@ Dara: balen dat je zo lang moet wachten. Maar ik krijg een vroege echo vanwege mn miskraam, is dus niet een hele leuke reden helaas.
Ha Dara, doen ze de echo pas bij 12 weken? Ik mocht de vorige keer vanaf 10 weken een afspraak maken voor echo, en natuurlijk ook meteen gedaan bij 10 weken Zou het bij je intake toch nog even vragen of je niet bij 10 weken mag! Scheelt weer 2 weekjes
Ja Noukje haha dat merk ik nog bij mn zoontje..het gaat nooit meer over! @ Dara ik weet niet waar je woont maar bij ons in Utrecht zit een echobureau. Daar mag je een echo maken wanneer je wil en zo vaak als je zelf wil (het wordt alleen niet allemaal vergoed uiteraard) hebben ze dat bij jou in de buurt niet? Ik vind 12 weken echt lang. Tot 12 weken kunnen ze toch maar een goede termijn echo maken? omdat dan alle kindjes hetzelfde groeien.
klote is dat..... ligt beetje aan je vk..... kreeg bij mn eerste ook pas de echo met 12 weken, maar toen was het zo druk in het ziekenhuis.. ivm vakanties dat ik uiteindelijk ook nog maar pas met 14 weken terecht kon....... MAAR.... bekijk het positief.... je ziet tenminste echt bij je eerste echo een heel minimensje..... Als je TE vroeg een echo krijgt kan het ook een hoop onrust geven, over... minder lang zwanger, nog geen kloppend hartje... etc... etc.. (je kent de verhalen wel op dit forum)..... daar heb je iig allemaal geen last van!!!
Ktje, wil je mijn gegevens nog aanvullen? 27 jaar - bv - thuis bevallen en 22 januari intake bij de vk Dank je, super dat je dat allemaal bij wilt houden op de site, hij ziet er leuk uit hoor!
o trouwens.... ik kan nogal een flapuit zijn... en dingen bij de naam noemen.... enkele weten dat misschien van andere topics.... D) hoop niet dat jullie daar problemen mee hebben...... Aard van het beessie.....
Maar als je je echo met 14 weken pas hebt, en je wilt ook een combinatietest dat moet dan wel snel op elkaar volgen.. Want combinatietest is toch ook tussen 12 weken en 14 weken? Dacht ik tenminste
ja mmuisje dat klopt inderdaad..ik vind 9-10 weken toch wel max voor een eerste echo.. Geen probleem hoor Seth..ik hou me in soms haha wil af en toe nog weleens schelden ( k*t of gvd) ik zal het heeeel erg beperken hoor
Wellicht dat het gecombineerd wordt.... ik had trouwens bij mijn zoontje de combinatietest NIET aangeboden gekregen.... hoorde trouwens van mijn vorige vk... dat mijn eerste vk dit WEL had moeten doen, omdat het toen al.. (in 2006) verplicht was voor vk's om dit aan te bieden..... maarja mn eerste vk had wel meer verzuimd... ik had namelijk ook geen bekkenmeting gekregen.... kleine was helemaal niet ingedaald... haar antwoord: "we zien op het moment wel of hij past"... (Zat toen nog niet op internet.. dus dacht dat normaal was....) nou niet dus.... 10 hechtingen 5 (uitwendig) en vacuumpomp... ze stonden op gegeven moment met 7 man om mn bed... (denk dus zelf randje... keizersnee).... En nog mn eerste bevalling minder heftig vinden dan nummer twee... en daarbij had ik alleen 2 kleine haarscheurtjes.... Riep trouwens tijdens mn tweede bevalling... knip maar... en pak de pomp... hahahaha dochtertje was er al bijna....
Hier in de regio doen ze dat tegelijk. Dus een echo en bloedprikken. Je kan dan tijdens de echo aangeven of je voor een combinatietest gaat of niet.
hey meiden, idd een opluchting dat het geen 4ling is, het kan wel nog een 2 ling zijn, maar denk het niet....denk gewoon 1 klein wondertje....
Seth: Je hebt wel een punt, te vroeg kan weer tot onnodige zorgen en stress leiden en ik ben van mezelf al een behoorleijke stresskip! Aan de andere kant ben ik ook heel nieuwsgierig en wil ik gewoon een bevestiging hebben dat ons kleintje het goed maakt en alles in orde is. Misschien volg ik Sedese/of Mmuisje hun tip op eerst ff aan de VK vragen of het niet eerder kan en anders ergens een echo laten maken. Noukje: Wel prettig dat je nu dan wel eerder een echo kan laten maken en je kleintje kan bewonderen. Thx voor jullie tips en reacties dames!
@ Luukske: en dat is ook een wonder toch, 1! Geniet er maar lekker van hoor. Waarom hebben ze trouwens bloed bij jou geprikt?
ik ook geen bekkenmeting aangeboden gekregen..zucht.. heb 8 weken niet kunnen lopen en 2 verzakkingen
@ Dara: begrijpelijk hoor! Bij mn eerste kreeg ik ook pas een echo met 12 weken. Dan zie je echt al een minimensje, zo mooi!
Bekkenmeting heb ik ook nooit gehad. En tijdens mn bevalling (thuis!) kwam de vk er pas achter dat dochtertje in een stuit lag. Konden we alsnog naar het ziekenhuis met al 10cm ontsluiting! Brrr fijn hè!
Was er echt een van de oude stempel... ze is trouwens ook met pensioen.. een paar jaar nu..... voordeel was wel... dat ze zich bijvoorbeeld niet druk maakte of ik bv of fv ging geven..... "meid, zolang je geen boerenkool met worst geeft, vind ik het prima...
Tja... en dan gaan ze onderzoeken hoe het komt dat er in Nederland toch zoveel dingen niet zo vlot lopen tijdens bevallingen enzo.... Wellicht gewoon meer echo's maken... zoals in Belgie??!! en andere landen....??!!