hahaha ja sedese maar ik denk dat er nog wel weer wat gaat veranderen. ik denk dat na de eerste echo de uit gerekende datum mischien ook wel een paar dagen kan verschillen met nu hahaha. ik ben zoals het nu lijkt op de verjaardag van mijn schoonzus en neef uitgerekend en me vriend is 1 sept jarig.. wij hebben veel vejaardagen in sept en er komt nu waarschijnlijk weer eentje bij
nou mijn derde bevalliing was niet zwaar kleine was er zo en ze was ook nog eens dik 9 pond... de kleine was er eerder dan haar vader, die was onderweg... de 4e was er heel snel... 5 voor 10 werd er gezegd dat ik vollede ontsluiting had en 2 over 10 is hij geboren... oh jullie vroeg toch hoe oud mijn kinderen waren... nou 13, 11, 5 en bijna 2
@ vertellen: alleen mn ouders en schoonouders en mn zus weten het, verder niet... Hoop het op mn werk zeker nog ff geheim te houden. Hoop dat dat lukt..... @ linea nigra: jeetje, wat vroeg nu al zichtbaar? Had ik ook vorige zwangerschap alleen niet zo vroeg. Duurde ook even voordat ie weer weg was. Ben ook heeeel benieuwd wanneer ik aan de positiekleding moet... Bij mn eerste al met 10 weken, dus vrees het ergste....
nou mama van 4 dat valt toch reuze mee, nadat je 4 kids hebt. en voor ons ben je mischien wel het grote voorbeeld. kijk je weet precies hoe het is om zwanger etc te zijn wij die zwanger zijn van de 1e is alles nieuw. dus kunnen wij met vragen of twijfel bij jou terecht, dus het heeft ook weer een groot voordeel. toch?? ik vind het leuk dat jij bij de sept mamas zit
dik 9 pond....!!!! en hoe zwaar was 1 en 2 dan....? Kun je nagaan oma van mn vriend, heeft 13 kinderen... en bevalling nummer 13 was het zwaarste...... Je zou toch verwachten dat die eruit zou vallen....
dank je Anja en seth, maar ook zit ik af en toe met vragen, kijk maar naar mijn vraag van vanmorgen... ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot ruim 18 weken bloed verloren... en mijn zoontje is geboren met een palato schisis...(open verhemelte) hier zijn we pas achter gekomen toen hij bijna half jaar was... echt heel erg wat je dan hoort en alles gaat dan heel snel. om het zo maar even te zeggen hebben wij niet echt kunnen genieten van de babytijd van de kleine toen.. en niemand wist wat er met hem was, totdat ik ging verhuizen...
.................. kan me wel een beetje voorstellen wat je bedoelt.... mn meissie heeft tot 6 maanden... heel veel gehuild... echt heel veel..... Ik werd niet serieus genomen....(lul van een kinderarts..!!) bleek verborgen reflux te hebben... als je dan ziet hoe vrolijk ze nu is... merk je hoeveel last ze had.... dus ook niet echt kunnen genieten....
seth, mijn oudste was 3200 gram, een kleintje dus, en ze weegt nu nog niks. de 2e was 3840 gram en is volgens mij iets zwaarder dan de oudste.... de 3e was dus 4580 maar dat zie je dus echt niet meer aan haar... een mugje is ze nou de 4e was 4170 en die was zomaar geboren... 13 kinderen... allememaggies... ach in die tijd was het normaal, en dan ook nog de laatste het zwaarst, kan je je eigenlijk niet voorstellen he.. nee ik heb eigenlijk geen moeilijke bevallingen gehad, van de 1e 3 wel hechtingen maar van de laatste niet eens ik heb 3 thuis en 1 ziekenhuis bevalling
ja ik snap het ook niet hoor, ze controleren de baby bij de geboorte en toch ook dat controleren ze.. we hebben wel kans op een baby die het ook heeft nu dus, of misschien wel meer...wat schisis betreft... maar ook ik gaf steeds dingen aan en niemand wist wat... ik maakte maar een groot gat in zijn fles speen waar door hij toch kon drinken... maar ook na de operatie kwam er nog steeds voeding uit, toen ben ik maar gestopt met de fles..
Mamavan4 wat zielig voor je mannetje! En raar dat ze het gemist hebben, als je het mondje controleert dan merk je dat toch? Zeker als je ervoor gestudeerd hebt mag ik hopen. Minder fijn dat je er nu ook weer een grotere kans op hebt.
ja de kans is er wel, maar ook als hij later kinderen zou krijgen is er een kans... ik maak me er nu niet druk om, maar wil wel dat ze er met de echo, naar kijken, volgens mij kunnen ze dat wel zien op 1 of andere manier... hoorde ik eens... maar dat zou ik dus moeten vragen dan... allemaal zo raar ook bloedverlies gehad tot ruim 18 weken en dan heeft hij dat... ik denk waar heeft het mee te maken, ik heb medicijnen geslikt om mijn baarmoeder schoon te maken toen ik ruim 8 weken zwanger was, (wist ik natuurlijk niet) maar toch heb ze wel gebruikt...denk dat het daar wel eens mee te maken kan hebben, de artsen zeggen van niet... ik heb filet american gehad...veel in die periode paar keer per week wel een broodje...vond ik zo heerlijk...haha maar goed ik mag mezelf de schuld niet gaan geven... want het kan natuurlijk iedereen overkomen...ik heb 3 kinderen die niks hebben verder en hij heeft dit...
Zeker niet jezelf de schuld geven..... ik geloof altijd dat "dingen lopen, zoals ze moeten lopen"...... maw.. als je dat niet had gedaan, was het wellicht ook zo geweest....
mama van 4 en seth wat zielig voor jullie kindjes en wat vervelend voor jullie. en dat noemen ze arten pfff hopelijk gaat het met deze spruit wel goed en zeker jezelf niet de schuld geven
hee mama van 4 ik zie dat we gelijk ver zijn wanneer was jou laatste NOD dan de mijne 29 nov van joe ook??
