Mango: dat voelt idd zoals Madeliefje zegt als een zeurderig/trekkerig gevoel,kan ook ongi achtige krampjes zijn. Je baarmoeder gaat flink groeien nu dus vandaar de groei en rekpijntjes. madeliefje: wat lief dat je dat zo zegt,doet me ook wel goed,dankje. Ik zeg soms ook tegen mezelf; zeg gewoon een keer nee...maar bij mij is het dan zo van: nou liever niet..maar als je wilt dan werk ik wel gewoon hoor...en tja..dat schiet dan ook niet echt op..zo wilde ik volgende week woensdag en donderdag vrij vragen (do eerste echo!) en toen zei mn baas aan de tel: ja, die dagen vrij kan wel hoor, moet wel even passen en meten enzo maar ja,moet wel goedkomen..zo zei hij dat steeds, ik hoorde duidelijk dat het niet uitkwam...Mijn man luisterde mee en wist al wat k ging zeggen: oh, ja , dat is ook vervelend, want jij kan kan eigenlijk lastig voor mij werken dan? Nou, alleen die woensdag was dat wel wat lastiger eigenlijk..nou, oke..zei ik..misschien kan ik alvast een gedeelte doen ofzo, of alles behalve dweilen?? (mijn man allemaal nee gebaren en nee schudden..) ja, dat was wel fijn, dat gingen we samen schoonmaken...dus; volgende week woensdag geen vrij maar samenwerken..ben ik toch op tijd thuis..(anders moet ik 2,5 uur in mn eentje schoonmaken, bijna hele kdv moet gedaan worden) achja, voelt aan ene kant wel goed dat ik mn baas kan helpen en dat ik steeds klaar sta maar aan andere kant denk ik ook wel eens: denk eens aan jezelf en zeg een keer nee...alleen nee en geen hele verhalen van ja maar..als het nodig is...(dat doe ik dan altijd...) maar vond het goed van mezelf dat ik heb gemaild dat ik eigenlijk tot eind februari wil werken...als het kan...en als het nodig is ik wel langer wil werken maar dan minder en niet alleen....(ja..weer doe ik het..) dat heb ik altijd al gehad zo.. maar: als ik iets zou hebben waarbij het niet goed is voor het kindje dan stop ik meteen hoor!dat dan weer wel! Kan niet wachten tot de eerste echo!zo spannend!Maarja, ben wel erg misselijk en moe,dus dat geeft me wle een fijn gevoel al weet ik dat je ook helemaal geen kwaaltjes hoeft te hebben om zwanger te zijn (meesten die ik ken hadden nergens last van)
hello girls, gossiemijne de rare eetgewoontes beginnen nu al bij mij... heb het liefst elke dag een bakje huzarensalade (jammie net één op) en ik heb opeens erg trek in koolzuurhoudende dranken zoals sinas of zo, terwijl ik dat nooit drink. ik had met mijn vorige zwangerschap ook van die gekke dingen, zoals elke dag (en dat moest er ook komen) een rode slushpuppie van de jamin. hebben jullie dat ook al?
@ Rijkie Idd..hier ook trek in huzarensalade haha..wel echt voedende dingen eten..veel dingen smaken me niet, alleen echt gezonde, vullende eten.
Nou, het is geen kramperig gevoel, maar echt pijnsteken bij iedere stap die ik zet... Voel me er echt niet zo lekker bij, misschien morgen toch maar even de vk. bellen... Rare eetgewoontes: Gewoon de HELE dag door eten, deed ik normaal nooit... Verslaafd aan smeerkaas en rijstecrackers, yoghurt met jam en honeyhitters, patat speciaal... t liefst iedere dag, maar dat doen we maar niet!!! Daantje: het belangrijkste is idd om aan jezelf en die kleine te denken! Je baas heeft er ook niks aan als hij je straks van de vloer moet rapen... En als de nood aan de man is kan hij toch wel iemand anders vinden?
@ mango: als je eigen erg onzeker voelt dan moet je gewoon de verloskundige bellen, al is alleen maar om jou gerust te stellen.
