September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hey iedereen,

Ben weinig online nu met de kerstdagen!

@ Daantje Echt heftig hoor...veel sterkte!! Hoop dat jullie goed nieuws te horen krijgen op 31 december!

Doen jullie nog vaak een test of temp opnemen om te kijken of het nog goed gaat?

2. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Nou, vanavond was het dan zover! We hadden Benthe een shirtje aangetrokken met daarop 'Big Sister', dus afwachten maar wie het als eerste zou zien!
    Eerst kwamen mijn ouders en broertje aan, maar ze zagen helemaal niks!! Na 3 kwartier kwam mijn zwager met vriendin, die vriendin tilde Benthe op en zei hardop 'Big Sister? Bedoel je daar het dochtertje van je vriendin mee?' (vriendin van mij is een maand geleden bevallen van een meisje). Mijn vriend antwoord, 'Nee, die bedoelen we niet!'. Dus zij en m'n zwager kijken elkaar verdwaasd aan, en opeens valt het kwartje!! 'Owwwww je bent zwanger!!!!'. Super leuke reactie hihi. Ondertussen zitten mijn ouders op de bank en zeggen niet zoveel, bij hen viel het kwartje nog wat later, ze hadden het kennelijk niet goed verstaan/begrepen. Maar alsnog een vrij lauwe reactie.... :( M'n vader zei al direct 'Nou dat doen jullie wel erg snel'. Pffff, er zit straks 20 maanden tussen, ja er zit geen 3 jaar tussen zoals bij mij en m'n broertje maar zo snel is t toch ook weer niet?? Beetje jammer.... en pas na 10 minuten kon er een felicitatie af..
    Weer 30 minuten later kwamen m'n schoonouders binnen, en al snel zegt m'n schoonmoeder hardop lachend 'Big Sister' maar daar kwam het ook absoluut niet bij aan! Ze dacht dat het gewoon een leuke tekst was haha. Inmiddels moest Benthe naar bed dus ik zeg nog maar 'ns een keer 'Goh, wat heeft ze toch een mooi shirtje aan he, met 'Big Sister' erop!'. En m'n schoonmoeder stamelt 'Eeehhh Big Sister, bedoel je daarmee dat.....???', dus wij in koor 'Jaaaaaaa!!'. En ze begint meteen te huilen, en ook bij m'n schoonvader zie ik de tranen in z'n ogen. Kijk, zo'n reactie is nou leuk!
    Bij m'n 1e zwangerschap reageerden mijn ouders ook al niet zo enthousiast.... Wat is dat toch... Nu zijn ze stapeldol op Benthe hoor, maar ik heb sowieso een wat vreemde relatie met mijn ouders. We wonen op een uur rijden van elkaar af en zij zijn niet het type mensen dat regelmatig belt. 2 weken geleden was Benthe erg ziek, dat had ik ze verteld maar vervolgens hoor ik helemaal niks meer van ze. Niet even een belletje 'Goh hoe gaat het met Benthe?'. Ik ben echt totaal anders, qua alles. Soms vraag ik me af of ze me niet bij de voordeur op de stoep hebben gevonden.
    Maar hier laat ik m'n kerst en zwangerschap niet door verpesten! Gelukkig heb ik genoeg mensen om me heen die hun blijdschap voor ons wel laten zien!!

@ Madeliefje, ja vanochtend weer een testje gedaan hihi, en hij was weer een stuk donkerder dan gister!

@ Allemaal, leuke 2e kerstdag gehad??

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Madeliefje: Ik heb gister nog een keer getempt en nog een laatste testje gedaan maar nu stop ik ermee. Als ie nou onverwachts een keer wat lager is o.i.d zou ik gelijk in de stress schieten :)

Pinda: Owh wat een flauwe reacties van je ouders zeg :( Zijn ze altijd een beetje zo? Oh lees al dat je sowieso een la-la relatie hebt met ze, jammer zeg. Dat had ik met mijn moeder, die zag ik eerder nooit maar sinds ik haar verteld had van mijn zwangerschap van Noah sprong ze een gat in de lucht :$ Ik dacht eerst dat zij een week moest bijkomen van mijn nieuws maar achteraf moest ik week bijkomen van haar reactie :D Nu past ze zelf 2 dagen per week op! Awh je schoonouders in tranen :) Ja dat wil je hebben he haha ;):D
    Je moet de pret niet laten drukken hoor! Lekker genieten van de mensen die wel blij voor jullie zijn ;)

Hier ben ik nu juist wel een beetje bang voor de reacties.. ik ben namelijk v.a 1 feb 2011 mijn baan kwijt :( Niet van mijn moeder hoor maar wel van mijn schoonouders.. Maar goed v.w de situatie met mijn eileiders wilden we niet wachten op nieuw werk e.d. Wie weet hoe lang dat gaat duren. Maar ja, we hadden ook niet verwacht weer zo snel zwanger te zijn :)

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Sterre Meid..wat balen van je baan zeg! En nu wel een goede band dus met je moeder? Fijn!

