September 2011 gaan wij voor ons eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Naatje, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hallo meiden!

Ik zit hier al een tijdje mee te lezen op het forum en af en toe plaats ik ook wat berichtjes.

Afgelopen april ben ik gestopt met de pil en in september willen mijn vriend en ik het gaan proberen om zwanger te worden. Momenteel wonen we nog "thuis" en in september kunnen we in ons eigen huisje dus dat is helemaal geweldig!

Zijn er nog meer meiden die in september een poging wagen om zwanger te worden? Lijkt me wel leuk en gezellig om hier onze belevenissen/ervaringen te delen :D

Groetjes,
    Naatje

2. Rani

Rani Lid

9 dec 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Naatje,

Wij gaan ook voor ons eerste in september. Ik had me al vorig jaar aangemeld om alvast een beetje te lezen hoe en wat mbt zwangerschap. Ik las al hier en daar dat er nog een paar meiden zijn die in september willen proberen. Niet allemaal voor hun eerste, sommige hun tweede en derde.

Het is nu alleen zo dat ik 5 aug ongi had moeten worden maar volgens mij klopt er niks van. Heb al een paar dagen een zeurdeig gevoel in me onderbuik maar het wil niet doorzetten. Voor de rest geen gekke klachten ofzo. Maar goed, ik wacht af. I dunno, we zien het wel.

Grtjs Rani

3. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hai Rani,

Wat gezellig dat je hier ook mee komt kletsen! Oh wat spannend, nog niet ongesteld dus? Ik zie dat je ook een onregelmatige cyclus hebt, dat is écht niets hè :) Misschien dat je binnenkort eens moet gaan testen?

En natuurlijk mogen ook de dames die voor een 2e (3e, 4e etc.) kind gaan in september reageren ;)..

Groetjes!

4. Ukkepuk83

Ukkepuk83 Niet meer actief

Hoi Naatje,

Wij gaan begin september op vakantie en dan gaan wij ook voor ons eerste kindje :D.

Ik ben al een lange tijd met de pil gestopt en ik ben ook al zwanger geweest maar met bijna 7 weken een miskraam gehad :(. De miskraam was half april en wij zijn er nu weer klaar voor om het opnieuw te proberen. Sommige mensen kunnen gelijk een knop omzetten en het opnieuw proberen, maar dat kon ik echt niet en mijn man ook niet.

Onze situatie is denk ik ook anders. Wij hebben namelijk een grote kans op een gehandicapt kindje. Wij zijn namelijk bij een klinisch genetica geweest in het Radboud ziekenhuis. Mijn schoonbroer is namelijk gehandicapt en mijn man kan dit doorgeven. Dus rationeel moet ik denken dat het maar beter was dat ik een miskraam heb gekregen want het was niet "gezond". Emotioneel zie je dat toch anders...

Mijn lichaam is er nu ook klaar voor. Dat klinkt raar maar voordat ik zwanger was had ik een regelmatige cyclus van 28 dagen. Na de miskraam was mijn cyclus helemaal door de war. En nu is hij voor het eerst weer regelmatig.

Ik denk dat een toekomstige zwangerschap voor mij nu wel spannender zal zijn omdat ik straks bij een krampje of iets anders toch bang zal zijn dat het misgaat.

Groetjes,
    Ukkepuk

5. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Welkom Ukkepuk83!

Oh wat vreselijk, een miskraam! Begrijpelijk dat jullie de tijd nodig hadden om het allemaal te verwerken. Wel fijn dat jullie het nu weer gaan proberen! Hoe lang is jouw cyclus nu? De mijn is ook erg onregelmatig en voor mijn doen ook lang (41 dagen).. Ben nu begonnen met de Zwanger Worden-pillen van de Etos. Hoop dat deze pillen er ook een beetje voor kunnen zorgen dat mijn cyclus wat regelmatiger (en korter) is. En anders heb ik ook altijd nog de Teunisbloemolie-capsules.

