September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef85

Eef85 Lid

6 jan 2011
    27
    0
    0
    @Clautje: Heel tof dat je leuke reacties hebt gehad!
    @Djones: Sterkte meid!
    @Madeliefje: Prachtige echo! Geniet ervan!

Gisteren hebben we de 1e echo gehad, helemaal super en het hartje klopt goed!Heel bijzonder, we zijn super blij. Wel zijn we 8 dagen terug gezet..volgens vk een late eisprong.

Vervolgens hebben we het gisteren aan onze ouders en een deel van de familie verteld, ook geweldige reacties gehad en tranen van geluk!
    Nu even met de echo showen!

2. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Heej meiden, wel steeds trouw meegelezen, maar al ff een tijdje niet van me laten horen! Het zwanger zijn valt me helemaal niet mee, ben enorm moe en vaak misselijk. Werk fulltime en das best pittig nu! Ben super blij met m'n man, die zorgt heel goed voor me!
    As vrijdag de echo, ben zo benieuwd! Ben dan 9 weken zwanger, wat denken jullie, wordt het dan een inwendige of uitwendige echo? Tis niet bij de vk, maar bij een echobureau.

Groetjes!

3. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

dat zal gewoon te zien zijn zonder een inwendige echo;)

4. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    gefeliciteerd zuurtje, geniet ervan.

5. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Oeh, over een half uurtje hebben wij onze eerste afspraak bij de verloskundige, voor mijn gevoel word het nu echt!
    In het ziekenhuis voelde het een beetje als alle controles rond de IUI en zo.
    Nu alleen hopen dat het niet te glad is om op pad te gaan....

6. goedemorgend dames

wat een gladde wegen pffff we zijn er wel veilig door geraakt

las allemaal goede berichtjes over echo's en kloppende hartjes toppie gewoon...
    begin toch benieuwd te worden naar ons stipje of hij/zij gegroeid is...
    en nog steeds op zoek naar mijn angelsound

7. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat mooi al die goede echo's weer!!Fijn om te horen!!
    lees dat er nog meer veel misselijk en moe zijn, ik ook..vanmorgen weer heel erg..en nu nog steeds maar licht misselijk (ben ik sowieso de hele dag)

Brinatjuh: hoopn dat het snel achter de rug is en je je wat beter voelt, knuf!

hoe zijn jullie mannen voor jullie? want heb al een paar keer gelezen dat die zo goed voor jullie zorgen..
    het is mijn derde zwangerschap maar voelt niet echt alsof mn man me wil steunen als ik me zo misselijk en moe voel..ik wordt rond 15uur erg misselijk en beroerd en moe, meestal zet ik rond 16.30uur even de tv aan voor de kids en ga zelf dan even op de bank liggen..of gewoon zitten..als mn man dan thuis komt rond 17uur zegt ie wel eerst even gedag,vooral ook tegen de kids,maar dan vraagt ie niet hoe het met mij gaat maar begint meteen te zeuren: ik zie dat je de vaatwasser niet hebt uitgeruimd? heb je daar een reden voor? of hij verzint iets anders, echt vervelend..ik werk 4 avonden (schoonmaken) en dat is best zwaar..hij is ook vaak wel lief hoor, is ie altijd al geweest maar echt meeleven doe ie nu niet als ik me zo beroerd voel. Ik kan s avonds naar boven als er 1 wakker wordt (gebeurd vrijwel wel 1 keer per avond_) en s nachts kan ik het ook alleen doen..(helaas wel 2 keer of meer..als we geluk hebben maar 1 keer)
    eerst ging hij er wel een keer uit maar doet ie nu niet meer??echt vervelend..ben zo ontzettend moe gewoon..vanacht was gewoon een rotnacht en mn man maar lekker doorslapen,terwijl ik me erg beroerd voel..
    gelukkig laat ie me soms op zondag wel eens uitslapen..
    maar ook als ik vraag of ie iets lekker mee wil nemen..dan vind ie dat onzin en doet ie dat met veel pijn en moeite (en doet het eigenlijk niet,heeft ie 1 keer gedaan,meegenomen toen hij naar huis kwam van werk)..terwijl hij dat vroeger juist vaak uit zich zelf deed..ik snap het niet zo..vooral als ik dan van zwangere vriendinnen hoor of van mensen hier op het forum dat de mannen zo goed voor ze zorgen en wel eens wat lekker voor ze meeneemt of gewoon wat lekker voor ze gaan halen (hoef ik hier echt niet te proberen hoor, om mijn man te vragen of ie even wat voor me haalt.)
    denk dat het aan mij zal liggen,ben gewoon even een zeur nu..maar fijn om het even kwijt te kunnen , aaah, heerlijk die zwangerschapshormonen hoor...
    sorry voor ego bericht!

8. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Heej Daantje, wat naar dat je man geen extra aandacht voor je heeft! Zou toch niet moeten uitmaken of het de eerste of derde zwangerschap is! Niet zomaar accepteren dat het nu eenmaal zo is of dat het aan jou ligt hoor. Ik zou het gesprek eens met hem aangaan, misschien heeft hij nog geeneens zo zeer door dat het jou zo verdrietig maakt! Sterkte hoor!

9. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

@ Zuurtje en Eef, wat heerlijk dat jullie zulke goeie echo's hebben gehad! Wat een opluchting he!

@ Lootje, bij mijn vorige zwangerschap deden ze met 9 weken zowel een uitwendige (behoorlijk vaag beeld) als een inwendige (heel duidelijk beeld!) echo. Ikzelf vind inwendig geen probleem, heb liever een mooi duidelijk beeld ;)

@ Daantje, jeetje bah, das behoorlijk irritant! Ik moet zeggen dat die van mij ook iets minder meelevend is dan tijdens mn vorige zwangerschap. Miss wordt het wel beter als onze buikjes wat duidelijk aanwezig zijn. Volgens mij vergeten mannen ook gewoon vaak dat ze een zwangere vrouw hebben, helemaal als t lichamelijk nog niet zo zichtbaar is.
    Mijn man zat vanochtend echt te zeuren om sex, maar ik voel me gewoon echt niet lekker! Gaat ie meteen zitten zuchten en steunen... Ik snap hem aan de andere kant ook wel weer, het is alweer een tijdje geleden... Maar dat komt wel weer.
    Kan je niet eens proberen om 's nachts NIET op te staan en net zo lang te wachten tot hij eens wakker wordt? Ik vind echt dat dat soort dingen een beetje om en om gedaan moeten worden, en als jij je beroerd voelt, hij zelfs meer dan jij! Succes meis..

10. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    @Daantje, dat is inderdaad wel vervelend, dat je man geen rekening met je houdt.
    Hier is het een beetje wisselt, krijg tegen de misselijkheid wel elke morgen mijn beschuitjes op bed, heel lief.
    Maar als ik zo als gisteren echt heel moe was en dan niet de stofzuiger door het huis gehaald heb, vind ie dat niet zo leuk.
    Maar ja, aa de andere kant, hij werkt de hele dag en ik ben nu thuis, dus kan ik me ook wel voorstellen dat hij dat een beetje van me verwacht.
    Verder is ie heel lief en bezorgt, ik hoef vaak geen boodschappen te gaan doen op de fiets, dat doet hij wel als hij uit z'n werk komt.

11. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hoi @llemal!
    Alweer lang geleden dat ik gereageerd heb, probeer wel alles mee te lezen en leef enorm mee met degene die nu in een moeilijke periode zitten. Heel veel sterkte in deze dubbele situatie..
    Ook geniet ik mee van de goede berichten en mooie echo's!!
    Gelukkig voel ik me dit keer veel zekerder, de vorige keer heb ik 2x een mk gehad voordat we zwanger waren van Tygo, dat maakte me in zo onzeker. Ook ben ik toen tot 18 weken erg ziek geweest. Hopelijk gaat dat dit keer beter!! Hoop zo te kunnen gaan genieten van mijn zwangerschap!
    Tot nog toe ben ik wel erg moe, maarja geef Tygo nog bv en moet er snachts nog wel een keer of 4 uit :( Mijn buikje begint (al)weer zichtbaar te worden, mijn man zat me er vanmorgen al op te kussen :p zo lief.
    Tygo heeft 5dagen hoge koorts gehad en oorontsteking, helemaal slecht slapen dus. Vandaar dat ik nu in de ziektewet zit (werk 32uur onregelmatig) de vorige zwangerschap ben ik veels te lang door gegaan, dus heb me nu voorgenomen om goed op mezelf en ons ukkie te passen!!

Wat mannen betrefd: ze zijn over het algemeen zeeeeer slecht in gedachten lezen / aanvoelen. Dus mijn tip is om je gevoelens duidelijk te benoemen en te zeggen wat je verwacht, vaak is het geen onwil van ze.

@ belletjes; vorige zwangerschap heb ik in het begin ereen om gehad, vond het later zo irritant dat ik overal ermee achter bleef haken + wat iemand al schreef de kleineman in huis zal het ook erg interessant vinden.

@gember; deze heb ik mijn vorige zwangerschap ook gebruikt, maar ik werd van de gember zelf ook erg misselijk, niet lang vol gehouden dus..

Geloof wel dat het wel een lang verhaal geworden is :)
    Sterkte allemaal met de kwaaltjes!!

12. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Zo, ik zie dat ik een heel aantal blz. moet gaan bijlezen; dat gaat me dus niet lukken, dus ik val vanaf hier in
    Hier gaat het niet zo denderend. Ik heb sinds vorige week dinsdag al moeite om eten binnen te houden; ben ontzettend verkouden, mijn hoofd zit vol, oren doen pijn, keel is net schuurpapier enz...Ik hoop dus maar dat de misselijkheid van de griep is en niet van de zw...Vandaag voor het eerst in een week weer gaan werken, maar dat bevalt me nog niet helemaal; denk dat ik zo maar weer mijn bedje induik...

Positief nieuws: morgen de echo!! Jeej: zin in!

Ik zag dat brintatjuh slecht nieuws had: sterkte meis!

@gravitamon: gebruik ik nu ook, heb het de vorige zw ook 40 weken lang gebruikt en daarna ook nog met BV...Prima bevallen!

@alle minder leuke berichtjes: allemaal sterkte de komende tijd

@echo's en kloppende hartjes: fijn om dat te lezen geniet er allemaal van!

@misselijkheid: ha kan je ook emasefene voorschrijven; dat helpt ook wel :) Ben er nu maar weer mee begonnen; vorige x 38 weken lang geslikt...

13. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    10 weken alweer vandaag!

Iedereen met een goede echo gefeliciteerd!

Hier niet echt kwaaltjes. Heb wat last van oprispingen, moet zo nu en dan wel kokhalzen (vooral 's ochtends) en wat zuur, maar och als dat alles is. Ik voel wel mijn buik enorm groeien. Het trekt aan alle kanten en hij is echt huge! Mensen in mijn omgeving vragen of er echt wel 1 in zit ;) Ik voel me daardoor ook al 20 weken ofzo en ik zit ook telkens met mijn handen over mijn buik te wrijven alsof het kind daar al zit. En dan denk ik ineens ow nee zo ver is het nog lang niet ;)

Daantje wat ontzettend vervelend dat je man zo doet! Dit hoeft mijn man echt niet te doen, ook niet als ik niet zwanger ben. Als hij er problemen mee heeft dat de vaatwasser niet gevuld is, dan doet hij het zelf maar! Ik zou het eens bespreken met hem, mss heeft hij helemaal niet door dat het nogal vervelend overkomt voor je!

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Weer mooie echo's en kloppende hartjes! Allemaal gefeliciteerd!!

@ Daantje Wat balen zeg! Jammer is het! Ik schaam me soms wel als man thuis komt en de vaat staat er opgestapeld, maar hij begint dan gelijk met de boel op te ruimen en eten te koken. Hij weet dat ik me beroerd voel en dat als het beter gaat ik het wel weer doe. En snachts stoot ik hem altijd aan en gaat hij bij onze meid kijken als ze huilt. Ik bof heel erg met hem. En je man zou wel meer begripvol mogen zijn, je werkt veel avonden!
    Vandaag ben ik weer flink in huis bezig geweest en ben ik blij dat ik het weer fris voor hem kan maken. ZO doe je dingen voor elkaar. Omdat hij zo lief voor mij is, wil ik voor hem weer lieve dingen doen.

@ seks Ik voel me savonds beroerd, dus het komt er niet van. Maar dat komt straks wel weer..dat weet hij nog van de vorige zwangerschap haha..het is voor de mannen ook afzien..maar eh..mag het?

15. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt meiden voor jullie reacties..heb het wel eens aangeven op een goed moment maar helemaal begrijpen doet hij het niet helaas..kan goed zijn dat dat dadelijk ineens veranderd hoor, want hij verder echt een superman,echt een lieverd!
    maar kan ook allemaal beetje door de spanningen komen door de vervelende situatie (onze beiden vaders zijn ongeneeslijk ziek..schoonvader zal dit jaar overlijden...mijn vader hopen we dat hij 2 jaar haalt,hoop dat het heel lang goed blijft gaan,maar artsen zeggen 2 jaar helaas)

moet wel zeggen dat mijn man het moeilijk vind om iets minder leuks te horen zeg maar..zijjn vader is nl vroeger helemaal niet zo goed voor zijn gezin geweest..(als jullie begrijpen wat ik bedoel...) ik vind dit zelfs nog moeilijk want weet wat hij oa mijn man heeft aangedaan..:(
    maar verder ook psygisch, dus altijd kleineren waardoor mijn man zich nu juist meteen verdedigd als iemand zogenaamd kritiek heeft.
    kan het hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen..denk dat het dadelijk wel anders wordt..ik weet dat hij de zwangerschap weer heel spannend vindt en misschien bang is dat het niet goed gaat..dat hij daarom even afwacht nog met te blij te zijn..
    ik ben zelf momenteel ook niet altijd de liefste,met die hormonen, vind dat ook vervelend en bied dan altijd mijn excuses aan.

