Hallo meiden, Mn man is onze dochter in bad aan het doen, kan ik even lekker zitten @ Sedese, Wen, Peace, Ktje en Citroentje: bedankt, en jullie natuurlijk ook van harte!! @ Ktje: wat leuk zeg dat jouw dochter ook van september 2008 is. Ik ben nu 4 dagen voor de verjaardag van ons prinsesje uitgerekend. En jij? @ vertellen: wij hebben het grote nieuws vandaag aan onze (schoon)ouders en broer/zussen verteld. Ik heb in november een mk gehad en tijdens die zwangerschap wilde ik het grote nieuws pas met 12 weken bekend maken. Dat is dus helaas eerder geworden en ook nog eens slecht nieuws. Vandaar dat we het nu eerder verteld hebben. We hebben onze dochter een shirtje met de tekst "GEEF MIJ MAAR EEN KUS... en op de achterkant "WANT Ik WORD GROTE ZUS" . We hebben leuke reacties gehad!
noukje ik ben nu 20 dagen voor mijn dochter uitgerekend.. wat leuk wij hebben ook een t-shirt laten maken met Ikke word dus grote zus, en nou maar hopen dat die eerste echo goed is... ben heel benieuwd moet morgen de eerste x naar de VK, vind wel spannend heb nl deze keer voor een andere gekozen als ik eerst had... Dames weten jullie dat... mocht het nu niet klikken mag je dan overstappen naar een andere VK???
@ noukje : welkom en van harte gefeliciteerd fijn dat je zo gauw weer zwanger bent, ik heb zelf ook in nov. een miskraam gehad, gelukkig was ik nog niet zo ver... het is dan toch meer mens en zal zeker een heel stuk moeilijker zijn... (mk is zobiezo altijd moeilijk als je weet dat je mk hebt gehad ongeacht duur ) maar indd veel meiden die mk gehad hebben... komt ook 1 op de 3 voor... dat is echt wel veel !! meer dan de helft weet het ook nog niet eens ! @borstvoeding... ik weet zelf niet hoe ik er over denk als ik het wel zou mogen geven... ik denk dat ik nu puur bv zou willen geven omdat het niet mag... (dus eigenlijk dat alles wat niet mag is leuk ) ik gebruik mijn medicijnen ook in zwangerschap, en het is bij mijn zoontje al gezegt : het kan zijn dat wanneer hij geboren is hij echt moet afkicken van de medicijnen... dus bv is dan gewoon niet verstandig omdat hij dan alleen maar meer verslaafd raakt en moeilijker af kan kicken... dus ook bij deze gewoon geen bv, krijg vaak genoeg verwijten dat ik mezelf voorop stel want ik kan natuurlijk ook stoppen met de medicijnen maarja, ik vind juist dat ik aan zoonlief denk door medicijnen te nemen, want dan kan ik juist voor hem zorgen. @ kilo's.. ja ik ben indd niet veel aangekomen, 7,5 kilo totaal ofzo, ik hoop ook dat ik deze zwangerschap niet zo veel aan kom, maar met dat eten van mij..... ben bang dat ik wel meer aan ga komen moet echt letten op wat ik eet sinds de zwangerschap van zoonlief ben ik echt een vreetschuur geworden @ vertellen aan (schoon)ouders, hebben wij al gedaan.. gewoon verteld... niks geen bijzonders gedaan, mijn moeder riep het al... (bij alle 3 de zwangerschappen.) en bij mijn sle is het bekend dat er veel mk zijn, of juist moeilijk zwanger worden ( heb ik geen last van want ik was 3 keer in ronde 1 zwanger ) dus wij hadden zoiets van : de steun kunnen we wel gebruiken, dus we vertellen het meteen aan onze ouders. @ site.. ziet er goed uit hoor !!
@ktje ja hoor je mag gewoon overstappen als je de vk niet aardig vindt . Net als een huisarts kun je hem inruilen Hihi ik heb 2 vk`s. En hoopte de ene absoluut niet aan mijn bed te krijgen. Oke het liep anders en ik kreeg ze geen van beiden. De andere vk ben ik nog steeds dankbaar, ze heeft heel erg goed geholpen met de voeding en mochten haar dag en nacht bellen toen. Het was weekend en dochter was super klein en kon de voeding van het ziekenhuis niet uit de fles krijgen. Was een drama en toen kwam de vk met een andere voeding en vanaf dat moment ging het goed!
@ktje ja, je kunt idd altijd van VK wisselen @site ziet er echt super uit! @ vertellen mijn ouders schoonouders weten het al om dezelfde reden als peace, als er iets gebeurt dan kunnen ouders schoonouders ons steunen en kunnen we het kwijt. Op het werk vertel ik het nog niet.
