September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik zal me ook even voorstellen:

Ik ben 31 jaar en woon in het noorden des lands. Ik ben in 2006 getrouwd en een half jaar later hebben we een huis gekocht. We hebben een hond en twee katten en een zoontje van ruim 2. Dit mannetje is onze trots: geboren met 28 weken en 6 dagen en woog een kilo. Hij heeft het super gedaan, geen problemen na de bevalling gehad en heeft zich conform de boekjes ontwikkeld. Ik werk bij een deurwaarders kantoor.

Hier ook wc papier syndroom. Moest boodschappen doen en moest ook wc papier kopen en heb expres papier gekocht zonder roze kriebeltjes ;)

2. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Madeliefje: Onze 1e afspraak kan ook s'avonds. Stond er eigenlijk van te kijken dat dat kon.. :$ Manlief kan dus gewoon mee gelukkig.

@Rianne: Gelukkig is er dus een kans dat maat 50 gewoon gaat passen haha. Mijn zusje is helemaal door het dolle heen en had haar al beloofd dat de baby dit rompertje bij de geboorte aan zal krijgen. Je had haar oogjes moeten zien, de schat.. :D
    De verloskundige heeft inderdaad gezegt dat ik gewoon mag bellen op een speciaal 06 nummer wanneer ik mij niet goed voel of vragen heb.

@franka: Ja inderdaad, goed om te horen wat zij allemaal gezegt heeft. En elke keer vraagt ze: heb je nog vragen? haha..

Ben zo blij!! Woehoe.. Moet ik nou ook op de lijst? Hoe doe ik dat? Gewoon knippen en plakken? :):)

3. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Mama79: Whaaahaha... Moet er echt om lachen dat wc papier verhaal.. Ik heb wel roze kriebels om het toiletpapier staan.. ;) Misschien moet ik ook maar overgaan op wit.. haha..

4. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ga trouwens even snel naar de winkel om foliumzuur in te slaan.. was ik nog helemaal niet mee bezig en volgens de verloskundige was dat wel verstandig om te doen.. :):):)

5. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    @mamlicious: kun je dan niet beter gravitamon halen? daar zitten alle extra vitamines en mineralen in naast foliomzuur die je als zwangere nodig hebt...

6. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Zit daar dan ook foliumzuur in?

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Goedemorgen lieve meiden!
    Wordpad is weer geopend :D

@Kristel: Is het ondertussen gelukt om een langnagelig slachtoffer te vinden? Ik vind het helemaal niet stom dat je hier een oproepje hebt geplaatst hoor ;)
    @Clautje: Stoppen met nagelbijten hahaha.Is het bij jou echt problematisch? Vriendin van mij was er echt 1 uit de categorie "kluiven tot aan de ellebogen" en van de week zag ik haar voor het eerst met lange gelakte nagels. Het blijkt dat ze er door een hypnosebehandeling nu vanaf is, ik vind het een wonder hihi. Hier niet zo heel lekker geslapen vannacht maar net even een uurtje bij geslapen. Ik ben 's nachts ook heel misselijk, vooral als ik net in bed ga liggen. Ik dacht dat het ochtendmisselijkheid heette maar als ik opsta heb ik meestal nergens last van, gek lijf. Werk ze vandaag, heerlijk dat je weekend straks al begint.

@Brinatjuh: Wat een gezellig groot gezin hebben jullie zeg. Hoe oud zijn de kindjes van jou vriend? Wat spannend dat je volgende week met je nieuwe baan begint, heb je er zin in?

@Want2be: Wat leuk om te zien dat ieders passie en werk hier zover uit elkaar ligt. Waar ben je in die 18 maanden allemaal geweest? Het lijkt me een waanzinnig mooie ervaring maar soms ook wel heel verdrietig om het grote contrast met de westerse wereld te zien of zit ik er helemaal naast?

@Pindaatje: Meis ik hoop dat je vandaag weer wat meer kan genieten van je zwangerschap. Waar maak je je het meeste zorgen om? Worden je klachten minder? Grote knuffel voor jou!

@Rianne: Als het goed is verdubbeld je hcg om de dag. Als de streep vandaag niet donkerder wordt dan zou hij dat morgen ook nog kunnen doen. Ik zou je willen adviseren om de KV 2voor5 euro te gebruiken, die vind ik altijd het duidelijkst. Ik heb ook 1 test gedaan met predictor en daardoor was ik ook helemaal in de war want die was een stuk minder duidelijk dan de KV die ik de dag ervoor had gedaan. Ik duim voor je!!
    @Chihuahua: Appelhoofdje is ook zo'n beetje het enige dat klopt aan hem hoor haha. Hij is nogal groot (ongeveer 4 kilo) heeft lichte ogen en een lange snuit. Niemand wilde hem en ik kreeg zo'n moeder Theresa gevoel toen ik hem als dik puppie zag dat ik hem meteen heb meegenomen.

