Na keizersnede wachten tot we weer mogen!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prettymum, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Wie heeft er ook een keizersnede gehad en wil voor een tweede kindje gaan?

Ik heb van de gynaecoloog opdracht gekregen 1 jaar te wachten. Mijn bevalling is nu acht mnd geleden en ik wacht vol ongeduld af tot we voor de tweede mogen gaan.

Dit vind ik erg lastig gezien in mijn omgeving alle vrouwen (vriendinnen en collega's) die een keizersnede hadden maar zes maanden moesten wachten.

Ik heb niet het idee dat ik een speciaal geval ben, mijn herstel ging ook erg vlot zonder complicaties.

Ligt dit verschil (6 of 12 mnd wachten) nu aan de gyn die je hebt of spelen er andere factoren mee?

En wie wacht er nog meer vol ongeduld af?

2. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    wij zijn er na een k.s. na 9 mnd weer voor gegaan. wil niet zeggen dat je gelijk zwanger bent. de ene gyn adviseerd het wel en de ander niet. ik kreeg het ook mee. na 13 mnd waren wij zwanger. daarentegen je hebt gelijk kans om zwanger te worden. succes hoor

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik kreeg ook het advies een jaar wachten, uiteindelijk was ik 1,5 jaar na de ks weer zwanger.
    Het verschilt per ziekenhuis wat ze adviseren. heb zelfs weleens gehoord dat er ziekenhuizen zijn die adviseren 2 jaar te wachten.

4. prettymum

Twee jaar zou ik echt niet aankunnen!

Wij zijn stiekem al een beetje begonnen. Niet heel gericht want mijn cyclus is zo onvoorspelbaar als het weer, maar stiekem hopen we op een '(on)gelukje'...

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    haha ik kan het me wel voorstellen hoor. succes hoor hoop stiekem wel dat je snel zwanger bent.

6. prettymum

Eerst maar eens even een groter huis vinden... Zou niet heel handig zijn om met een dikke buik te gaan verhuizen. Dat dus eerst, en dan gaan we er 'echt' voor.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ken iemand die 6 maanden na de ks alweer zwanger was. Is toen natuurlijk bevallen zonder complicaties, dus het kan best goed gaan.

Deel Deze Pagina