1 september - Mejojo - zoontje feb '09 20 jaar-fv-ziekenhuis 1 september - Loki09 - 1e kindje - 25 jaar - bv - thuis 1 september - Pisum - zoontje sept '08 1 september - Wen1975 - 1e kindje 1 september - Yolanthe - dochter dec '07-30 jaar-fv-ziekenhuis(medische indicatie) 1 september - vosje2000 - 2e kindje 2 september - ktje - dochter sept '08 - 30jaar - bv - poliklinisch 3 september - marywoods-2e kindje - 31 jaar-bv/fv-ziekenhuis 3 september - sabineramp - 2e kindje 3 september - Hitchke - 1e kindje 3 september - Citroentje - zoontje dec '07 - 32 jaar - fv - thuis 4 september - Charpi - 1e kindje - 32 jaar - fv - poliklinisch - geslacht bekend 5 september - YasmineS - zoontje okt '07 5 september- Anja- 1e Kindje 5 september- MamaVan4- 5e Kindje 5 september - Sedese - 2e kindje - 24 jaar - fv - ziekenhuis - geslacht onbekend 6 september - Lizab - dochter jan '08 6 september - Linda86 - zoontje jul '08 - 23 jaar - bv - poliklinisch - geslacht onbekend 7 september - setje - 2e kindje 7 september - Seth - 3e kindje 7 september - Jane1983 - 1e kindje - 26 jaar -bv - thuis - geslacht onbekend 9 september - mmuisje - 1e kindje 9 september - Dara -1e kindje 26 jaar-bv/fv-thuis-geslacht onbekend 9 september- Loekie1981 -1e kindje 10 september- Kwebbelsnoes - 1e kindje - 27 jaar - bv - thuis 10 september - Peace - 1e kindje - 24 jaar - bv/fv? - thuis indien mogelijk 11 september - tassie221 - 1e kindje 14 september - Noukje - dochter sept '08 - 25 jaar - bv- zh ? september - liesamber - 3e kindje Afspraken: 04 januari - ktje intake VK 04 januari - yolanthe intake VK 06 januari - Dara infogesprek HA met verwijzing VK 13 januari - mejojo gyn+echo 14 januari - mmuisje echo 18 januari - vosje2000 1e echo 19 januari - Loki09 intake VK 19 januari - sabineramp intake VK 22 januari - Anja Gyn+1e echo 25 januari - Pisum gyn + echo 25 januari - MaryWoods gyn +echo 25 januari - Citroentje intake VK 26 januari - Loki09 1ste echo 26 januari - Lizab intake VK 26 januari - Wen1975 intake VK 27 januari - Sedese 1ste echo 28 januari - Hitchke gyn 4 februari - Sedese intake VK 5 februari - Wen1975 1e echo 6 februari - Citroentje 1e echo 16 februari - sabineramp 1e echo Ik heb mezelf verzet van 3 naar 4 september, ik had niet goed geteld. fv en poliklinisch beide omdat ik aan de medicatie zit.
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!!!! Wat kletsen jullie raak zeg, ik moest echt effe moeite doen om alles te lezen... Eigenlijk heb ik een vraag: zijn er nog meer meiden die twijfelen of ze echt wel zwanger zijn? Bij mij waren de testen allebei licht, maar een streep is een streep.... toch blijf ik twijfelen, ondanks dat ik wel wat kwaaltjes heb?
ktje en yolanthe voor ik het vergeet straks veel succes morgen bij de VK! Krijgen jullie ook al een echo morgen?
1 september - Mejojo - zoontje feb '09 20 jaar - fv - zkh 1 september - Loki09 - 1e kindje - 25 jaar - bv - thuis 1 september - Pisum - zoontje sept '08 - 28 jaar - bv - zkh 1 september - Wen1975 - 1e kindje 1 september - Yolanthe - dochter dec '07-30 jaar - fv- zkh(medische indicatie) 1 september - vosje2000 - 2e kindje 2 september - ktje - dochter sept '08 - 30 jaar - bv - poliklinisch 3 september - marywoods-2e kindje - 31 jaar - bv/fv - zkh 3 september - sabineramp - 2e kindje 3 september - Hitchke - 1e kindje 3 september - Citroentje - zoontje dec '07 - 32 jaar - fv - thuis 3 september - Charpi - 1e kindje 5 september - YasmineS - zoontje okt '07 5 september- Anja- 1e Kindje 5 september- MamaVan4- 5e Kindje 5 september - Sedese - 2e kindje - 24 jaar - fv - zkh 6 september - Lizab - dochter jan '08 6 september - Linda86 - zoontje jul '08 - 23 jaar - bv - poliklinisch 7 september - setje - 2e kindje 7 september - Seth - 3e kindje 7 september - Jane1983 - 1e kindje - 26 jaar - bv - thuis 9 september - mmuisje - 1e kindje 9 september - Dara -1e kindje 26 jaar - bv/fv - thuis 9 september- Loekie1981 -1e kindje 10 september- Kwebbelsnoes - 1e kindje - 27 jaar - bv - thuis 10 september - Peace - 1e kindje - 24 jaar - bv/fv? - thuis indien mogelijk 11 september - tassie221 - 1e kindje 14 september - Noukje - dochter sept '08 - 25 jaar - bv- zkh ? september - liesamber - 3e kindje Afspraken: 04 januari - ktje intake VK 04 januari - yolanthe intake VK 06 januari - Dara infogesprek HA met verwijzing VK 13 januari - mejojo gyn+echo 14 januari - mmuisje echo 18 januari - vosje2000 1e echo 19 januari - Loki09 intake VK 19 januari - sabineramp intake VK 22 januari - Anja Gyn+1e echo 25 januari - Pisum gyn + echo 25 januari - MaryWoods gyn +echo 25 januari - Citroentje intake VK 26 januari - Loki09 1ste echo 26 januari - Lizab intake VK 26 januari - Wen1975 intake VK 27 januari - Sedese 1ste echo 28 januari - Hitchke gyn 4 februari - Sedese intake VK 5 februari - Wen1975 1e echo 6 februari - Citroentje 1e echo 16 februari - sabineramp 1e echo Meiden ik heb wat aangepast, hoop niet dat jullie het erg vinden ik heb ziekenhuis door zkh vervangen, dan zijn er minder tekens en past er meer op de lijst. Om dezelfde reden 'geslacht onbekend' weggelaten misschien kunnen we iets korters verzinnen? Bijv als je denkt een jongetje, dan zo'n teken van een man (rondje met een pijltje omhoog erop, hoe noem je dat) met een vraagteken erachter zetten....