@iedereen; slikken jullie ook bepaalde pillen voor de zwangerschap?

6. Ukkepuk83

Hoi Naatje,

Mijn cyclus is nu weer 28 dagen. Ik slik de capsules zwanger worden van Etos. Ik hoor daar wisselende berichten over en er is zelf een onderwerp hier op dit forum over deze capsules. Ik weet niet of dit bij mij heeft geholpen om cyclus weer regelmatig te krijgen.

Ik eet alleen nog niet echt gezond, dus ik probeer daar vanaf morgen aan te werken. Doordat wij het best druk hebben schiet dit er vaak bij in ;).

Groetjes,
    Ukkepuk

7. rozes

rozes Nieuw lid

13 aug 2011
    3
    0
    0
    Dag allemaal,

Op 7 Juli heb ik mijn laatste pil geslikt. Mijn man en ik willen graag een kindje. Het besluit om te stoppen met de pil hebben we echt samen genomen. We zien er heel erg naar uit, maar ik vind het ook wel weer spannend. Ik probeer er niet teveel heisa van te maken, maar ik doe wel wat dingen om de zwangerschap te bevorderen.
    Ik ben gestopt met de pil (diane 35). Vanaf mijn 13e jaar geslikt. Ik voel niet echt veranderingen, maar mijn menstruatie is niet op tijd gekomen. Had het donderdag moeten worden, dus nu twee dagen te laat. Om zeker te weten dat ik nog niet zwanger ben heb ik woensdag een test gedaan, die was negatief.

Het lastige is dat ik niet weet hoelang mijn cyclus duurt en wanneer ik een eisprong heb (i.v.m. stoppen met de pil). Dus om toch een beetje het gevoel van controle te hebben lees ik veel op internet. ik probeer elke morgen folium te slikken (maar het zit nog niet echt in mn ritme dus ik vergeet het nog wel eens)
    Ik ben gestopt met alcohol en eet zo gezond mogelijk.
    En mn man probeert te stoppen met roken....heel stoer, maar ook wel moeilijk want het is voor hem echt heel lastig. Zijn humeur is niet echt wat het geweest is en ik moet streng tegen hem zijn terwijl ik dat niet goed kan. En nu maar hopen dat het niet te lang gaat duren.

Maar om een lang verhaal iets korter te maken, ik ben benieuwd wat jullie zoal doen nu jullie het plan hebben opgevat om te proberen zwanger te worden.

8. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @Ukkepuk83; ik heb ook verschillende verhalen gehoord over de Zwanger Worden-pillen van de Etos. Ook via dat topic hier op het forum. Ik blijf ze voorlopig gewoon slikken, en mocht er een tijd aankomen dat ik er zat van wordt, stop ik er gewoon weer mee.

Ook ik eet nog niet gezond. Moet eigenlijk wel wat kilootjes kwijt, maar daar begin ik na mijn vakantie mee! Volgende week nog 4 dagen werken en dan 3 weken vakantie. Na mijn vakantie ga ik het Weight Watchers weer oppakken zodat ik op die manier gezonder door het leven kan gaan.

@rozes; welkom!

Wat leuk dat jullie het ook gaan proberen, kunnen we hier gezellig kletsen over hoe het gaat etc.

Zodra je stopt met het slikken van de pil, gebeurt het vaak dat je cyclus van slag is. Dat ontpillen kan best een half jaar tot een jaar duren. Hopen dat dat bij ons niet gaat gebeuren natuurlijk ;) Toen ik de pil slikte, zat ik altijd op 32 dagen. Afgelopen april gestopt en de eerste ‘normale’ menstruatie ook 32 dagen en de afgelopen twee cyclussen 40 en 41 dagen… Hoop dat met die pillen van de Etos mijn cyclus wat regelmatiger en korter wordt..

