September 2010 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Popkoorn, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet precies ktje ik heb voor 70 kaartjes 180 betaald ;)

Inderdaad een leuk kaartje Lizab!

Zijn er dames die tegen de bevalling opzien? ik best wel gezien mijn eerste bevalling (vliezen braken zaterdagnacht 0.00 uur maandagochtend ingeleid krap bekken toch bijna 2.5 uur door persen, 8 weken niet kunnen lopen ed)

Hoe ging de tweede bevalling (als je die hebt gehad) bij jullie?

2. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    @Dara succes bij de huisarts vandaag!

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties. Momenteel weet ik nog niets, ik denk wel dat de miskraam op gang is gekomen. In het kort mijn verhaal: Gistermiddag menstruatiekrampen achter mijn schaambeen incl. steken. Op een gegeven ogenblik bloed bij afvegen op toilet. Dit was op mijn werk, ik heb de vk gebeld en zij zei dat het 2 kanten kon op gaan nog. Als de pijn erger werd of aan een kant ging zitten, moest ik hun spoedlijn bellen. De steken en krampen waren rond half 7 gisteravond weg. Deze zijn niet meer teruggekomen. Wel bleef ik gister kleine beetjes helderrood bloed houden met afvegen en veel wit slijm (Sorry voor de details:)). Vanmorgen ben ik wakker geworden en nu verlies ik wel helderrood bloed, ook in mijn maandverband. (Ja weet het, onsmakelijk:() Ik heb geen vruchtzakje gevonden. Zojuist de vk gesproken en zei is nu aan het bellen dat ik ergens een echo kan krijgen deze week. Of waar ik al de afspraak had staan of anders in het zkh. Het kan namelijk zijn dat ik zwanger was van een 2-ling en dat er nu eentje aan het afstoten is. Maar zelf denk ik dat het gewoon helemaal over is en een miskraam heb gehad. Dus hoop nergens op. Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet me goed. Als ik meer weet, dan horen jullie dat uiteraard.

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Wen: pff heftig hoor. Ik weet helaas wat je doormaakt. Die onzekerheid is zo slopend. Ik hoop dat je zo snel mogelijk een echo krijgt zodat je weet waar je aan toe bent. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte toe. Dikke knuffel!

5. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    He Wen wat naar allemaal om te lezen..:(
    Ik zal voor je duimen dat het goed zit. Hoop dat je deze week een echo kunt krijgen..

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    je hebt vast al antwoord (ik ben tig pagina's aan het bijlezen ;)) maar Dafalgan is idd gewoon paracetamol. Toen ik in Belgie woonde, zei mijn vroedvrouw tegen me dat ik gewoon Dafalgan mocht nemen tijdens de zwangerschap.

7. ktje

ktje Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.313
    0
    36
  8. Linda86

Linda86 VIP lid

@ Wen: jeetje, wat een verhaal zeg. En die onzekerheid is echt killing. Ik ook weet helaas hoe je je nu voelt. Ik hoop echt voor je dat je heel snel een echo hebt (eigenlijk gewoon vandaag nog, dat wachten is zoooo erg!) en dat het gewoon allemaal nog goed zit. Heel veel sterkte!! Probeer een beetje hoop te houden, er zijn genoeg dames die in het begin bloed verliezen en die uiteindelijk toch een mooi, gezond kindje krijgen!

@ Ktje: je foto staat erbij hoor!

@ Prijzen kaartje: wij hadden er vorige keer volgens mij 100 voor 180 euro. Bij geboortepost.nl Dat was wel vrij goedkoop volgens mij.

@ Bevalling: ik zie er eigenlijk helemaal niet tegenop. Vorige keer begonnen bij mij de weeën om 00:00u. precies, wel meteen om de 5 minuten, maar ik vond ze goed uit te houden. Ik had ook nog nooit voorweeën of krampen gehad, dus het kwam voor mij als een totale verrassing dat de vk om 02:30u zei dat we meteen naar 't ziekenhuis moesten omdat ik al 7 cm. ontsluiting had. Haha. Daar aangekomen bijna meteen volledige ontsluiting. Alleen 't persen was wat minder. Ik mag niet voluit persen namelijk. Heb een tumor in m'n oog en om dat te kunnen bestralen hebben ze m'n oog uit m'n oogkas gehaald (alweer 2,5 jaar geleden hoor ;)), maar als er té veel druk op komt te staan kan 'ie er weer uitschieten schijnt. Was daardoor dus best nerveus, dus 't persen lukte niet zo goed. Maar na 70 minuten persen, toen net de gyn met de vacuümpomp was gearriveerd, is Milan geboren. Had wel een flinke knip, heel wat hechtingen en schaafwonden, maar echt pijn heb ik niet gehad. Het herstel ging ook super! Nergens last van gehad, alleen van pijn met plassen (door de schaafwond, leek elke keer wel alsof ik in brand stond).

9. Seth

Seth Niet meer actief

Bevalling....
    Ben ik helemaal nog niet mee bezig.....
    Stap voor stap is mijn idee...... eerst een goede echo...
    en die 12 weken door.... dan heb ik nog tijd zat om aan de bevalling te denken....

en ach... tegenop zien, of niet... hij/zij moet er toch uit....en tja.. bevalling is toch niet te plannen...
    we zien wel hoe het loopt...
    que sera sera......