Goedenavond dames! Ik ben ook weer van de partij! @ Mamavan4: heftig zeg! Maar idd niet jezelf de schuld gaan geven hoor! Gaat nu verder wel alles goed met je mannetje? @ Vertellen: wij dus met 10 weken (dan is mijn moeder jarig), alleen mijn zusje en haar vriend weten 't nu. Vorige keer (met de mk) wist iedereen 't na de eerste echo, vond ik wel heel fijn, dan snapte iedereen waarom ik niet vrolijk was. @ niet-zwanger voelen: ik voel me ook niet zwanger, al weet ik wel zeker dat ik 't ben, daar twijfel ik niet aan. Maar ik ben wel heel bang dat 't nu weer mis gaat, ik kan er dus nog niet van genieten. Verder weer alles bijgelezen, maar volgens mij heb ik overal al op gereageerd (ben hier ook helemaal niet vaak te vinden ofzo hoor )
ja rot is die onzekerheid he.... had dat met de eerste helemaal niet zo...... heb soms ook wel het idee, dat het ook het nadeel is van internet.. en sites net als deze..... behalve dat je een hoop positieve berichten leest... lees je ook een hoop narigheid... en dit blijft soms ook in mn hoofdje "plakken"...... terwijl eigenlijk moeten we denken... "het gaat gewoon goed, zolang we geen reden hebben om anders te denken..."..... maarja.. zie die gedachte maar eens vast te houden.....
1 september - Mejojo - zoontje feb '09 20 jaar - fv - zkh 1 september - Loki09 - 1e kindje - 25 jaar - bv - thuis 1 september - Pisum - zoontje sept '08 - 28 jaar - bv - zkh 1 september - Wen1975 - 1e kindje 1 september - Yolanthe - dochter dec '07-30 jaar - fv- zkh(medische indicatie) 1 september - vosje2000 - 2e kindje 2 september - ktje - dochter sept '08 - 30 jaar - bv - poliklinisch 3 september - marywoods-2e kindje - 31 jaar - bv/fv - zkh 3 september - sabineramp - 2e kindje 3 september - Hitchke - 1e kindje 3 september - Citroentje - zoontje dec '07 - 32 jaar - fv - thuis 4 september - Charpi - 1e kindje - 32 jaar - fv - poliklinisch 5 september - YasmineS - zoontje okt '07 5 september- Anja- 1e Kindje - 26 jaar - bv - zkh 5 september- MamaVan4- 5e Kindje - 34 jaar - fv - thuis 5 september - Sedese - 2e kindje - 24 jaar - fv - poliklinisch 6 september - Lizab - dochter jan '08 6 september - Linda86 - zoontje jul '08 - 23 jaar - bv - poliklinisch 7 september - setje - 2e kindje 7 september - Seth - zoon jan 07, docht. jan 09 - 30 jr - bv - ? 7 september - Jane1983 - 1e kindje - 26 jaar - bv - thuis 9 september - mmuisje - 1e kindje 9 september - Dara -1e kindje 26 jaar - bv/fv - thuis 9 september- Loekie1981 -1e kindje - 28 jaar - bv - poliklinisch 10 september- Kwebbelsnoes - 1e kindje - 27 jaar - bv - thuis 10 september - Peace - 1e kindje - 24 jaar - bv/fv? - thuis indien mogelijk 11 september - tassie221 - 1e kindje 14 september - Noukje - dochter sept '08 - 25 jaar - bv- zkh ? september - liesamber - 3e kindje Afspraken: 04 januari - ktje intake VK 04 januari - yolanthe intake VK 06 januari - Dara infogesprek HA met verwijzing VK 13 januari - mejojo gyn+echo 14 januari - mmuisje echo 18 januari - vosje2000 1e echo 19 januari - Loki09 intake VK 19 januari - sabineramp intake VK 22 januari - Anja Gyn+1e echo 25 januari - Pisum gyn + echo 25 januari - MaryWoods gyn +echo 25 januari - Citroentje intake VK 26 januari - Loki09 1ste echo 26 januari - Lizab intake VK 26 januari - Wen1975 intake VK 27 januari - Sedese 1ste echo 28 januari - Hitchke gyn 4 februari - Sedese intake VK 5 februari - Wen1975 1e echo 6 februari - Citroentje 1e echo 16 februari - sabineramp 1e echo
Nou precies, dat denk ik ook. Je leest zoveel rare verhalen. Bij Milan had ik 't ook helemaal niet. Hij was een verrassing (ik had net 3 weken wat met m'n vriend, toen ik erachter kwam dat ik 5 weken (inclusief de 2 gratis weken dus) zwanger was ). Geen moment bij stil gestaan dat 't mis zou kunnen gaan. Bij de tweede ging ik daar eigenlijk ook helemaal niet vanuit (ik had zoiets van dat gebeurt mij niet, bij de 1e ging ook alles goed), maar helaas toch wel. Dat maakt 't ook wel extra spannend nu. Maar ik probeer positief te blijven, geen bloed = goed!
Pfoe heftige verhalen... Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend als het soms lijkt... @Vertellen: Hier hebben we het aan beide ouders en enige (schoon)zus verteld met 4,5 week (1ste kerstdag). Ik ben ook nog enorm bang dat het fout gaat maar het voor me houden tot de 12 weken lukt me echt niet!! De rest vertellen we het half februari (12 wkn ongeveer) Ik ben ook enorm bang voor een miskraam.. Je hoort zo vreselijk veel dat ik nog niet mag genieten van mezelf....