Eigenlijk is het enige wat ik nu doe, de pillen van de Etos slikken en mijn temperatuur iedere ochtend meten. Als het om mijn cyclus gaat, ken ik mijn lichaam niet zo goed. Geen idee wanneer mijn eisprong is en of ik uberhaupt een eisprong heb :( Daarom ben ik aan het begin van deze cyclus mijn temperatuur gaan bijhouden. Hoop dat ik zo mijn eisprong spot zodat we voor de volgende cyclus was gerichter kunnen klussen hihi..

9. rozes

rozes Nieuw lid

13 aug 2011
    3
    0
    0
    Dank je wel voor het warme welkom. Lijkt me leuk om zo een beetje met elkaar te kunnen meeleven. Het is nou niet echt een onderwerp wat je in real life zo even op tafel legt bij iedereen, maar zelf ben ik er wel mee bezig. Hebben jullie dat ook dat je soms met moeite je mond niet voorbij praat. Of zijn jullie er heel open over naar anderen toe?

10. Ukkepuk83

@Naatje; Ik probeer vanaf vandaag gezonder te leven. Ik denk dat dit best lastig gaat worden omdat wij het best druk hebben en vaak er bij inschiet. Als wij geen tijd hebben moet ik maar iets van een een kant en klare stoommaaltijd halen i.p.v. "vette hap". Wij gaan begin september naar Turkije op vakantie en daar probeer ik er ook wel rekening mee te houden, maar ook weer niet te veel want ik ben tenslotte op vakantie ;).

@rozes; Onze omgeving weet van onze kinderwens omdat wij een miskraam hebben gehad. Ik had het namelijk direct verteld nadat wij het wisten. Wij waren zo blij, dat wij het met onze naasten wilde delen. Ook omdat ik al bekkeninstabiliteit heb en er veel last van had. Het was niet leuk om iedereen te vertellen dat het jammer genoeg mis was gegaan. Nu krijgen wij wel veel vragen of wij bezig zijn. Ik zeg dan eerlijk hoe de situatie is.

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hi meiden!

Wil jullie allemaal veel succes wensen. En hoop dat het niet al te lang zal duren voor jullie zwanger zijn.
    Wij gaan er in oktober weer voor. Kijk er al naar uit!

Gr,
    Y

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi hoi!

wij gaan nu ook voor ons eerste kindje, erg spannend allemaal! Ben sinds woensdag gestopt met de nuvaring en moet nu dus eerst ongie worden. Ben erg benieuwd of ik gelijk een regelmatige cyclus heb, maar dat is dus gewoon afwachten. Het lijkt me erg leuk om alle ervaringen met elkaar te delen, zeker omdat je dit nog niet met je naaste omgeving wil delen

groetjes

13. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @rozes;

In onze omgeving weet haast niemand dat wij er al zo mee bezig zijn. Dit omdat wij momenteel nog 'thuis' wonen en volgende maand echt gaan samenwonen. Alleen mijn beste vriendin weet hiervan. Zij en haar vriend gaan ook voor hun eerste, alleen wil het bij hun (tot nu toe) ook nog niet lukken.

@Ukkepuk83;

Ben ook bang dat het gezond eten na onze vakantie er bij in gaat schieten ;) In de eerste week dat wij weer in NL zijn, is onze sleuteloverdracht en kunnen we dus gaan klussen in ons nieuwe huisje. Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren, maar door de drukte zou er best een keer een makkelijke maaltijd doorheen kunnen glippen. Achja...we wachten het wel af. Zolang dat maar niet dagelijks wordt haha!

@Yasmin84;

Welkom! Ik zie aan je handtekening dat jullie ook al een tijdje bezig zijn. Ook jij veel succes in oktober, hopen dat we allemaal snel zwanger worden!

@engeltje23;

Ook jij welkom! Het is ook hartstikke leuk om ieders ervaring te lezen en elkaars ervaringen te delen. Succes!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    dankjewel Naatje!