@ Pindaatje Lief hoe je s.ouders reageerden!! Met mijn ouders heb ik een slechte band...dus daar hoef ik me niet op de reactie te verheugen!

Ik had vanmorgen weer een testje gedaan met zwanger& kids Ik had er nog 1 liggen van 23-12 en nu op 27-12 had ik een donkerder streep, maar nog niet zo donker als de C-streep, kan dat?...pfff..je wordt er wel onzekerder van. Heb ook minder klachten dan eerst..vandaar!

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Wat jammer dat je ouders zo reageerden, Pindaatje. Dat is toch een domper.

Toen we mijn ouders vertelden dat ik zwanger was de eerste keer, toen had mijn vader tranen in zijn ogen, echt prachtig!

Madeliefje je moet je geen zorgen maken of je wel of niet een knaltest hebt hoor! Zeker zwanger&kids reageert traag. Ik heb met kv 2v5 al een paar dagen geleden een knaltest gehad en ik heb met z&k nog geen knaltest. Sowieso zegt het wel of iet hebben van een knaltest niets over je zw schap, zo lang de streep maar niet steeds lichter wordt (ook als deze iets lichter wordt zegt het niets)

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Madeliefje: Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen met testen, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt dat de controle streep donkerder is, was bij mij ook beide keren. Gister met een digi-test getest dus kan ik niet meer vergelijken.

Ja ik heb eigenlijk altijd een heel goede band gehad met mijn moeder tot ik een jaar of 12 was. Mijn ouders gingen toen scheiden en heeft mijn moeder het in haar bol gekregen ofzo. Pas sinds mijn zwangerschap van Noah gaat het weer goed.

Mama079: Wat mooi zeg dat je vader ook met tranen in zijn ogen stond :)

Ohh mijn kleine vriend is eindelijk wakker geworden.. die lag al te snurken v.a 10.00 :)

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Meiden!!
    Wow wat kletsen jullie al hard zeg:) Ik hoop dat ik het allemaal bij kan houden want dit is echt een topic waar ik nu eens écht wil blijven plakken hihi. Ik vind het vaak zo lastig om alles te onthouden en dan een goede rea te plaatsen. Mocht ik ooit iemand vergeten weet dan dat het niet aan jou ligt maar aan mijn traag werkende hersenen ;)

@Daantje: Ik kan jou dubbele gevoel helemaal begrijpen zeg. Aan de ene kant het geluk van het nieuwe leven dat in je groeit en aan de andere kant de strijd om te overleven van jou papa en schoonpapa, pfft heftig hoor. Dikke knuffel voor jou en ik hoop op het allerbeste..

@Annemiek: Wat fijn dat jou mama er na zo'n heftig ongeluk weer bovenop is gekomen! En wat fijn dat jullie zo'n goede band hebben en dat je zo'n leuke reactie op je zwangerschap hebt gekregen.

@Sterre: Wij wisten de vorige keer wel dat we zoontje kregen en ook nu willen we het graag weer weten. Ik hou niet zo van verrassingen haha. Ook vind ik het uit praktisch oogpunt wel handig om te weten. Kamertje, kleertjes, naam etc. is dan net even makkelijker uitzoeken.

Ik denk overigens dat ik dit keer weer een jongetje ga krijgen. Ik had dat bij mijn zoontje ook heel sterk dus ik ben benieuwd of mijn gevoel weer gaat uitkomen. Hebben jullie er ook al een gevoel bij?

@Pindaatje: He bah meis, wat een vervelende reactie van je ouders. Echt niet waar je op zit te wachten als je zulk blij nieuws verteld. Gelukkig reageren andere mensen wel positief maar toch ..

@Madelief: Niks van testen aantrekken, het ene merk reageert gewoon iets sneller als het andere op Hcg. Maar wie ben ik om dit te zeggen... (zie onderstaand bericht:):):))

@Testen: Op 2e kerstdag mijn lief naar de AH gestuurd om een test te kopen. Want tja ik had toch al gauw 2 dagen niet getest en wie weet.. Gelukkig een dikke knalposi. Waar deze onzekerheid nu vandaan komt weet ik echt niet, vorige keer maar 1 keer zelf getest en 1 x mvm en geen twijfel gehad. Misschien omdat ik het in de tussentijd te vaak mis heb zien gaan bij verschillende lieve forummeisjes?

Vanavond wordt ik terug gebeld door het echo bureau en dan maak ik een afspraak voor over 3 weken. Ik heb echt het geduld niet om te wachten op de termijnecho in het ziekenhuis om te zien of het hartje klopt.

