@Wen: hele dikke knuf @Luukske: ook een dikke knuf, spuiten valt supermee, hoefde er niet mee te beginnen, maar heb wel een uitleg gehad en een lege naald in mijn buik gehad om te oefenen. @misselijkheid: had vandaag dat ik nadat ik even snel had gelunched, weer lekker misselijk was. Heb vanmiddag crackers gehaald, leg die vanavond naast mijn bed, voor morgenochtend. En over boobies gesproken, heb het gevoel dat ze tussen de deur hebben gezeten hahahah. En hebben jullie ook al last van een dikkere buik (door opgezette darmen)? Ik kreeg vanochtend mijn spijkerbroek amper dicht, in de loop van de ochtend werd het gelukkig al wat minder hahah. Groetjes!!!
Vervelend karagoz, ik houd ook niet van loze beloftes Ik wist trouwens niet dat MVM ook in de avond kwam als ik dat had geweten had ik het ook in de avond gepland. Maar ja met precies 7 weken moet die test wel knallen
Me verloskindige heeft me gebelt om half 6. Ze was heel blij dat we zwanger zijn. Ik moet mrogen terug bellen om een afspraak te maken voor de 1e echo zo rond de 8e week. Ik ga onderbehandeling in het ziekehuis omdat tamer met 34 weken is geboren en de 1e een miskraam was. Als ik over de 34 weken ben mag ik eventueel naar een verloskundige gaan in een praktijk maar hoeft niet en ik ik mag in een ziekehuis bevallen...ik wil liever in een ziekenhuis bevallen en ook voor de onderzoeken natuurlijk, niets is beter in een ziekenhuis bevallen... ik heb vandaag nog een testje gedaan, uit nieuwsgierigheid eigenlijk...positief natuurlijk... Ik ga aan het einde van de maand shoppen voor positiet kleding want heb nog wel wat van tamers zwangeschap over maar wil nog wel wat broeken en jurken hebben, er is nu toch sale... Het lijkt ook alsof me borsten zijn gegroeid me hbs zijn in eens erg straks en ze voelen ook erg warm aan...gaat snel zeg.
@Hitchke en Jane: Ook ik moet veel geduld hebben voor de 1e echo, ik krijdg die met 12 weken (eind februari). Van de dames hier heb ik begrepen dat dat standaard is als er geen medische noodzaak/ aanleiding voor is. et lijkt alleen zooooooo ver en lang te duren pfff. Aan de andere kant vind ik het ook weer niet vervelend (lekker dubbel), want na 12 weken zie je wel een duidelijk minimensje........ @ Wen en Luuske: Denk aan jullie, veel sterkte. @Alle nieuwe zwangeren: Welkom en gefeliciteerd @Blackeyedgirl: Ook mijn buik ploft, komt zeker door de darmen (zijn ook helemaal van slag). Ik had vanmiddag op kantoor zelfs mijn knoop open van mijn broek omdat ie anders helemaal in mijn buik zat, wat erg onaangenaam voelt. Ik heb er meestal aan het eind van de dag last van @ Geslacht: Ben superbenieuwd wat we krijgen. Gelukkig wil mijn vriend het ook weten.
Goedenavond dames, Jeej moest heel wat bijlezen. @ Ktje ik heb de echo om 8:45 lekker vroeg ben wel erg zenuwachtig..... @ Wen jammer dat het mis is gegaan maar toch weer fijn dat je schoon bent en hoop dat je gauw zwanger bent. @ all alles goed houden jullie het nog vol dat wachten? @ MVM test was bij mij erg donker ik doe al mee sinds 4 januari want ik had hormonen zat zei ze ik snap niet hoe ze dat zie :O
hey meiden, heb te vroeg victorie gekraaid denk ik... vanavond voor het eerst misselijk... gevoel van te moeten overgeven maar zo ver is het nog niet...
Ja, het is avond en ik begin mij ook weer misselijk te voelen . Dit had ik de vorige keer niet zo erg. Jammer, maar ja, het kind groeit niet vanzelf. Een soort wekpot is toch een aantrekkelijk idee. Je houdt het warm, tikt af en toe op het raam en ziet het groeien. Mmmm ... Mijn buik is ook heel dik. Het lijkt wel of ik elke mogelijke druppel vocht opsla in mijn lichaam zodat ik er zo opgezwollen mogelijk uit zie - en vooral mijn buik. Het voelt zo stom. Het kindje is pas 1mm groot en ik bulk nu al uit mijn broek. Alsof ik zo ontzettend graag een buik wil of zo .
meestal als je van een 2e zwanger bent dan groeid je buik sneller of zoiets...hopelijk gaatdat bij mij ook...ik merk nog niets aan me buik
@Karagoz: balen zeg dat ze je niet gebeld hebben, terwijl ze dat beloofd hebben. Maar ja, dan morgen maar zelf even bellen. @Beg: opgezette buik had ik bij mijn vorige zwangerschap wel, maar nu (nog) niet. @Hitchke: oh oh, dus toch misselijk. Misschien is het eenmalig... @Dominique: ik zie nu wat je onder je banner hebt geschreven, hihi Tja, hier eigenlijk (afkloppen) nog niet zoveel last dus. Ben nu wel weer flink aan het gapen en dan ben ik er straks weer even 'overheen'. Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en gaat dus al vroeg (rond 22:00 uur) naar bed en ik ga dan lekker mee, dus ik krijg wel slaap genoeg . Vind het toch wel allemaal spannend hoor! Vooral om het straks tegen de rest van de vrienden en familie te vertellen. Mijn zoontje is op 6 februari jarig en ik krijg dus de echo op 1 februari. Als daar alles goed mee is dan gaan we mijn zoontje zijn t-shirt aantrekken met: ik word grote broer, op zijn verjaardag . Een vriendin van mij is overigens ook bezig voor de tweede en ze heeft helaas een maand geleden een vroege mk gehad. Ik hoop zo dat ze ook weer snel zwanger is, want vorige keer waren we dus ook samen zwanger (haar zoontje is van 4 februari). Het zou echt super zijn als we nu ook weer samen mogen zwangeren .