Wat doen jullie eigenlijk voor werk allemaal? Werk zelf in de kinderopvang en ik merk toch dat veel mensen eerder stoppen met werken ivm het tillen.

15. tayaro

tayaro Actief lid

13 aug 2011
    421
    0
    0
    Hoi,

Wil mij bij jullie aansluiten. Wij zijn vanaf deze maand gaan proberen. Het is voor ons voor kindje nummer 2! Ons zoontje is nu bijna 3 1/2 jaar oud. We hebben bewust gewacht totdat hij ruim 3 jaar was. Ik heb zelf 2 miskramen gehad voor de geboorte van onze zoon.

@engeltje: Ik heb zes jaar in de kinderopvang gewerkt maar werk nu als MBO docent. Ik geef nu les aan de aanstaande leidsters!
    Toen ik zwanger was van de eerste heb ik tot 5 1/5 week voor de uitgerekende datum gewerkt. Maar het is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Ik heb een super zwangerschap gehad met weinig kwaaltjes (alleen de ruim 20 kilo extra ballast ;) )

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @tayaro Leuk dat jullie voor een 2e gaan! Was je de eerste keer snel zwanger? Je hebt t dan wel lang volgehouden zeg! Hoeveel dagen werkte je? Ik werk nu 4 dagen op een babygroep en hoop t ook zo lang mogelijk vol te houden. Maarja eerst maar eens aan de klus om zwanger te worden, ben nu net ongesteld

17. tayaro

tayaro Actief lid

13 aug 2011
    421
    0
    0
    Ik had tot voor kort ook niet echt kriebels voor een tweede.... Nu zijn ze er vollop! Vooral nu we per 1 september de sleutel van ons nieuwe (grotere) huis krijgen.
    Zwanger raken was bij ons niet echt het probleem. De 1e keer was onverwachts, totaal niet gepland. Maar we waren zoooo blij! Des te groter het verdriet toen het mis ging. Na de eerste miskraam besloten om het weer te proberen en de 2e keer weer raak! Ook helaas deze keer weer een miskraam. Toen uiteindelijk met de 5e ronde raak. Dus al met al vrij snel, maar ja wel een jaar verder. Gelukkig is dat verdriet ver weg nu. Als je dan eenmaal je kindje hebt.

Ik werkte destijds op een verticale groep. Had afspraken met mijn collega. Zij ontfermde zich vaak over de baby's en ik de grotere. Maar andere collega's hadden niet dat geluk. Niet omdat ze niet wilde, maar het lukte gewoon niet.

Ik heb nu het voordeel dat ik bij de volgende zwangerschap geen kinderen meer hoef te tillen. Maar natuurlijk wel zelf een ondeugende peuter rond hebben lopen ;)

18. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    hoi hoi, ook ik wil me hier graag bij aansluiten!
    Vanaf september hopen we voor een tweede te gaan! Moet zeggen nu het wel heel dichtbij komt het ook steeds spannender word!!
    Hopelijk is het snel zover! Gezellig om zo met elkaar te kunnen kletsen en ervaringen te kunnen delen!

19. tayaro

tayaro Actief lid

13 aug 2011
    421
    0
    0
    hoi anna... ja vind het ook weer zo spannend, had dit niet verwacht bij de tweede. Had mij zelf voorgehouden... ach we gaan voor een tweede, zit geen druk achter, we zien wel. Maar het voelt gewoon als bij de eerste:)

20. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Haha, wat herkenbaar! Hoewel het voor m'n gevoel best lang geleden is dat ik zwanger was herken je nu gewoon alles weer; de spanning van te voren en idd de druk die er op staat. Al moet ik wel zeggen dat ik weer super graag zwanger zou willen zijn, maar zo gek als dat ik er bij de eerste van was is het (gelukkig) nu nog niet!

zie trouwens dat dit topic gestart is voor mensen die voor de eerste gaan!:)

Deel Deze Pagina