Charpi ik was bezig met de lijst en toen postte jij een verandering bij jezelf... kun je die nog aanpassen op de lijst hierboven? Thanks!!
1 september - Mejojo - zoontje feb '09 20 jaar - fv - zkh 1 september - Loki09 - 1e kindje - 25 jaar - bv - thuis 1 september - Pisum - zoontje sept '08 - 28 jaar - bv - zkh 1 september - Wen1975 - 1e kindje 1 september - Yolanthe - dochter dec '07-30 jaar - fv- zkh(medische indicatie) 1 september - vosje2000 - 2e kindje 2 september - ktje - dochter sept '08 - 30 jaar - bv - poliklinisch 3 september - marywoods-2e kindje - 31 jaar - bv/fv - zkh 3 september - sabineramp - 2e kindje 3 september - Hitchke - 1e kindje 3 september - Citroentje - zoontje dec '07 - 32 jaar - fv - thuis 4 september - Charpi - 1e kindje - 32 jaar - fv - poliklinisch 5 september - YasmineS - zoontje okt '07 5 september- Anja- 1e Kindje 5 september- MamaVan4- 5e Kindje 5 september - Sedese - 2e kindje - 24 jaar - fv - zkh 6 september - Lizab - dochter jan '08 6 september - Linda86 - zoontje jul '08 - 23 jaar - bv - poliklinisch 7 september - setje - 2e kindje 7 september - Seth - 3e kindje 7 september - Jane1983 - 1e kindje - 26 jaar - bv - thuis 9 september - mmuisje - 1e kindje 9 september - Dara -1e kindje 26 jaar - bv/fv - thuis 9 september- Loekie1981 -1e kindje 10 september- Kwebbelsnoes - 1e kindje - 27 jaar - bv - thuis 10 september - Peace - 1e kindje - 24 jaar - bv/fv? - thuis indien mogelijk 11 september - tassie221 - 1e kindje 14 september - Noukje - dochter sept '08 - 25 jaar - bv- zkh ? september - liesamber - 3e kindje Afspraken: 04 januari - ktje intake VK 04 januari - yolanthe intake VK 06 januari - Dara infogesprek HA met verwijzing VK 13 januari - mejojo gyn+echo 14 januari - mmuisje echo 18 januari - vosje2000 1e echo 19 januari - Loki09 intake VK 19 januari - sabineramp intake VK 22 januari - Anja Gyn+1e echo 25 januari - Pisum gyn + echo 25 januari - MaryWoods gyn +echo 25 januari - Citroentje intake VK 26 januari - Loki09 1ste echo 26 januari - Lizab intake VK 26 januari - Wen1975 intake VK 27 januari - Sedese 1ste echo 28 januari - Hitchke gyn 4 februari - Sedese intake VK 5 februari - Wen1975 1e echo 6 februari - Citroentje 1e echo 16 februari - sabineramp 1e echo
twijfel wel heel erg of het wel goed is, of het hartje dadelijk klopt, of het er één of twee zijn.. En ik doe nog steeds af en toe een testje (had er een aantal liggen) om te kijken of de streep nog net zo donker is
poliklinisch is met je eigen vk zkh is meestal toch met indicatie???? anders moet je volgens mij bij sommige ziektekostenverz. dit betalen Ik krijg morgen nog geen echo als het goed is wel een verwijzing voor ene in het zkh... ben me alleen nu aan het bedenken wanneer ik die het beste kan laten maken, rond de 7 weken heb je kans op hartactiviteit...
ja dat dacht ik ook maar ik zie ook zkh( medische indicatie) staan dus ik dacht ... ik zeg het maar even