Bij mij komen en gaan de kwaaltjes ook. Heb ook al 2 dagen geen buikpijn meer gehad. Kan heel goed dus! Mago als je je zorgen maakt gewoon bellen, maar het klinkt als groeipijn/bandenpijn
hallo meiden hier heel erg moe, vanmiddag zelfs 2,5 u liggen slapen mango klinkt als groeipijn, je baarmoeder groeit nu en dat kan je voelen weten jullie al met hoeveel weken jullie gaan stoppen met werken? sorry de rest weet ik niet meer, vergeet nu al alles dat beloofd nog voor de komende tijd
en vandaag ben ik begonnen met een dagboek bij te houden, zijn er nog meiden die dat doen? ben benieuwd hoelang ik het volhoud
Haai ladies, Soww, even alles terug gelezen, het gaat hard met de berichten! Probeer zo goed mogelijk alle berichten te beantwoorden.. @Alle nieuwe zwangere dames welkom & gefeliciteerd!! @Eroosje: Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je! @LiesEd: Leuk idee, hoe was de reactie van de beschuiten? @Want2be: Gezellig een bruiloft, maar het is vast veel werk, succes meid! @Libido: Het is wat minder, heeft met de moeheid te maken. @Pindaatje: Alsnog van harte met de 1e verjaardag van je kleine meid! @Brinatjuh: Overduidelijk meis, genieten! Vervolgens lees ik je frustratie bericht én terecht, dit mag helemaal niet! Ook mag je baas je in je proeftijd niet ontslaan want dit is in strijd met het verbod op discriminatie. Als de werkgever een werkneemster ontslaat wegens zwangerschap, moet hij schadevergoeding betalen. Dit is natuurlijk niet letterlijk gezegd maar wel boven tafel gekomen. @Desiree1985: Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte meid! @mama079: Creatief idee, dat heeft familie van me ook eens gedaan en ik moet zeggen dat het best even duurde voordat we het allemaal in de gaten hadden, dat was echt heel grappig! Succes met vertellen aan je baas. @Kristel86: Gefeliciteerd met je mooie echo. @Michelle04: Ookal zo'n mooie echo gefeliciteerd. @Buddie: Gefeliciteerd met je 28e verjaardag! @Daantje1: Het valt niet mee voor je meis, succes met alles hopelijk voel je je snel wat beter. @Kwaaltjes: Een paar kwaaltjes, af en toe misselijk maar nog geen knuffels aan de wc pot gegeven. Daarnaast heb ik ook gevoelige borsten en zere tepels. @Dagboek: Sinds ik zwanger ben heb ik ook een boekje waar ik regelmatig (dagelijks is voor mij niet haalbaar) de ontwikkelingen, kwaaltjes, gedachtes en creatieve ideeen etc. in op schrijf. Lijkt me leuk om later nog eens terug te lezen. @ allemaal: Vandaag hadden we onze eerste afspraak bij de vk. Voor ons is het allemaal nieuw enhet was een fijn gesprek, maar een enorme tegenvaller was dat we vandaag géén echo kregen...?!? Terwijl ik er tijdens ons telefoongesprek expres naar heb gevraagd en ze bevestigde dat we een echo kregen..zucht. Maar goed, we moeten nu een afspraak maken voor een echo elders.. jammer want dat betekent dat we nog zo'n twee weken moeten wachten.. diepere zucht. Maar goed nu hebben we besloten om begin februari aan onze ouders te vertellen dat ze opa en oma worden, dan hebben we als het goed is onze 1e echo gehad. Daar kijken we natuurlijk heel erg naar uit! Zo ik ben weer bij en bekaf haha! Lekker luieren en morgen genieten van m'n vrije dag. Liefs
Heej meiden, sinds een week errug misselijk en daarom alle tips die op internet te vinden zijn toegepast. Dus vanmorgen in bed crackertjes gegeten en water met een theelepeltje appelazijn gedronken. Daarna, inmiddels uit bed, een kopje thee met een plakje gemberkoek. En zowaar een stuk minder misselijk dan voorgaande dagen! Ben benieuwd of het een toevalstreffer was of dat het morgen ook goed gaat!
Ik wil me ook graag aanmelden....ik ben ook een septembermama voor een Brusje voor Dylano Allemaal een fijne zwangerschap gewent Greetzz
welkom dylano2008 daantje je bent indd een harde werker, denk je wel genoeg aan jezelf, je lichaam werkt nu ook extra hard daar binnen. Hier vandaag weer een heerlijk middag dutje gedaan, heb ik echt nodig. Mijn rug ging vanmiddag gelukkig alweer een stuk beter, dus toen maar snel wat huishoudelijke klusjes gedaan. Ik ben thuisblijf mama en heb dus het geluk dat ik er niet bij hoef te werken, dat scheelt enorm in het indelen van je dagen. Spullen die nog goed zijn gebruiken we gewoon weer, spenen enz kopen we natuurlijk allemaal nieuw, kleertjes, licht eraan word het een jongen heeft die al heeeeeeeeeeeeel veel, word het een meid dan moet moeders gaan shoppen, wat helemaal niet erg is. Maar ook bij een jongen zal die vast en zeker ook wel nieuwe kleertjes krijgen, hij hoeft geen tweedehandsje te worden, haha. Ik kruip mijn bedje in, weltrusten dames, morgen nog 9 dagen tot de echo.
Dat moet ik miss ook maar proberen! Ik word er nu al helemaal gek van! Laat maar weten hoe t morgen gaat
@ Eef, wat een teleurstelling was dat dan vandaag! Heel vreemd dat ze het wel hadden toegezegd door de telefoon. Zou gewoon op internet op zoek gaan naar een echobureau en proberen zsm een afspraak te maken! Echt balen als je je er al zo op had ingesteld he.. @ Daantje, rustig aan he, en toch proberen goed je grenzen aan te geven! Sterkte! @ Dylano, gefeliciteerd en welkom hier! Ik ga lekker slapen, heb een drukke dag op mn werk gehad en volgens mij groen van de misselijkheid gezien..
Goedemorgen ik ga straks even shoppen mijn gewone broeken passen echt niet meer dus moet ik nog enkele positiebroeken bijhalen misschien vind ik ook nog wel enkele leuke truitjes ofzo
@Dagboek: ik heb zo'n dagboek gekocht waar je ook echo's enzo in kan bewaren. Erg leuk! @Hier... nog een paar dagen tot mijn zusjes bruiloft... lekker druk dus!! Zal dus niet veel tijd hebben om uitgebreid te reageren. Zie wel een beetje op tegen die lange drukke dag. Ben zo snel misselijk! Merken jullie ook dat je opeens opziet tegen dingen waar je normaal je hand niet voor omdraait?! Fijne dag allemaal!!
goedemorgen dames, hier was het al heel vroeg 5.30, zoonlief vond het wel een mooie tijd om op te staan, moeders anders nog niet, helaas. Vanmorgen flink misselijk opgestaan, net een kommetje cornflakes gegeten en het gaat nu al iets beter. Zo maar eens gaan wassen en aankleden dan gaan we nog even spelen bij ollebolleke( inloopochtend) en vanmiddag verjaardag van schoonvader. Drukke maar gezellig dagje.
Ik ben nog niet erg misselijk,soms als ik merk dat mijn maag leeg begint te raken. Verder wel erg moe....