ja klopt..... hier moest ik vorige keer al vanaf 6 weken positiebroeken aan....en met 8 weken zag iedereen (ook vreemden) dat ik zwanger was..... nu heb ik de voorheen veel te ruime spijkerbroeken aan die ik na mn bevalling gekocht had..... maar heb al echt een "buikje"..... maarja dit is dan ook nummer 3
@Buikje: mijn buikje is er nog niet helemaal van af van de vorige keer. Ik ben toen eerst gestopt met roken, meteen zwanger geraakt, toen ma gehad en voordat ik weer zwanger was zat er al weer 7 kilo aan (oeps). Toen 14,5 kilo aangekomen met zwangerschap. Die 14,5 zijn er helemaal af, maar die 7 helaas niet..... Maar ach, ik heb me voorgenomen om na de bevalling van deze frummel echt er aan te gaan werken, om weer naar mijn oude gewicht terug te kunnen. Nu probeer ik er wel een beetje op te letten (hihi, als ik mijn vreetbuien onder controle kan houden, nu ligt er 'zeekbanket' in de kast en die roepen me ).
Een grotere buik!? Nee, toch . Ik was de eerste keer al monstreus. Het ging tot een week of 30 wel, hoor, maar daarna ... man o man. Er is mij zo vaak gevraagd of het een tweeling was. Ik schaamde mij eigenlijk een beetje. Dat gaat leuk worden.
Voor een zwangerschap hoef je je niet te schamen joh . Ik had ook een flinke buik en helemaal naar voren. Veel mensen vroegen mij ook of ik bijna uitgeteld was of dat ik een tweeling had.....ontwetendheid noem ik dat dus. Vaak zijn het mensen die geen kinderen hebben of ze lang geleden ooit eens gehad hebben. En dat monstreus zal wel meevallen toch .
Goede avond dames, Ook ik mag me hier melden. Na afgelopen jaar helaas 2 vmk te hebben gehad lijkt het nu goed te gaan. Ben nu een week verder dan ik ooit van te voren ben geweest. Kan toch nog niet echt juichen. Kan er wel steeds iets blijer van zijn. Ik ben uitgeteld op onze trouwdag, dus als alles goed blijft gaan moeten we die maar gaan verzetten. Wij hebben 25 jan onze eerste echo, mocht ook een week eerder, maar dan was ik 6 1/2 week en dan is er nog geen garantie dat je het hartje al ziet kloppen. Dus gaan we gewoon de 25 ste eeen paar dagen voor mijn verjaardag. Zou een mooi cadeautje zijn een mooi kloppend hartje. Succes allemaal met de kwaaltjes Liefs Annemiek
@Annemiek: spannend voor je hoor. Maar het is dus al een hele opluchting dat je al een week verder bent dan voorheen. Het blijft zich vast goed vasthouden dit keer. Gefeliciteerd en welkom hier!
@ Nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd en welkom! @ Annemiek: wat een toeval dat je uitgerekend bent op jullie trouwdag! Gaan jullie het nu vervroegen of later doen? @ Dikke buik: pfff ik lijk wel 20 weken zwanger. Ik had ook vandaag mn knoop los hihi. M'n buik is ook keihard. Mjin darmen zijn lekker bezig!! Valt me mee dat er nog niemand iets over mn buik heeft gezegd op mn werk. Of ze denken het alleen haha. @ Vakantieplannen: Ik denk dat wij een jaartje niet gaan. Nu lekker flink sparen en dan volgend jaar ergens verhuizen. Hebben pas een mooie nieuwe auto gekocht dus dat sparen kan geen kwaad @ MVM: Ben er vandaag mee begonnen. Wel ff wennen hoor in het kannetje plassen hihi. Morgen examen(MBA)! Spannend!!
@ Wen1975: Vergeet ik jou gewoon in mijn berichtje hierboven! 'Fijn' dat alles schoon is. Ook ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!!!En dat jullie wonder dan blijft plakken natuurlijk! Het is jullie gegund!
@Alle nieuwe zwangeren Van harte gefeliciteerd en geniet ervan! @Allemaal Bedankt voor de knuffels en lieve woorden! Ook ik hoop dat ik jullie snel goed nieuws mag brengen en dat er een plakbaby in me zit. @Mejojo Alvast veel plezier met je echo woensdag! @Peace S6 met je examen morgen... Verder voel ik me goed, eigenlijk wel opgelucht dat het nu allemaal achter de rug is. De vk heeft vanavond nog gebeld en ook zij gaf groen licht. De nacontrole is echt fijn van deze vk, kan niet anders zeggen. Liefs Wendy