Ook jij veel werkplezier vandaag mevrouw de Cock ;)

@Starlady: Lekker een trainingsbroek aan als je thuis komt. Heb jij ook zo'n last van eeeuh winderigheid?

@Mango: Wat leuk dat jij je ook even voorsteld! Griep en 3 rugoperaties zijn niet leuk, dikke knuffel daarvoor! Clearblue kan de boom in met zijn indicatie, jij bent gewoon hartstikke zwanger ;)Trouwens (corrigeer me als ik het mis heb) als je een late innesteling hebt gehad dan kan het ook zo zijn dat je nu volgens CB nu nog net geen 3 weken bent?

@Mamalicious: Foto van hondje!! :D
    Heb ik een heel verhaal getikt over het nut van man mee naar vk zie ik dat je al 3 x antwoord hebt gehad haha
    Wat schattig zo'n klein rompertje. Zo klein (of nog kleiner) zijn de kindjes bij de geboorte meestal wel hoor. Mijn zoontje was een flinke kerel van 3680 gram maar zat de eerste weken gewoon in maatje 50 ;)

@Mama079: Wauw wat een wondertje die stoere zoon van jou! Hoe kwam het dat je zo vroeg bent bevallen en heb je daar nu weer kans op?

@Zwangerschapsvitamines: Ik heb Davitamon mama compleet gehaald. Daar zit de hele mikmak in inclusief foliumzuur en visolie. Het zijn wel flinke brokken maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

@Franka en Madeliefje: Meiden zou ik jullie bijna vergeten!! Heeeeeeeeeeeeeeeele fijne dag gewenst! Wat zijn de plannen?

Zo héhé en dan nu een lekker bakje koffie

Zwaai!

8. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Michelle: Sorry... :):) maar om het goed te maken hier een foto van mijn hondje:

Bekijk bijlage 119214

Is het geen schatje??? :D

Het is een Kruising jack russel met :( Dat mag je zelf invullen want dat is voor ons een raadsel. De dierenarts zegt met een Bullterrier..

9. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Fijn he, geeft je een gerust gevoel he?!.

10. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
  11. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Michelle04 we hebben geen idee waarom ik te voreg bevallen ben en juist daardoor is de kans nu groter dat ik weer te vroeg ga bevallen. Ik kom dan ook onder strenge controle van een gyn te staan

12. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Wat een leukerd mamalicious!

Dit is onze Jack Russel:

13. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Thanx, die van jou is ook een poepie trouwens hoor. Mijn man wilde ook graag een black & tan, maar die konden wij niet vinden in die periode en toen ik onze gezien had was ik helemaal verliefd.. :D Is jou Jack wel zuiver ras?

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Een black & tan is nooit een zuiver ras. Een zuivere JR moet aan bepaalde kleurstellingen voldoen en ik geloof dat er maar zoveel % op het lichaam kleur mag bevatten. De rest moet wit zijn. Aan onze hond zit geen haartje wit en is dus officieel geen JR;)

15. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Mamalicious en Mama079: Wat een kanjers! *smelt* Zo gezellig die kleine monstertjes in huis :)

Mama079: Dan is deze zwangerschap wel even dubbel zo spannend voor jou. Ook vervelend dat er geen aantoonbare reden voor is gevonden, je kan er dus gewoon helemaal niets tegen doen. Kreeg je spontaan weeen?

16. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    #456 Starlady, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
    @Mama079: Wauw wat een wondertje die stoere zoon van jou! Een kg. Pfff… Dus jij bent ook geveld met het wc-papier syndroom. Weet t niet. Had het veel minder bij de zw.schap van mn dochtertje dan nu, mss heeft t te maken met de mk’s.

@Mamalicious: Wat een mooi beesie. Schitterend! Ons meisje was 2615 gr. En heeft nog even mt 44 en 46 gedragen. In mt 50 verzoop ze. Had enkele rompertjes en truitjes en broekjes mt 50 want dacht mt 56 komt eerder aan bod. Niet dus :) En ehhh ik zou maar over gaan op witte wc papier. Heb zelf helaas ook de witte met roze kriebels thuis. Hier op t werk gelukkig witte…

@Rianne: Die 2v5 euro testen raad ik je ook zeker aan. Andere testen kunnen je onzeker maken. Herken het helaas. Dacht ook wat is dit, streep is minder positief, haalde van alles in mn hoofd. Toen een 2v5 euro test gedaan en mn zekerheid kwam meteen weer terug. Erg goede testen, beste die ik ken. Je kunt er vroeg mee testen en ook duidelijk mee testen.

