dat komt omdat we na deze baby ook klaar zijn en ik het wel heel erg leuk zou vinden als we van alle 2 er 1 hebben maar een jongen is net zo welkom hoor.

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik bedoelde voorgevoel. Vorige keer wist man dat het een dochter was, nu heeft hij dat niet zo sterk. Hoewel hij denkt een meisje.
    Dochter is gewisseld van broertje naar zusje. Dit houdt ze al een paar dagen vol. Ik weet het niet, maar dat had ik bij dochter ook.

Hoogzwanger in de zomer of winter. Volgens mij is het altijd zwaar. Tenminste tot 40 weken had ik nergens last van, de laatste 2 weken was ik net een walrus. Ik was op het laatst echt enorm qua buik en kon niet heel veel meer. En maar wachten op het moment (wat dus niet kwam).

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij willen weer niet weten wat het wordt.
    Persoonlijk vind ik het zo'n mooi moment aan het eind van de bevalling "beloond" te worden met het antwoord op de langgestelde vraag "is het een jongen of meisje".

Stiekem hoop ik weer op een mannetje, maar ik ben echt niet teleurgesteld ofzo als het een meisje wordt.
    Lijkt me gewoon praktischer en misschien ook leuker voor mijn zoon.

10. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
    straie 6 stuks onder me navel dus mag niet klagen denk ik, tuurlijk liever niet..

wat betreft zwanger zijn in de zomer, ik vond het heerlijk mijn dochter is ook van september dus heb het al eens meegemaakt..
    al moet je natuurlijk oppassen dat je geen vocht vast gaat houden...

ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe "groot" me buik dit keer gaat worden. ben in me vorige zwangerschap 9kilo bijgekomen en toen ik nog foto's heb laten maken na de uitgerekende datum vroegen mensen me nog hoeveel maanden/weken ik nog moest :D

wij willen trouwens ook weer weten wat het wordt, maar of we het gaan vertellen weten we nog niet

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Goedenavond dames! :D

@ Nieuwe zwangeren: weer gefeliciteerd allemaal. Kwebbelsnoes, gelukkig toch nog goed gekomen (ik zag ook bij 't oud & nieuw topic ;)).
    @ Striae: bij Milan helemaal niks, hoop dat dat nu weer zo is.
    @ Geslacht: ik wil 't wel weten, vriendlief niet. Maar dat was bij Milan ook zo, toen hebben we besloten dat wij 't wel allebei zouden weten, maar het tegen niemand anders zouden zeggen. Ik denk dat we dat nu weer gaan doen.
    @ Zwanger in de zomer: ik vind het ook heerlijk. Ik was bij Milan op 6 augustus uitgerekend, maand eerder dan nu. Maar wat een genot, lekker tijdens je verlof buiten zitten in een zwembadje in de tuin ;).
    @ Site: buikfoto's vind ik een heel goed idee! :) Al zal er nu bij de meeste nog niet veel te zien zijn ;). En ik ga zo even de nieuwe lijsten plaatsen, dan staat iedereen er weer bij als 't goed is!

Verder hier nog steeds niet veel te merken. Ik kan 't ook nog niet echt geloven, omdat ik nergens last van heb. En ik kan pas echt gaan genieten als ik de 14 weken voorbij ben denk ik. Vorige keer heb ik 3 goede echo's gehad en was 't alsnog mis.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow trouwens, ik zag dat er een aantal zijn die een verhoogde kans op een tweeling hebben, spannend joh.

Hier niet, maar kan natuurlijk toch wel het geval zijn. Mij lijkt het geweldig, want ik denk echt dat vriendlief 't anders bij 2 kids wil laten en ik wil er eigenlijk wel meer ;). Maar 't zal ook wel heel druk zijn.

@ Ktje: ik zou jou nog pb-en toch? Of was dat iemand anders? 't Komt er iig aan!

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nee helaas geen reden gevonden. Maar een eerdere vroeggeboorte is de grootste voorspeller van een nieuwe vroeggeborote, dus de kans is wel verhoogd helaas.... Hoe veel dat moet ik eens gaan vragen aan de gyn...

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Oeh, jeetje, Marywood, wat vervelend zeg. Lijkt mij echt heel rot, dan moet je je, je hele zwangerschap, eigenlijk zorgen blijven maken! Tenminste, kan me voorstellen dat je steeds blijft denken: "wat als het weer gebeurt?"

Gaat wel alles goed met Thomas? Heeft 'ie er nog iets aan overgehouden dat 'ie te vroeg is geboren? En heeft 't lang geduurd voordat hij naar huis mocht?

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ warme zomer: ik ging sowieso al voor de tankini sinds mn vorige zwangerschap. Had mn gewicht van voor mne erste zwangerschap wel al weer bereikt, maar alles was toch ent wat minder strak dan voorheen... ;) Dus deze zoemr ook lekker aan een zwanegrschaps-tankini (die bestaan vast!)

@ kans op tweeling: hoop het echt niet, want dat zou qua kans op vroeggeboorte heel ongustig zijn voor mij....

ik was vorige eker echt 'huge' dus ik vrees het ergste ;)

Mijn zoon is van begin december (terwijl ik begin feb was uitgerekend destijds....)

16. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Hallo allemaal,

Ik sluit me graag bij jullie aan! Had vanochtend een positieve test!:D
    Volgens de calculator is mijn vermoedelijke bevallingsdatum 10 september.

Super spannend allemaal!! Het wordt ons 1e kindje!

Voor alle andere zwangeren; gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Liefs,
    Peace!

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ linda: na ruim 5 weken ziekenhuis mocht hij naar huis (dus dat zou dan met ruim 36 weken zwangerschap geweest zijn zeg maar). Hij heeft wel een wat vertraagde ontwikkeling op de meeste vlakken van ongeveer een half jaar. En hij praat bijv nog niet (terwijl hij wel alles begrijpt). Of dat blijvend is of dat hij dat uiteindelijk allemaal inloopt in onduidelijk... Maar zorgen maak ik me eigenlijk altijd.... Lichamelijk gaat het nu goed. Longen blijven wat gevoelig (luchtweginfecties enzo), maar deze herfst en winter zijn heel goed gegaan!

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Oké, helder! Wel vervelend dat je je altijd zorgen moet blijven maken dan idd. Maar fijn dat 't nu iig goed gaat! Dat is al heel wat. En ontwikkeling komt vast ook allemaal wel, het is al heel wat dat 'ie alles snapt toch?
    Milan is wel wat jonger (van juli 2008), maar die praat ook echt nog bijna niet (hij zegt misschien 5 woordjes), terwijl die gewoon op tijd is geboren ;). Wel vervelend dat je helemaal nog niet weet hoe 't allemaal in de toekomst gaat lopen.

Een vriendin van mij heeft een neefje die met 26 weken is geboren en echt op 't randje van de dood heeft gebalanceerd. Die heeft ook heel lang achter gelopen in z'n ontwikkeling, maar inmiddels is meneertje 4 jaar oud en merk je niks meer aan 'm!

@ Peace: gefelciteerd! :D

19. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    @ Peace welkom en gefeliciteerd!
    @ buikfoto's lijkt mij ook een leuk idee! kunnen we een beetje vergelijken 8)
    @MaryWoods vervelend zeg. fijn dat het nu goed gaat

20. Seth

Seth Niet meer actief

* en daar gaat de knoop van mn broek open....*....
    :D,... joehoe kan weer ademen.... :D

Peace gefeliciteerd

Marywoods...
    Tjeetje dat is nogal wat zeg...!!
    Hopelijk blijft deze spruit lekker wat langer bij mama zitten....

Deel Deze Pagina