September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ohhh mijn boobs voelen of ze gaan ontploffen !!!

2. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    goedeavond meiden!!!

pfffffffft....gaat hier echt vlotjes met alle nieuwe zwangeren! aan allen welkom en GEFELICITEERD:D
    Kan het niet zo heel goed bijhouden hoor:)

maarre even een algemene belangstellende vraag; hoe is het met iedereen, in de zin van,hebben jullie al een beetje last van zwangerschapskwalen!?

ik heb vandaag heerlijk zwangerschapskleding gekocht....nu al ja.....:)
    had natuurlijk alles heel leuk weggeooid,want de kleine is niet echt gepland;) maar heb nu in de uitverkoop toch een leuke spijkerbroek en twee shirts gekocht....helemaal happy!!
    vandaag aan mijn schoonouders verteld;tja iedereen reageerd wel hoe wij hadden gedacht, nu al, en waarom?! en hebben jullie dan niets gebruikt...?!!!
    tja en ik heb er eigenlijk maar 1 antwoord op; dit heeft zo moeten zijn en wij zijn er gelukkig mee!
    Sommige mensen doen er jaren over om een kindje te krijgen, en soms lukt het helemaal niet en ons is dit geluk twee keer in een jaar gegund!
    Dan ben ik gewoon super gelukkig!!! ;)

nou meiden misschien tot straks en anders tot morgen!

liefssss

3. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    in nederland
    auwie!!!!!:( Sterkte!;)

4. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Rianne, heb jij het al verteld aan familie/vrienden?

In augustus toen ik zwanger was, had ik helemaal niemand iets verteld, met 8 weken verloor ik het vruchtje.. toen heb ik alleen mijn moeder verteld dat ik een miskraam had en ze wist niet eens dat ik zwanger was :(
    Ik denk nu dat we wel eerder iets zeggen, maar of ik op de eerste echo wacht, ik weet het nog niet ;)

5. Gerlinda

Is een heel goed teken meid :D:D:D
    Misschien helpt het om warm te douchen of een warme doek erop te leggen ;)

6. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Rianne: Oei pijn he? Die van mijn heb ik ook errug veel last van, hoef er maar tegenaan te stoten en ik hoor mezelf AUW zeggen.. ;)

@Brinatjuh: Nu al zwangerschapskleding gekocht? haha, lekker vroeg, maar ja als het in de aanbieding is, waarom niet. ;) Grappig trouwens die reacties hihi..

@Klachten: Mega zere borsten, geen eetlust, moe maar kan s'avonds niet in slaap komen, hoofdpijn en krampjes onderin als ik loop.. Oh en ik kan zo ineens heel erg huilen... :(:( Manlief begrijpt er niets van haha..

@Babyuitzet: Mooi dat dat 2e hands kan, malief wil alleen de maxicosi nieuw hebben want er stond een poos terug een stuk in de consumentengids dat je een maxicosi niet 2e hands moest kopen, want als de vorige eigenaar een (klein) ongelukje heeft gehad met de auto dan is de maxicosi al niet meer veilig.. :( Ach, hij krijgt z'n zin dan maar.. Ik geloof daar niet zo in hoor.
    Wat betreft de broekjes, heb al even rondgekeken en heb een mega lief pakje gezien:

Ach, kan nog wel 10x weer veranderen, maar vond deze zooooo lief!! Kan het niet laten babykleding te kijken, al koop ik nog niets! :D

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
  8. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    in nederland
    WAT een GAAF BROEKJE!!!! Waar heb je die gezien?!:(

9. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    in nederland
    @ mamalicious; ja heb ik ook gehoord maar ons maxi cosi is perfect...niks mee aan het handje!
    hij was ook niet beschadigd of iets...ach ja je kunt over alles wel een probleem maken,mensen vragen/zeggen soms ook wel; waarom heb je een tweedehands bedje?! nou omdat ik hem gratis en voor niks gekregen heb van een vriendin en hij verder super is!!
    scheelt toch weer in de centen!

10. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Brinatjuh: Op deze webshop, maar ze hebben het ook vast wel in de winkel..

Woezel en Pip lange broek | Unisexkleding

En wat die gratis dingen betreft, doen wij ook hoor. Ben al druk op marktplaats aan het kijken hihi..