Ik houd het huis idd ook goed schoon, kan niet tegen rotzooi..dus zorg dan wel dat alles weggeruimd is in de keuken enzo, en gepoetst (ook al voel ik me beroerd) speelgoed mogen de kids natuurlijk lekker mee spelen :D

16. Elfya

Elfya Niet meer actief

Hoi,

ik zit op mijn werk maar ben echt helemaal op. Ik moet helaas nog een half uur, dus maar even mijn tijd volmaken met ZP ;).

@Pindaatje: vera slaapt inderdaad nog wel 's middags. Maar ik merk dat ik zelf niet echt van opknap als ik ook even ga liggen. Meestal voel ik me er alleen maar beroerder door.
    Wat irritant als het zo druk is met bloedprikken! Ik vind dat altijd zo zonde van mijn tijd....

@Mieke: fijn dat je een positieve test had. Nu nog volhouden tot vrijdag. Ik ben echt benieuwd en hoop zo voor je dat alles ok is.

@meiden met een mooie echo: congrats!

@Rijkie: drie tassen! Wow, dat is nog eens shoppen! Ik wil ook!!!!!!!

@Brinatjuh: heel veel sterkte vrijdag. Zal wel een emotioneel moment worden. Ik zal aan je denken.

@Lootje: wordt hoogstwaarschijnlijk een uitwendige echo inderdaad.

@Daantje: wat vervelend dat je man zo reageert. Als ik jou was zou ik eens een goed gesprek met hem aangaan. Misschien heeft hij niet eens door dat jij je zo rot voelt. Ik weet dat ik bij mijn vent expliciet moet zeggen dat ik me beroerd of moe voel. En dan neemt hij ook meteen alles van me over.

@Maaikyb: vier keer per nacht uit bed? Ben je niet helemaal kapot dan 's ochtends? Gaat het nu weer beter met Tygo trouwens?

@mama079: buikfoto????? :D

Oh ja, we hebben vandaag een datum voor de bruiloft geprikt. 16 juni 2011!!!!!!
    Vanavond gaan we gezellig uit eten om het te vieren.

Liefs,
    Clautje

17. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Kom me even melden, maar niet reageren verder want ik heb geloof ik zwangerschapsdementie ofzo...! Ik houd me lekker bezig met van alles en nog wat om maar niet aan thuis te hoeven denken. Op misselijkheid en vermoeidheid na gaat het verder prima hier! xx

18. kleindraakje

kleindraakje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Aan deze kant is mijn toekomstige man (wij gaan namelijk 10 juni trouwen) erg lief en zorgzaam voor mij.
    Wanneer ik s nachts veel op sta omdat ik me niet zo lekker voel en hij word dan wakker gaat hij wel eerst vragen of alles wel goed gaat en hij misschien iets voor mij kan doen.
    Ook wanneer ik mijn niet lekker voel (dit komt gelukkig niet zo veel voor ff afkloppen) is hij erg lief.
    Hij is extra zorgzaam schenkt drinken in maakt iets te eten..
    Ook zorg hij dat het eten lekker klaar staat als ik thuisd kom van me werk, helpt hij bij de afwas, en het huishouden.... Dus beter kan ik het biet treffen....

Voor alle meiden met een mooie echo van harte!!!

Brinatjuh: Ik hoop dat je snel door die nare tijd heen bent...

Verder hier nu 9 weken. Alles gaat eigenlijk goed en ik mag weinig klagen... Vandaag bloed moeten prikken, nu nog wel een beetje last van me arm maar dat komt ook wel weer goed..

19. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    goedeavond dames, alweer woensdag, nog 2 nachtjes dan weten we eindelijk waar we aan toe zijn. Heb nog steeds goede hoop, voel me nog flink zwanger, misselijk met vlagen en weinig eetlust, geen bloed, dus hopelijk is alles goed vrijdag op de echo. Daar hou ik me tot nu toe nog aan vast.

Iedereen met een goede echo, gefeliciteerd geniet ervan.

Ps mannen, die van mij snapt het echt niet hoor, hij is zo al niet zo meelevend en nu net zo min, soms eens wat extra aangeven werkt hier voor even het beste.

20. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    @clautje wat fijn dat jullie een datum hebben!!! Nu alles regelen, leuk joh!! Heb je je werkdag overleefd?
    ik ben er aardig aangewend om eruit te moeten, gelukkig slaapt hij snel weer en ik ook, denk eerder dat de 1e nacht doorslapen me rot wakker doet worden :D
    @kleindraakje fijn dat je man je zo steunt!! ging het bloedprikken niet goed dan dat je er nu nog last van hebt? en al druk aan het regelen voor je trouwdag??
    @mieke spannend.. hopelijk gaan de komende 2 dagen heel snel voorbij!! wachten vind ik het ergste wat er is..
    hihi krijg maandag nog "kwaam"visite, ze moesten eens weten :D:D dan gaat hopelijk maandag de dag wel lekker snel, hoef pas om 15.45 bij de vk te zijn...

Deel Deze Pagina