@Humeur: Oei... ben soms van het ene op het andere moment echt niet te genieten. Arme Michelleman..

Gaan jullie trouwens mee doen aan MVM?

Zo lekker de stad in, sale is begonnen!!

Fijne dag allemaal,

Liefs!

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Michelle Mag je al een echo over 3 weken? Ben jaloers!! Hier pas op zn vroegst over 5 weken!

@all Ik begon te twijfelen, omdat mn klachten afnamen van misselijkheid. Nu geen last meer van en mn borsten voel ik ook niet meer. Vandaar dat ik twijfel.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Michelle: Bij mijn zoontje wist ik het eigenlijk gelijk, dit wordt een jochie maar nu neig ik meer naar een meisje.. ben benieuwd of het weer gaat kloppen. Over een kleine 16 weken weet ik het haha :):D (mits alles goed blijft gaan natuurlijk)

Ik heb er nu ook 3 testen tegenaan gegooid dit keer :) Op dpo 10, dpo 12 en dpo 14 en weet eigenlijk ook niet waarom. Die op dpo 10 deed ik gewoon om mijn vermoeden te bevestigen.. ik wist het gewoon en heb dat streepje er bijna op gekeken :p

Madelief: Vervelend dat je twijfelt :( Ik kan wel zeggen dat niet elke klacht blijft en er altijd is maar het is toch je gevoel he.. Zou je ook niet eerder een echo kunnen laten maken bij een echo-bureau o.i.d?

Over echo's: Ik krijg een hele vroege, vorige keer met 5,5 weken omdat ik een hoog bbz gehalte heb v.w mijn eileiders maar ik heb er nu helemaal geen zin in :) Ik zou dus liever iets langer wachten en dan een mooi hartje zien en niet meer zolang moeten wachten tot die 12 weken grens voorbij is.

10. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Dan ga ik maar niet zeggen hoeveel testen ik gedaan heb :p Ben bijna verslaafd. Bij mijn mk bleven de tests relatief licht en had ik dus al een vermoeden dat het mis ging. Ik zoek nu eigenlijk een soort van bevestiging door de tests elke keer donkerder te zien worden. Ik heb net mijn laatste 2 tests gedaan zodat ik niets meer heb om te testen. Ook had ik die tests nog en we willen het bij 2 kindjes laten, dus ik hoop die tests nooit meer nodig te hebben

11. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Madeliefje: bedankt..
    hier ook veel testjes gedaan hoor, is wel leuk om te zien steeds..maar teststreepje verschijnt meteen zodra de urine in werking treedt en voorbij teststukje komt,daarna komt dan pas de controle streep :)

mama079: mooi dat je vader toen zo reageerde met tranen in zijn ogen!
    De testjes die ik heb die ik van het buitenland heb,ivm willen beginnen van eigen webshop zijn ook heel traag..vooral vergeleken met de clearblue en kruidvattestjes. Nu weet ik in ieder geval als ik een webshop begin ik die testjes niet ga verkopen (wilde sowieso eerst de verschillende soorten testen laten testen door zwangere vrouwen voordat ik ze zou gaan verkopen,wil wel de beste testen dan gaan verkopen natuurlijk,haha,maar voorlopig zit dat er nog niet in, eigen webshop

Michelle: dankjewel meid,lief van je
    spannend zo snel een echo,leuk!!Was het leuk in de stad?
    hier ook af en toe flink chaggie hoor..dan denk ik ook meteen; arme Daantjeman haha

Ik heb vandaag ook maar de vk gebeld :) wij mogen de 27e komen om 18uur!spannend,ben dan bijna 9 weken.
    vandaag ook maar weer getest ivm veeeeeeele testjes en ja hoor, heel mooi vet posi!Teststreepje kwam meteen zodra de urine er langskwam!
    heb nog 2 luxe testen,clearblue plus en clearblue digitaal met indicatie..
    die doe ik denk ik volgende week..
    verder nog wel misselijk een beetje..maar heb ook erge last van keelpijn..mag alleen tijmsiroop hebben dus dsat doe ik dan maar,wel heel weinig hoor,maar dit is het enige wat mag schijnbaar.

Pindaatje: jammer dat je ouders zo reageerden,kan me helemaal voorstellen dat je dan zo teleurgesteld bent. Gelukkig reageerde de rest wel heel leuk!Laat je zwangerschap er idd niet door verpesten meid, knuffel!