11. Gerlinda

Wat een lieve kleding :):):)

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Jeetje... Wat zijn jullie een stelletje kletskousen!!!! :D

Geen puf om op iedereen apart te reageren, maar zag al een paar hele mooie buikjes voorbij komen, mooi woezel&pip-pakje, handige boeken en miskoop/bestekoop-tips... ;)

Hier (ondanks mn werk als kinderverpleegkundige) ook een behoorlijke nitwit op het gebied van zwanger zijn en wat je er allemaal voor moet aanschaffen, want eerste kindje, dus kan alle tips goed gebruiken!!!

Vanavond gewerkt, superdruk gehad, dus zit er een beetje doorheen... :(
    Morgen een dagje vrij, ga dan lekker shoppen in rotterdam met mn autistische broertje, al een belevenis op zich, haha!!!
    Wie weet waar ik allemaal mee thuis kom, kan me tnt aardig beheersen, maar t is wel overal uitverkoop he, dus de reklameborden lonken... ;)
    Zondag weer werken...

Wij hebben het trouwens op nieuwjaarsdag al tegen mijn familie verteld, mijn ouders en opa + oma's kregen een ingepakt rompertje, de verrassing kon niet groter zijn!!!
    Het wordt het eerste klein- en achterkleinkind in de familie, dus iedereen was superenthousiast...
    Zijn fam. hebben we praktisch geen contact mee, dus weet nog niet of en hoe we het gaan vertellen, ook zijn zoontje weet het nog niet, daar wachten we mee tot we een echo hebben gehad!

Meiden, ik taai af...
    Duik lekker mn bedje, morgen weer een dag!!!

(btw. nog geen kwaaltje te bekennen...)

13. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Septembermama's 2011

01-09-11: Want2be - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    01-09-11: Giraf - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV - Blijft een verrassing - Denkt zelf: Meisje
    01-09-11: Aprilvisje - ?? jaar - ?e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Wilt het geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    01-09-11: Jessie86 - ?? jaar - ?e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Wilt het geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    02-09-11: Mama079 - 31 jaar - 2e kindje - ZH (med indicatie) - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    02-09-11: Daantje1 - 28 jaar - 3e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    04-09-11: Madeliefje1987 - 23 jaar - 2e kindje - Thuis - BV - Blijft een verrassing - Denkt zelf: Meisje
    04-09-11: Sterre - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht wel weten - Denkt zelf: Meisje
    05-09-11: Michelle04 - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wil het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    05-09-11: Pindaatje - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen
    05-09-11: Desiree1986 - 24 jaar - 2e kindje - ZH (med indicatie) - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    07-09-11: Mango26 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf Jongen/Meisje
    08-09-11: Happy79 - 31 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    08-09-11: Clautje80 - 30 jaar - 2e kindje - Thuis - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    09-09-11: Kristel86 - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    09-09-11: Lootje - 26 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: ??
    10-09-11: Brinatjuh - 25 jaar - 2e kindje - ZH - FV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf:Jongen
    11-09-11: Starlady - 29 jaar - 2e kindje - ZH (medische indicatie) - FV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    12-09-11: Mamali - 30 jaar - 2e kindje - Thuis- BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    12-09-11: Mamalicious - 29 jaar - 1e kindje - thuis - FV -Wil het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    13-09-11: Franka83 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen
    15-09-11: Rianne1984 - 26 jaar - 2e kindje - ZH (krap bekken) - FV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen

Afsprakenlijst:

Januari:
    13: Mama079, 1e echo
    13: Giraf, intake VK + 1e echo
    17: Michelle, 1e echo
    17: Kristel86, 1e afspraak gyn + 1e echo
    21: Desiree1986, 1e echo
    24: Pindaatje, 1e afspraak vk + 1e echo
    25: Clautje80, 1e afspraak vk + 1e echo
    26: Michelle, 1e afspraak vk
    27: Daantje1, 1e afspraak vk + 1e echo
    27: Mango26, 1e afspraak vk + 1e echo
    27: Rianne1984 1e afspraak vk + 1e echo
    27: Sterre82, 2e afspraak gyn + 2e echo
    28: Starlady, 1e afspraak vk + 1e echo
    31: Madeliefje1987, 1e echo

Februari:
    02: Desiree1986, 1e afspraak vk
    03: Franka83, 1e afspraak vk + 1e echo
    04: Lootje, 1e afspraak vk + 1e echo
    08: Mamalicious, 1e afspraak vk
    14: Brinatjuh, 1e afspraak vk + 1e echo
    17: Mamalicious, 1e echo

Was ineens van de lijst verdwenen, maar bij deze er weer op!