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Wendy wat naar zeg, ik hoop dat je heel snel terecht kan voor een echo! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent, want deze onzekerheid is helemaal erg lijkt mij. Heel veel sterkte gewenst!

De bevalling is niet iets waar ik heel erg naar uitkijk, maar ik weet waar je het voor doet he?! Dat scheelt wel en ik weet ook dat ik geen gedoe krijg zoals de vorige keer. Aan de ene kant hoop ik dat hij/zij gewoon lekker overdwars ligt, dan is het gewoon duidelijk wat er gebeurt. Aan de andere kant lijkt me een gewone bevalling ook wel prettig.

Want met een ks ben je nog 6 weken onder de pannen en vooral de 1ste dagen ben je niet erg aanwezig en kun je niets met je kindje. Ik lag in een 1-persoonsbed en het kamertje waar dochter lag was zo klein dat ik er amper binnen kon komen. Dus dochter vasthouden ging al helemaal niet, dochter was ook erg ziek. Ik kon haar amper zien.

Zo gauw ik uit bed mocht ging ik in de rolstoel naar haar toe, was wel een beetje afzien, maar nu kon ik haar tenminste vasthouden en goed bekijken. Was nog een hele tocht van de kraamafdeling naar de kinderafdeling, ik had dochter ook niet lekker bij me zoals de andere vrouwen op de afdeling. Nu is dat verandert als het goed is en kun je ook bij je kindje blijven.

11. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Hai meiden,

Ik wil me graag aanmelden voor jullie groepje :) Het is allemaal nog wel erg pril ben pas 4 weken en 4 dagen zwanger maar ik teste al met 3.5 week positief :) Lijkt me gezellig om me te kletsen!

Liefs

Joy

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Welke site is er eigenlijk?

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    JAAA we doen het gewoon...we hebben 15 januari een pretecho!!! Ben dan pas 7 weken maar volgens de mevr van het echoburo kon je dan al wel een mooie echo krijgen en als het goed is een mooi hartje zien kloppen!! Ben gewoon erg ongeduldig maar heb geen indicatie voor een vroege echo dus dan zo maar dachten we, verder is het ook onze laatste zwangerschap (hopen we dan tenminste) dus mogen we er ook volop van genieten!!

Wendy hopelijk heb je snel je echo en ik blijf voor je duimen dat alles toch nog goed zit!

14. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje wat zijn jullie snel hier hahaha...

@Wendy meid ik hoop dat het gewoon goed zit!! Dat je zolang moet wachten op een echo?!

Mijn dochter is nu 15 en ik heb idd tot 1 jaar bv gegeven....

15. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36

THX pisum, nu heb ik idd bevestiging...

16. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    #1216 sedese, 6 jan 2010
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
    @Linda zat je verhaal te lezen van de bevalling en zag daar staan dat je een tumor aan je oog hebt gehad.. dat moet vreselijk zijn geweest zeg!

17. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Joy! Gezellig dat je mee kletst

18. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Alle nieuwe zwangeren: Van harte gefeliciteerd en geniet van jullie zwangerschap!

@Sedese: Thx, we hebben vanmiddag een afspraak bij de HA, ik laat wel ff weten hoe het gesprek is verlopen.

@Wen: Ik hoop dat je gauw een echo krijgt, deze onzekerheid is verschrikkelijk. Heel veel sterkte en ik denk aan je.

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik maak me nu toch ook meer zorgen over de bevalling als bij de 1e hoor, toen dacht ik oook ik zie het wel, hij zal er toch uit moeten. Nu is dat natuurlijk ook zo dat het kindje eruit zal moeten maar nu weet ik ook een beetje wat me te wachten staat. Ik heb wel bij de nacontrole de vraag gesteld als dezelfde situatie zich zou voordoen ze dan wel de vliezen zouden breken.....ik was nl 37 weken, 3 cm ontsluiting na 2 uur weeen daarna zwakte de weeen af en schoot de ontsluiting niet op...duurde uiteindelijk nog 2 nachten waarin in niet kon slapen vanwege de weeen voordat Tim er was. Ze wilde toen m'n vliezen niet breken omdat ik pas 37 weken was en ze niet wisten hoe mijn lichaam er op zou reageren, voor het zelfde geld gebeurt er niks en moet je naar het ziekenhuis vanwege infectiegevaar bij te lang gebroken vliezen met alle gevolgen van dien.....
    Ik heb nu dus wel de bevestiging dat ze deze keer wel de vliezen zouden breken omdat is gebleken dat m'n lichaam dat zetje gewoon ff nodig had....
    Verder vond ik de bevalling wel te doen, ja het doet pijn maar dat weet je ook wel.....

20. Seth

Seth Niet meer actief

Ik zag bij mn tweede er ook in het begin meer tegenop..... maar de rust komt wel...
    en tja.. omdat meissie bijna 42 weken bleef zitten...ik weer erge BI had... was ik toch wel blij dat het begon hoor....:D

oooo ennuhhh 9 van de 10 dat een tweede bevalling vaak vlotter verloopt hoor... dus relaxed... wordt een eitje...:D

Deel Deze Pagina