Sterre:ben ook benieuwd of het dan idd een meisje gaat worden!hier ook veel testjes hoor, maar heb er gewoon heel erg veel..(omdat ik eerst webhop wilde beginnen en heb er hoop gekregen omdat mensen via mij in een bepaalde webshop testjes hebben gekocht.

verder nog veel met mn vader in mijn hoofd..vind het zo spannend tot de 31e..pfff...
    Maar geniet ook wel hoor, want ik weet dat mijn vader niets liever zou willen dat ik zou genieten (hij weet nog niet van de zwangerschap).
    Hij heeft wel eens gezegd:als ik heel ziek wordt of doodga, zou ik het heel fijn vinden als je gewoon nog je eigen dingen blijft doen en blijft genieten van alle dingen,dat je niet te lang verdrietig blijft,het leven gaat door....(heeft ie eens gezegd voor hij wist dat hij zo ziek was) maar dat gaat natuurlijk wel moeilijk worden.

12. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Dat is een mooie gedachte Daantje, wat je zegt in de laatste alinea.

Ik heb vandaag minder boobpijn en dat maakt me wel onzeker, maar mijn laatste test was gewoon vet positief, dus het zal wel goed zijn.

13. Aprilvisje

Aprilvisje Nieuw lid

27 dec 2010
    2
    0
    0
    geen
    Oost-Vlaanderen
    #73 Aprilvisje, 27 dec 2010
    Laatst bewerkt: 27 dec 2010
    Ook zwanger!
    Gefeliciteerd aan alle anderen! :)

[​IMG][/url[/U]]

14. Jessie86

Jessie86 Lid

3 feb 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    22 december positief getest!!!!! Ik ben volgens de kalender 1 september uitgerekend

15. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    mama: ja dat vind ik ook wel. Zie wel dat ik een typfout heb neergezet,oeps,. word met dt in mijn tekst is niet goed maarja, zal wel niet iedereen zijn opgevallen haha

welkom aprilvisje en Jessie!En gefeliciteerd!!!

16. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Jessie en Aprilvisje Gefeliciteerd!!!

17. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Annemieke82- uitgerekend: 29-8-2011- 1e kindje- Het wordt een: Wij willen het weten
    Sjulie- uitgerekend: ?- ?e kindje- Het wordt een Wij willen het weten/het blijft een verrassing
    Daantje1- uitgerekend: 2-9-2011- 3e kindje- Het wordt een: Wij willen het weten
    Mama079- uitgerekend: 2-9-2011- 2e kindje- Het wordt een: Wij willen het weten
    Madeliefje1987-uitgerekend: 4-9-2011-2e kindje-Het wordt een:het blijft een verrassing
    Sterre- uitgerekend: 4-9-2011- 2e kindje- Het wordt een: Wij willen het weten!
    Michelle04- uitgerekend: 5-9-2011- 2e kindje- Het wordt een: Wij willen het weten
    Pindaatje- uitgerekend: 5-9-2011- 2e kindje- Het wordt een: Wij willen het weten!

Afspraken:

Sjulie: 4 januari 2011: 1e echo
    Mama079: 13 januari 2011: 1e echo
    Annemieke82: 14 januari 2011: 1e echo
    Pindaatje: 24 januarie 2011: 1e echo
    Daantje1: 27 januari 2011 1e echo

18. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien is het handig als we de lijsten anders maken?ik krijg hem zo ook niet gecentreerd zodat het overzichtelijk is..
    zag in een ander topic dat ze erboven zetten: bevallingslijst en dan dus van nummers 1 t/m 30 onder elkaar en zo iedereen in de lijst plaatsen.

En afsprakenlijst van maand tot maand en dan ook de nummers onder elkaar (op de dagen dat er afspraken staan gepland) op een gegeven moment als er een afsprakenmaand voorbij is deze verwijderen en vervangen voor de nieuwe maand..zoiets..wel alvast afspraken vooruit neerzetten dan zet je gewoon onder januari februari..ff uitvogelen hoe en wat,ik ben er nooit zo heel goed in hoor haha.
    Laat maar weten..dan kun je wat makkelijker zien wie wanneer is uitgerekend etc (dus ook erbij of je het wel/niet wilt weten etc)
    bedoel het niet vervelend hoor,helemaal niet. Ik ben er slecht in, in dit soort dingetjes,wil het best proberen

liefs
    Daantje

19. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Welkom Aprilvisje en Jessie86! Gefeliciteerd!! Hoe voelen jullie je?

Hihi ik lees al dat er nog veel getest wordt door jullie meiden! Ik doe er van de week ook nog wel 1 denk ik hihi!

Daantje, wat mij betreft mag je je uitleven op een nieuwe lijst hoor! Kijk maar of je iets moois weet te produceren ;)

Phoe, er is door jullie alweer zoveel geschreven! Morgen zal ik weer wat uitgebreider reageren, duik nu mn bedje in... Ben vanavond naar 'Loft' geweest, wauw wat een coole film!

Trusten!

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Als ik die afsprakenlijst zie, ga ik morgen toch maar bellen naar de VK, wil ook weten wanneer ik mag komen voor een echo!! Kan ik tenminste uitleven naar die datum!

Deel Deze Pagina