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Grappig om te zien trouwens dat de meeste meiden op de lijst denken een meisje te krijgen...
    Hier gaan mn gevoelens ook wel een beetje die kant op, maar dat komt eigenlijk omdat mn vader dat voorspeld heeft, en die heeft het 9 van de 10x goed, ben benieuwd!!!
    Een jongetje zou trouwens net zo welkom zijn, t maakt me eerlijk gezegd geen bal uit...
    Manlief raakt steeds meer overtuigd van het feit dat het een tweeling gaat worden, hij droomt er zelfs over... ;)

15. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik heb ook sterk het gevoel dat het een tweeling kan zijn...
    hoe ik daar nou zo bij kom weet ik niet, maar heb dat bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet gehad.

16. Appelstroop

ik had 1 december mijn laatste menstruatie, met een cycles van 30 dagen, volgens de calculator op deze site geeft dat aan dat ik op 8 september ben uitgerekend, maar dat terzijde ben al lang blij als dat niet gebeurd, want dat zou denk ik niet leuk zijn voor mijn zoontje.

17. Appelstroop

Septembermama's 2011

01-09-11: Want2be - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    01-09-11: Giraf - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV - Blijft een verrassing - Denkt zelf: Meisje
    01-09-11: Aprilvisje - ?? jaar - ?e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Wilt het geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    01-09-11: Jessie86 - ?? jaar - ?e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Wilt het geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    02-09-11: Mama079 - 31 jaar - 2e kindje - ZH (med indicatie) - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    02-09-11: Daantje1 - 28 jaar - 3e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    04-09-11: Madeliefje1987 - 23 jaar - 2e kindje - Thuis - BV - Blijft een verrassing - Denkt zelf: Meisje
    04-09-11: Sterre - 28 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht wel weten - Denkt zelf: Meisje
    05-09-11: Michelle04 - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wil het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    05-09-11: Pindaatje - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen
    05-09-11: Desiree1986 - 24 jaar - 2e kindje - ZH (med indicatie) - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    07-09-11: Mango26 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf Jongen/Meisje
    08-09-11: Happy79 - 31 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    08-09-11: Clautje80 - 30 jaar - 2e kindje - Thuis - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    08-09-2010: rijkie -28 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    09-09-11: Kristel86 - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    09-09-11: Lootje - 26 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: ??
    10-09-11: Brinatjuh - 25 jaar - 2e kindje - ZH - FV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf:Jongen
    11-09-11: Starlady - 29 jaar - 2e kindje - ZH (medische indicatie) - FV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    12-09-11: Mamali - 30 jaar - 2e kindje - Thuis- BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje
    12-09-11: Mamalicious - 29 jaar - 1e kindje - thuis - FV -Wil het geslacht weten - Denkt zelf: Meisje
    13-09-11: Franka83 - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen
    15-09-11: Rianne1984 - 26 jaar - 2e kindje - ZH (krap bekken) - FV - Wilt het geslacht weten - Denkt zelf: Jongen

Afsprakenlijst:

Januari:
    13: Mama079, 1e echo
    13: Giraf, intake VK + 1e echo
    17: Michelle, 1e echo
    17: Kristel86, 1e afspraak gyn + 1e echo
    21: Desiree1986, 1e echo
    24: Pindaatje, 1e afspraak vk + 1e echo
    25: Clautje80, 1e afspraak vk + 1e echo
    25: Rijkie, 1e afspraak vk + 1e echo
    26: Michelle, 1e afspraak vk
    27: Daantje1, 1e afspraak vk + 1e echo
    27: Mango26, 1e afspraak vk + 1e echo
    27: Rianne1984 1e afspraak vk + 1e echo
    27: Sterre82, 2e afspraak gyn + 2e echo
    28: Starlady, 1e afspraak vk + 1e echo
    31: Madeliefje1987, 1e echo

Februari:
    02: Desiree1986, 1e afspraak vk
    03: Franka83, 1e afspraak vk + 1e echo
    04: Lootje, 1e afspraak vk + 1e echo
    08: Mamalicious, 1e afspraak vk
    14: Brinatjuh, 1e afspraak vk + 1e echo
    17: Mamalicious, 1e echo

