September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Dames met een goede/mooie echo gefeliciteerd. :D Wij gaan morgenavond voor intake en kloppend hartje.. Spannend!!

2. wendelina

wendelina Lid

11 okt 2010
    30
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    overijssel
    Wou jullie effe vertellen dat de 20 weken echo goed verlopen is! De metingen gaven 18 wkn en 4 dgn aan....dat klopt met de dag af!
    De kleine was mooi druk...Haha!

x

3. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    goedemorgen dames,
    iedereen met een goede echo, gefeliciteerd. Alle dames die vandaag een echo hebben veel succes en geniet ervan.
    Hier vandaag lekker vroeg uit de veren, zoonlief zo naar psz brengen en dan even mijn strijkwas wegwerken.
    Hier nog goed zwanger, bah, blijf flink misselijk, zelfs vanacht wakker geworden ervan. Mijn buik begint nu ook behoorlijk op te zetten, waarschijnlijk alleen maar darmen en mijn maag die flink naar boven is gekropen lijkt het wel, heb ook heel vaak een super vol gevoel en kan veel minder eten dan van te voren. Gevolg al 2,5 kilo afgevallen, maar dat is geen probleem heb genoeg reserves.
    Fijne dag allemaal.

4. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Zal even een teken van leven geven: Ik leef nog. Heb het de afgelopen paar dagen alleen druk gehad en voel me niet heel erg lekker. Gisteren overgegeven en vanmorgen ook misselijk. Zo raar want ik heb verder geen last van misselijkheid gehad.

Dames met een goede echo gefeliciteerd!

5. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

@ Clautje, hoe is t gegaan met het nieuws aan je ex vertellen? Reageerde hij goed??

@ Maaikyb, hahaha, wat een verhaal! Gelukkig mocht je toch nog komen, was anders behoorlijk zuur geweest! Fijn dat de echo goed was!

@ Rijkie, ook jij gefeliciteerd met je goeie echo! En wat heerlijk idd dat je bij iedere controle een echo krijgt... ben ik wel jaloers op hoor!

@ Kristel, wat lekker dat je misselijkheid minder wordt..! Hier nog niet hoor :( Hopelijk nog maar een paar weken... En leuk dat je iedere avond naar het hartje luistert! Het is mij nog maar 1x gelukt, straks nog een keertje proberen!

@ Mieke, fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt, kan geen kwaad lijkt me en veel bevestiging voor jou!

@ Elsken, veel sinaasappels eten dan maar! Ik weet dat een simpel verkoudheidje heel irritant kan zijn...

@ Mamalicious, spannende dag vandaag! Balen dat t pas vanavond is, zit je nog de hele dag in spanning! Veel plezier en succes alvast!

@ Wendelina, gefeliciteerd met je goeie 20 weken-echo! Heb je ook het geslacht gezien of wil je dat niet weten? Ikzelf kan echt niet wachten tot ik het weet haha, nog 10 weekjes!

@ Mama79, ik weet helemaal hoe je je voelt, ik hoop voor je dat het met 3 maanden voorbij is en je er wat meer van kan gaan genieten. Je hebt iig wel genoeg HCG ;)

@ Hier, ik voel me weer ietsjes beter. Had me vrijdag ziekgemeld, kon echt niks meer. Nu nog steeds misselijk maar ik kan gelukkig wel werken.
    Ben alweer 10 weekjes zwanger, een hele mijlpaal vind ik zelf hihi. Iedere week is er weer 1!
    Heb gister ook een afspraak gemaakt voor de combinatietest, op 28 februari. Wij willen ook vervolgonderzoek laten doen als blijkt dat er een verhoogde kans is op Down of een andere chromosomale afwijking (bij vrienden van ons is een verdikte nekplooi ontdekt en dat kindje bleek niet levensvatbaar te zijn, ze waren blij dat ze er met 12 weken al achterkwamen ipv met de 20 weken echo). Zijn er nog meer dames die de combinatietest laten doen?

Fijne dag verder allemaal meiden!

6. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

@ pindaatje wij hebben er voor gekozen om geen combinatietest uit te voeren. bij onze 1e hebben wij dat wel laten doen, maar je hoort ook verhalen (gisteren nog van onze verloskundige) dat als er een verdikte nekplooi aanwezig is het geen ongezond kindje hoeft te wezen, en andersom als er geen verdikte nekplooi is kan het alsnog afwijkingen hebben. en het vervolgonderzoek is ook niet zonder risico's. ik wil de zwangerschap zoveel mogelijk beleven zonder er te veel bij stil te staan dat er (misschien) is mis met de baby kan zijn. heb het ook van dichtbij meegemaakt met een vriendin van mij. combinatie test was goed, maar met de 20 weken echo gaf het aan dat het buiten de baarmoeder geen schijn van kans had. en toen heb ze een bevalling doormoeten staan na 22 weken en het babytje was al voor dat de weeen moesten beginnen overleden.

7. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hey meiden!

Vanmorgen om 9 uur de echo gehad en ..... gelukkig een piepklein kloppend hartje gezien! Wat een opluchting!
    Waarschijnlijk dat ik nog wel iets minder ver ben dan de 7 weken, want 't was echt nog héél klein. Over 2 weken mag ik nog een keer terug komen bij de gyn. Daarna mag ik denk ik het reguliere traject in, bij de verloskundige.

We zijn echt ontzettend blij! 't Blijft natuurlijk spannend tot aan de 3 maanden (en daarna), maar we zijn weer een stapje dichterbij! Ik loop echt te stralen vandaag!

Xxx

8. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Super om te horen 1979! Geniet van je roze wolk, jullie hebben het verdiend!

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    haai meiden

sorry dat ik er niet veel ben maar ben echt te beroerd en slaap ook nog steeds heel veel

10. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hey dames, hier ook zo beroerd als de pest, word er niet beter op. zou zo naar mijn bedje kunnen.

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mieke dan moet je lekker je bedje in duiken
    ik ben gisteren ook al om 21.15u gaan slapen, normaalgezien slaap ik niet voor middernacht

12. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Hallo meiden!

@echo: fijn om te lezen dat er veel goede echo's zijn
    @combinatietest: nog niet over nagedacht. Bij ons eerste kindje niet gedaan, ik denk nu ook niet.
    @misselijk: tot nu al 2 weken elke ochtend de wcpot geknuffeld, maar vanmorgen niet! En ik heb (.)(.) voor mijn idee waar je 'u' tegen moet zeggen. Ik heb m'n zwangerschapbh's maar tevoorschijn gehaald.

Nog 8 nachtjes wachten en dan krijg ik ook (eindelijk) 'de' echo. Ik hoop zo dat het goed is. Vanmorgen was ik ineens niet misselijk...vond ik eigenlijk niet fijn. Door alle verschijnselen (het geknuffel met de pot en de enorme (.)(.)) voelde ik me meer zeker over zwanger zijn.
    Die 8 nachtjes gaan lang duren....

13. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ben vanavond bij de verloskundige geweest en moet even mijn verhaal kwijt...

Pfffff, moet even bijkomen hoor.. Wat een informatie en vragen zeg..

Volgens de verloskundige zou het hartje niets worden omdat het nog te vroeg was. Ik mocht het wel proberen maar mocht ook wachten tot volgende week tijdens de echo. Ik wilde natuurlijk dolgraag en ging voor een eventuele teleurstelling.
    De verloskundige voelde eerst aan mijn buik en zei hmmmmm...
    Ik natuurlijk in shock en toen ze dat apparaat pakte hoorden we gelijk een hartje haha... Zo emo was ik..
    De verloskundige vond het maar wat vreemd omdat mijn baarmoeder al te hoog zat voor 9 weken dus ze had 2 opties

1 Ik ben al langer zwanger dan 9 weken
    2 Het is een tweeling :$

Ik hoop natuurlijk op het eerste :D Volgende week moet ik terugkomen voor de termijnecho dus we zijn benieuwd haha.. Ik was in ieder geval wel heel erg zwanger aldus de verloskundige.. :D

14. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    mamalicious jee wat zal je heel even geschrokken zijn van haar hmm.. Spannend hoor!!!!!
    1979 wat fijn! toch altijd een hele bevestiging he zon kloppend hartje!
    Iedereen met kwaaltjes en vermoeidheid veel sterkte!! Hier voor het eerst sinds heeeeeeeeel lang na 22.00uur naar bed :D hadden vanavond nog kraamvisite lol had beschuit met muisje gemaakt half blauw half roze en zo verteld dat ze niet de laatste maar eigenlijk ook een beetje de eerste kraamviste waren. Was erg grappig.
    Nu ook gauw richting me bedje..

15. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Spannnend Mamalicious!!

Woeii 11 weken vandaag en morgen de derde echo en de intake bij de gyn!

16. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

@Mamalicious spannend hoor!!! ik ben maandag geweest bij de vk en bij mij kon ze de baarmoeder ook al voelen boven mijn schaambot, terwijl ik met de eerste zwangerschap pas met 11 weken mijn baarmoeder kon voelen.

@mama079 11 weken alweer, iedere week is weer een mijlpaal hé?

ik gaat zo werken, dus een fijne dag toegewenst.

17. Elfya

Elfya Niet meer actief

Goedemorgen,

was even een paar dagen uit de lucht. Internet had de geest gegeven, maar inmiddels werkt alles gelukkig weer. Er is in de tussentijd niet zo hel veel gekletst zie ik, dus kan ik mooi op mijn werk even bijlezen.

Voor degenen die het interesseert: het vertellen aan mijn ex ging eigenlijk best goed. Ik vond het heel moeilijk om te vertellen dat ik zwanger ben, omdat ik weet dat hij nog heel veel voor me voelt. En dan is zo'n boodschap toch echt wel een definitief einde tussen ons. Gelukkig vatte hij het goed op en had hij het ook wel zien aankomen.

Maandag hebben wij de tweede echo gehad en het was nog steeds helemaal prima. Dus we hebben het grote nieuws inmiddels ook aan vrienden, collega's en familie verteld. Alleen maar leuke en positieve reacties ontvangen, zo leuk :D.

@Rijkie: gefeliciteerd met je goed echo.

@Maaikyb: fijn dat je toch nog langs mocht komen voor een echo. Je leeft er toch ontzettend naartoe, en het zou balen zijn als je dan weer op een nieuwe afspraak moet wachten.
    En top dat je het hartje hebt gezien natuurlijk.....

@Wendelina: gefeliciteerd met je goede 20 weken-echo.

@misselijke mama's: sterkte allemaal! Hopelijk verdwijnt de misselijkheid snel weer.

@Pindaatje: wij laten ook de combinatietest uitvoeren. Ik wil het inderdaad ook zo snel mogelijk weten of er iets mis is (voor zover ze dat kunnen zien dan). Dan kunnen we ons daar in ieder geval op voorbereiden.

@1979: gefeliciteerd met je goed echo.

@LiedEd: geen zorgen maken hoor. Bij mij komen en gaan de kwaaltjes ook om de paar dagen. Succes met wachten.

@mamalicious: jeetje spannend zeg. Ik hoop op optie twee ;). Want we hebben nog geen tweeling in de groep, toch?

Zo, dat was dat. Nu weer snel aan het werk!

18. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb as dinsdag weer een echo bij mijn gyn,het is en blijft erg spannend elke keer... Ik ben erg moe,en soms misselijk maar niet altijd. Maar dat heb ik mijn 2 vorige zwangerschappen ook niet gehad,ik ben vrijdag gewoon alweer 8weekjes,de tijd vliegt!!

19. mama87

mama87 Nieuw lid

18 jan 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

bij deze wil ik jullie allemaal feliciteren met je zwangerschap

ook ik wordt een september mama

ik ben op 27 september uitgerekend van ons eerste kindje

20. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    schandalig... 19 jan hier voor het laast gepost...shame on me....

maar goed... ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en alles was goed...
    mooi hartje zien kloppen en moet wel even onder controle blijven van de gyn omdat ik met medicijnen zwanger ben geraakt..vandaag wel een intake bij de vk gehad wand als alles goed blijft gaan ga ik gewoon straks weer naar de vk...

as woensdag weer naar de vk in het zh voor de intake en hopelijk weer een echo...

mijn eerste echo staat in me avater....

Deel Deze Pagina