@Mango: Clearblue kan inderdaad de boom in met zijn indicatie. Mss was je urine niet geconcentreerd genoeg? Het is een indicatie. Je bent zwanger meid!

@Zwangerschapsvitamines: Ik heb OOK Davitamon mama compleet gehaald. Daar zit de hele mikmak in inclusief foliumzuur en visolie.

@Michelle04: Hahaha jaja doe ik ook, als ik nergens meer heen hoef, is het douchen mn mn meisje, haar op bed en zelf ook makkelijke kleding aan (trainingsbroek en slobbertrui) heerlijk… En ja heb (helaas) ook last winderigheid. Dacht dat t iets was wat alleen ik had, maar ehhh dus toch niet? Ja mn darmen weten zelf ook niet meer wat ze moeten doen denk ik. Enig verschil met de zw.schap nu en die van mn meisje in 2006 is dat ik nu juist wel naar de wc kan en toenertijd kon ik niet en had ik last van opstoppingen. Pfff niet normaal. Bijna niets hielp. P.s. Hoe smaakte de koffie?

17. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Haha Starlady wat fijn zo'n winderige medestander! Ik vind het zo vervelend, kan mijn darmen op dit moment nog het beste omschrijven als een soort parelketting van lucht woeiii hihi.

Iemand bekend met rennie deflatine (ofzoiets)? En mag je dat tijdens de zwangerschap gewoon gebruiken?

Davitamon rules ;)

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Oh en de koffie was heerlijk!

19. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik kreeg 's nachts harde buiken en een zere rug. Toen ik wakker werd, had ik het nog. Iets in mij zei dat het niet klopte. Toen ben ik in bad gaan zitten met een stopwatch. De harde buiken kwamen toen al om de 3 a 5 min. De vk is toe gekomen en die heeft mij voor de zekerheid naar het zh gestuurd. Ik had daar al 1 cm ontsluiting. Wee remmers en longrijping gekregen en naar het UMCG. Daar had ik al 5 cm ontsluiting. Uiteindelijk heb ik de bevalling nog 5 dagen tegen kunnen houden (ondanks dat de weeën wel door gingen) en het resultaat ligt nu heerlijk te slapen ;)

Starlady bij mij komt het ook door de mk dat ik nu zo onzeker ben. De boobpijn is vandaag ook minder. Net de allerlaatste test gedaan die ik had, maar dat was niet handig. Had net 1 uur en 15 min daarvoor al geplast en de test was lichter dan eergisteren. Al moet ik zeggen dat de teststreep nog steeds donkerder was dan de controle streep

20. Elfya

Elfya Niet meer actief

@Starlady: nee, ik maak nog geen taarten, maar ik wil dit wel gaan doen. Ik vrees alleen het ergste, want ik ben zo creatief als een dooie egel! Maar dit maakt de uitdaging alleen maar groter :).

@Mango26: klinkt inderdaad als een griepje. Voel je je al wat beter inmiddels? Is die afspraak bij de fysio ook voor je rug? Klinkt wel ernstig in ieder geval.

@mamalicious: mijn vriend gaat wel mee de eerste afspraak (omdat we dan ook meteen een echo hebben). De volgende afspraken gaat hij waarschijnlijk niet mee, of slechts af en toe.
    Ahhh, wat lief van je zus. Mijn dochtertje heeft best een aardig tijdje maatje 50 aangehad. Lijkt inderdaad heel klein, maar valt uiteindelijk wel mee hoor. Al kunnen ze het natuurlijk geen weken aan, maar voor de eerste tijd is het prima.
    Fijn dat de vk je een beetje gerust kon stellen.

@Michelle04: mijn nagels zijn echt korter dan kort. Ik heb al eens acupunctuur geprobeerd om er vanaf te komen. Maar dat was geen succes. Misschien ook maar eens hypnose proberen dan?
    Gek he, die misselijkheid 's nachts, had ik de vorige keer helemaal geen last van.

@Vitamines: ik heb ook Davitamon mama compleet, maar dat zijn inderdaad mega-pillen!

@Hondjes: wat een schatjes komen voorbij (al ben ik meer een katten-mens :))

@wc-papier-syndroom: is dit het nieuwe woord voor 2011? Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen last van heb. Maar wel algemene onzekerheid, die waarschijnlijk iedereen heeft die zwanger is.

Pfff, nog een uurtje werken. Ik heb echt geen zin meer.......

Deel Deze Pagina