18. Appelstroop

hello september mommy's

afgelopen dinsdag heb ik toch een héél fijn gesprek gehad met mijn nieuwe verloskundige... :D

zal even proberen om het in het ''kort'' te vertellen wat ik bedoel...

toen ik in verwachting was van mijn 1e kindje, zat ik bij een verloskundigepraktijk met 4 verloskundige. alle afspraken waren prima en ik voelde mij redelijk op mijn gemak bij hun tijdens de controle's. in de laastste week van mijn zwangerschap kwam een nieuw meisje (van 24 jaar) in de praktijk. toen dacht ik nog bij mij zelf hoop dat ik niet haar aan mijn bed krijg (heb toch liever een ouder en een wijzer iemand aan mijn bed) zo gezegd zo gedaan, en ja hoor ik had dat meisje tijdens de bevalling (wel in het ziekenhuis)
    het is voor mijn gevoel de bevalling van hell geworden, ze heeft mijn 2 1/2 uur laten persen voordat zij toch maar de gyneoloog eens even ging bellen. de het klusje wel in 1 perswee kon klaren.
    achteraf met de nacontrole heb ik stilletjes gezwegen, om het feit dat mijn kind en ik (behalve een trauma, die nu ik weer zwanger ben, weer naar voren komt) voor de rest er niets aan over hebben gehouden. nu met mijn 2e zwangerschap wilde ik dat toch even héél anders zien. dus ik dinsdag weer mijn ''oude'' verloskundige praktijk opgebeld en verteld dat ik weer zwanger was, en toen vertelde hun doodleuk; nou je bent nog wel heel pril ( 4w5d) dus als je over 2 weken nog ff een test doet en die is dan positief, bel dan maar weer eens even terug voor een afspraak.... hoe bedoel je, je haalt mij van die roze wolk!!!!

jeetje het wordt toch een beetje een lang verhaal hahahahaha....

hier part two:

heb de haak op de hoorn gegooit en ben een verloskundige gaan bellen, waarvan ik wel goede verhalen over had gehoord.
    zij is een half surinaamse vrouw van boven de 50 jaar (een oude rot in het vak, zoals ze zeggen hihihihi) en heb gewoon bijna drie kwartier aan de lijn met haar gezeten, zo vertrouwd dat ik wel kon janken van blijdschap (echt zo'n moeder type, maar volgens mij wel met haar op haar tanden hahahahaha)
    heb mijn hele verhaal gedaan, en zei hoopt voor mij dat het deze bevalling een mooie bevalling gaat worden.

nou voor de meiden die het hele verhaal hebben kunnen lezen, bedankt dat ik mijn hart heb kunnen luchten hihihihi....

19. Gerlinda

Goedemorgen meiden :):)

Ik sta niet meer op de lijst, ik had me gisteren toegevoegd (straks nog maar eens erbij zetten dan) ;)

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Goeiemorgen !
    Was weer vroeg hier. Dochter was om 6.30 wakker.

@ Brinatjuh: Ik heb alleen zere borsten. Verder nog niet echt klachtjes. Wat jammer dat je schoonouders zo reageerde :( Goed antwoord van je!
    @ Adora: Alleen twee vriendinnen en mijn chefs op mijn werk weten het. Probeer het voor familie nog te verbergen maar mijn moeder en zus hebben het al door helaas. Ik beken nog niet hoor!Wat klote dat je het vruchtje bent verloren :( Ik wacht denk ik tot de 1e echo, maar die heb ik al de 27e.
    @ Mamalicious: Wat ssn schattige kleertjes, Ik wacht met kopen tot ik weet of het een jongen of meisje wordt. Ik heb nog veel kleding van mijn doch
    ter liggen. Als een maxi cosi er nog mooit uit ziet en de verkopers zien er normaal uit, zou ik het ook 2e hands kopen hoor. Ik heb alles nog van de 1e.
    @ Mango; Wat leuk met je broertje. Hoe oud is hij? Wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageerde!
    Ik denk een jongen maar het maakt me echt niet uit. Een meid is wel makkelijker met al het speelgoed enzo..
    @ Rijkie: Nou jaaaaa zeg ! Wat een rare vk.. Wat heerlijk dat je een ander hebt gevonden! Snap dat je kon janken van blijdschap hihi.

Deel Deze Pagina